Sági Sándor (Kontroll Pont ‘91 Kft). Üzleti terv Üzleti koncepció„Pénzügyi” terv Befektető tájékoztatása, pótlólagos pénzügyi forrás szerzése Folyamatos.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kockázatitőke-finanszírozás
Advertisements

MARKETING.
Az üzleti terv.
Üzleti terv.
10. Tétel Sikeresen működő üzletét az igényeknek megfelelően bővíteni szeretné. Ehhez szüksége van egy üzleti terv elkészítésére. Foglalja össze, hogy.
A stratégiai tervezés módszertana
Versenyelemzés 8.fejezet.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Az Esőemberekért Egyesület által gondozandó elemek bemutatása.
Műszaki ellenőrképzés
A vállalkozások környezete
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment 2. előadás
A külső környezet elemzése
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Kérdések a ZH-hoz.
Piac és Profit - Pénzek a régióban március 21. Nézd meg kivel kötsz üzletet!
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 24. Budaörs.
III. A logisztika jövője
A HR vezető, mint a Vezérigazgató legfontosabb partnere
Kontrolling házi dolgozat
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Pénzügyi intézmények kontrollingja
Kérdések a második zh-hoz
Szilvási Mihály TM Magyarország Kft.
Vizsga feladatok (Minta)
1. előadás A vállalkozások indítása és működtetése
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
Munkavédelem és controlling
Stratégia célrendszer
A marketingkörnyezet elemzése
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban Bevezetés. 2 Követelmények  8:30-10:25  8:30-9:15.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Pénzügyi-számviteli mutatók
Készletgazdálkodás és logisztika
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
Vállalkozásmenedzsment I.
Aktuális pályázati lehetőségek Okos Jövő Innovációs Klaszter O KOS J ÖVŐ I NNOVÁCIÓS K LASZTER K LUBEST június 16. NOS Kft.
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
A gazdaságfejlesztés finanszírozási lehetőségei Dr. Szegvári Péter Stratégiai Igazgató.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
OMNIPACK Első Magyar Csomagolástechnikai Klaszter augusztus 17.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Rózsa Viktor Viszonylati menedzser Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. Bemutatkozás.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
A high-tech cégalapítás gyakorlati szempontjai
Megjelentek az infokommunikációs pályázatok
A külső környezet elemzése
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
Az üzleti terv felépítése, tartalma
2/18/2018 Marketingterv Név.
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Kérdések a második zh-hoz
Vállalati terv bemutató
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez?
A(z) xy szervezet (a társadalmi vállalkozást bemutató ppt)
L O G I S Z T I K A A L A P J A I Készítette: Gács Nóra
Üzleti terv.
Üzleti terv bemutatása
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
Cégnév Üzleti terv.
Üzleti terv.
Előadás másolata:

Sági Sándor (Kontroll Pont ‘91 Kft)

Üzleti terv Üzleti koncepció„Pénzügyi” terv Befektető tájékoztatása, pótlólagos pénzügyi forrás szerzése Folyamatos tervezés, célkijelölés, a stratégia megvalósítása Szöveges leírások Stratégiai terv (kivonat) Szervezet, kulcs emberek Marketing terv Gyártási koncepció Pénzügyi terv (kivonat) Naturális és pénzügyi adatok Értékesítés Beszerzés, gyártás Működési költségek Készletek, eszközök Mérleg – eredmény - cash-flow esetifolyamatos

Célja: A vállalkozás bemutatása, befektető, finanszírozó vagy tulajdonosok informálása, meggyőzése új pénzügyi forrás szerzése érdekében Az üzleti terv (1)  Vállalkozás fejlesztése Új piacra belépés Termékfejlesztés, technológia fejlesztés Akvizíció, fúzió  Új vállalkozás indítása

Az üzleti terv (2) Felépítése 1 Vezetői összefoglaló 2 A vállalkozás általános bemutatása 3 Vezetőség és szervezeti felépítés 4 Marketing terv 5 Működési terv 6 Pénzügyi terv 7 KockázatelemzésMellékletek

Az üzleti terv (3) A készítés alapelvei szakszerű megalapozott, reális lényegre törőigényesösszehangolt komplex, teljes körű legyen

 Az üzleti terv készítésének célja Vezetői összefoglaló  A vállalkozás lényege (vízió, misszió)  A vállalkozás rövid története  A vállalkozás piaci pozíciója, verseny, versenytársak  A vállalkozás felépítése, működése, fő vevői, beszállítói  A vállalkozás célkitűzései, projektjei, akciói  A vállalkozás jövedelmezősége, pénzügyi helyzete  A finanszírozáshoz szükséges források és felhasználásuk

 Alapadatok Név, vállalkozási forma, alaptőke, bejegyzés időpontja Tulajdonosok, törvényes képviselők (nevei, adatai) Főtevékenység, egyéb tevékenységek Székhely, telephelyek Könyvvelő, könyvvizsgáló Elérhetőségek A vállalkozás általános bemutatása  Cégtörténet Alapítás oka, célja, ideje A cég filozófiája, küldetése Elért üzleti sikerek, szakmai díjak, mélypontok Folyamatban levő fejlesztések, célkitűzések, akciók

 Vezetők, kulcs szereplők Alapítók, befektetők Vezető tisztségviselők Kulcs fontosságú vezetők, munkatársak Tanácsadó testületek Külső tanácsadók (könyvvezetés, könyvvizsgálat, pénzügy, jog, marketing, minőség tanúsítás, termelés szervezés) Vezetőség és szervezeti felépítés (1)  Személyzeti politika Vezetők kiválasztása, utánpótlás Alkalmazottak kiválasztása (külső tanácsadó alkalmazása) Javadalmazási rendszer, eredmény érdekeltség, juttatások Képzések, munkaerő fejlesztés

 Szervezeti ábra Vezetőség és szervezeti felépítés (2) Ügyvezető Értékesítés Marketing, PR Értékesítés 1 Értékesítés 2 Termelés Fejlesztés Gyártás előkészítés Minőség- ellenőrzés Üzem 1 Üzem 2 HR és jog Jog Munka- és személyügy Bérszámfejtés Ellátás, logisztika Beszerzés Készlet- gazdálkodás Szállítás, anyagmozgatás Pénzügy Stratégia és kontrolling Számvitel és adó Pénzügy IT Titkárság Minőségirányít ás

 Ágazati áttekintés Iparág helyzete, trendek (technológiai, gazdasági), azok hatásai Makrogazdasági környezet (politikai, jogi, társadalmi) Verseny környezet (verseny intenzitása, belépési korlátok, vevők- szállítók alkuereje, helyettesítő termékek) Marketing terv (1)  Termékek, szolgáltatások Főbb jellemzők (műszaki, használati, esztétikai, stb.) Pozicionálás Egyedi tulajdonságok, értékek Eddigi sikerek a piacon Egyéb (specifikációk, fényképek, stb.)

 Piaci szegmentáció Célcsoport jellemzői (vásárlási szokások, kereslet, stb.) Vásárlási döntést befolyásoló tényezők Piac mérete, mozgása (növekvő, csökkenő) Piaci részesedés (most és a jövőben) Marketing terv (2)  Versenytársak (a legnagyobbakról) Kínált termékek, szolgáltatások Célcsoportok, vevők, piaci pozíció (piaci részesedés is) Értékesítési csatornák, árpolitika, marketing és reklámtevékenység Neve, ismertsége, erős és gyenge pontjai Beszállítói

 Marketing mix (P roduct -P rice -P lace -P romotion ) Marketing terv (3) 1. Termékek, szolgáltatások Típusai, életgörbén elfoglalt pozíciói (bevezetés, növekedés, érettség, hanyatlás) Kiegészítő és helyettesítő termékek, termékválaszték Termékstratégia (belépés, termékfejlesztés, piac fejlesztés, diverzifikáció) 2. Ár Árképzés (költség alapú, kereslet függő, igazodó) Differenciálás (felárak, engedmények), árérzékenység Ár és minőség kapcsolata

 Marketing mix (P roduct -P rice _P lace -P romotion ) Marketing terv (4) 3. Hely, elosztás A vállalkozás területi elhelyezkedése (telephelyek, marketing előnyök, elosztási, kiszállítási előnyök) Értékesítési, elosztási csatornák (online, kereskedelmi hálózat, disztribútor, közvetítő, személyes eladás, stb.) 4. Eladás ösztönzés Hirdetések (online, elektronikus- írott média, szórólapok) PR (versenyek, pályázati lehetőségek) Akciók (leárazások, árukapcsolások, mennyiségi engedmény) DM levél, személyes eladás, stb.

Működési terv  Fejlesztés Fejlesztések állapota, várható befejezése Hátralévő feladatok, akadályok Szabadalmi jogok, védettség Közreműködők (partnerek, alvállalkozók, szakértők)  Gyártás Fő beszállítók (árak, feltételek, megbízhatóság) Gyártási folyamatok, eljárások Eszköz- és helyigény Alvállalkozók Szervízhálózat

Pénzügyi terv Fejezetei Költségvetés Beruházási, befektetési terv Mérleg Eredménykimutatás Cash-flow terv – finanszírozási szükséglet Kezdeti költségek – folyamatos költségek Pénzügyi mutatók Érzékenységvizsgálat, kockázatelemzés

Kockázatelemzés  Kockázatok és lehetséges pénzügyi hatásai Makrogazdasági kockázatok Vevői oldal kockázatai Beszállítói oldal kockázatai Munkaerő kockázatai Termelő kapacitások kockázatai Finanszírozási kockázatok

Mellékletek Vezetők szakmai életrajza Referenciák (ha vannak) Piackutatási adatok Ütemtervek Szerződések, ajánlatok, szándéknyilatkozatok Főbb eszközökről műszaki adatok Sági Sándor Kapcsolat: Telefon +36/ Mail: Közösségi : hu.linkedin.com/pub/sándor- sági/58/709/759/ hu.linkedin.com/pub/sándor- sági/58/709/759/ Szakmai tapasztalat vállalati pénzügyek irányításában: Nagyvállalat központi kontrolling szervezetének irányítása Nagyvállalati divízió pénzügyeinek irányítása Multinacionális cégcsoport leányvállalata pénzügyeinek irányítása (CFO) Középvállalkozás pénzügyeinek irányítása (CFO) Kisvállalkozás(ok) gazdasági/kontrolling támogatása

Sági Sándor (Kontroll Pont ‘91 Kft)