Sági Sándor (Kontroll Pont ‘91 Kft)
Üzleti terv Üzleti koncepció„Pénzügyi” terv Befektető tájékoztatása, pótlólagos pénzügyi forrás szerzése Folyamatos tervezés, célkijelölés, a stratégia megvalósítása Szöveges leírások Stratégiai terv (kivonat) Szervezet, kulcs emberek Marketing terv Gyártási koncepció Pénzügyi terv (kivonat) Naturális és pénzügyi adatok Értékesítés Beszerzés, gyártás Működési költségek Készletek, eszközök Mérleg – eredmény - cash-flow esetifolyamatos
Célja: A vállalkozás bemutatása, befektető, finanszírozó vagy tulajdonosok informálása, meggyőzése új pénzügyi forrás szerzése érdekében Az üzleti terv (1) Vállalkozás fejlesztése Új piacra belépés Termékfejlesztés, technológia fejlesztés Akvizíció, fúzió Új vállalkozás indítása
Az üzleti terv (2) Felépítése 1 Vezetői összefoglaló 2 A vállalkozás általános bemutatása 3 Vezetőség és szervezeti felépítés 4 Marketing terv 5 Működési terv 6 Pénzügyi terv 7 KockázatelemzésMellékletek
Az üzleti terv (3) A készítés alapelvei szakszerű megalapozott, reális lényegre törőigényesösszehangolt komplex, teljes körű legyen
Az üzleti terv készítésének célja Vezetői összefoglaló A vállalkozás lényege (vízió, misszió) A vállalkozás rövid története A vállalkozás piaci pozíciója, verseny, versenytársak A vállalkozás felépítése, működése, fő vevői, beszállítói A vállalkozás célkitűzései, projektjei, akciói A vállalkozás jövedelmezősége, pénzügyi helyzete A finanszírozáshoz szükséges források és felhasználásuk
Alapadatok Név, vállalkozási forma, alaptőke, bejegyzés időpontja Tulajdonosok, törvényes képviselők (nevei, adatai) Főtevékenység, egyéb tevékenységek Székhely, telephelyek Könyvvelő, könyvvizsgáló Elérhetőségek A vállalkozás általános bemutatása Cégtörténet Alapítás oka, célja, ideje A cég filozófiája, küldetése Elért üzleti sikerek, szakmai díjak, mélypontok Folyamatban levő fejlesztések, célkitűzések, akciók
Vezetők, kulcs szereplők Alapítók, befektetők Vezető tisztségviselők Kulcs fontosságú vezetők, munkatársak Tanácsadó testületek Külső tanácsadók (könyvvezetés, könyvvizsgálat, pénzügy, jog, marketing, minőség tanúsítás, termelés szervezés) Vezetőség és szervezeti felépítés (1) Személyzeti politika Vezetők kiválasztása, utánpótlás Alkalmazottak kiválasztása (külső tanácsadó alkalmazása) Javadalmazási rendszer, eredmény érdekeltség, juttatások Képzések, munkaerő fejlesztés
Szervezeti ábra Vezetőség és szervezeti felépítés (2) Ügyvezető Értékesítés Marketing, PR Értékesítés 1 Értékesítés 2 Termelés Fejlesztés Gyártás előkészítés Minőség- ellenőrzés Üzem 1 Üzem 2 HR és jog Jog Munka- és személyügy Bérszámfejtés Ellátás, logisztika Beszerzés Készlet- gazdálkodás Szállítás, anyagmozgatás Pénzügy Stratégia és kontrolling Számvitel és adó Pénzügy IT Titkárság Minőségirányít ás
Ágazati áttekintés Iparág helyzete, trendek (technológiai, gazdasági), azok hatásai Makrogazdasági környezet (politikai, jogi, társadalmi) Verseny környezet (verseny intenzitása, belépési korlátok, vevők- szállítók alkuereje, helyettesítő termékek) Marketing terv (1) Termékek, szolgáltatások Főbb jellemzők (műszaki, használati, esztétikai, stb.) Pozicionálás Egyedi tulajdonságok, értékek Eddigi sikerek a piacon Egyéb (specifikációk, fényképek, stb.)
Piaci szegmentáció Célcsoport jellemzői (vásárlási szokások, kereslet, stb.) Vásárlási döntést befolyásoló tényezők Piac mérete, mozgása (növekvő, csökkenő) Piaci részesedés (most és a jövőben) Marketing terv (2) Versenytársak (a legnagyobbakról) Kínált termékek, szolgáltatások Célcsoportok, vevők, piaci pozíció (piaci részesedés is) Értékesítési csatornák, árpolitika, marketing és reklámtevékenység Neve, ismertsége, erős és gyenge pontjai Beszállítói
Marketing mix (P roduct -P rice -P lace -P romotion ) Marketing terv (3) 1. Termékek, szolgáltatások Típusai, életgörbén elfoglalt pozíciói (bevezetés, növekedés, érettség, hanyatlás) Kiegészítő és helyettesítő termékek, termékválaszték Termékstratégia (belépés, termékfejlesztés, piac fejlesztés, diverzifikáció) 2. Ár Árképzés (költség alapú, kereslet függő, igazodó) Differenciálás (felárak, engedmények), árérzékenység Ár és minőség kapcsolata
Marketing mix (P roduct -P rice _P lace -P romotion ) Marketing terv (4) 3. Hely, elosztás A vállalkozás területi elhelyezkedése (telephelyek, marketing előnyök, elosztási, kiszállítási előnyök) Értékesítési, elosztási csatornák (online, kereskedelmi hálózat, disztribútor, közvetítő, személyes eladás, stb.) 4. Eladás ösztönzés Hirdetések (online, elektronikus- írott média, szórólapok) PR (versenyek, pályázati lehetőségek) Akciók (leárazások, árukapcsolások, mennyiségi engedmény) DM levél, személyes eladás, stb.
Működési terv Fejlesztés Fejlesztések állapota, várható befejezése Hátralévő feladatok, akadályok Szabadalmi jogok, védettség Közreműködők (partnerek, alvállalkozók, szakértők) Gyártás Fő beszállítók (árak, feltételek, megbízhatóság) Gyártási folyamatok, eljárások Eszköz- és helyigény Alvállalkozók Szervízhálózat
Pénzügyi terv Fejezetei Költségvetés Beruházási, befektetési terv Mérleg Eredménykimutatás Cash-flow terv – finanszírozási szükséglet Kezdeti költségek – folyamatos költségek Pénzügyi mutatók Érzékenységvizsgálat, kockázatelemzés
Kockázatelemzés Kockázatok és lehetséges pénzügyi hatásai Makrogazdasági kockázatok Vevői oldal kockázatai Beszállítói oldal kockázatai Munkaerő kockázatai Termelő kapacitások kockázatai Finanszírozási kockázatok
Mellékletek Vezetők szakmai életrajza Referenciák (ha vannak) Piackutatási adatok Ütemtervek Szerződések, ajánlatok, szándéknyilatkozatok Főbb eszközökről műszaki adatok Sági Sándor Kapcsolat: Telefon +36/ Mail: Közösségi : hu.linkedin.com/pub/sándor- sági/58/709/759/ hu.linkedin.com/pub/sándor- sági/58/709/759/ Szakmai tapasztalat vállalati pénzügyek irányításában: Nagyvállalat központi kontrolling szervezetének irányítása Nagyvállalati divízió pénzügyeinek irányítása Multinacionális cégcsoport leányvállalata pénzügyeinek irányítása (CFO) Középvállalkozás pénzügyeinek irányítása (CFO) Kisvállalkozás(ok) gazdasági/kontrolling támogatása
Sági Sándor (Kontroll Pont ‘91 Kft)