A 2014/15-ös tanév mérései Nemzetközi szint: PISA mérés (15 éves tanulók.) Országos mérések: A köznevelési törvény, a 20/2012 (VIII.31.)EMMI rendelet,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Országos kompetenciamérés eredményeinek helyi felhasználása és az intézkedési terv Zalaegerszeg május 21.
Advertisements

Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az Országos Kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
Az országos mérések megújult rendszere
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
Országos kompetenciamérés A mérési rendszer fejlesztése, az érettségi rendszer átvilágítása Pongrácz LászlóOktatási Hivatal Magyar Termék Nagydíj.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Beiskolázási tájékoztató december
Az Oktatási Főosztály és a köznevelési intézmények feladatai a
Méltányossági elvek a közoktatásban
A Magyar Köztársaság kormánya. A középfokú felvételi változásai Arató Gergely államtitkár prezentációja december 9.
TIMSS 2007.
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
Pest Megyei Kormányhivatal
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
2008. évi Országos kompetenciamérés 6. osztály / Matematika
Középpontban a fejlődés
A Kt. 9. § (4) szerint országos mérések keretében rendszeresen kell mérni, értékelni a nevelési-oktatási intézményekben folyó pedagógiai tevékenységet,
Középfokú iskolai felvételi eljárás lebonyolításának ütemezése a 2009/2010-es tanévben Papp Brigitta.
BABITS MIHÁLY GIMNÁZIUM
BEVEZETŐ.
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
+ Idegennyelv-oktatás az általános iskola 1-3. évfolyamán OFI-konferencia Budapest, Morvai Edit.
6., 8. és 10. évfolyamos országos kompetenciamérés
A KÖZOKTATÁSI TÖRVÉNYEK A MINDENNAPOK GYAKORLATÁBAN április 2. Pölöskei Gáborné regionális igazgató.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kompetencia alapú oktatás alkalmazását támogató módszertani továbbképzés.
Horváth Zsuzsanna – Ütőné Visi Judit Az OKKR bevezetésének feltételei és szabályozási környezete a közoktatás nézőpontjából Javaslatok az Országos képesítési.
Az országos mérések megújult rendszere
A felmérés időpontja: május 28.. MÉRT TERÜLETEK:  matematikai eszköztudás  szövegértési képességek  háttérkérdőív kitöltése (szülők, tanulók)
Kompetenciamérés Kompetenciamérés Matematika 6. évfolyam.
FELVÉTELI 2015 Berzsenyi Dániel Gimnázium 1858
Pályaválasztási szülői értekezlet
A mérés, értékelés szerepe, módja, lehetőségei a tehetség felismerés és a tehetséggondozás területén Ráduly Zsolt.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
A tanév rendje és aktuális feladatai Mihálka Nóra Vizsgadokumentációs irodavezető augusztus 31.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
A PISA ÉS AZ O RSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK KAPCSOLATA ÉS FELHASZNÁLHATÓSÁGA Balázsi Ildikó.
Tanórán kívüli tevékenységek gazdagítási lehetőségei Varga Attila február 4.
1 Országos szakképzési tanévnyitó igazgatói értekezlet 2010/2011. tanév A tanév rendje és aktuális feladatai Mihálka Nóra vizsgadokumentációs irodavezető.
TOVÁBBTANULÁS Határidők Feladatok 28/2015. (V. 28.) EMMI rendelet A 2015/2016. tanév rendjéről 2. sz.melléklet ! A tanulók jelentkezése.
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
AZ ÉRTÉKELÉS RENDSZERE Soproni Szakképzési Centrum Porpáczy Aladár Szakgimnáziuma, Kollégiuma és Általános Művelődési Központja 9431 Fertőd, Joseph Haydn.
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Jókai Mór Szakképző Iskola Bonyhád.
Felvételi a középfokú iskolákba
Érettségi tájékoztató 2016/2017
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2015)
Új skála – új lehetőségek
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
A évi kompetenciamérés eredményeinek elemzése 2016
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
KPSZTI pedagógiai-szakmai szolgáltató
IRÁNY A PÁLYA! november 14. „Az emberi nemnek az a hivatása, hogy munkáljon, alkosson, teremtsen.” Széchenyi István.
FELVÉTELI Berzsenyi Dániel Gimnázium 1858
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
a középfokú iskolai felvételi eljárás rendje
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Országos Kompetencia Mérés 2011
Intézményi szülői munkaközösségi ülés
Felvételi a középfokú iskolákban a 2014/2015. tanévben
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2013
Pályaválasztási szülői értekezlet
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2017)
Előadás másolata:

A 2014/15-ös tanév mérései Nemzetközi szint: PISA mérés (15 éves tanulók.) Országos mérések: A köznevelési törvény, a 20/2012 (VIII.31.)EMMI rendelet, valamint a tanév rendjér ő l szóló 35/2014. (IV.30.) EMMI rendelet tartalmazza Intézményi szint ű mérések

A PISA mérés Magyarországon

PISA mérés 2015 I ben már a kollaboratív problémamegoldást is méri a teszt. Vagyis hogyan tud a diák együttm ű ködve másokkal egy-egy problémát megoldani, egyáltalán hajlandó-e erre? Az iskolai kultúránkból a közösen értékelt közös munka szinte teljesen hiányzik. A kooperatív megoldások nem eléggé elterjedtek. Még jobban hiányzik az IKT eszközökkel segített együttm ű ködés, pedig a PISA dokumentum szerint ez lenne a legfontosabb és a leghatékonyabb.

PISA mérés 2015 II. A mi köznevelési rendszerünk arra tanítja a diákot, hogy el ő re megadott problémákat, el ő re megadott receptek alapján tudjon megoldani a tanuló nagyrészt papír alapon vagy szóban. Tehát elég valószín ű, hogy 2015-ben is az átlag alatt fogunk teljesítni. Véleményem szerint a PISA mérés olyan fokú probléma megoldási képességet vár el tanulóinktól, mellyel jelenleg nem rendelkeznek.

A jelenlegi intézményi kötelezettségek háttere Az Európai Unió 2010-ben elfogadott „Európa 2020” stratégiában célul t ű zte ki, hogy az oktatásban a gyengén teljesít ő k arányát 15% alá kell szorítani. Jelenleg ez csak négy EU tagországban teljesül: Hollandia, Észtország, Finnország, Lengyelország ben (PISA) az összes felmért magyar diák közül olvasás terén 19,7 százalék, matematikában 28,1 százalék, természettudományban pedig 18 százalék nem érte el a kettes képességszintet.

Probléma felvetése az oktatáspolitika részér ő l 1. Magyarországon nagyok a mérhet ő különbségek az eltér ő szociokulturális tanulók eredményeiben. Hazánkban a tanulók eredményét a szociális, kulturális és gazdasági hátterük er ő sebben befolyásolja, mint a legtöbb országban. A PISA és az OKM összefüggései.docxA PISA és az OKM összefüggései.docx 2. Hogyan lehet közvetve javítani a PISA méréseken elért hazai eredményeinken úgy, hogy alapvet ő en a kompetenciaméréseken való teljesítmény növelésére fókuszálunk? 3. Az OKM nem elszámoltatási és nem is iskolaértékelési céllal jött létre, hanem azért, hogy fejlessze az iskolák és a pedagógusok értékelési, mérési kultúráját. Ez a célkit ű zés a jöv ő ben módosul, mert a tanfelügyelet keretében folyó intézményellen ő rzés- és érékelés része lesz az is, hogy az intézmény a mérési eredményeit miként elemzi, és hogyan veszi figyelembe a nevel ő -oktató munka további tervezésénél. int ell dokumentum.docx

Intézkedési terv Eddig a tanévig csak a kompetenciamérésen alulteljesít ő intézményeknek volt kötelez ő az elkészítése. 35/2014. (IV.30) EMMI rendelet 9.§ (10) szerint június 10-ig kötelez ő minden intézménynek intézkedési tervet készíteni!

A kompetenciamérés május 27-én lesz, és 10. évfolyamon A méréshez szükséges adatokat az érintett nevelési-oktatási intézmények a Hivatal részére november 21-ig küldik meg A mérés tartalmi kereteit a 20/2012 (VIII. 31.) EMMI rendelet 3. melléklete tartalmazza A Hivatal február 29-ig országos, intézményi és fenntartói szint ű elemzéseket készít, majd megküldi az intézményi szint ű elemzéseket az intézmények vezet ő inek, az intézményi és a fenntartói szint ű elemzéseket a fenntartóknak, továbbá azokat honlapján nyilvánosságra hozza.

Idegen nyelvi felmérés két tanítási nyelven oktató iskolában június évfolyam (A2-es szint) és 8. (B1-es szint) évfolyam idegen nyelvi mérése. A méréshez szükséges adatokat az érintett általános iskolák a Hivatal részére november 21-ig küldik meg, a Hivatal által meghatározott módon június évfolyam B2 szint

Idegen nyelvi mérés a többi iskolában Az iskolák hatodik és nyolcadik évfolyamán angol vagy német nyelvet els ő idegen nyelvként tanulók körében le kell folytatni a Hivatal által szervezett írásbeli idegen nyelvi mérést. A tanulók idegen nyelvi szövegértési készségeit vizsgáló mér ő eszközöket a Hivatal készíti el, a vizsgálatot az iskola pedagógusai június 11-én végzik el a Hivatal által az iskolákhoz eljuttatott mér ő eszközök alkalmazásával. Az iskola a vizsgálatot saját döntése alapján kiegészítheti az idegen nyelvi szóbeli tudásfelméréssel is az érintett tanulóknál. A tanulók által megoldott feladatok értékelését az iskola pedagógusai egységes javítókulcs felhasználásával végzik el. A méréshez szükséges adatokat az érintett nevelési-oktatási intézmények a Hivatal részére november 21-ig, az elvégzett iskolai vizsgálatok tanulói és intézményi adatait június 30-ig küldik meg, a Hivatal által meghatározott módon.

DIFER Az általános iskolák október 10-ig felmérik azon els ő évfolyamos tanulóik körét, akiknél az óvodai jelzések vagy a tanév kezdete óta szerzett tapasztalatok alapján az alapkészségek fejlesztését hangsúlyosabban kell a kés ő bbiekben támogatni, és ezért a tanító indokoltnak látja az azt el ő segít ő pedagógiai tevékenység megalapozásához a Diagnosztikus fejl ő désvizsgáló rendszer alkalmazását. Az igazgatók október 22-ig – a Hivatal által meghatározott módon – jelentik a Hivatalnak az érintett tanulók létszámát. Az e bekezdésben meghatározott vizsgálatokat az iskoláknak a kiválasztott tanulókkal december 5-ig kell elvégezniük.

NETFIT (Nemzeti Egységes Tanulói Fittségi Teszt) Az Nkt. 80. § (9) bekezdése alapján a 2014/2015. tanévben országos mérés, értékelés keretében gondoskodni kell a tanulók fizikai állapotának és edzettségének vizsgálatáról. A vizsgálatot az iskoláknak – az 1–4. évfolyamán tanulók kivételével – a nappali rendszer ű iskolai oktatásban részt vev ő tanulók esetében január 5. és május 27. között kell megszervezniük.

Kerekes András Pedagógiai szakértő 06/36/