Rendőri képzési modellek Németországban Prof. Dr. Fórizs Sándor egyetemi tanár ny. r. ddtáb.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
GYAKORLATORIENTÁLT MEGOLDÁSOK A FELSŐOKTATÁSBAN A TEAM ACADEMY Tasi Péter team coach BGE Team Academy.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
VIZSGAFELADATOK PMMIK, MÁJUS 26. LETÖLTHETŐ:hr2.pte.hu/vizsgappt.
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
Az Országos Felnőttképzési Szakmai Központ éves tevékenysége, eredményei Évzáró értekezlet Budapest, december 16.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Új helyzet a felsőoktatásban: a bolognai folyamat László Gyula PTE KTK november 15.
ALKOHOLIZMUS ELLENI MEGYEI EGYESÜLETEK ÉS KLUBOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE, MAGYAR KÉKKERESZT EGYESÜLET, KATOLIKUS ALKOHOLISTAMENTŐ SZOLGÁLAT HÁLÓZAT ÉPÍTÉSE.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
Integráció-szegregáció:probléma, eszközök, gyakorlat Havas Gábor Lillafüred, április 24.
A Műszaki menedzserek elégedettségének a szintje a Dunaújvárosi Főiskolán! Készítette: Németh Nóra Nikoletta Konzulens: Dr. Keszi-Szeremlei Andrea.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Bölcsészettudomány › andragógia › anglisztika › germanisztika (néderlandisztika, német) › magyar › néprajz › pedagógia › pszichológia › romanisztika (francia,
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A székesfehérvári fiatalok helyzete
A szakiskolák aktuális problémái
Mercedes-Benz-Iskola
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
ÉRDI VÖRÖSMARTY MIHÁLY GIMNÁZIUM
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Felvételi követelmények:
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Kispálné Horváth Mária
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Monostoriné Hörcsik Renáta
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
HHR.
Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
középfokú felvételi eljárás
tanév 1. félévében szakmai gyakorlatot teljesítőknek
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Válaszok a globális oktatáspolitikára
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Felhasználóképzés a kórházban
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
tanév 1. félévében szakmai gyakorlatot teljesítőknek
ÉVOSZ - Németországi Vállalkozási Tagozat ( ÉVOSZ-IWTD )
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
A pályafutás fő állomásai
Föderalizmus és decentralizáció kutatás svájci–magyar együttműködésben
Belügyi Rendészeti Ismeretek
Erasmus+ hallgatói mobilitásra jelentkezéshez
Rappai Gábor, szeptember 25.
Intézmény minőségirányítási programja
Az AE Szövetség szervezet fejlesztése
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Szakmai gyakorlat tájékoztató
Erasmus+ hallgatói mobilitásra jelentkezéshez
Gyker.uni-eszterhazy.hu A külső szakmai gyakorlatok adminisztrációját támogató rendszer használatának bemutatása EKE  Kutatáshasznosítási Iroda Gyakorlati.
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

Rendőri képzési modellek Németországban Prof. Dr. Fórizs Sándor egyetemi tanár ny. r. ddtáb.

Körülmények - Szövetségi köztársaság. - Tizenhat tartomány. - Tizenkilenc rendőrség. -Tizenhét belügyminiszter. -A képzés és a rendőrség tartományi ügy.

A rendőrségek - Tizenhat tartományi. - A Szövetségi Rendőrség. - Szövetségi Bűnügyi Hivatal. - A Ház Rendőrsége.

A német rendőrségek - 16 tartományi rendőrség; - Szövetségi Rendőrség ( fő, ebből hivatásos); - Szövetségi Bűnügyi Hivatal (5500 fő); - A Ház Felügyelősége; - Összlétszám: kb fő.

Szövetségi Rendőrség fő; hivatásos; főtiszt (kevesebb mint 1 %).

Hivatásos állomány összetétele -Tiszthelyettesek (kivéve hat szervezet); -Tisztek (öt rendfokozat); -Főtisztek (négy rendfokozat) az állomány 1,8 %-a; -Tábornokok.

Beosztott tiszti rendfokozatok

Főtisztek

A képzés szintjei - Tiszthelyettes felkészítés. - Tisztképzés. - Főtisztképzés, (vezetői felkészítés).

Tiszthelyettes felkészítés - Nincs minden tartományban ,5 év. - Modulokra bontott. - Gyakorlat az előtérben. - Hivatásos állományba vétel próbaidőre.

Tiszthelyettes felkészítés helyszínei - Kiképző bázis/ tiszthelyettes iskola. - Készenléti zászlóalj kiképző százada. - Tiszti iskolán a tisztképzéssel párhuzamosan. - Főkapitányi alárendeltségben.

Tiszti iskolák - Hat szemeszter. Nincs levelező felkészítés. - Önálló rendőr iskolák. - Polgári főiskolán rendészeti kar szakirányként. - Belügyminiszteri, főkapitányi, vagy polgári alárendeltségben.

Jogi alapok - Rendőrségi törvény. - Rendőrségi szervezeti törvény. - Akkreditáció az adott tartománynál. - Főiskola alapításáról törvény

Oktató állomány - Állandó állomány pályázat útján, civil és hivatásos. - Oktató különleges feladatra, 3-5 év. - Külsős foglalkozás vezető névjegyzékből előadói díjjal.

Jelentkezési feltételek - Más tartományból is. - Minden uniós állampolgár. - Letelepedési engedéllyel rendelkező nem uniós állampolgár.

Felvételi feltételek - Az érettségivel jelentkezőknek a hatpontos, (hat a legrosszabb osztályzat) értékelési rendszerben legalább 2,5-es eredményt kell hozniuk. -Pszichológiai teszten történő megfelelés. - Büntetlen előélet. - Sportfelmérés teljesítése. - Bemutatkozó beszélgetésen történő pozitív megítélés. - Rendőr orvosi egészségügyi megfelelés. - Csoportos munkabeszélgetésen megfelelés.

Tananyag feldolgozása - Modulok Modulvizsgák. Nemzetközi modul. Gyakorlati modul. - Szakdolgozat, záróvizsga. - Angol nyelv feldolgozása.

Berlin1 - „Rendőrtiszti végrehajtó szolgálat” bachelor szak. - Indítás 2010/11 évben. - Jelentkezés „Felvételi és Toborzó Iroda” a rendőrségnél. Az iskola a felvettek névjegyzékét kapja meg euró ösztöndíj. Visszahívható státusz.

Berlin2 - Nincs kollégium. - Polgári öltözetben az oktatás hallgató. 30 fő bűnügyes, 120 közbiztonsági területre. - A különbség két modul. Máshol később dől el a szakirány fő idősebb tiszthelyettes.

Berlin3 - Hat szemeszter, 20 modul. - Egy szemeszter 18 hét, tanóra. - Az 5. szemeszter (16. modul) szakmai gyakorlat. - Spandau, tiszthelyettes iskola, együttműködés. - Szemeszterek végén is 3-4 hetes gyakorlat. - Vizsgaidőszak két hét.

Berlin4 - Szakmai gyakorlat a városban. - Szakdolgozat 6000 szó mellékletek nélkül. - Házi dolgozat 4500 szó. - Gyakorlati vizsgák - Dolgozat, prezentáció, előadás.

Egyetemi képzés - Münster, a Német Rendőrség Főiskolája - Egy év kihelyezett képzés. - Egy év összevonás Münsterben. - Csak nappali felkészítés - Belügyminiszterek Tanácsa

A tanintézet megnevezése Münster: -A Rendőrség Német Főiskolája; -Deutsche Hochschule der Polizei; -The German Police University.

Küldetésnyilatkozat 1. Mi a rendőri vezetők egyeteme vagyunk, a legfontosabb fórum tudomány és gyakorlat között a rendőri kérdések megvitatására Németországban.

A képzés célja Kiemelt rendőri szolgálati helyek és kötelékek vezetése; A rendőri bevetések irányítása vezetői munkakörökben; A szövetség és a tartományok központi hatóságainál feladatok teljesítése; Közreműködés a hivatásos állomány ki- és továbbképzésében.

Irodalom - Honlap „forizs-sandor.hu” - Szabó Andrea (2012): A németországi rendészeti felsőoktatásról. PhD tanulmányok11. Pécs PTE Állam l és Jogtudományi Karának Doktori Iskolája. - Szabó Andrea (2014): A bolognai folyamat és hatása a rendészeti felsőoktatásban az Európai Unióban. PhD értekezés. Pécs PTE Állam l és Jogtudományi Karának Doktori Iskolája.

Köszönöm a figyelmet!