TÁMOP 2.2.2 - A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop 2009.09.30 Kiss István.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Advertisements

FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
Tolerancia Erősítő Innovatív Szövetség projektprogram.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
„ Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
TÁMOP Záró-konferencia Budapest, szeptember Csoportos tanácsadás – műhely Esetbemutatás Garai Zsuzsa, pályaorientációs tanácsadó.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
A szakiskolák aktuális problémái
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Gazdasági informatika - bevezető
Dr. Bihari Péter BME Gépészmérnöki Kar oktatási dékánhelyettes
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Barcsák Marianna KPSZTI
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
A magyar LLG Tanács ülése
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
CSOPORT - A minőségellenőrök egy megfelelő csoportja
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A szaktanácsadásról.
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
HHR.
A Nemzeti Pályainformációs Portál
Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest, december 18.
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
főigazgatóhelyettes, NSzFI
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Környezeti Kontrolling
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – eszközfejlesztések a FIT-ek számára – NPK szakmai nap ( ) Borbély-Pecze.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Kiss István.
Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment Teljesítmény-menedzsment.
LEADER LEADER Intézkedések a Déli Napfény LEADER Egyesület területén
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Előadás másolata:

TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Kiss István

Kiss István Pályaorientációs eszközfejlesztés Szolgáltatási modell Időzítés Hozzáférhetőség Minőség Hatékonyság

Kiss István Az életpályára vonatkozó döntések modellje Személyes inputok: Prediszpozíciók Nem Etnikai jellemzők Fogyatékosságok Egészségi állapot Háttér Környezeti tényezők Tanulás Tapaszta- latok Én-hatékonyság elvárások Eredmény elvárások Érdeklő- dés Választási célok Választási akciók Teljesítmény területek és tudás Környezeti hatások: támogatás és akadályok a választási folyamatban Lent, Brown és Hackett modellje (1994)

(észlelt) Életpálya-építési kompetencia Életkor/élethelyzet - specifikus feladatok Terület-specifikus életvezetési készségek Terület-specifikus észlelt én-hatékonyság Életkor/élethelyzet - specifikus feladatok Terület-specifikus életvezetési készségek Terület-specifikus észlelt én-hatékonyság …… Észlelt én-hatékonyság profil

Szociális tanulás-elmélet Én-hatékonyság Közvetlen probléma- megoldási tapasztalatok Modellkövetés Környezettől kapott megerősítések Emocionális és vegetatív jelzések Kogníció: siker-kudarc attribúció, társas- összehasonlítás folyamata, kontrollhely és kontroll erősség élmény Motiváció folyamata: célok és értékek kijelölése kitartás, erőfeszítések nagysága, proaktív motiváció kontroll Érzelmek: helyzethez kapcsolódó arousal, pl: szorongás, depresszió (rumináció). érzelemközpontú copingformák Viselkedés: területspecifikus akciók, pl. érdeklődési kör formálódását segítő környezet és tevékenység választása, kudarckerülés, sikerorientáció (Bandura, 1993)

Kiss István Célkitűzés A felmérő eljárások jellegzetes döntési pontokhoz (életszituációkhoz) kapcsolása.

Kiss István Pályaorientációs eszközfejlesztés - Kérdőívfejlesztés  elkészülő új felmérő eljárások :  40 rövid (villám-)kérdéssor  8 hosszú (mély-)kérdőív  megvalósítás:  online megvalósítás a Nemzeti Pályaorientációs Portál keretében  offline (nyomtatott formában) használható verziók  kivitelezés:  általános iskolásoknak szóló verzió(k)  középiskolásoknak / pályakezdőknek szóló verzió(k)  általános / felnőtt verzió(k)  kérdőívek kimenete:  szöveges/grafikus értékelés  a kérdőívek eredményének megfelelő referencia-foglalkozások (FEOR 08 szerint)

Kiss István Feldolgozott döntési pontok A 2010 szeptemberéig tartó szakaszban a következő döntési pontok kerülnek kialakításra: Képzés világa:  Középiskolai továbbtanulásra történő jelentkezés  Első szakképesítés megszerzése  Felsőfokú továbbtanulásra történő jelentkezés  Felnőttkori tanulás  Középiskolai tanulmányok során hozott döntések  Felsőfokú tanulmányok során hozott döntések Munka világa:  Első munkavállalás  Pályaelhagyás (pályaváltás)  Vállalkozóvá válás  Munkahely elvesztése  Munkába való visszatérés  Külföldi munkavállalás  Munkaképesség megváltozása

Kiss István Kidolgozandó eljárások - 1 A 2010 szeptemberéig tartó szakaszban a következő döntési pontok kerülnek kialakításra:  Álláskeresési és -megtartási viselkedési Skála  Átvihető Készségek Kérdőív  Beilleszkedési és Mobilitási Kérdőív  Értékorientációs és Motivációs Kérdőív  Foglalkoztathatósági Skála  Képességek, készségek Kérdőív  Kompetencia-leltár  Mobilitás Kérdőív  Munkamód Kérdőív  Munkamotivációs és Értékpreferencia Kérdőív  Munkanélküli Krízis Kérdőív

Kiss István Kidolgozandó eljárások - 2 A 2010 szeptemberéig tartó szakaszban a következő döntési pontok kerülnek kialakításra:  Munkatapasztalat és Munkamód Kérdőív  Munkavállalást Akadályozó Tényezők Ellenőrző Lista  Pályaérdeklődési Kérdőív  Pályaérettségi Kérdőív  Szabadidős Érdeklődési Kérdőív  Szakmaorientációs Kérdőív  Személyes és Környezeti Erőforrások Kérdőív  Tantárgyi Érdeklődés Kérdőív  Tanulási Erőforrások Kérdőív  Vállalkozói Erőforrások Kérdőív

Kiss István Útiterv 0. Előkészítés (2009. július 31-ig) A kérdőívfejlesztésben részt vevő szakmai stáb felállt, az informatikai megvalósítóval együtt megkezdte a fejlesztés tervezését, ütemezését. 1.Tervezés (2009. október 30-ig) Felmérő eljárások céljának meghatározása, szakmai koncepciók kialakítása, kérdőívek felépítésének (feladattípus, változók, skálázási módszer) megtervezése. 2.Felmérő eljárások kialakítása (2009. december 15-ig) Tételek (itemek) összegyűjtése, megfogalmazása, instrukció kidolgozása, értékelési / pontozási eljárások kimunkálása, visszajelzés módja, kimenet leírása, előzetes verzió elkészítése. 3.Ellenőrzés (2009. január 31-ig) Tételek tartalmi és formai ellenőrzése, előzetes kipróbálás. 4.Jóváhagyás, dokumentálás, bevezetés Felmérő eljárások informatikai előkészítése, programozása, tesztelése.