Fiatal TGI kutatások eredményei (2004-2009) Dubstep és/vagy lakodalmas zene? Hol vannak a fiatalok zenei ízlésében a határvonalak? 1.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Békéscsabai középiskolások világa 2010.
Advertisements

GfK Custom ResearchTalpra, magyar! Bacher János2010/03/03 Talpra, magyar! Számokban a sport fogyasztásról Bacher János GfK Hungária.
 Önbevallás szerint liberális (12%)  Szakpolitikai kérdések és értékválasztás alapján liberális  Kapitalista (4%)  Emberi jogi (18%)  Kevesebb, mint.
A Musicmix fő célcsoportja a 15 és 29 év közötti korosztály Forrás: AGB Nielsen Médiakutató Kft, %-kal magasabb a 15 és 29 év.
A rock forradalma Az 1950-es évek.
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
1 A fiatalok művelődési szokásai. 2 A vizsgált korosztály korévenként, 2000-ben és 2004-ben (fő)
Nirvana megalakulása Üdvözlök mindenkit! A rock forradalma nevű projekt keretein belül szeretnénk bemutatni, egy amerikai rock bandát, a Nirvana együttest.
Önkéntesség Miért is jó a Nyíregyházi Főiskola diákjaként önkéntes munkát vállalni és miért különösen jó ez egy Tanodában? Készítette: Hajdu Zsolt és Dudás.
Egy csoport sikeres ember, karrierjük csúcsán, mindegyiküknek jó állása, álom autók és házak tulajdonosai, meglátogatták hajdani egyetemi professzorukat.
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
Jobbágy Tamás MEC MediaLab
Az identitás kifejeződése a debreceni egyetemisták csoportkultúráiban MSZT Konferencia, Balku Anett – Sőrés Anett.
Vajon mi is az a TVN? Gondolatok a 2009-es „észpénz.net” kampány kapcsán június 4. Turny Ákos igazgató.
1 Megmondják az arcodba (ha jól csinálod) djuice kutatások.
Szabadidős tevékenységek /Felmérés készült egy vidéki gimnáziumban, 2006 februárjában/ Civitas Polgár az Európai Demokráciában Csapat: Tetrarchia.
Gyakorlat helye: Fogyatékosok Átmeneti Gondozóháza 9023 Győr Török István út 1. Tel.: 96/ Bognár Gyöngyi Vezető Kontakt személy: Belláné.
A számítógép veszélyei és káros hatásai
Fesztiválozó egyetemisták Készítette: Buzinkay Nóra „Campus-lét” a Debreceni Egyetemen Műhelykonferencia
Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29. DAB Székház, Debrecen Thomas Mann u. 49. Sportoló csoportok a Debreceni Egyetemen.
5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
K&H trambulin tapasztalatok
„This is the beginning of a beautiful friendship” … vagy valami más? A Sziget Fesztivál, mint a jövő fogyasztói társadalmának laboratóriuma.
Hegyalja fesztivál Készítette: Kleri Dzsenifer /15.
1 Oktatás és iskolázottság – nemi egyenlőtlenségek konferencia Az előadás címe: A hátrányos helyzetűek oktatásban való részvétele gender szempontból (különös.
Ide hallgass, gyermekem! Új hullámok a gyerekrádiózásban a Picur Rádió példáján szeptember 26. „Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra” c.
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
1. A fogyasztói társadalmak átalakulása az utóbbi fél évszázadban.
Nők munkaerőpiaci helyzete a nyilvánosságban. 2 A kérdéskör kevés médiafigyelmet kap:  Elsősorban gazdasági, munkaerő-piaci szakportálokon jelennek meg.
„Mi dolgunk a világban?”
Nevelés és nevelői attitűdök
Az információs társadalom oktatása az iskolákban Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ (ITTK)
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
Kinek hogyan segíthet? Motivációs üzenetek a társadalom különböző szegmensei számára.
Mai üzenetünk Szeretni kell?.
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
Önmenedzselés Előadó: Selmeci József Csongor. Változó külső és belső világunk A körülöttünk folyó változások egyik legfontosabbika az, hogy megnőtt a.
Tűnődtem… " Kik az én számítógépes barátaim ? ".
Az új csendes generáció Székely Levente
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet1 Fehérvári Anikó Munkapiaci elvárások FSZ- és BA-hallgatók körében ONK november.
Egy regionális rádió szerepvállalása B.-A.-Z. megye falvainak kulturális és társadalmi életében.
Élet az Ságvári Bence eszközökben VIII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 29. A fiatalok internet- és médiahasználati szokásairól.
Hipsterek és Kívülállók – mennyire mások a Fiatal Törzsek? A fiatalok életstílusbeli és fogyasztási differenciáltságának bemutatása 1.
Ránk ömlik a rózsaszín m ű anyag? A hagyományos és az elektromos játékipar hasonlóságairól és különbségeiről.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Barátság Készítette: Kovács Mária.
Fanta TrendRiport: Kultúra ‐ és médiafogyasztási szokások a fiatalok ko ̈ rében Hogyan beszéljen egy márka a tinédzserekhez? Kreatív konferencia.
A MULTIK TÉVEDÉSE Nem minden tini egyforma!* *Az OTP Fáy András Alapítvány szakmai tapasztalatai alapján Schrankó.
GITÁR. Húros, ezen belül pengetős hangszerek csoportjába tartozó hangszer. Megszólaltatása pengetővel vagy ujjal történik. Általában hat húrja van. A.
ZENEALATTI Halljuk, vagy hallgatjuk is? Székely Levente –
Mire teker a magyar? Pillanatkép a zene- és rádiós piacról Klenovszki János és Sági Ferenc.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Free Association Research Kft Budapest Sütő u április Éves fiatalok Online kutatás.
Manipulál-e a média?.  Média és a közönség viszonyának kérdése?  Befolyásol-e vagy sem?  Média legfontosabb információ forrás  Szabadidőnk többségét.
A kutatás célja ● Közvetlen cél: A 8-14 éves korosztály megismerése mindennapi életmódjuk, kommunikációs és médiafogyasztási gyakorlatuk, fogyasztói viselkedésük.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
– Letölthető változat –
Országos kutatás a részmunkaidős foglalkoztatásról
Lakosok véleménye a Magyar Honvédségről
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
KOMOLYAN?.
A mi apró örömeink.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Mindenki próbál egy másik “fajként” nézni a fiatalokra.
A SOCIAL MEDIA HATÁSA A FOGYASZTÓI KULTÚRÁRA
Az életvezetés etikája
Társadalmi követelmények és igények speciális könyvtári ellátásra
Előadás másolata:

Fiatal TGI kutatások eredményei ( ) Dubstep és/vagy lakodalmas zene? Hol vannak a fiatalok zenei ízlésében a határvonalak? 1

A legnépszerűbb zenei irányzatok változása – Retro és progresszió Pop, slágerlista: Fiú- és lányzenekarok, illetve előadók Pop, slágerlista: Mainstream világsztárok Magyar rock Rap / Hip Hop Hard rock / Metal / Heavy metal Pop, slágerlista: Mainstream dance es évek slágerzenéje Alternatív / Indie rock / Grunge / Dark 16 8 Lakodalmas; mulatós zene R&B / Soul / Swing

Legnépszerűbb zenei irányzatok 3

Kiket szeretnek a fiatalok – azon sztárok közül, akiket folyamatosan mértünk Edda66%68% Madonna59%52%60% Hooligans63%64%55% Eminem59%54% Tankcsapda50%55%53% Ákos52%49%47% Britney Spears49%42%46% Bob Marley28%39%41% U238%43%40% Ganxta Zolee49%43%39% Kispál és a Borz33%35%37% Bëlga33%42%37% Marilyn Manson28%26% 4

Top 10 kedvenc – de van-e otthon zene tőlük? 5 A „rajongók” többségének van is otthon az előadótól zenéje

Rövid - közbevetett - összegzés 6 Ha a teljes fiatalságról beszélünk, a zenei ízlés egyértelműen mainstream, még ha el is indult egy progresszív átrendeződés A legutolsó adatfelvétel alapján a fiatalok többféle zenei irányzatra lettek nyitottabbak – lassan elindult a rétegzenék térhódítása Azonban a fiatalok egyáltalán nem tekinthetőek homogén tömegnek, ha a zenei ízlést akarjuk megérteni, mert egyes életstílus szegmensek között nagyon nagy különbségek vannak

Fiatal Törzsek Szegmentáció értékek, szabadidő eltöltés, félelmek, jövőkép, kapcsolatok alapján 7 Trendi Clubber Hipszter Cyber seeker Helyi menő Mainstream Az anyagias lány A szomszéd lány Kivülálló Alternatív Következő elit Modern konzervatív Diploma előtt

8 A Kívülálló csoportba tartozó fiatalok a biztonságot, mint fő értéket keresik elsősorban. Lehetőségeik mind anyagi, mind kulturális értelemben korlátozottak. Zenei ízlésük, és médiafogyasztásuk is a széles tömegek által preferált irányokat követi, egyúttal a fiatal csoporton belül bizonyos mértékig kívülállónak érzik magukat. Az Anyagias lnyok csoportba tartozó fiatalok jellemzően lányok, akik céltudatosan vezetik életüket, határozott elképzelésekkel rendelkeznek a jövőre nézve. Sokat adnak a külsőségekre, bár a drága dolgokat nem engedhetik meg maguknak. Zenei ízlésük a poptól a lakodalmason át, több stílust átölel, erősen kereskedelmi TV-orientáltak. A Hétköznapi lányok csoport azokat a minden szempontból hétköznapinak tekinthető lányokat takarja elsősorban, akik szeretnének minél előbb megállapodni az életben, a biztonság a legfontosabb nekik. Az életnek inkább a nehéz oldalát látják. Zenei vonalon is zártabbak az átlagnál, nem mernek túlzottan nyitni a külföldi előadók irányába.

9 Kívülállók Hasonló zenéket szeretek, mint a szüleim Szoktam slágerlistákra szavazni Kívülállók Hasonló zenéket szeretek, mint a szüleim Szoktam slágerlistákra szavazni Anyagias lányok Az embereket meg lehet ítélni az alapján, hogy milyen zenét szeretnek Szeretek rádióban zenét hallgatni Nagyon sokféle zenét szeretek Amikor a kedvenc zenéimet hallgatom, teljesen kiszabadulok a mindennapokból Anyagias lányok Az embereket meg lehet ítélni az alapján, hogy milyen zenét szeretnek Szeretek rádióban zenét hallgatni Nagyon sokféle zenét szeretek Amikor a kedvenc zenéimet hallgatom, teljesen kiszabadulok a mindennapokból Hétköznapi lányok Hasonló zenéket szeretek, mint a szüleim Szoktam slágerlistákra szavazni Egy jó zeneszámnál nagyon fontos, hogy ismerjem a klipjét is Hétköznapi lányok Hasonló zenéket szeretek, mint a szüleim Szoktam slágerlistákra szavazni Egy jó zeneszámnál nagyon fontos, hogy ismerjem a klipjét is

10 A Hipsterek azok a tinik, és 20-as éveik elején járó fiatalok, akik a mainstream kultúrát elutasító életvitelt folytatnak. Másképp öltöznek, büszkék a különleges zenei ízlésükre, sajátos nyelvet használnak. Sajátjuknak tekintik az „indie” kultúrát, és a „bohém” stílusú öltözködést. Bitek és byte-ok kavarognak a Cyber seeker törzs szobájában. Ha nem a számítógép előtt csetelve találjuk őket, akkor szabadidejükben előszeretettel mennek diszkóba, esetleg a TV-ben követik a sport műsorokat. A Helyi menők számára a siker, pénz, csillogás megteremtése, és ennek kibeszélése a legfontosabb. Minden témáról van véleménye, hisz abban, hogy az ő véleménye a mértékadó. A Clubbers csoportba tartozó fiatalok számára a nap többnyire akkor kezdődik, mikor a többieknek már véget ért. Menő, márkás ruhák, nagyszabású bulik, a kalandos, pezsgő életvitel jellemzi ezt a törzset.

11 Hipsterek Az öltözködésemre hat a zenei ízlésem A diszkók unalmasak Egy jó zeneszámnál nagyon fontos, hogy ismerjem a klipjét is Figyelek az új zenekarokra Nem tudnék zene nélkül élni Az embereket meg lehet ítélni az alapján, hogy milyen zenét szeretnek Hipsterek Az öltözködésemre hat a zenei ízlésem A diszkók unalmasak Egy jó zeneszámnál nagyon fontos, hogy ismerjem a klipjét is Figyelek az új zenekarokra Nem tudnék zene nélkül élni Az embereket meg lehet ítélni az alapján, hogy milyen zenét szeretnek Cyber seeker Egy jó zeneszámnál nagyon fontos, hogy ismerjem a klipjét is Az embereket meg lehet ítélni az alapján, hogy milyen zenét szeretnek Figyelek az új zenekarokra Mindig tudom, mik az aktuális slágerek Cyber seeker Egy jó zeneszámnál nagyon fontos, hogy ismerjem a klipjét is Az embereket meg lehet ítélni az alapján, hogy milyen zenét szeretnek Figyelek az új zenekarokra Mindig tudom, mik az aktuális slágerek Helyi menők Hasonló zenéket szeretek, mint a szüleim Mindig tudom, mik az aktuális slágerek Figyelek az új zenekarokra Egy jó zeneszámnál nagyon fontos, hogy ismerjem a klipjét is Nagyon sokféle zenét szeretek Nem tudnék zene nélkül éln Helyi menők Hasonló zenéket szeretek, mint a szüleim Mindig tudom, mik az aktuális slágerek Figyelek az új zenekarokra Egy jó zeneszámnál nagyon fontos, hogy ismerjem a klipjét is Nagyon sokféle zenét szeretek Nem tudnék zene nélkül éln Clubberek Az öltözködésemre hat a zenei ízlésem Mindig tudom, mik az aktuális slágerek Szoktam slágerlistákra szavazni Az embereket meg lehet ítélni az alapján, hogy milyen zenét szeretnek Clubberek Az öltözködésemre hat a zenei ízlésem Mindig tudom, mik az aktuális slágerek Szoktam slágerlistákra szavazni Az embereket meg lehet ítélni az alapján, hogy milyen zenét szeretnek

12 A Diploma előtt törzsben főként azok a komoly városi fiatalok, és ezen belül is inkább lányok vannak, akik alapvetően nyitottak a világra, a boldogulás kulcsát a (tovább)tanulásban látják, és ehhez a megfelelő családi háttérrel is rendelkeznek. A Következő elit nevéhez hűen nagyrészt a jövő vezetőit takarja, sok közülük még diák valamilyen felsőoktatási intézményben, vagy már végzett. Ambiciózusak, aktívak, határozott véleménnyel rendelkeznek, a politika az átlagnál jobban érdekli őket. A Modern konzervatív törzsbe tartozó fiatalok ambiciózusak, nagyon fontos számukra a jó megjelenés, ugyanakkor igyekszenek tartani magukat a „társadalmi konvenciókhoz” az életben.

13 Diploma előtt Nincs kifejezetten rá jellemző zenei attitűd Diploma előtt Nincs kifejezetten rá jellemző zenei attitűd A következő elit A diszkók unalmasak Az öltözködésemre hat a zenei ízlésem Nem tudnék zene nélkül élni A következő elit A diszkók unalmasak Az öltözködésemre hat a zenei ízlésem Nem tudnék zene nélkül élni Modern konzervatív Szeretek rádióban zenét hallgatni Nagyon sokféle zenét szeretek Hasonló zenéket szeretek, mint a szüleim Modern konzervatív Szeretek rádióban zenét hallgatni Nagyon sokféle zenét szeretek Hasonló zenéket szeretek, mint a szüleim

Stílusok iránti nyitottság és kedvenc stílus 14 Kedvenc: Pop, slágerlista: Fiú- és lányzenekarok, illetve előadók – 51% Kedvenc: Pop, slágerlista: Fiú- és lányzenekarok, illetve előadók – 94% Kedvenc: Magyar rock – 75% Kedvenc: Alternatív / Indie rock / Grunge / Dark – 52% Kedvenc: Pop, slágerlista: Fiú- és lányzenekarok, illetve előadók – 55% Kedvenc: Pop, slágerlista: Fiú- és lányzenekarok, illetve előadók – 83% Kedvenc: House - 79% Kedvenc: Pop, slágerlista: Fiú- és lányzenekarok, illetve előadók – 64% Kedvenc: Alternatív / Indie rock / Grunge / Dark – 85% Kedvenc: Pop, slágerlista: Fiú- és lányzenekarok, illetve előadók – 94%

A zenei ízlés két soha nem találkozó univerzuma 15

16 A leglátogatottabb fesztiválok és a legfontosabb szempontok egy buliban

17 És akkor a lakodalmas zene…

Összegzés – a végén – ugyanaz, mint középen, csak azóta több számot láttunk Ha a teljes fiatalságról beszélünk, a zenei ízlés egyértelműen mainstream, még ha el is indult egy progresszív átrendeződés A legutolsó adatfelvétel alapján a fiatalok többféle zenei irányzatra lettek nyitottabbak – lassan elindult a rétegzenék térhódítása Azonban a fiatalok egyáltalán nem tekinthetőek homogén tömegnek, ha a zenei ízlést akarjuk megérteni, mert egyes életstílus szegmensek között nagyon nagy különbségek vannak 18

Köszönöm a figyelmet! További info: