HIDEG ÉVA JÖVŐKUTATÁS A HAZAI FELSŐOKTATÁSBAN ÉS NEMZETKÖZI KITEKINTÉS MTA IX. Osztály Statisztikai és Jövőkutatási Tudományos Bizottságának nyilvános.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Dr. Dávid Lóránt Dénes, dékán.
Advertisements

A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Dr. Kereszty Orsolya egyetemi docens Emberi erőforrás tanácsadó MA képzés ELTE PPK január 29.
GYAKORLATORIENTÁLT MEGOLDÁSOK A FELSŐOKTATÁSBAN A TEAM ACADEMY Tasi Péter team coach BGE Team Academy.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
„Dolgozva tanulj!” Tájékoztató a „Gyakorlati oktatók továbbképzése a szakképzésben” című TÁMOP B-13/ projekt feladatairól
Környezettan-tanári mesterszak 1. A szakirány célja: A szak célja olyan tanárok képzése, akik képesek a környezettannal, környezetvédelemmel, természetvédelemmel.
Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája Sólyom Andrea Győr, október
Az Országos Felnőttképzési Szakmai Központ éves tevékenysége, eredményei Évzáró értekezlet Budapest, december 16.
Új helyzet a felsőoktatásban: a bolognai folyamat László Gyula PTE KTK november 15.
Befolyást a gazdaságnak a felsőoktatásban! Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Bolyai Farkas Szakképző Iskola „ Régi hagyományok… … új tudományok”
Bölcsészettudomány › andragógia › anglisztika › germanisztika (néderlandisztika, német) › magyar › néprajz › pedagógia › pszichológia › romanisztika (francia,
„A tudás kutató egyetemet, az egyetem jövőt épít.”
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A székesfehérvári fiatalok helyzete
A szakiskolák aktuális problémái
Képzők képzése a vidéki kistelepülések ökológiai szemléletű gazdálkodásának elősegítésére Szakmai rendezvény szaktanácsadók részére Gödöllő,
Üzleti Statisztika és Előrejelzési Tanszék
GAZDASÁGI FÓRUM SZENTGOTTHÁRD
Hidak a közgazdaságtan és a gazdálkodástan között: a vállalatelméletek
Információs Társadalom Parlamentje, június 1., Budapest
eddigi tapasztalatainak ismertetése és a tanulságok
Együttműködő egyetemek:
Bemutatkozik a Budapesti Komplex Szakképzési Centrum
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
A magyar LLG Tanács ülése
Kispálné Horváth Mária
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Közösségek, iskolák, resztorativitás
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, 2013.
SZÁMVITEL.
Szakmai tanárképzés országos módszertani- és képzésfejlesztése
Szülői választmány 2016.okt.18.
SZÁMVITEL.
SZÁMVITEL.
Mátészalkai Szakképző Iskola
SZÁMVITEL.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
A projektek jelentősége a Műegyetemen
EFOP VEKOP „Integrált kutatói utánpótlás-képzési program az informatika és számítástudomány diszciplináris területein” Debreceni.
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály egyetemi tanár
SZÁMVITEL.
Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Nagykanizsai Szakképzési Centrum
Válaszok a globális oktatáspolitikára
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
Miért választottam a BME Mérnökinformatikus Szakot?
Készítette: Boros Bence
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
SZAKMAI ÉLETRAJZ Dr. HÓDI Sándor
PÉNZÜGYI MENEDZSMENT MELLÉKSZAKIRÁNY
A szerbiai gazdasági felsőoktatás kihívásai
SZAKMAI FOLYÓIRATOK.
Rappai Gábor, szeptember 25.
Baranya Megyei Önkormányzat
Tájépítészeti és Településtervezési Kar
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

HIDEG ÉVA JÖVŐKUTATÁS A HAZAI FELSŐOKTATÁSBAN ÉS NEMZETKÖZI KITEKINTÉS MTA IX. Osztály Statisztikai és Jövőkutatási Tudományos Bizottságának nyilvános ülése Lillafüred, október 16.

A jövőkutatás oktatása a hazai felsőoktatásban (1) Az 1960-as évek végén jelent meg és azóta is jelen van a hazai felsőoktatásban:  MKKE: - Nagy távlatok és a tervezés szakszeminárium, Kovács Géza, 1968, majd 1975-től Jövőkutatás - Gazdasági prognosztika tantárgy, Korán Imre - Üzleti prognosztika és kvantitatív előrejelzési módszerek, Besenyei Lajos  BME: - Jövőkutatás speciális kollégium, Fodor Judit, 1972, majd az 1980-as évektől Tóth Attiláné; Előrejelzések, Jövőképek, Tóth Attiláné, Galántai Zoltán között, Építészet és urbanisztika részeként, Vidor Ferenc 2004 óta  SOTE: - Gidai Erzsébet, Jövőkutatás speciális kollégium,  JPTE: - Vállalati prognosztika tantárgy, Sipos Béla, 1978-tól

A jövőkutatás oktatása a hazai felsőoktatásban (2)  Miskolci Egyetem, 1987-től - Szervezetprognosztika, Czabán János - Üzleti prognosztika és Világmodellek tárgy, Besenyei Lajos, 1999-től  Soproni Egyetem, 1996-tól  Jövőkutatás, majd Marketing és prognosztika (Gidai Erzsébet dékán), Előrejelzések, jövőképek, Tóth Attiláné  Szent István Egyetem –Gazdasági informatika tantárgy keretében evolúciós algoritmusok előrejelzési célú alkalmazása, Pitlik László, 1996-tól  1992-ben a BKE-n Jövőkutatás Tanszék alakult Nováky Erzsébet vezetésével – a Tanszék a BKE, BKÁE majd a BCE oktatásának teljes vertikumában jelen van  Kiss Endre: Globalizáció, ELTE, NyME, KJF, BCE 2000-es évektől

A jövőkutatás oktatásának jelenlegi helyzete (1) Szakképzéshez igazodás:  BCE: - Jövőkutatás a BSc és az MSc képzésben választható tárgyak, Alternatív jövőképek MSc választható tárgy, Nováky E. és Hideg É. - Regionális és környezetgazdaságtan MSc szak: Területi és környezeti elemzési módszerek kötelező tárgyon belül előrejelzési módszerek oktatása a BCE-n, Nováky E. - MOJ szakközgazdász képzés – szakszemináriumi témák – szakdolgozatok  BMGE: - Találmányok és érdekességek BSc választható tantárgy, Galántai Zoltán, 2008-tól  Wekerle Sándor Üzleti Főiskola - Jövőkutatás, Tóth Attiláné, BSc tárgy, 2008-tól - Jövőkutatás, Tóth Attiláné, BSc tárgy, 2008-tól  Vállalkozásfejlesztés MSc szak: Társadalmi és gazdasági előrejelzés, 1 féléves kötelező alkalmazott jövőkutatás tárgy Nappalin és levelezőn akkreditált képzés ÁVF, BCE, DE, KJF, KRF, ME, NyME, OE – BCE-n 2008-tól Hideg É. és Nováky E., majd Hideg É. tanítják, de máshol kik tanítják????

A jövőkutatás oktatásának jelenlegi helyzete (2) Alkalmazott jövőkutatás oktatása Vállalkozásfejlesztés MSc szak kötelező tárgya 2009 óta a TÁRSADALMI ÉS GAZDASÁGI ELŐREJELZÉS   Budapesti Corvinus Egyetem Gazdálkodástudományi Kar Budapesti Corvinus Egyetem Gazdálkodástudományi Kar   Budapesti Gazdasági Főiskola Pénzügyi és Számviteli Kar Budapesti Gazdasági Főiskola Pénzügyi és Számviteli Kar   Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar   IBS Nemzetközi Üzleti Főiskola IBS Nemzetközi Üzleti Főiskola   Károly Róbert Főiskola Károly Róbert Főiskola   Kodolányi János Főiskola Kodolányi János Főiskola   Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar   Nyugat-magyarországi Egyetem Közgazdaságtudományi Kar Nyugat-magyarországi Egyetem Közgazdaságtudományi Kar   Óbudai Egyetem Keleti Károly Gazdasági Kar Óbudai Egyetem Keleti Károly Gazdasági Kar   Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar Forrás:

A jövőkutatás oktatásának jelenlegi helyzete (3)  Koncz Gábor: más tárgyak keretében tanít jövőkutatást és kulturális előrejelzést Edutus Főiskola: kulturális menedzser szakirányú továbbképzés kötelező tárgyai részeként: Tanulási, kutatási, pályaorientációs módszertani ismeretek, Művelődés-gazdaságtan, Rendezvénytan – 10 éve Sárospataki Teológiai Akadémia: Református közösségszervező BA szak kötelező tárgyai: Tanulási, kutatási, pályaorientációs módszertani ismeretek, Kultúra és médiagazdaságtan, Rendezvénymenedzsment – 4 éve

A jövőkutatás oktatásának jelenlegi helyzete (4) Részvétel PhD képzésben:  ME Vállalkozáselmélet és gyakorlat Doktori Iskola 1994-től – Üzleti statisztika és Világmodellek választható tárgy, Besenyei Lajos és kollégái  JPTE/PTE Regionális Politika és Gazdaságtan Doktori Iskola tól - Jövőkutatás önálló tantárgy, Sipos Béla és Nováky Erzsébet  BCE Gazdaságinformatikai Doktori Iskola keretében a Jövőkutatás önálló alprogram, Nováky E. Hideg É., Kiss E., Pitlik L.stb., 2009-től

Nemzetközi kitekintés (1) Egymásra épült MSc és PhD képzés legnevesebb intézményei a világban angol nyelvű képzéssel: Hustoni, Hawaii -i, Tamkangi, Swinburne-i, Stellenboschi, TRANSCEND Peace Univ. (Kolozsvár), BCE, Turku School of Econ., Máltai, Potsdami, Aartusi, Manchesteri, Regenti, Phoenixi, Sunshine Coast egyetemek, Ontario College, European Business School (Weisbaden) Forrás:

Nemzetközi kitekintés (2) A jövőkutatás oktatása a világban a Global List alapján Földré- szek MSc+PhD (angol) MSc+PhD (egyéb nyelven) Felsőokt. szakok képzésé- nek része Pot. MSc+ PhD prog. Ösz- szesen Amerika Európa Ázsia Ausztrália213-6 Afrika111-3 Össze- sen

Nemzetközi kitekintés (3)  Global list – a képzőhelyek gyűjteménye  Forrás:  Globális fórum a jövőkutatást oktatók számára:  A nagy múltú jelenlét ellenére a hazai oktatási lehetőségek beszűkülése – az nk. lemaradás veszélyének növekedése