Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME Stratégiai menedzsment Erőforrás elemzés.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ERŐFORRÁSOK A TERMELÉSI FOLYAMATBAN
Advertisements

Készítette: Dr. Bánky András
Logisztikai kutatás-fejlesztés és oktatás kölcsönhatása
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
Stratégiai menedzsment
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Üzleti terv.
A tervezés mint menedzsment funkció
A stratégiai tervezés módszertana
Versenyelemzés 8.fejezet.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
Vállalkozásunk külső, belső kapcsolatrendszere és értéklánca
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Az Esőemberekért Egyesület által gondozandó elemek bemutatása.
Projektkészítési technikák: logframe, SWOT
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Projekt tervezése-, elemzése Ellenőrző kérdések
A vállalkozások környezete
Marketing menedzsment elmélet és gyakorlat JATE közgazdász képzés Susányi Tamás II. félév.
VEZETÉSI STÍLUS A STÍLUS FOGALMA a VEZETÉSI stílus fogalma,
Minőségmenedzsment 1. előadás
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
Minőségmenedzsment 2. előadás
A külső környezet elemzése
(1) A marketingkörnyezet
Stratégiai tervezés.
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Beruházás-kontrolling
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Stratégiai menedzsment
Stratégiai menedzsment
A marketing piac tartalma
TERVEZÉS - SZERVEZÉS - VEZETÉS
Stratégiai menedzsment
Kérdések a második zh-hoz
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
Stratégiai menedzsment
Nemzetközi Bankárképző Központ Rt. 1 SWOT- analízis a programkidolgozásban Öcsi Béla témavezető Nemzetközi Bankárképző Központ.
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Pénzügyi-számviteli mutatók
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
TERVEZÉS CÉLMEGHATÁROZÁS KÖRNYEZETELEMZÉSEK
Vállalkozásmenedzsment I.
SZERVEZETTAN (8 hét) A szervezetek környezete. STEEP és SWOT analízis.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
Harsányi László: Kulturális stratégiák 2. MOME 1 Stratégiai menedzsment Bevezetés a stratégiai menedzsmentbe, a stratégiai elemzés első szakasza ( A prezentációban.
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
A külső környezet elemzése
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 5. előadás
Országos nagykereskedelmi menedzser
Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)
Kérdések a második zh-hoz
Az emberi erőforrás menedzsment (EEM)
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Üzleti terv.
Üzleti terv.
Előadás másolata:

Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME Stratégiai menedzsment Erőforrás elemzés

Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME A tapasztalat jó iskola, csak a tandíj magas.

Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME Mi az erőforrás?   Erőforrás mindaz, amit a tulajdonosok a vállalat alapítása során adnak át,   Ami a működés során halmozódott fel (hírnév, tudás, nyereség)   Ami hozzájárul a nyereséghez, és   Amivel kapcsolatban megtérülési követelmények vannak.

Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME Az erőforrás elemzés logikája Erőforrás átvilágítás (audit) 2. Iparági és vállalati értéklánc elemzés 3. Történelmi és iparági összehasonlítások 4. Erős és gyenge pontok azonosítása

Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME Az erőforrás audit lényege   A vállalat rendelkezésére álló erőforrások azonosítása   Ezek fontosságának a megállapítása az iparág jellegétől, és a vállalat pillanatnyi helyzetétől függően   A kulcs erőforrások azonosítása   Az egyes erőforrás elemek belső szerkezetének elemzése

Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME A legfontosabb erőforrás csoportok   Pénzügyi források   Fizikai erőforrások   Emberi erőforrások   Technológiai erőforrások   Szellemi erőforrások   Hírnév, elismertség

Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME A „kedveltség” összetevői   A vállalat „szexepilje”   Társadalmi felelősség   Termékek és szolgáltatások minősége   Munkahelyi környezet   Jövőkép és vezetés   A szervezet innovációs képessége   A szervezet pénzügyi teljesítménye

Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME Erőforrások és kompetenciák A kompetenciák = szervezet által a működés során felhal- mozott, és a gyakorlatban elsajátított, a vállalati kultú- rába beépült ismeretek és készségek összessége Az erőforrások jellemzői A kompetenciák jellemzői Kézzel foghatóak, megérinthetőek Nem kézzelfoghatóak Körülhatárolhatók, és pénzben kifejezhetők Nem körülhatárolhatók, és nem fejezhetők ki pénzben Pontosan azonosít- ható, ki birtokolja Nem határozható meg, ki birtokolja Adhatók, vehetők Csak gyakorlat- ban lehet elsajá- títani

Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME A vállalat és az iparági értéklánc   A vállalati értéklánc: a szervezeten belül, egymást követő tevékenységek sora, amelyek minden eleme hozzá- adott értéket hoz létre és így hozzájárul valamivel a végtermék értékéhez.   Az iparági értéklánc: az a több iparágon keresztülhúzódó tevékenységi lánc, amelynek minden eleme hozzájárul egy adott végtermék létrejöttéhez

Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME A vállalati értéklánc elemei LogisztikaKülső logisztika BeszerzésBelső logisztika Raktározás FejlesztésKutatásFejlesztésBerendezés -építés Üzembe- állítás GyártásGyártás- előkészítés Technológi ai lépések Összeszerel és Bemérés KereskedelemEladás ösztönzés MarketingElosztásSzolgálta- tások

Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME Az értéklánc elemzés lényege   Azonosítja, milyen összekapcsolódó elemek vesznek részt a termék/szolgáltatás előállításában   Elemzi ezek mennyi hozzáadott értéket állítanak elő,   Felméri, hogy eközben mennyi vállalati erőforrás kötnek le,   Összeveti az iparág tendenciáival

Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME A Porter féle értéklánc elemzés A vállalati tevékenységeket elsődleges (értéket létrehozó) és támogató (értéket közvetlenül nem termelő) tevékenységre bontja Elsődleges tevékenységek: ellátás, belső logisztika, átalakító tevékenységek, külső logisztika, marketing és eladás ösztönzés, szolgáltatások, Támogató tevékenységek: kisegítő/kiszolgáló tevékenységek, fejlesztés és korszerűsítés, vezetési és szervezési tevékenységek, stratégiai irányító tevékenységek

Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME Összehasonlítások Viszonyítás a saját tervekhez Viszonyítás a saját életpályához (történelmi elemzés) Viszonyítás az iparági átlaghoz, illetve a vállalat saját stratégiai csoportjához Viszonyítás az iparág, vagy az adott tevékenység legjobbnak ítélt szervezetének teljesítményéhez (benchmarking)

Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME A SWOT elemzés 1. A SWOT két reprezentációja: az egyszerű (2*2-es) mátrix, és a kibővített (3*3-as) mátrix. 2. Az S és a W a belső erőforrások versenytársakkal történő összevetéséből származtatható, 3. Az O és a T a külső környezet (általunk befolyásolhatatlan) tendenciája

Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME Vállalatelemzés (SWOT) ERŐSSÉGEINK (a versenytársakhoz viszonyítva) ––M––Milyen előnyeink vannak a megbízók szemében? ––M––Mit csinálunk jobban a versenytársainknál? ––M––Milyen releváns, egyedi forrásaink vannak? ––M––Mások mit gondolnak a mi erősségünknek?

Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME Vállalatelemzés (SWOT) Folyt. GYENGESÉGEINK (a versenytársakhoz viszonyítva) – –Mit csinálunk gyengén? – –Mit kellene fejlesztenünk? – –Mit kellene elkerülnünk? – –Mások mit tartanak a mi gyengeségünknek?

Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME Vállalatelemzés (SWOT) Folyt. LEHETŐSÉGEINK ––M––Milyen új lehetőségeket látunk? ––M––Melyek az érdekes trendek, amelyek pozitív hatással lehetnek ránk? A következő dolgokból származhatnak lehetőségek: AA technológia vagy a piac változása AA kormány gazdaságpolitikájának megváltozása AA szabályozás változása TTársadalmi minták változása stb. HHelyi események

Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME Vállalatelemzés (SWOT) Folyt. VESZÉLYEK – –Milyen akadályozó tényezők léteznek? – –Mit csinálnak jobban a versenytársak? – –Megváltoztak a megbízók elvárásai? – –Technológia-váltás fenyeget? – –Vannak kintlévőségeink vagy cash-flow problémáink? – –Valamely gyengeségünk tönkreteheti a cégünket?

Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME A kibővített SWOT mátrix Belső erőforrások Külső környezet ERŐSSÉGEK 1, 2, 3, GYENGESÉGEK 1, 2, 3, LEHETŐSÉGEK 1, 2, 3, Lehetőség-erősség stratégiai akciók Lehetőség- gyengeség stratégiai akciók FENYEGETÉSEK 1, 2, 3, Fenyegetés- erősség stratégiai akciók Fenyegetés- gyengeség stratégiai akciók

Feladat: SWOT analízis készítése, az előző feladat folytatásaként. Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME

Ha tilosban parkolsz, ne kapcsold ki az ablaktörlődet. Mozgó ablaktörlő alá nem lehet betenni a büntetőcédulát.