Social Renewal Operational Programme 2.2.2. (adaptability) Development of the national LLG system / New Hungary Development Plan 2007-2013, phase I. 2008-2010.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TAMOP B-11/ „A fiatalok családi életre nevelését, a kismamák munkaerő piaci elhelyezését segítő, innovatív családbarát szolgáltatások.
Advertisements

„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
Európai cselekvési terv: „Felnőttkori tanulás: Sosem igazán késő tanulni” * Communication, Európai Bizottság, Brüsszel, október. 23. COM (2006) 614.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
BEPTRA „Legjobb Gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Szakmaspecifikus képzéssorozat Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2 HURO0901/138/2.1.2 A.
„KAPASZKODÓ” SZOCIÁLIS BÖRZE november 24. Szakmai programok és kihívások az FSZK jelenében és jövőjében.
Mitől társadalmi egy innováció és egy start-up és miért fontos ez az ELTE-n? Tausz Katalin SIMpLe projekt - témavezető Innovációs Nap május 11.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
Társadalmi Megújulás Operatív Program - TÁMOP TÁMOP „A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése” c. kiemelt projekt Általános.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Európai Foglalkoztatási Stratégia június
A „Legyen jobb a gyerekeknek” Nemzeti Stratégia aktuális kérdései Magyarországi feladatok a „Szegénység és társadalmi kirekesztés elleni küzdelem Európai.
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE Beszerzés vs. közbeszerzés Az új közbeszerzési törvény tükrében Willinger Kornél NVMT Elnökségi.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése Borbély-Pecze Tibor Bors – programvezető (FSZH)
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Széchenyi Programirodák szervezete és működése
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
A magyar LLG Tanács ülése
Innováció a vezetési tanácsadásban
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
Survey on competitiveness
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
HHR.
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában
Intézményvezetői célkitűzések
A Szécsényi Gyerekesély Program (SZGyEP) fontosabb dilemmái Main dilemmas of “Give Kids a Chance ” Programme of Szécsény Szécsény, május 27.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Tudástranszfer és Lifelong Learning a digitális korban
Social Renewal Operational Programme
A Zala megyei innovatív foglalkoztatási paktum bemutatása pácsonyi imre alelnök Zala Megyei Önkormányzat.
Multiplikációs rendezvény – Békéscsaba
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése
Az EQAVET szerepe a szakképzés fejlesztésében
Jogszabályi háttér 30/2000. (IX.15.) GM rendelet
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése
Magnetic Miskolc Gergely Virág
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
Social Renewal Operational Programme
The new waves of modernisation of the Hungarian PES
Európai Építésügyi Technológiai Platform és nemzeti platformjai 2007
Európai és Magyar Építésügyi Technológiai Platform
közoktatás-fejlesztési irányvonalai
A hazai mezőgazdasági tudásrendszer működési sajátosságai
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése
Lorem ipsum.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése Borbély-Pecze Tibor Bors – programvezető (FSZH)
„Networking and participation – for the more effective representation of the interest of people experiencing poverty Getting funding from the European.
Baranya Megyei Önkormányzat
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Social Renewal Operational Programme
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Előadás másolata:

Social Renewal Operational Programme (adaptability) Development of the national LLG system / New Hungary Development Plan , phase I Mr. Tibor Bors BORBÉLY-PECZE

Strategies: Strategy on Hungarian Information Society (2003) Hungarian LLL Strategy (2005) National Reform Programme (NAP/ NRP) Integrated Employment Guidelines ( ) The missing bridge? Lesson1 „Lifting my desk feeling” Lesson2 If people do not have enough information they create a reality for themselves

Versenyképesség növelése Társadalmi, gazdasági és területi kohézió erősítése Fenntartható növekedés és környezetvédelem Az életminőség átfogó javítása Az egész életen át tartó tanulás stratégiája Esély- teremtés Oktatás, képzés és a munkaerőpiac kapcsolatának erősítése Az oktatás, képzés hatékonyságának javítása, össztársadalmi ráfordításainak növelése Pályaorientáció, tanácsadás, pályakövetés Alapkészségek és kulcskompetenciák fejlesztése Új tanítási, tanulási kultúra Tanulási lehetőségek bővítése Az oktatás, képzés minőségének fejlesztése Szociálisan hátrányos helyzetűek tanulási lehetőségeinek kiemelt támogatása Nem formális, informális tanulás elismerése Innovációk támogatása és fenntarthatóságának biztosítása (hálózat- építés) Oktatás, képzés hatékonyságát segítő eljárások bevezetésének ösztönzése (társulás) Új, kormányzási módszerek, közpolitikai technikák Oktatási, képzési lehetőségekhez való hozzáférés területi feltételeinek javítása Mérési, értékelési, minőségirányítási rendszerek fejlesztése Társadalmi partnerség és ágazatközi koordináció erősítése Oktatási infrastruktúra fejlesztése Munkaerő-piaci és oktatási rendszerek összehangolt fejlesztése Munkaerő-piaci szempontból veszélyeztetett csoportok támogatása Nemzetközi (európai) együttműködésben rejlő lehetőségek kihasználása Tanulásba, képzésbe történő egyéni és munkáltatói befektetése ösztönzése 1. melléklet:

The new national LLG Portal (NPP) I. Structure The new National Guidance Portal is to be developed within the “SROP – Developing a National Lifelong Guidance Network” project (September 2008-September 2010). In this first two year period the new portal will be published (in December 2009), but additional new functions and contents are to be developed and integrated in the Possible follow up development phases (till 2013). II. Aims, vision The most important aim of the new portal is to facilitate lifelong and lifewide learning (LLL and LWL) by helping individuals making decisions throughout their career and life – providing help for youngsters to choose and plan their careers, providing help for adults to modify their careers, facilitating lifelong learning by publishing information about adult education opportunities. Also connect users and professionals for face to face sessions.

We started with an analysis (15 Hungarian and 28 foreign G. portals…)(2008) Choices Online (CAN) KURSnet (GER) O*Net Online (USA)Felvi.hu (HUN)

Key words … 1.Career guidance policy 2.Cross-policy approach 3.Lifelong approach There is no career guidance policy without the content and there is no content without a policy. 1.Policy development and implementation 2.Coordination and cooperation 3.Development of LLG tools!

NPP- self-service points based on Super ‘s(1980) theory

One Stepping stone – in our history PHARE development Online questionnaires about: –interest, –skills, –values, –learning efficiency. Online chat/counselling + discussion board.

III. The three channels The databases and functions of the National Guidance Portal are split into the following channels: 1.“The world of learning and education” 2.“The world of jobs and work” 3.Virtual network of counsellors Additional note! There is no e-guidance without face-to-face practice

Thank you ! For further details visit or