Ált3 gyakorlat, KRE Katonai Rózsa 2013 ősz.  Time lapse videó egy lányról, aki 3 éven át minden nap készített egy fotót magáról

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szűcs Pál okl. fizikus, VT-3
Advertisements

Az internet, a TV és társas támogatás összefüggései
Miért boldogabbak az emberek az egyik országban, mint a másikban?
Attitűd, sztereotípia, előítélet, diszkrimináció
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
„Légy az, aki lehetsz!” A mentalitás szerepe a tanácsadásban
Beköszöntött az éles WebeC „korszak” Szűcs Attila Készpénzlogisztika Január 30.
Társismeret.
Méltósággal segíteni, Jót s jól tenni
Asszertív magatartás és viselkedés technikák
4. Kreatív döntéshozatal
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
ÉRZELMEK.
PSZICHOLÓGIA …ÉS AZ ORVOSTUDOMÁNY
Az esszé Segédlet tanulóknak és tanároknak
Személyiséglélektan I.
A SZEMÉLYPERCEPCIÓ, SZTEREOTIPIÁK, ELŐITÉLETEK
Persa György Témavezető: Szabó Csanád Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológiai Kar 1.
Helyi örökség iránti felelősség a globális turizmus korában (Responsabilităţi în era turismului global)
Az érvelés.
Közösségi portálok használata
A szervezeti problémák kezelése
Békés L. Márton Farsang Zsuzsanna Címszavakban A manipulatív főcímek hatása a politikai véleményalkotásra.
Közösségi oldalak használata
Kölcsönhatások.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
1 “Oly távol vagy tőlem és mégis közel...” Az Európai Unióval kapcsolatos attitűdök a hazai választók körében Göncz Borbála – Hegedűs István „Részvétel.
Idegen nyelvek tanulása
A három agy elmélet Biblikus értelmezése
IN / TOLERANCIA Strédl Terézia Selye János Egyetem, Komárom
A sírás és nyelvkiöltés a magzati korból származó viselkedésmintázat
Pedagógiai személyiségértelmezések
Köztünk élnek. Ismered őket? EIA/2012/
A pszichológia a személyiség vizsgálatának tudománya
A kommunikáció nem nyelvi kifejezőeszközei
A szövegértési feladatok összeállítása
Az első és második nyelv elsajátítás elméletei
Quality Human Management
Agresszió elleni program Millenáris. Valami hiányzik, és mástól követeljük.
Mi fán terem a pszichológia? Önismeret 1. előadás
Virtuális mediáció? – Hagyományos és új mediációs módszerek
Korreferátum Herczeg Bálint: Az iskolák közötti különbségek mértékének mélyebb vizsgálata Horn Dániel Tudományos munkatárs Hétfa műhely, Budapest, 2014.
Fogalom Kérdezz! Felelek.
Lap.hu oldalak dinamizálása Lap.hu találkozó – május 14.
A harmadik erő elméletei
Profil Training Kft. H-1112 Budapest Rétkerülő u. 9. Tel: +36/ Fax: +36/
Önmenedzselés Előadó: Selmeci József Csongor. Változó külső és belső világunk A körülöttünk folyó változások egyik legfontosabbika az, hogy megnőtt a.
Jelenkori társadalmi problémák és konfliktusok Tantárgyfelelős: Dr
A BKF tudástranszfer modellje a
A pedagógia mint tudomány Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens.
Bircher Julianna Affektív Pszichológia Tanszék
Képes Érzelmi Intelligencia Teszt a éves korosztály számára
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése A stressz.
11. Érzelmek és kogníció, autizmus Bircher Julianna Affektív Pszichológiai Tanszék
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Generációk közötti kapcsolatok és kulturális transzmisszió Gisela Trommsdorff: Intergenerational Relations and Cultural Transmission Feitel Balázs,
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Az érzelmi zsarolás.
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
A kognitív-tapasztalati self-elmélet
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
Bevezetés a pszichológiába motiváció, emóció
A család ahonnan jövök.
Az online marketing legújabb generációja
Bevezetés a pszichológiába motiváció, emóció
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
A cég helye a tulajdonos(ok) boldogság-portfóliójában
A nonverbális kommunikáció. A kommunikáció eloszlása Forrás: C3%A1ci%C3%B3&dcr=0&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ah.
Szabó Krisztina & Szemere Alexandra
Túl a tanórán Művészetek és a fejlődő, kibontakozó ember
Előadás másolata:

Ált3 gyakorlat, KRE Katonai Rózsa 2013 ősz

 Time lapse videó egy lányról, aki 3 éven át minden nap készített egy fotót magáról  Mit (nem) látunk, milyen „furcsaságot” vettetek észre?

 Miért lehet még ez? Egy kommentelő véleménye:

 individualista vs kollektivista kultúrák (kulturális összehasonlító pszichológia)  Gondolkodás a világról – egyedi arckifejezés  Arckifejezés ‚szabadsága’ evoanproud.blogspot.com

 Érzelem-kialakulási elméletek (ld. ea.)  Ha nincs is miért mosolyogni/örülni… akkor is mosolyogj - jobb hangulatod lesz!  Melyik elmélet ez?  Melyik kultúrában van a legerősebb gyökere?

 Eredeti: faciális feedback hip. (Tomkins)  Jó kísérleti/kutatási ötlet (érzelem- és hangulatkiváltó) – mi is a különbség???  egyszerű, és sok mindennel kombinálható manmed.org Most is!

 kifejlett arc és érzelmi arckifejezések széles skálája a terhesség 3. trimeszterében ultrahang/uh_kepek/uh-kepek/?album=7&gallery=16  „Arcunk titkai” (filmrészlet) mindentaszemnek.com

 Videó volt

 órás újszülöttek  Szemtől szemben interakcióban egyszerű arckifejezések (pl. nyelvnyújtás)  Baba utánozza (kinyújtja a nyelvét)  Sőt! Kezdeményezi is az interakciót a korábbi viselkedés újrakezdésével  ikrek gyakran fejlesztenek ki „belső nyelvet”, amit csak ők értenek UvUY UvUY Remenyklubja.blogspot.hu

 Videó volt

 Teszt!!! (Ekman)  Első vizsgálatok:  Érzelmi állapotokat ábrázoló képeket mutattak a K.Sz.-nek. A helyes felismerés gyakoriságán mérték, hogy:  Kifejeződött-e érzelem, vagy  Felismerhető-e a kifejezett érzelem  Ma: filmek inkább, mint képek, mert ez természetesebb (DE: ez nehezíti a megítélés pontos alapjának azonosítását - sok minden más info is van)

 Kulturális különbségek vannak a következő területeken:  Különböző érzelmek kiváltódásának ingerrepertoárja és ingerküszöbe (másnak örülünk, más miatt szomorkodunk)  Mimikai érzelemkifejezés tartalma, mértéke  Szabályozottsága (mit mennyire szabad kimutatni)  Kommunikatív szerepe (mennyire befolyásolja a másikat a kommunikáció folyamatában)

encyclopedia.com Japán fogalom, ami nem létezik más nyelvben. amae-concept-of A pszichoanalízisbe Bálint Mihály vezette be a fogalmat. (elsődleges szeretet/ passzív objekt-szeretet)

 Érzelmekre való érzékenység, beleélő-képesség  Mérése: ET kérdőív (Deutsh és Madle, 1975)  Töltsétek ki, értékeljétek ki! Tapasztalatok?  Internetes, azonnali eredménnyel: is.hu/blog/wp-content/uploads/empatiateszt.swf is.hu/blog/wp-content/uploads/empatiateszt.swf  Sírás, nevetés, mosoly, ásítás - „érzelmi ragály” Az empátia a pszichológus eszköztárának legfontosabb darabja.

 Természetes folyamat  Ha a körülmények engedik, semmiképp sem érdemes visszatartani, mert önmagában is megküzdés értékű, katarzissal jár.  Mérés: Sírás kérdőív  Mely tételei gondolkoztattak el?  Mit gondolsz a hasznosságáról (előny és hátrány)?  Mire lehet használni?  Sírás napló a sírási szokásokat méri, gyakoriságot, érzelmekre gyakorolt hatást  Fontos: egyikben sem váltottunk ki negatív érzelmet, „csak” rákérdeztünk!

 „Félelem a fájdalomtól”  Elolvasása után vessetek fel ETIKAI természetű kérdéseket a használatával kapcsolatban!  Kultúrafüggő  Kiváltódásának okai lehetnek meglepőek, nem evidensek (pl. félelem a fájdalomCSILLAPÍTÁStól)

 Boldogságkutatás (Csikszentmihalyi)  Pozitív pszichológia (Seligman) – szemléletváltás a negatív érzelmekről és a problémafókuszról a pozitív érzelmek és erőforrások irányába  _the_state_of_psychology.html _the_state_of_psychology.html  Pozitív érzelmeket vizsgáló kérdőívek:  questionnaires.aspx questionnaires.aspx  Játékfilm a témához otthonra: 

 Videó

 videó

elegantinnerguidance.com