A Magyar Nemzeti Bank új gondolkodásmódja és programja Veszprém Dr. Ferkelt Balázs főosztályvezető, MNB, Oktatási Igazgatóság 1 2016. március 17.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Előadó: dr. Lengyel László Magyar Nemzeti Tanács Felsőoktatási ügyekkel megbízott Tanácsos.
Advertisements

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Frissdiplomások Szemerszki Marianna Tanulási utak és képzési tervek a felsőoktatásban.
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
Duális felsőfokú képzés a PMMIK-n
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
1. Érettségi vizsga • Itt az iskolában kiosztott jelentkezési lapon • február 15-ig • Érettségi tárgyak: • magyar, matematika, történelem, idegen.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola I. alprogram: Társadalmi.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
FELVÉTELI Előadó: Németh Péter igazgató. NEM VÁLTOZIK… …a pontos rendszer (emelt szintűért 50 többletpont, ha min 45%-os az eredmény), a.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A gyakorlatvezető mentor
Készítette:Keresztes Katalin Borbála KEKOAAF.PTE II. éves szabad bölcsészet szakos hallgató Óra: Kommunikáció az egyetemen Oktató:Viszket Anita
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
A TURIZMUSKUTATÁS HELYZETE MAGYARORSZÁGON
A GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR FELADAT- ÉS STRUKTURÁLIS RENDSZERE Szerkesztette: © Dr. Szilágyi Tivadar, KARI TANÁCS KARI TANÁCS TÁRSADALMI.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
1 Felsőoktatási jelentkezés A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: Educatio Kht. – OFIK, Felvi.hu
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
Tanulási célú migráció a világban és itthon
˝ FELSŐOKTATÁS 2007 Hiller István Oktatási és kulturális miniszter November 8.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Az EDUCOOP-projekt szakmai programja
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
KUTATÓ KERESTETIK című projekt a Pro Scientia Aranyérmesek Társasága szervezésében, a Nemzeti Tehetség Program támogatásával "A tehetséggondozás területén.
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
Fókuszban a nemzetköziesedés. Fejlesztési cél: PTE NEMZETKÖZIESEDÉSÉNEK ELŐSEGÍTÉSE Nemzetközi beiskolázási marketing tevékenység erősítése Új nemzetközi.
Földrajzoktatás a Debreceni Egyetemen és jogelődjén, a Kossuth Lajos Tudományegyetemen 1990-től napjainkig Kerényi Attila Debrecen november 14.
Mesterképzés Vállalkozásfejlesztés szak NYÍLT NAP
Képzések, szakirányok, felvételi lehetőségek
MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest,
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
1 HATÁRRÉGIÓK FEJLŐDÉSÉNEK SAJÁTOSSÁGAI A SLO/HU/CRO /2004/01/HU- 74 sz. INTERREG projekt támogatásával készült képzés.
Város, egyetem, gazdaság A PTE KTK hozzájárulása a város és a régió fejlődéséhez Erdős Katalin PTE-KTK KRTI, adjunktus MTA-PTE Innováció és Gazdasági Növekedés.
Duális képzés „kecskeméti” modellje és tapasztalatai
A felsőoktatási expanzió befolyása a regionális munkaerőpiacra Sándor Mária 2013.
Budapesti Corvinus Egyetem A évi mesterszakos felvételi eljárás
Gazdaságtudományi Kar Faculty of Economics Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről Miskolc, március 25. Veresné dr. Somosi.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből Rozner Gábor.
2008. június 16.foglalkozási rehabilitációs képzés1 Foglalkozási rehabilitációs képzés az ELTE GYFK-n ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar.
Felsőoktatási felvételi ponthatárok 2007 Dr. Hiller István oktatási és kulturális miniszter Oktatási és Kulturális Minisztérium július 26.
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
Budapesti Corvinus Egyetem A évi mesterszakos felvételi eljárás Budapest, február 4.
Köszöntjük a Mezőgazdaság- és Környezettudományi Kar nevében!
A felsőoktatási felvételi eljárás
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Üzleti jog BSc BMEGT55A001 V17.
Név TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Fekete Tamás egyetemi tanársegéd
Lejtmenetből lendület
Intelligens szakosodást szolgáló intézményi fejlesztések a Budapesti Corvinus Egyetem székesfehérvári Campusán című projekt rövid bemutatása EFOP
Üzleti jog BSc BMEGT55A001 E5.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
MIÉRT éppen a BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar?
Jegybanki oktatási programok
A Magyar Nemzeti Bank új gondolkodásmódja és programja az oktatás terén DR. FERKELT BALÁZS PhD| oktatási igazgató Gödöllő, február 7.
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Előadás másolata:

A Magyar Nemzeti Bank új gondolkodásmódja és programja Veszprém Dr. Ferkelt Balázs főosztályvezető, MNB, Oktatási Igazgatóság március 17.

A felsőoktatás támogatásának motivációi „A Magyar Nemzeti Bank (MNB) kiemelt célja, hogy emelje a magyar közgazdasági oktatás színvonalát és növelje az általános közgazdasági műveltséget.” Motivációk:  saját humánerőforrás-utánpótlás  társadalmi felelősségvállalás  gazdaságtudományi képzések finanszírozásának drasztikus visszaesése  gazdaságtudományi (különösen a közgazdasági képzési ág) képzésekre jelentkezők és felvettek számának csökkenése  külföldön tanulmányaikat megkezdő magyar fiatalok számának jelentős növekedése Magyar Nemzeti Bank 2

Felvételi adatok – gazdaságtudományi alapképzések (fő) Magyar Nemzeti Bank 3 Forrás: Stéger Csilla, OH (2016)

A közgazdasági képzési ág alap- és mesterképzéseire felvettek száma (fő/év) Magyar Nemzeti Bank 4 Forrás: Stéger Csilla, OH (2016)

Nemzetközi tapasztalatok  Számos jegybank folytat oktatási tevékenységet, illetve vesz részt oktatási tevékenységben.  Bank of England, svájci jegybank: képzőközpontokat működtetnek, a jegybanki munkatársaknak nyújtanak továbbképzési lehetőséget.  Deutsche Bundesbank: saját felsőoktatási intézményt hozott létre (Hochschule der Deutschen Bundesbank), ahol akkreditált közgazdasági képzéseket indít, duális képzési formában is. Magyar Nemzeti Bank 5

Az MNB részvétele a felsőoktatásban (1.) Saját felsőoktatási intézmény alapítása vs. Magyarországi felsőoktatási intézmények, képzések, hallgatók támogatása Magyar Nemzeti Bank 6

Az MNB részvétele a felsőoktatásban (2.)  Együttműködési megállapodás felsőoktatási intézményekkel  Jegybanki specializáció indítása a BCE közgazdasági elemző mesterképzési szakán  Új tantárgyak bevezetése, oktatása (pl.: Gazdasági kormányzás)  Ösztöndíjak gazdaságtudományi alap- és mesterképzéses hallgatóknak  Szakmai gyakorlati helyek biztosítása (duális és „hagyományos” képzésben részt vevő hallgatóknak)  Hátrányos helyzetű térségekben élő, felsőoktatásban tanuló fiatalok támogatása ösztöndíjjal  Együttműködés a PTE Földtudományi Doktori Iskolájával Geopolitikai Doktori Alprogram indítására vonatkozóan Magyar Nemzeti Bank 7

Együttműködés a Budapesti Corvinus Egyetemmel  A Közgazdaságtudományi Kar Közgazdasági Intézetéhez kapcsolódóan létrejött az „MNB Tanszék”, amely többek között meghirdette a Gazdasági kormányzás tantárgyat és a Jegybanki elemző specializációt;  a Társadalomtudományi Karon belül létrejött a Gazdaságföldrajzi, Geoökonómiai és Fenntartható Fejlődés Intézet és újraindult a Regionális és környezeti gazdaságtan mesterképzési szak;  kiválósági ösztöndíj meghirdetése hallgatóknak. Magyar Nemzeti Bank 8

Együttműködés a Kecskeméti Főiskolával  együttműködés a duális képzés területén  mérnökképzés gazdasági vonatkozású megerősítése  felsőfokú oktatás gazdaságba történő mélyebb beágyazódásának elősegítése  a fiatalok helyben tanulásának és helyben boldogulásának elősegítése  reálgazdasági folyamatokkal is foglalkozó modern közgazdasági kutató, fejlesztő és oktatási központ létrehozása Magyar Nemzeti Bank 9

Geopolitika Doktori Alprogram Geopolitika: Nyugat-Európában egyre népszerűbb tudományterület, a gazdasági és pénzügyi döntések meghozatalában gyakran jelentős hangsúlyt kapnak a geopolitikai és geoökonómiai szempontok. Az alprogram a PTE Földtudományi Doktori Iskolájának akkreditált programjának keretében indult. A program a PTE oktatóira, az MNB szakértőire, valamint neves hazai és külföldi professzorokra épül. A hallgatók a kialakított tutori programon belül, nagy tapasztalatú hazai és külföldi szakemberek iránymutatása mellett kutathatnak, fejlődhetnek. Magyar Nemzeti Bank 10

Tiszaroffi ösztöndíjpályázat A „Tiszaroffi Ösztöndíjpályázat” célja a kistérség felzárkóztatása és hátrányos helyzetének mérséklése a Tiszaroff, Tiszabura, Tiszagyenda, Kőtelek, Tiszasüly, Tiszabő településeken élő, felsőoktatási intézményben tanuló hallgatók tanulmányai támogatásának segítségével. A 2015/2016 tanév I. félévében 45 hallgató részesült ösztöndíjban. Magyar Nemzeti Bank 11

Jövőre vonatkozó tervek Magyar Nemzeti Bank 12 Felügyeleti tantárgy bevezetése Külföldi magyar nyelv és kultúra kurzusok MNB gyakornoki program kibővítése Tananyagfejlesztés Tehetséggondozás

Köszönöm a figyelmet! 13