MÉRÉS ÉS ÉRTÉKELÉS A VIZUÁLIS KULTÚRA TANÍTÁSÁBAN c. konferencia Kádárné Szepesi Ibolya Az általános iskolai értékelés formái, jelene és jövője Eszterházy.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Tehetségazonosítás gyakorlata
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
„Ezt egy életen át kell játszani”
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL 5. évfolyam
Értékek az értékelésben Mik a fontos kérdések?
Széchenyi tehetségműhely
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A szaktanácsadás támogató szerepe
Az érettségi rendszer változtatási lehetőségei
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Értékelés a pedagógiában
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
Ellenőrzés - értékelés
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
A szőlő a művészetben.
Térábrázolás különböző életkorokban
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
A természettudományos és a matematikai ismeretek alapozása konstruálással, kísérletezéssel, modellezéssel Dr. Hegedűs.
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Az egyéni fejlesztési terv
Történelemdidaktika. I. A történelemtanítás általános kérdései Dr
Szilágyi Barnabás Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban HEFOP/2004/3.3.1-P /1.1 NYF MIR rendszere, minőségfejlesztési.
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Szeretet, türelem, tolerancia
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
SZTE BTK Spanyoltanár MA
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
A közösségépítés mint a készség- és képességfejlesztés eszköze (Gulyás Gabriella) Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom, május
Az ember futhat, de nem menekülhet a megmérettetés elől. Az egyetlen gyerek se maradjon ki a mérésből jelszavát hangoztató korban az oktatásban dolgozóknak.
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadás támogató szerepe Dr. Szabó Mária Budapest február 27.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A művészeti nevelés hozzájárulása az oktatási– nevelési folyamat interdiszciplináris jellegéhez az elemi osztályokban.
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Az országos mérések megújult rendszere
Pedagógus értékelési rendszer
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
4 éves általános tantervű képzés 4 éves, emelt szintű angol nyelvi képzés 5 éves, magyar-német két tanítási nyelvű képzés 4 éves emelt szintű kommunikáció.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Írország, Dublin november Kontra Éva Széchenyi István Idegenforgalmi, Vendéglátóipari Szakképző Iskola és Kollégium Kecskemét, Nyíri út 32.
Szakiskolai Fejlesztési Program M.Zs.Gimnázium,Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium Tiszabercel telephely.
Köszöntjük a konferencia résztvevőit! Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt konferenciája november 5. Pilisborosjenő.
DARUS a gyermekekért.
INNOVÁCIÓ A MŰVÉSZETOKTATÁSBAN
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Új skála – új lehetőségek
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatainak hasznosítása
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Előadás másolata:

MÉRÉS ÉS ÉRTÉKELÉS A VIZUÁLIS KULTÚRA TANÍTÁSÁBAN c. konferencia Kádárné Szepesi Ibolya Az általános iskolai értékelés formái, jelene és jövője Eszterházy Károly Főiskola, Comenius Kar november 16. Támogató: TÁMOP B-15/1/KONV A tudományos képzés műhelyeinek továbbfejlesztése az Eszterházy Károly Főiskolán c. projekt

A formatív és a szummatív értékelés o A személyiség fejlesztési cél építő, pozitív o Jutalom, díj elnevezés pl. Leonardo, tárgy jutalom, nívó- zsűritagság o Motiváló egyéni, egyénre szabott A munkák bemutatása teregetés falra- táblára- szárítókötélre kiállítás Vásár Szóbeli, szöveges értékelés REMEK KIVÁLÓ FEJLESZTENDŐ RÉSZLETEK KEVÉS Az értékelésről általában

MÉRŐLAPOK A VIZUÁLIS KULTÚRÁBAN ÉS MÉRÉSI TAPASZTALATOK A csoport Feladatlap Név………..……………………. Cím…………………………….. …………………………………… 1. Mi a hiba? Gustav Klimt alkotása hibásan jelent meg. Add meg a magyarázatát! ………………………………………………………………………………………………….. …………………………………………………………………………………………………… 2. Escher különleges testet alkotott. Rajzold meg a helyesen kocka képet! 3. Mi teszi különlegessé az alábbi képeket? …………………………………………………………………………………………………….. 2…………………………………………………………………………………………………….. 4. Kinek az alkotásai? Melyik művészeti stílusban készültek? Figyeld meg a színhasználatot! Összehasonlítás ÖNevezd …………………………………………………………………………………………………………………. Ö Barlach – Menekülő 5. Azonosítás. A közötti avantgardizmusok. Melyikre avantgardizmust határozzák meg az alábbi jellemzők? Az erősen torzított, tördelt formák a művész belső viharát hordozzák, a művész mintegy kivetíti érzelmeit az ábrázolt motívumba. Művészeiket fauve-nak, vadaknak gúnyolták. A színeket a korábbiaknál szabadabban, harsányabban alkalmazták, az ábrázolt testek formáit egységes színfoltokkal jelenítették meg, körvonalai adták a kompozíció vázát. A mozgás élményét jelenítik meg a kép két dimenziója által. Tapasztalatok  időhiány  tanulói elvárások  változatosság  motiváció  eredményesség Gyakoriság tantárgyi sajátosságok évente maximum két alkalommal  tárgyi ismeretek ellenőrzése kombinatív készség asszociációs készség  összefoglalások tájékozottság elméleti ismeretek művészettörténet  intézményi mérés középtávú méréshez kiindulás

Térábrázolás vetületi, axonometrikus, perspektivikus Technika ismeret színvonala akvarell OSZTÁLYOZÁS, OSZTÁLYZAT Adott feladat megoldásakor Bemutatás- a feladat megoldásának befejezésekor Begyűjtés - osztályozásra Tematikus egység végén Diagnosztizáló értékelés

Kritérium alapú értékelés Óra végi közös értékelés Értékelési szempontok szerint -Tanulói -Tanári a tanulók megfogalmazzák a kritikai észrevételeiket

Alkotókészség - kreativitás Az azonos kifejező eszköz használatának eredetisége a kifejezőkészség fejlesztése. A kép beszél.

Esztétikai tudatosság Kommunikáció fejlesztése Ízlésformálás Közösségi identitás növelése Igényesség Folyamatosság ÖNÉRTÉKELÉS

MŰVÉSZETI VÁSÁR a közönséggel való találkozás a saját mű értéke -művészeti érték -piaci érték AUKCIÓ

SZUMMATÍV ÉRTÉKELÉS ÉS A KOMPLEX MŰVÉSZETOKTATÁS Átfogó teljesítmény minősítés projektzáráskor  produktum tematikus egység végén féléves/éves minősítés a tervezés- megvalósítás - hozzáadott érték együttesének értékelése Hozhat e nagyobb eredményt a tanulói személyiség fejlődésében a komplex művészetoktatás szerint várható értékelés? IRODALOM + TÁNCMŰVÉSZET + VIZUÁLIS KULTÚRA + ZENEMŰVÉSZET Előadás 8. Rómeó és Júlia Díszlettervezés

A KÖZÖSSÉGBEN VÉGZETT ALKOTÓI FOLYAMATOK FOKOZZÁK AZ EGYÉNI ALKOTÓERŐT. HATVÁNYOZÓDIK AZ ALKOTÁS ÖRÖME 2007 –es osztályom sikere

FORRÁS Bodóczki István- Pallag Andrea: A megújult érettségi vizsga lehetőségei a vizuális kultúra tantárgy számára Köszönöm a figyelmet!