Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tudástranszfer és Lifelong Learning a digitális korban

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tudástranszfer és Lifelong Learning a digitális korban"— Előadás másolata:

1 Tudástranszfer és Lifelong Learning a digitális korban
Zuti Bence PhD-hallgató / Szegedi Tudományegyetem Közgazdaságtani Doktori Iskola TUDÁSÁTADÁS - GENERÁCIÓK ÖSSZEFOGÁSA A CSALÁDBAN ÉS A MUNKAHELYEN Budapest, november 16.

2 Az előadás szerkezete Digitalizáció Az oktatás evolúciója
Online oktatás és tanulás Soft és Hard készségek

3 I. Digitalizáció – Az információs kor

4 I. Digitalizáció – Az információs kor
Iparágak átalakulása Az emberi lét átalakulása Konstans online jelenlét

5 I. Digitalizáció – Az információs kor
Iparágak átalakulása Az emberi lét átalakulása Konstans online jelenlét

6 I. Digitalizáció – Az információs kor
Iparágak átalakulása Az emberi lét átalakulása Konstans online jelenlét

7 I. Digitalizáció – Miért ma?
I. Ipari forradalom II. Ipari forradalom III. Ipari forradalom IV. Ipari forradalom

8 I. Digitalizáció – Miért ma?
I. Ipari forradalom II. Ipari forradalom III. Ipari forradalom IV. Ipari forradalom

9 I. Digitalizáció – Definíció
„A digitalizáció az élet minden aspektusába beférkőzik, az online jelenlétet, a szüntelen adat- és információcserét jelenti eszközök és emberek között.”

10 II. Az oktatás evolúciója – Generációk

11 Oktatás, kutatás és tudáshasznosítás
Megnevezés Első GEN Egyetemek Második GEN Egyetemek Harmadik GEN Egyetemek Negyedik GEN Egyetemek Cél Oktatás Oktatás és kutatás Oktatás, kutatás és tudáshasznosítás Oktatás, kutatás, tudáshasznosítás, proaktív gazdaságfejlesztés Szerep Az igazság védelme A természet megismerése Értékteremtés Helyi gazdaság erősítése, stratégiai iránykijelölés Létrehoz Szakemberek Szakemberek és tudósok Szakemberek, tudósok és vállalkozók Szakemberek, tudósok, vállalkozók, versenyképes helyi gazdaság Nyelv Latin Nemzeti Angol Többnyelvű Tudás-transzfer Az elérhető tudás oktatása szűk rétegnek A tudomány határainak kibővítése A tudományok hasznosítási lehetőségeinek felfedezése A tudásáramlást gátló akadályok lebontása Oktatási dimenziók Személyes kontaktus Személyes kontaktus és virtuális tér Digitális jelenlét Nem értelmezhető Nincs Elhanyagolható Kimagasló

12 Harmadik GEN Egyetemek Negyedik GEN Egyetemek
Megnevezés Első GEN Egyetemek Második GEN Egyetemek Harmadik GEN Egyetemek Negyedik GEN Egyetemek Cél Oktatás Oktatás és kutatás Oktatás, kutatás és tudáshasznosítás Oktatás, kutatás, tudáshasznosítás, gazdaságfejlesztés Szerep Az igazság védelme A természet megismerése Értékteremtés Helyi gazdaság erősítése, iránykijelölés Létrehoz Szakemberek Szakemberek és tudósok Szakemberek, tudósok és vállalkozók Szakemberek, tudósok, vállalkozók, versenyképes gazdaság Nyelv Latin Nemzeti Angol Többnyelvű Tudás-transzfer Az elérhető tudás oktatása szűk rétegnek A tudomány határainak kibővítése A tudományok hasznosítási lehetőségeinek felfedezése A tudásáramlást gátló akadályok lebontása Oktatási dimenziók Személyes kontaktus Személyes kontaktus és virtuális tér Digitális jelenlét Nem értelmezhető Nincs Elhanyagolható Kimagasló

13 Harmadik GEN Egyetemek Negyedik GEN Egyetemek
Megnevezés Első GEN Egyetemek Második GEN Egyetemek Harmadik GEN Egyetemek Negyedik GEN Egyetemek Cél Oktatás Oktatás és kutatás Oktatás, kutatás és tudáshasznosítás Oktatás, kutatás, tudáshasznosítás, gazdaságfejlesztés Szerep Az igazság védelme A természet megismerése Értékteremtés Helyi gazdaság erősítése, iránykijelölés Létrehoz Szakemberek Szakemberek és tudósok Szakemberek, tudósok és vállalkozók Szakemberek, tudósok, vállalkozók, versenyképes gazdaság Nyelv Latin Nemzeti Angol Többnyelvű Tudás-transzfer Az elérhető tudás oktatása szűk rétegnek A tudomány határainak kibővítése A tudományok hasznosítási lehetőségeinek felfedezése A tudásáramlást gátló akadályok lebontása Oktatási dimenziók Személyes kontaktus Személyes kontaktus és virtuális tér Digitális jelenlét Nem értelmezhető Nincs Elhanyagolható Kimagasló

14 Harmadik GEN Egyetemek Negyedik GEN Egyetemek
Megnevezés Első GEN Egyetemek Második GEN Egyetemek Harmadik GEN Egyetemek Negyedik GEN Egyetemek Cél Oktatás Oktatás és kutatás Oktatás, kutatás és tudáshasznosítás Oktatás, kutatás, tudáshasznosítás, gazdaságfejlesztés Szerep Az igazság védelme A természet megismerése Értékteremtés Helyi gazdaság erősítése, iránykijelölés Létrehoz Szakemberek Szakemberek és tudósok Szakemberek, tudósok és vállalkozók Szakemberek, tudósok, vállalkozók, versenyképes gazdaság Nyelv Latin Nemzeti Angol Többnyelvű Tudás-transzfer Az elérhető tudás oktatása szűk rétegnek A tudomány határainak kibővítése A tudományok hasznosítási lehetőségeinek felfedezése A tudásáramlást gátló akadályok lebontása Oktatási dimenziók Személyes kontaktus Személyes kontaktus és virtuális tér Digitális jelenlét Nem értelmezhető Nincs Elhanyagolható Kimagasló

15 II. Az oktatás evolúciója – LLL
LifeLong Learning Formális Nem-formális Informális

16 II. Az oktatás evolúciója – LLL
LifeLong Learning Formális Nem-formális Informális

17 II. Az oktatás evolúciója – LLL
LifeLong Learning Formális Nem-formális Informális

18 II. Az oktatás evolúciója – LLL
LifeLong Learning Formális Nem-formális Informális

19 III. Online oktatás és tanulás
MOOC MOOC előnyei MOOC hátrányai

20 III. Online oktatás és tanulás
Massive Open Online Course (MOOC) MOOC előnyei MOOC hátrányai

21 III. Online oktatás és tanulás
Massive Open Online Course (MOOC) MOOC előnyei MOOC hátrányai

22 III. Online oktatás és tanulás
Massive Open Online Course (MOOC) MOOC előnyei MOOC hátrányai

23 IV. Soft/Hard készségek jelentősége
Hard Skill Soft Skill

24 IV. Soft/Hard készségek jelentősége
Hard Skill Soft Skill

25 IV. Soft/Hard készségek jelentősége
Hard Skill Soft Skill

26 IV. Soft/Hard készségek jelentősége
XXI. századi készségek Alapműveltség Kompetenciák Személyiségjegyek

27 IV. Soft/Hard készségek jelentősége
XXI. századi készségek Alapműveltség Kompetenciák Személyiségjegyek

28 IV. Soft/Hard készségek jelentősége
XXI. századi készségek Alapműveltség Kompetenciák Személyiségjegyek

29 IV. Soft/Hard készségek jelentősége
XXI. századi készségek Alapműveltség Kompetenciák Személyiségjegyek

30 Összegzés

31 Összegzés Fel kell készülnünk a mindennapok átalakulására Korlátlanok a lehetőségeink a tanulásra A siker kulcsa kortól függetlenül a kitartás, a vízió és a vizibilitás

32 Összegzés Fel kell készülnünk a mindennapok átalakulására Korlátlanok a lehetőségeink a tanulásra A siker kulcsa kortól függetlenül a kitartás, a vízió és a vizibilitás

33 Összegzés Fel kell készülnünk a mindennapok átalakulására Korlátlanok a lehetőségeink a tanulásra A siker kulcsa kortól függetlenül a kitartás, a vízió és a vizibilitás

34 Köszönöm a megtisztelő figyelmet!

35 Felhasznált Irodalom                       Capgemini (2011): Digital Transformation Review. The Challenges of the Digital Revolution. Capgemini Consulting. Laal, M. (2011): Lifelong Learning: What Does It Mean? Social and Behavioral Sciences, 28, o. Lukovics M. - Zuti B. (2015): A „negyedik generációs” egyetemek szerepe a tudáshasznosításban. In Buzás N. – Prónay Sz. (szerk): Tudásteremtés és—alkalmazás a modern társadalomban. Szegedi Tudományegyetem Interdiszciplináris Tudásmenedzsment Kutatóközpont, Szeged. WCPT (2009). Education - Appendix C – Glossary. The World Confederation for Physical Therapy. London, UK.


Letölteni ppt "Tudástranszfer és Lifelong Learning a digitális korban"

Hasonló előadás


Google Hirdetések