2012 elé
– a kijózanodás éve Külső gazdaság: Árfolyam, GDP, aktív-inaktív arány, vásárlóerő Reklámpiac: nincs friss pénz, nincs új márka – a maradók leépítései TV piac: a legkisebb is számít Sajtópiac: A legerősebbeknek sem könnyű – ki marad nyereséges? Rádiópiac: Halló, itt vagyunk! Tényleg? Hol? Közterület: Konszolidáció után – táblacsökkentés közben Internet – display: már ebben sem hisznek – az elérési korlátok! Internet – search: a közepes cégek – a tanácsadói ‚biznisz’ virága Internet - mobil: Cool, de kinek? Ambient, Indoor: Voltunk – vagyunk? - leszünk????
gyorsan változó gazdasági környezet – mi is van körülöttünk? fogyasztók pénze a biztos – a hirdetés bónusz (annak aki megtalálja!) A fogyasztók nem bolondulnak – nincs drasztikus váltás hirdetési piacon – racionális, minimális üzemméret jön közepesnek lenni céltalanság – szegmensvezető a cél a tulajdonosok már döntöttek – csak nem tudjuk mit gombhoz a kabátot – a kivárás már gyilkossá tehet szabad vegyértékek a munkaerőpiacon ha a beszerző/pályakezdő veszi a médiát – újratöltött képzési igények
4 A televíziós piac digitális átállás – és az elmaradás következményei műsorgyártás költségeinek csökkentése – eddig nem látott arányban koncentrált műsorpolitika / kitérések? műsorterjesztők a célkeresztben – hol a pénz? csökkenő bevétel a szegmensben – kiscsatorna anyát keres! – Közepesek – mi a csúcs szolgáltatás (arculatszabászat) – Nagyok - birkózás vagy ….
5 Nyomtatott média a vevők náluk vannak – biztonsági játékra kell építenie a veszteséges elemek életben tartása bizonytalan külső hatások – erős költségnövekedést hoznak igazi pénzt az asztalra – kiegészítő bevételi csatornák tömkelege tematikus, tartalmi együttműködések a hirdetésben aki nem csökkent a bevételig –rövidtávon finanszírozási gondot talál terjesztés – a logisztikai kiszolgálás újratervezése digitalizálni – csak ha van is belőle pénz
6 Rádió a hallgatók megvannak – de ki tudja ezt rajtunk kívül? a piacépítés drága dolog – locsolja valaki a közlegelőt? együttműködés kell – jó, de kivel kellene együttműködni a rádióorientált szektorok mit tudnak adni? A szelektornál nincs olcsóbb munkaerő - esetleg az ingyen dolgozó? műfaji sokszínűség – válság miatt átmenetileg szünetel
7 Közterület költségfaragás – kis használtságú táblabontások kevés szereplő – alacsonyabb verseny az ellenségem ellensége a barátom – kooperáció? adj több pénzt – magas elérés, szoros partnerség ki tudja mire való - műfajmarketinget ide gyorsan új műszaki lehetőségek – legyen valami sexi is a táblán
8 Online jönnek a csehszlovákok, jönnek a csehszlovákok – az offline story az Orient expressz mindent elsöpör – nemzetköziek a porondon ingyenmunka ritkán jó? – munkaerőpiaci nyomás a gyártókon netezők: organikus növekedés, duplakészülékes fogyasztás ki a legmagasabb az osztályban? – csak a legjobbak kapnak pénzt nincs több „fényes jövőt ígérő diagram” – hozomra nincs befektető a fejlesztési költségek nem csökkennek egy határon túl önkéntesség éve – ez nem az idei hanem a jövő!
9 Mobil Villantsunk a hirdetőnek – a tabletek kilátása Minden van ingyen (is) – minek fizessek? Hirdetnék ha lenne kinek – ennyiért? Innováció – csak ha megtermeli árát – soha! A fizetési metódusok fejlődése reményeket kelt Fejlesztők – irány a fizetőképes kereslet / ki Magyarországról A szolgáltatók köszönik, elég tartalomat érzékelnek (google, FB)
10 Feladatok hr osztályok érzékenységét erősíteni kell tartalomgyártók komfortzónáját védeni szükséges jogszabályi környezetet megismerni, javunkra fordítani kommunikációs csatornákat életben tartani – hirdess! ár/érték arányt nem rontani fogyasztói közvetlen bevételek fontosak! Nagyon! a médiamarketing a márkaerőt használja – nincs más eszköz idegek háborúja: türelem, türelem– és a tulajdonos nyugtatása