PÁLYÁZATI BESZÁMOLÓ DR TÖRÖK LÁSZLÓ EGYETEMI DOCENS SZTE TRAUMATOLÓGIA TÁMOP E-13/1/KONV Sport a felsőoktatásban PÁLYÁZATI BESZÁMOLÓ DR TÖRÖK LÁSZLÓ EGYETEMI DOCENS
TÁMOP E-13/1/KONV Sport a felsőoktatásban A” KOMPONENS - SPORTHOZ KAPCSOLÓDÓ EGYETEMI/FŐISKOLAI KÉPZÉSEK FEJLESZTÉSE B” KOMPONENS –FELSŐOKTATÁSI SPORTIRODÁS LÉTREHOZÁSA, HALLGATÓI SPORTSZOLGÁLTATÁSOK FEJLESZTÉSE, MENTORRENDSZER KIÉPÍTÉSE
A SPORT MINT PRIMER PREVENCIÓ FITTNESS,WELLNESS,HEALTH PROMOTION = TESTI,LELKI,SZOCIÁLIS JÓLÉT SZAKSZERŰ ORVOSI HÁTTÉR TÁMOP E-13/1/KONV Sport a felsőoktatásban
SPORT ÉS SPORTORVOSLÁS AZ EURÓPAI UNIÓBAN ELISMERT SZAKVIZSGA MAGYARORSZÁGON ALAPSZAKVIZSGA SZAKKÉPZÉS SPECIÁLIS OSEI ÉS MTE TÁMOP E-13/1/KONV Sport a felsőoktatásban
CÉLKITŰZÉS A RENDELKEZÉSRE ÁLLÓ KAPACITÁSOK FELHASZNÁLÁSÁVAL A SPORTORVOSTANI ALAPISMERETEK OKTATÁSÁNAK BEVEZETÉSE TUDOMÁNYOS KUTATÁS ELŐSEGÍTÉSE SZAKIRÁNYÚ POSTGRADUÁLIS KÉPZÉS BEVEZETÉSE TÁMOP E-13/1/KONV Sport a felsőoktatásban
MEGVALÓSÍTÁS ÖNÁLLÓ, INTERDISCIPLINÁLIS MUNKACSOPORT LÉTREHOZÁSA HALLGATÓI IGÉNYEK FELMÉRÉSE OKTATÁSI STRATÉGIA KIDOLGOZÁSA A TANTÁRGY BEVEZETÉSE TÁMOP E-13/1/KONV Sport a felsőoktatásban
ÖNÁLLÓ, INTERDISCIPLINÁLIS MUNKACSOPORT LÉTREHOZÁSA HALLGATÓI IGÉNYEK FELMÉRÉSE OKTATÁSI STRATÉGIA KIDOLGOZÁSA A TANTÁRGY BEVEZETÉSE TÁMOP E-13/1/KONV Sport a felsőoktatásban
SPORTORVOSLÁS A MEDICINÁBAN SPORTÉLETTAN SPORTBELGYÓGYÁSZAT SPORTSEBÉSZET PULMONOLÓGIA ÉLETTAN SPORTPSZICHOLÓGIABIOKÉMIA GYERMEK KARDIOLÓGIATÁPLÁLKOZÁSTUDOMÁNY TÁMOP E-13/1/KONV Sport a felsőoktatásban
SPORTORVOSTANI KÖZPONT TRAUMATOLÓGIAI KLINIKA Dr. Török László Dr. Bánki László I. BELGYÓGYÁSZATI KLINIKA Dr. Lengyel Csaba II.BELGYÓGYÁSZATI KLINIKA Dr. Nemes Attila Dr. Sepp Róbert Dr. Kalapos Anita Dr. Domsik Péter JUHÁSZ GYULA PK Dr. Mikulán Rita, FARMAKOLÓGIAI ÉS FARMAKOTERÁPIÁS INTÉZET Dr. Baczkó István Dr. Orosz Andrea TÁMOP E-13/1/KONV Sport a felsőoktatásban
ÖNÁLLÓ, INTERDISCIPLINÁLIS MUNKACSOPORT LÉTREHOZÁSA HALLGATÓI IGÉNYEK FELMÉRÉSE OKTATÁSI STRATÉGIA KIDOLGOZÁSA A TANTÁRGY BEVEZETÉSE TÁMOP E-13/1/KONV Sport a felsőoktatásban
Hallgatói Kérdőiv 1.Az egészségtudatos életmód és a sport szerepének társadalmi fontossága egyre szélesebb körben elismert. Véleménye szerint a jelenlegi általános orvosi képzés elég információt ad-e ebben a témakörben a leendő orvosoknak? Kérjük aláhúzással válaszoljon. -igen -nem 2.Jelenleg Magyarországon sportorvosi képzés csak Budapesten, a Testnevelési Egyetem és a Sportkórház égisze alatt zajlik. Egyetért-e vele, hogy szükséges lenne ilyen képzést az orvosi egyetemeken is bevezetni? Kérjük aláhúzással válaszoljon. -igen -nem 3.Milyen formában tartaná megfelelőnek egy SPORTORVOSI ALAPISMERETEK jellegű tárgy bevezetését? Kérjük aláhúzással válaszoljon. -féléves válaszható tantárgy -féléves kötelezően választható tantárgy -féléves kötelező tantárgy -nincs rá szükség 4.Melyik évfolyam oktatási anyagába lenne leginkább beilleszthető az új disciplina? Kérjük aláhúzással válaszoljon. -harmadik évfolyam -negyedik évfolyam -ötödik évfolyam -nincs rá szükség
5.Kérjük, az alábbi táblázatban egy ötfokú skála segítségével jelölje be, hogy Önt személy szerint mennyire érdeklik a sportorvostan egyes témakörei. A skála 5-ös értéke azt jelenti, hogy Önt „nagyon érdekli”, míg az 1-es azt, hogy „egyáltalán nem érdekli” az adott témakör. A skála köztes értékeivel természetesen árnyalhatja a véleményét! Nagyon érdekli [5] 432 Egyáltalá n nem érdekli [1] Nem tudom Sportélettan Sportbelgyógyászat Sportsebészet Sportkardiológia Rehabilitáció és sport Sportpszichológia Sporttáplálkozás Csapatorvosi feladatok Versenyengedély megadásának feltételei Legális és illegális teljesítményfokozás
6.A következőkben a Sportorvostan kurzus gyakorlat tervezett színtereit láthatja, és arra kérem Önt, hogy minden színtér esetében jelölje meg azt, hogy Ön mennyire érdeklődne az ott folyó munka iránt! Egy ötfokú skála segítségével értékelheti az egyes rovatokat, ahol az 5-ös azt jelenti, hogy „nagyon” érdekelné az adott helyen folyó munka, míg az 1-es azt, hogy „egyáltalán nem”. Természetesen a skála köztes értékeivel árnyalhatja véleményét Nagyon [5] 432 Egyáltalán nem [1] Nem tudom Sportsebészeti ambulancia és műtők Teljesítményélettani labor Sportorvosi szakrendelő Sportrehabilitáció színterei (pl. tornaterem) Sportkardiológiai kutatólabor Skill labor (műtétek arthroscopos maketten)
Teljesítmény-élettani vizsgálatok hallgatók számára Lehetővé teszi a biztonságos sportaktivitást az egészségi állapotcélzott felmérésével, amely a leggyakrabban előforduló rizikófaktorok szűrésére irányul. Az adatok emellett lehetővé teszik egy személyre szabott, hatékony edzésterv kidolgozását is. A felmérés részei: Komplex belgyógyászati vizsgálat Testösszetétel analízis Laboratóriumi vizsgálat Nyugalmi EKG Terheléses EKG Légzésfunkciós vizsgálat Az eredmények alapján összefoglaló értékelés és megbeszélés
ÖNÁLLÓ, INTERDISCIPLINÁLIS MUNKACSOPORT LÉTREHOZÁSA HALLGATÓI IGÉNYEK FELMÉRÉSE OKTATÁSI STRATÉGIA KIDOLGOZÁSA A TANTÁRGY BEVEZETÉSE TÁMOP E-13/1/KONV Sport a felsőoktatásban
SZAKMAI ANYAGOK BESZERZÉSE JEGYZET KÉSZÍTÉS TANTERV MEGALKOTÁSA TÁMOP E-13/1/KONV Sport a felsőoktatásban
ÖNÁLLÓ, INTERDISCIPLINÁLIS MUNKACSOPORT LÉTREHOZÁSA HALLGATÓI IGÉNYEK FELMÉRÉSE OKTATÁSI STRATÉGIA KIDOLGOZÁSA TANTÁRGY BEVEZETÉSE TÁMOP E-13/1/KONV Sport a felsőoktatásban
ÜTEMTERV MUNKACSOPORT LÉTREHOZÁSA + HALLGATÓI KÉRDŐÍV ELKÉSZÍTÉSE + SZAKMAI ANYAGOK BESZERZÉSE HALLGATÓI VISSZAJELZÉSEK KIÉRTÉKELÉSE + JEGYZETÍRÁS ++ TANTERV KIDOLGOZÁSA ++ PRÓBAOKTATÁS ++++ TÁMOP E-13/1/KONV Sport a felsőoktatásban
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! TÁMOP E-13/1/KONV Sport a felsőoktatásban