A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS HELYE, SZEREPE, LEHETŐSÉGEI Dr. Mang Béla stratégiai és fejlesztési rektorhelyettes Miskolc, 2007. augusztus 31. Országos Foglalkoztatáspolitikai.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
A szakképzés fejlesztés irányai évfolyam beiskolázási létszáma 2009/2010.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Az Európai Unió nyelvpolitikája
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Az európai oktatás és képzés jövője és a magyar felnőttképzés perspektívái szeptember 30 - október 1. Pécs Trendek és politika a magyar felsőoktatásban.
Egy év az Európai Unióban Arató Gergely Budapest, április 29.
1 Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program június 16. A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja.
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
dr. Sediviné Balassa Ildikó Projektzáró konferencia
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
A GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR FELADAT- ÉS STRUKTURÁLIS RENDSZERE Szerkesztette: © Dr. Szilágyi Tivadar, KARI TANÁCS KARI TANÁCS TÁRSADALMI.
A Georgikon Kar kutatási lehetőségei Keszthely, március 30.
Az FSZ képzés és az új OKJ valamint a tervezett törvénymódosítások Bánhidyné Dr. Szlovák Éva PhD. felnőttképzési igazgató .:
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
EU II..
A TISZK SZEREPE A SZAKKÉPZÉS SZERVEZÉSÉBEN, A TISZK-BEN REJLŐ LEHETŐSÉGEK Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ (1146 Budapest, Thököly.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Felsőoktatási munkatársak képzési célú mobilitása - STT 2014/2015.
Az egészségügyi szakképzés fejlesztésének lehetséges irányai Kiss Mária Balatonfüred, augusztus 25.
Iskola Tagjai: RFKB Támogatások Iskola 1500 fő Képzési irány, arány Önkormányzati fenntartó Szakképzés szervezési társulás (költségvetési szerv) mint.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés Oktáv Ráció Munkakultúra – szakképzési modellek Hajdúszoboszló február 3-5.
Az FSZ-, a felsőoktatás és a munkaerőpiac Bánhidyné Dr. Szlovák Éva CSc. főiskolai tanár, igazgató Hajdúszoboszló Február 7. Budapesti Műszaki Főiskola.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
A szakképzés helyzete Magyarországon
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
KÖZSZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE, SZERVEZÉSE Általános Vállalkozási Főiskola III. évfolyam 2008/2009. tanév 3. Az Európai Unió politikái.
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
Az OKKR-projekt várható eredményei Temesi József pillérvezető Az Országos Képesítési Keretrendszer kialakítása: helyzetkép és javaslatok január 21.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
Hogyan pályázzunk ? Az EUGA program az innováció szolgálatában Vicze Gábor.
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés az OKKR szempontjából Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet OKKR Műhelykonferencia 2010.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
Tankötelezettségi korhatárok nemzetközi összehasonlításban
A nemzeti felsőoktatási törvényről Kaposi József 2015.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
Salgótarján, május 19.. Pályázók köre: kisvállalkozások Támogatható tevékenységek és a támogatás mértéke: -Projektötlet minősítése – max. 3 millió.
Újdonságok az NIIF VoIP szolgáltatásában
Innovációs célú nemzeti és regionális szintű pályázati források
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
A felvételi eljárás intézmény specifikus részei
ösztöndíj-tájékoztató
Lorem ipsum.
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
A politika feladatai a kutatásban, a fejlesztésben és az innovációban
Campus Mundi ösztöndíjak
Előadás másolata:

A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS HELYE, SZEREPE, LEHETŐSÉGEI Dr. Mang Béla stratégiai és fejlesztési rektorhelyettes Miskolc, augusztus 31. Országos Foglalkoztatáspolitikai Konferencia

Dr. Mang Béla2 Felsőoktatási reform keretei Európai Felsőoktatási Térség kialakulása („Bologna”-rendszerű képzés) Európai munkaerőpiac Képzés, munkaerőpiac összhang Minőség, versenyképesség, esélyegyenlőség Intézményi gazdálkodás szabadsága Hallgatói jogorvoslati rendszer Kutatás, innováció a gazdasággal Országos Foglalkoztatáspolitikai Konferencia

Dr. Mang Béla3 Megvalósulás lépései I. Kreditrendszer (ECTS) bevezetése BSc, MSc képzés meghatározása (2004. kísérlet, teljes indítás) Új Felsőoktatási Törvény Rendeletek:  Bologna rendszerű képzés  Hallgatói juttatások  Új felvételi rendszer bevezetése  Párhuzamos képzés, vendéghallgatói juttatások  Képzési hozzájárulás Országos Foglalkoztatáspolitikai Konferencia

Dr. Mang Béla4 Infrastruktúra fejlesztés PPP rendszerben Doktori képzés Új szakmai testületek Diplomás pályakövetés Gazdálkodási szabadság (pl. gazdasági társaság alapítás) Országos Foglalkoztatáspolitikai Konferencia Megvalósulás lépései II.

Dr. Mang Béla5 Országos Foglalkoztatáspolitikai Konferencia A többciklusú képzés bevezetése 2004/2005

Dr. Mang Béla6 Országos Foglalkoztatáspolitikai Konferencia A többciklusú képzés a bolognai tagországokban Kitűnő Belgium (flamand), Bulgária, Ciprus, Dánia, Görögország, Izland, Írország, Lettország, Litvánia, Málta, Hollandia, Szlovénia, Törökország Nagyon jó Csehország, Franciaország, Olaszország, Luxemburg, Norvégia, Szlovákia Jó Belgium (francia), Észtország, Németország, Magyarország, Lengyelország, Svájc, Macedónia Közepes Albánia, Ausztria, Horvátország, Portugália, Románia, Oroszország, Montenegró, Spanyolország, Svédország Gyenge Bosznia Hercegovina, Szerbia A hallgatói részvétel a ciklusos képzésben Forrás: Bologna országjelentések, január

Dr. Mang Béla7 Országos Foglalkoztatáspolitikai Konferencia BOLOGNA ÉRTÉKELŐLAP MinőségbiztosításÉrtékelés A minőségbiztosítási rendszer fejlettsége5 Az értékelési rendszerek kulcs elemei5 Hallgatók bevonása az értékelésbe4 Nemzetközi részvétel és együttműködés (networking)4 Kétciklusú képzési rendszer A kétciklusú képzés megvalósítása4 A kétciklusú képzésbe beiratkozott hallgatók száma3 Az első ciklusból a másodikba történő bejutás (átjárhatóság)4 Oklevelek és tanulmányi idők elismerése Az oklevélmelléklet bevezetése4 A lisszaboni elismerési egyezmény ratifikálása (elismerési törvény) 5 Az ECTS megvalósítása5 Magyarország - országértékelés

Dr. Mang Béla8 Országos Foglalkoztatáspolitikai Konferencia LINEÁRIS KÉPZÉSI SZERKEZET 6-8 FÉLÉV ALAPKÉPZÉS EGY-EGY KÉPZÉSI ÁGA 2-5 FÉLÉV MESTERKÉPZÉS

Dr. Mang Béla9 Országos Foglalkoztatáspolitikai Konferencia Felsőoktatási felvételizők száma

Dr. Mang Béla10 Országos Foglalkoztatáspolitikai Konferencia Forrás: OM statisztika Felsőfokú szakképzésben résztvevők számának alakulása 1999 – 2006 között (fő)

Dr. Mang Béla11 Országos Foglalkoztatáspolitikai Konferencia Forrás: OM statisztika Felsőfokú szakképzésben résztvevők számának alakulása között (fő)

Dr. Mang Béla12 Országos Foglalkoztatáspolitikai Konferencia Felsőoktatás részesedése a szakképzési hozzájárulásból (millió Ft) Év MPA képzési alaprész központi MPA képzési alaprész decentralizált Fejlesztési megállapodás alapján Összesen ,0441,52.341,13.082, ,5404,03.020,53.548, ,5180,93.306,94.407, Össz.: 366,6 1073,5 308,9 584, ,0 (várható) ,5 (várható) 4.780,5 (várható) ,4 (várható)

Dr. Mang Béla13 Országos Foglalkoztatáspolitikai Konferencia Felsőfokú szakképzés az új Ftv-ben Definíció „Felsőoktatási intézmények által hallgatói – valamint felsőoktatási intézménnyel kötött megállapodás alapján szakközépiskolák által tanulói – jogviszony keretében folytatott szakképzés, amely beépül a felsőoktatási intézmény alapképzésébe, és egyben az OKJ-ban szereplő felsőfokú szakképesítést ad”

Dr. Mang Béla14 Országos Foglalkoztatáspolitikai Konferencia Új OKJ Új OKJ rendelet megjelent 1/2006. (II.17.) OM rendelet  Szakképesítések meghatározása  OKJ-ba felvétel és törlés rendje FSZ programok megmaradtak, de  Elágazásos rendszer  Moduláris rendszer  Új vizsgarendszer  Új SZVK-k –elágazásonként NSZI + AIFSZ Egyesület elnöksége + Tanácsadó testület Várhatóan 2007-ben az új szakképesítések indulhatnak, ha  SZVK-k megjelennek  Szakképzési programok elkészülnek

Dr. Mang Béla15 Országos Foglalkoztatáspolitikai Konferencia Új képzési programok létesítése Szakképesítésért felelős miniszter kulcsszerepben Az új OKJ rendelet alapján Az új OKJ struktúrája és logikája szerint  Elágazásos  Modulrendszer  Kompetencia elv Gazdasági szakmai kamarával közös kezdeményezés  Gyorsított eljárás  Kevesebb szereplő az OKJ-ba vételnél (MFAB, NSZI, NFI, OKJ biz. Nem!)  Rögzített határidők Javaslat: elágazás preferálása SZVK kidolgozása NSZI-vel együttműködve

Dr. Mang Béla16 Országos Foglalkoztatáspolitikai Konferencia Szakképzési program A képzés indításának feltétele - szakközépiskolában is  Nincs központi program Programok versenye!  De: együttműködés javasolt (AIFSZ Egyesület) A felsőoktatási intézmény szakképzési programjának egyes részei  Részletes óraterv, vizsgáztatási, értékelési rend  Részletes tananyag, irodalom és egyéb segédletek, taneszközök  Minőségbiztosítási terv  Megszerzendő kreditek száma  Elméleti és gyakorlati képzés infrastrukturális feltételrendszere  Szakmai gyakorlat szervezése  Oktatási és számonkérési módszerek  Kapcsolat más képzésekkel (áthallgatás, kreditbeszámítás)  Kredit beszámítás: más OKJ-s képzésből és alapképzésbe  Minimum 30, maximum 60 kredit

Dr. Mang Béla17 Országos Foglalkoztatáspolitikai Konferencia A képzés indítása, szervezése I. 79/2006. (IV.5) Korm. rendelet, 2-5. §-ok +6.sz.mell. FI szenátusa dönt az indításról  Képzési területnek megfelelő szakmacsoportban  SZVK és szakképzési program alapján  SZKI-val kötött megállapodásról is  Rendeletben előírt előterjesztés alapján Tényleges indítás: regisztráció után  FRK A MAB az intézményi akkreditáció keretében vizsgálja  Szakképzési program és SZVK megfelelését  Egyéb jogszabályi követelményeknek megfelelést Pl. SZKI-vel kötött megállapodás

Dr. Mang Béla18 Országos Foglalkoztatáspolitikai Konferencia Szenátusi előterjesztés egyes tartalmi kellékei  SZVK  Szakképzési program  Megállapodás (ha van)  Együttműködő szervezetek  Felelős vezetők  Finanszírozási terv  Infrastrukturális feltételek  Oktatók szakmai és pedagógiai képzési/továbbképzési terve  Megállapodás tanulói-hallgatói szerződésekről (ha van)  Átvétel rendje A képzés indítása, szervezése II.

Dr. Mang Béla19 Országos Foglalkoztatáspolitikai Konferencia Az együttműködési megállapodás szakközépiskolával Részletes munkamegosztás Tárgyi feltételek közös biztosítása Minőségbiztosítási terv Felsőoktatási intézmény részvétele a szakmai vizsgáztatásban Kreditbeszámítás  Szakmacsoportnak megfelelő képzési területen való továbbtanulás esetén Források és költségek megosztása A megállapodás felmondásának feltételeit

Dr. Mang Béla20 Országos Foglalkoztatáspolitikai Konferencia Együttműködés a gazdasággal SZVK-k kidolgozása Szakképzési program kidolgozása Tantárgyi képzési programok kidolgozása Tananyagok kidolgozása Vizsgáztatás Gyakorlati képzés megvalósítása  Szakképzési hozzájárulás  Hallgatói szerződés  Képzési idő legalább ¼-e  Összefüggő  Tanulói szerződéssel analóg

Dr. Mang Béla21 Országos Foglalkoztatáspolitikai Konferencia Felvétel felsőfokú szakképzésre 2007  FSZ-re: hozott pontok alapján  FSZ-ről szakirányú alapképzésre: 4 félév átlaga alapján 2008  FSZ-re: 2xhozott pont v. hozott pont+ érettségi v. 2x érettségi  FSZ-ről: hozott pontok + érettségi v. 2x érettségi Elkülönített országos FSZ keretszám (2007: ) Képzési részkapacitás meghatározása intézményenként  FSZ szakmacsoportra  Támogatott és térítéses együttesen Felvétel szakmacsoporton belül rugalmas  Szakmacsoport kapacitás változtatás Kapacitás „akkreditációval” (FRK) Kapacitás feltöltése jelentkezői preferencia alapján  Lényegesen változhat a támogatott-térítéses arány a preferenciák alapján

Dr. Mang Béla22 Országos Foglalkoztatáspolitikai Konferencia Néhány kritikus kérdés Képzés kihelyezése  Alapító okiratban szerepeltetni kell (nincs MFAB)  Szakközépiskola esetén tanulói jogviszony javasolt  Gazdálkodó szervezethez is kihelyezhető Szakmai gyakorlat  Hallgatói szerződés Felvétel FSZ után alapképzésbe – érettségi alapján Kettős jogviszony  Képzés szervezése: eltérő törvényi háttér  Szakmai vizsga, szakmai gyakorlat: azonos törvényi háttér  Eltérő felvételi követelmények  Eltérő nyelvvizsga követelmény  12 finanszírozott félév

Dr. Mang Béla23 Országos Foglalkoztatáspolitikai Konferencia A fejlesztés fő irányai Az új OKJ keretében illesztés az OKJ rendszerébe  Modularitás, elágazások Szakmai gyakorlatok általánossá tétele és finanszírozása  Szakképzési hozzájárulás felhasználása  Hallgatói szerződések rendszerének kidolgozása  TISZK-ek keretében közös gyakorlati bázis fejlesztése Az új FSZ-programok illesztése az új alapképzésekhez Tanári követelmény, illetve továbbképzés rendszerének kidolgozása (ÚMFT) Beillesztés a diplomás pályakövetés rendszerébe (ÚMFT) Szükség szerint új programok kidolgozása  AIFSZ Egyesület szerepe

Dr. Mang Béla24 MITISZK Miskolc – Térségi Integrált Szakképző Központ Előzmények Két HEFOP pályázati kiírás megjelenése 2004-ben TISZK létrehozására  Infrastruktúra (épület és eszközbeszerzés) fejlesztés  Humánerőforrás fejlesztés, TISZK létrehozása és beindítása Pályázók Miskolc MJV Önkormányzata (főpályázó) Mezőkövesd Önkormányzata (konzorciumi partner) Tiszaújváros Önkormányzata (konzorciumi partner) Miskolci Egyetem (konzorciumi partner) Országos Foglalkoztatáspolitikai Konferencia

Dr. Mang Béla25 MITISZK feladatai Iskolai rendszerű szakképzés támogatása Felnőttképzés Közösségi szolgáltatások Vállalati kapcsolattartás, szolgáltatások A gyakorlati képzés racionalizálása Humánerőforrás fejlesztés Informatikai rendszer működtetése Szakmai munkaközösségek működése Országos Foglalkoztatáspolitikai Konferencia

Dr. Mang Béla26 Miskolci Egyetem feladatai I. 1. FSZ képzés beindítása Informatikai statisztikus és gazdasági tervező FSZ beindítása – GTK Gépipari mérnök-asszisztens FSZ beindítása – GEIK Létszám: fő Indítás időpontja: szeptember 2. Beiskolázási propaganda 3. Szoftverek betanítása középiskolai tanároknak AutoCAD, autodesk IDEA Országos Foglalkoztatáspolitikai Konferencia

Dr. Mang Béla27 4. Tananyagfejlesztés Gazdaságtudományi Kar tananyagai: Munkavégzési technikák, irodaszervezés Szoftver üzemeltetői ismeretek Informatika szakismereti alkalmazása Ügyviteli ismeretek Általános statisztikai ismeretek és módszerek Statisztika az üzleti életben Számviteli alapismeretek Tanirodai ismeretek Kontrolling Pénzügyi ismeretek Országos Foglalkoztatáspolitikai Konferencia Miskolci Egyetem feladatai II.

Dr. Mang Béla28 4. Tananyagfejlesztés Gépészmérnöki és Informatikai Kar tananyagai: Informatikai alapok Anyagszerkezettan Valószínűségi statisztika Méréstechnika I. – II. Számítógép grafika A fizika alapjai Számítógépes tervezés alapjai Műszaki alapismeretek közgazdászoknak Élettartam gazdálkodás Laboratóriumok működése és akkreditálása Országos Foglalkoztatáspolitikai Konferencia Miskolci Egyetem feladatai III.

Dr. Mang Béla29 5. Eszközbeszerzés IDEA AutoCAD, autodesk Corel Draw Scientific Workplace 5 Informatikai ellen. Notebook Projektor Országos Foglalkoztatáspolitikai Konferencia Miskolci Egyetem feladatai IV.

Dr. Mang Béla30 Országos Foglalkoztatáspolitikai Konferencia Mit jelent az FSZ lehetősége a felsőoktatási intézmény életében? Intézményi profilváltás, szélesítés segítése (normatíva = BSc, finanszírozott létszám kihasználása) Gyakorlati képzési feltételek intézményen belüli és kívüli kiépítése és hasznosítása Szellemi potenciál hasznosítás (fokozat nélküli, de jó gyakorlati készségű kollégák) Együttműködés a szakközépiskolákkal Együttműködés a gazdasággal

Dr. Mang Béla31 Országos Foglalkoztatáspolitikai Konferencia Időhorizont Oktatási szerkezet váltás Határok nyitása Vezető váltások Régió fejlődés NFT II. források Kiéleződő verseny 2011 Érzékelhető változások Regionális tudáscentrum kiépítése Nemzetközileg versenyképes kutató egyetem

Dr. Mang Béla32 Országos Foglalkoztatáspolitikai Konferencia Miskolci Egyetem modellje a műszaki innováció területén Innovációs bevétel növelés ≥ Hallgatói csökkenésből eredő bevétel kiesés Innovációs szervezetek (ImKKK, MeAKKK, RET) átalakítása közhasznú gazdasági társaságokká Egyetemi Tudásközpont (Technológiai Centrum) (vizsgáló laborok, inkubátorház hálózat, NANO, mechatronika) egyeztetés a város SCIENCE Park projektjével Szolgáltató Központ a KKV-k közös cég működtetésével Műszaki természettudományos tanszékek felújítása, szervezeti integráció megalapozása Konferenciaközpont létesítése

Dr. Mang Béla33 Országos Foglalkoztatáspolitikai Konferencia Miskolci Egyetem campusa

Dr. Mang Béla34 Országos Foglalkoztatáspolitikai Konferencia Tanszékek, intézetek Labor, műhely műszer gép infrastruktúra Innovációs szervezetek Kutató intézetek FORRÁSOK KIMENET Továbbképzés, speciális képzés Üzleti alapú K+F szolgáltatások Oktatás FSZ, BSc, MSc Kutatás, fejlesztés Nagy cégek Inkubátorház KKV-k Gazdasági megbízások Fenntartói finanszírozás Pályázatok (NFT, OTKA, NKTH) NFT II. (TIOP, TÁMOP, ROP)

Dr. Mang Béla35 KÖSZÖNÖM FIGYELMÜKET! Országos Foglalkoztatáspolitikai Konferencia