Bircher Julianna Affektív Pszichológia Tanszék 2015.04.13.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Családoktól tanulunk Kutatást végezte: Hegedűs Réka és Dávid Beáta 2005 Home-Start International Otthon Segítünk Alapítvány MTA Szociológiai Kutatóintézet.
Advertisements

„Tanulás az, ha rájövünk arra, amit már tudunk. Cselekvés az, ha megmutatjuk, hogy tudjuk. Tanítás az, ha másokat emlékeztetünk arra, hogy ő k is éppolyan.
Számok összehasonlítása mentális számegyenes nélkül
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV):
A közoktatás és a tudás (Csapó Benő: A tanulás és tanítás tudományos megalapozása) Elmúlt évszázad: az iskolázás gyors expanziója → Kimerült! Tartalék:
Társadalmi és kultúraközi kommunikáció II. - Tóth Attiláné dr. Társadalmi és kultúraközi kommunikáció II. Tóth Attiláné dr.
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
élménypedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei a tanitásban
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Kommunikációs stratégiák
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Igazságügyi pszichológia
Személyiséglélektan I.
Készítette: Pelle Mónika Szoc. ped. II. évfolyam
A kommunikáció elmélete és gyakorlata
Csecsemőkortól az ifjúkorig.
Sportági mozgásformák gyűjteménye
Szabóné Kármán Judit PTE NTI BTK Oktatás és Társadalom Doktori Iskola
Dr. Pálhegyi Ferenc alapján
Játék.... KISISKOLÁSOK KÖZÖTTI KOMMUNIKÁCIÓ Készítette: Nagy Erzsébet Mátis Katalin Bóné Orsolya.
A család szerepe, jellemzői
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
Pszichopatológia II. Az emóciók és motivációk zavarai
A humánetológia szerepe a modern emberkép kialakulásában
A TUDOMÁNY KOGNITÍV MODELLJEI: elnöki zárszó MTA november 7 Pléh Csaba BME Kognitív Tudományi Tanszék MTA-BME Neuropszichológiai és Pszicholingvisztikai.
BLK:NEM VERBÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ 1 Nem verbális kommunikáció.
A szintagmák 18. tétel.
Az anyanyelv elsajátításának elméletei
VII.NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS AUGUSZTUS 25–28.
A kommunikáció A FORRÁS v. ADÓ, aki küldi az információt, aki pedig fogadja az a célszemély, a NYELŐ v. VEVŐ. Az üzenet  a kommunikáció tárgya ( amiről.
Máténé Pusztai Annamária* Gődény Anna**
Egészségfejlesztés/ egészségnevelés Reproduktív egészség Barabás Katalin Szegedi Magatartástudományi Intézet.
A HAMISVÉLEKEDÉS-TESZT FELADATELEMZÉSE
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
A pszichológia a személyiség vizsgálatának tudománya
A kommunikáció nem nyelvi kifejezőeszközei
Quality Human Management
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Címlap Bevezetés az információelméletbe Keszei Ernő ELTE Fizikai Kémiai Tanszék
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
Kommunikáció Mátyás Viktor KOMMUNIKÁCIÓ Az emberek közti interakció nagyrészt üzenetek szabályozott cseréjéből, azaz kommunikációból áll. Kommunikáció:
Informatikai alapfogalmak
Szociálpszichológia 2. Illés Anikó. A kommunikáció folyamata Feladó Üzenet Vevő Csatorna Kód Kontextus.
Bevezetés a pszichológiába Illés Anikó. Gondolkodás Propozícionális gondolkodás Képzeleti gondolkodás Motoros gondolkodás.
A kommunikáció alapjai. Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen.
Bircher Julianna Affektív Pszichológia Tanszék
Bircher Julianna Affektív Pszichológia Tanszék
11. Érzelmek és kogníció, autizmus Bircher Julianna Affektív Pszichológiai Tanszék
10. Félelem, szorongás Bircher Julianna Affektív Pszichológia Tanszék
Intenzív családi foglalkozások o családi apartmanok számának bővülése o két napos programok.
KOCKÁZATVÁLLALÁS A SPORTÁGAK ÉS A VERSENYZÉS TÜKRÉBEN
A tehetséggondozás rögösebb útján
Meghívó ! Agykutatás Napjai Budapesten március 17-18
Nemi sajátosságok a vállalkozói készségekben
A kommunikáció A FORRÁS v. ADÓ, aki küldi az információt, aki pedig fogadja az a célszemély, a NYELŐ v. VEVŐ. Az üzenet  a kommunikáció tárgya ( amiről.
Dr. Pálhegyi Ferenc alapján
Mire alkalmas AZ alkalmasságvizsgálat? - jóembert keresünk
ÖNISMERET.
Segítő állatok iskolánkban
Lelkivezetés elmélete
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Dr. Rozgonyi Tiborné Debrecen 2010.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Szabó Krisztina & Szemere Alexandra
A diszfunkcionálisan működő család
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
EGÉSZSÉGES ÉLETMÓD 1.
Előadás másolata:

Bircher Julianna Affektív Pszichológia Tanszék

 Szociális érzékenység: mások nem verbális jelzéseinek dekódolási képessége  Nehéz mérni! Pl. PONS  Nem verbális adó/küldő pontosság  hogy mások pontosan észlelhessék érzelmeinket  Stabil vonás, biológiai alapokkal  Nagy, ha sokan ugyanúgy ítélik meg  Nem verbális fogadóképesség:  Nagy, ha sok pontos ítéletet hoz

 Tanult, kultúrafüggő szabályok, tapasztalatok  Szűrés megtanulása  mire figyeljünk  Figyelem és értelmezés  Kapcsolat minősége  Interakciós lehetőség

 A kommunikációs zavarok egyik leghétköznapibb formája  Verbális + nem-verbális kommunikáció elválaszthatatlansága  Lehetetlenné teszi a társas megismerést  Szándékosság szerepe (pl. Ekman)  2 fő típus:  Eltitkolás  Hamisság

Takács Dominik körülbelül 97 centiméter magas, haja szőke, göndör, szeme színe szürkés-zöld, eltűnésekor szürke színű pólót viselt, amin egy autó volt látható, illetve kék színű sort nadrágot és kék színű szandált hordott. Folytatják az eltűnt kisgyermek keresését Nem keresik tovább az eltűnt kisfiút Mégsem vállalta a hazugságvizsgálatot Dominik ügyét átveszi a BRFK Megtagadta a vallomást az eltűnt kisfiú anyja Ötmillió forint a gyerekek nyomravezetőjének Fordulat az eltűnt kisfiú ügyében? Kutya tépte szét Dominiket Mindenképp extrém esetről van szó Kutyaviadalokat is szervezett Dominik apja? internetről

 1) Fiziológiai poligráfiás regisztrálás  2) Nem-verbális kommunikáció vizsgálata

Hamis mosoly???

 Dúll A., Varga K. (1993). Általános pszichológiai gyakorlatok II. Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó, 12. sz. gyakorlat.  Dúll A., Varga K. (1993). Általános pszichológiai gyakorlatok II. Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó, 50. sz. gyakorlat.