Hiány-szakképesítések ösztöndíjrendszere Dr Baloghné Nagy Katalin pályaorientációs tanácsadó 2013 / 2014.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
Advertisements

Táncsics Mihály Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV Szakképzés ma … Málnási Gábor.
Az intézmény Nappali képzés keretében több mint 1800 diák, két tagintézményben folytathatja tanulmányait iskolánkban, akiket kiválóan felkészült pedagógusok.
Palánczné Németh Zsuzsanna igazgató Újbudai Speciális Szakiskola
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
Medgyaszay István Szakképző Iskola, Gimnázium és Kollégium
2014. július 3.1 ALTERNATÍV SZAKKÉPZÉS Énekes Rita vezető főtanácsos SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
1 Pályaválasztás 2010/2011-es tanév Fné T.K.. 2 BEISKOLÁZÁSI TERV A 2010/2011-ES TANÉVRE SZAKKÖZÉPISKOLA2 osztály Nyelvi előkészítő angol Nyelvi előkészítő.
Dél-dunántúli régió Szakképzési Konferencia Pécs, június 26. A régió munkaerő-piaci helyzete és kapcsolata a szakképzéssel.
Iskolánk: a Bencs László Szakiskola és Általános Iskola
Pedagógus szakmák kompetenciaprofiljai
Szakmai kompetenciamérés a Humán TISZK-ben
Keresletvezérelt szakképzés
A 2014/15. tanévben a vasvári középiskolába lehet tanulni. Vas megyében az elsők között hirdetjük meg a nappali és ingyenes képzést.
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
AZ ÚJ MODULRENDSZERŰ OKJ AZ ISKOLÁK SZEMÉVEL
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Szakirány választás április Pénzügy és számvitel szak Választható szakirányok Pénzügy szakirány Számvitel szakirány.
A pedagógus kompetenciák mérési-értékelési lehetősége
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
A rendészeti (rendőr) (szak)képzés jelene és jövője
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
Hiány-szakképesítések ösztöndíjrendszere
Régió gazdasági kilátásai, szakember igény, szakképzés
Kompetenciák.
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Jelky András Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium Év végi statisztika Készítette: Huber Béla Farkasné Pataki Csilla.
Az előrehozott szakképzés tapasztalatai Zsámbékon 1 év elteltével.
Pedagógiai szempontok a szakmai vizsga során
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Az intézmény Nappali képzés keretében több mint 1300 diák, folytathatja tanulmányait iskolánkban, akiket kiválóan felkészült pedagógusok a kor követelményeinek.
A gyakorlati szakképzés finanszírozási lehetőségei 2014-ben
Duális szakképzés Együttműködési lehetőségek a Nyíregyházi Szakképzési Centrummal Nyíregyháza, március 01.
Az együttműködő partnerek szemszögéből Pártfogói konferencia december 9. F OGLALKOZTATÁSI F ŐOSZTÁLY Tamásné Lehoczki Aranka osztályvezető.
Középiskolai beiskolázás a 2014/2015-ös tanévre Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal 5000 Szolnok, Kossuth Lajos út november 18.
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény FÉMES NAPOK Fejér megye szakképzési helyzete, különös tekintettel a fémipari szakképzésre Dávid Lajos - Fejér.
Szolnoki Szolgáltatási Szakközép- és Szakiskola SZOLGSZI.
A Nemzeti Foglalkoztatási Alap képzési alaprészéből nyújtott támogatások Stágel Imréné főosztályvezető Támogatási Főosztály.
1 HEVES MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA 3300 Eger, Faiskola u. 15. Tel: +36/36/ , , Fax:+36/36/ Web:
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
Tanulószerződés-kötés Tájékoztató fórum. A tanulószerződés Mire szolgál a tanulószerződés és kik között jön létre? A tanuló gyakorlati képzése folyhat.
Az NFA képzési alaprészből nyújtott támogatások Tájékoztató a 2013/2014. tanév rendjéről Pásztor Tibor mb. főigazgató-helyettes Nemzeti Munkaügyi Hivatal.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
A felnőttképzés Hajdú- Bihar megyében Dr. Erdei Gábor Dr. Teperics Károly
Szakképzési körkép 2016 A jármű és fémipari szakmacsoport Fóruma.
Szakképzés a régióban Dr. Medvegy Tilda igazgató Oktatási Hivatal Nyugat- dunántúli Regionális Igazgatóság 9024 Győr, Bem t. 15.  (96) fax: (96)
Hiány-szakképesítések bemutatása MFKB Itt van a pályaválasztás és fogalmad sincs hogy hova tovább? Adunk tíz jó tippet, hogy biztos legyen a megélhetésed.
Munkaerő- piaci helyzetkép a Nyugat- dunántúli régióban Kleizerné Tamás Györgyi szakreferens Nyugat- dunántúli Regionális Munkaügyi Központ.
F ELVÉTELI A KÖZÉPFOKÚ ISKOLÁKBA TÁJÉKOZTATÓ A SZÜLŐK SZÁMÁRA A 9. ÉVFOLYAMRA TÖRTÉNŐ BEISKOLÁZÁSRÓL 2016/2017. TANÉV.
MFKB Roadshow Változások a szakképzésben – Gondoljuk újra együtt Csongrád megye szakképzés fejlesztési koncepcióját október 10. Előadó: Dr. Kőkuti.
2016/17-es tanév. Iskolatípus változások 2016/17-es tanévtől.
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény GAZDÁLKODÓI TÁJÉKOZTATÓ Berta-Mudri Krisztina Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság Háza 8000.
Hódmezővásárhelyi Szakképzési Centrum
A legnehezebben betölthető munkakörök Magyarországon:
PÁLYAVÁLASZTÁSI TÁJÉKOZTATÓ 2014/2O15. tanév
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
Szakképzési pályaorientációs fórum
Tájékoztató A SZAKKÉPZÉSI ÖSZTÖNDÍJRÓL
Felvételi a középfokú iskolákba TÁJÉKOZTATÓ A SZÜLŐK SZÁMÁRA A 9
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Foglalkoztatás, szakképzés, jó gyakorlatok
Kompetencia alapú szakoktatás
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
Munkaerő- piaci helyzetkép a Nyugat- dunántúli régióban
PÁLYAVÁLASZTÁS? SZAKMAVÁLASZTÁS?
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Előadás másolata:

Hiány-szakképesítések ösztöndíjrendszere Dr Baloghné Nagy Katalin pályaorientációs tanácsadó 2013 / 2014

Zala megyében épület és szerkezetlakatos, ács, állványozó szerszámkészítő, gépi forgácsoló, szociális gondozó és ápoló, hegesztő, kőműves és hidegburkoló, női szabó, villanyszerelő, szakács. szakiskolai ösztöndíjra jogosultak a 2013-ban az alábbi szakmákba belépő diákok

Épület és szerkezetlakatos Személyes kompetenciák Pontosság, precizitás Térlátás Önállóság Felelősségtudat Tériszony-mentesség Társas kompetenciák Határozottság Együttműködési készség Irányíthatóság Módszer-kompetenciák Problémamegoldás Lényegfelismerés Elővigyázatosság Körültekintés Figyelem összpontosítás

Ács Személyes kompetenciák Pontosság Mozgáskoordináció (testi ügyesség) Térérzékelés Tériszony-mentesség Társas kompetenciák Határozottság Konszenzus készség Segítőkészség Módszer-kompetenciák Problémamegoldás, hibaelhárítás Kontroll (ellenőrző képesség) Módszeres munkavégzés

Szerszámkészítő Személyes kompetenciák Pontosság, precizitás Döntésképesség Önállóság Térlátás Társas kompetenciák Határozottság Kommunikációs készség Irányíthatóság Módszer-kompetenciák Problémamegoldás, hibaelhárítás önellenőrző képesség Logikus gondolkodás Körültekintés Rendszerező képesség

Gépi forgácsoló Személyes kompetenciák Pontosság Mozgáskoordináció Kézügyesség Állóképesség Döntésképesség Társas kompetenciák Határozottság Kommunikációs készség Módszer-kompetenciák Módszeres munkavégzés Kreativitás Rendszerező képesség Logikus gondolkodás Gyakorlatias feladatértelmezés

Szociális gondozó és ápoló Személyes kompetenciák Elhivatottság, elkötelezettség Felelősségtudat Stressz-tűrő képesség Pontosság Érzelmi stabilitás, kiegyensúlyozottság Állóképesség Kézügyesség Társas kompetenciák Kapcsolatteremtő készség Segítőkészség Tolerancia Konfliktusmegoldó készség Tolerancia Módszer-kompetenciák Problémamegoldás, -feltárás Helyzetfelismerés Módszeres munkavégzés Általános ismeretek alkalmazása speciális helyzetekben

Hegesztő Személyes kompetenciák Pontosság Önállóság Döntésképesség Határozottság Felelősségtudat Kézügyesség Társas kompetenciák Irányíthatóság Irányítási készség Módszer-kompetenciák Figyelem-összpontosítás Körültekintés, elővigyázatosság Lényeglátás A környezet tisztántartása

Kőműves és hidegburkoló Személyes kompetenciák Pontosság Rajzkészség Térlátás Szervezőkészség Felelősségtudat Társas kompetenciák Határozottság Konszenzus készség Segítőkészség Együttműködési készség Módszer-kompetenciák Problémamegoldás, hibaelhárítás Kontroll (ellenőrző képesség) Módszeres munkavégzés Jó helyzetfelismerés Tervezési készség

Női szabó Személyes kompetenciák Pontosság Önállóság Kézügyesség Döntés képesség Társas kompetenciák Határozottság Kapcsolatteremtő képesség Jó kommunikációs készség Közérthetőség Irányíthatóság Módszer-kompetenciák Kreativitás Tervezési készség Ötletgazdagság Gyakorlatias feladatértelmezés

Villanyszerelő Személyes kompetenciák Kézügyesség Szervezőkészség Felelősségtudat Döntésképesség Szervező készség Társas kompetenciák Kommunikációs képesség Kapcsolatteremtő készség Kompromisszum-készség Módszer-kompetenciák Módszeres munkavégzés Jó helyzetfelismerés Tervezési készség Logikus gondolkodás Körültekintés, elővigyázatosság

Szakács Személyes kompetenciák Pontosság Önállóság Felelősségtudat Fejlődőképesség Állóképesség Szorgalom, igyekezet Társas kompetenciák Határozottság Udvariasság Rugalmasság Módszer-kompetenciák Problémamegoldás, hibaelhárítás Tervezési készség Rendszerező képesség Logikus gondolkodás Jó emlékező képesség

A szakiskolai tanulmányi ösztöndíj célja a hiány-szakképesítések körébe tartozó, első szakképesítés megszerzésére irányuló, nappali rendszerű képzésben részt vevő tanulók támogatása.

Az ösztöndíjról Az ösztöndíj mértéke az első szakképzési évfolyam első félévében tanulónként egységesen Ft/hó Az első szakképzési évfolyam második félévétől kezdődően, és a további félévekben, ha a tanulmányi átlageredmény 2,51 és 3,0 között van, az ösztöndíj mértéke Ft/hó; 3,01 és 3,5 között van, az ösztöndíj mértéke Ft/hó; 3,51 és 4,0 között van, az ösztöndíj mértéke Ft/hó; 4,01 és 4,5 között van, az ösztöndíj mértéke Ft/hó; 4,51 és 5,0 között van, az ösztöndíj mértéke Ft/hó. A július és augusztus hónapokra folyósított ösztöndíj mértéke megegyezik a tanév második félévében folyósított ösztöndíj mértékével.

Nem részesülhet ösztöndíjban a) a tanév adott félévében a tanuló, ha az azt megelőző félévben 2,51 alatti tanulmányi átlageredményt ért el, b) a tanév ismétlésére kötelezett tanuló, a megismételt tanév időtartama alatt, c) a tanuló az adott tanévben, attól a hónaptól kezdődően, amelyet megelőző hónapban a tanév során keletkezett igazolatlan óráinak száma meghaladja a tíz órát.

Az ösztöndíj forrása a Nemzeti Foglalkoztatási Alap képzési alaprésze. „ A pályaorientációval kapcsolatos tanácsadási és szervezési feladatok végrehajtása az NFA terhére a Nemzetgazdasági Minisztérium támogatásával valósul meg (NFA-KA-NGM- 5/2012/TK).”

Elérhetőségeink: Cím:Nagykanizsai Kereskedelmi és Iparkamara Nagykanizsa, Ady Endre u Telefon:30/ Web:

Köszönöm a figyelmet! Várom a kérdéseket! Dr Baloghné Nagy Katalin pályaorientációs tanácsadó