Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. előadás PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 20 15.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. előadás PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 20 15."— Előadás másolata:

1 MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. előadás PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 20 15

2

3 QFD

4

5 A vevő elvárásai, a Kano-féle minőség-megközelítés A vevői igények oldaláról nézve a minőség: „Egy termék, rendszer vagy folyamat saját jellemzői együttesének az a képessége, hogy kielégítse a vevők és más érdekelt felek követelményeit.”

6 A termék előállítóinak ezeket a termékjellemzőket meg kell tervezni! Ehhez pontosan ismerni kell: a vevők által elvárt, kifejezett és értékelt minőségszinteket, ezeknek az előállítási módját, a minőség egyes összetevőit és azok javítási lehetőségét és mindezek költségét.

7 A Kano-modell

8 A jól tervezett terméknél:  az alapkövetelmények megbízhatóan teljesülnek,  a teljesítményként elvárt jellemzők magas szintűek,  néhány lelkesítő extrát is tartalmaznak.

9 A minőséggel kapcsolatos igények jellemzői Minőségkövetelmény:  A termékre vonatkozóan meghatározott  hatósági előírás, szabvány, szerződési kötelezettség és/vagy  a vevő által elvárt igények összessége.  Mérhetővé kell tenni, lehetőleg mennyiségi követelménnyé kell alakítani!!

10 A minőségkövetelmények leírásához egy modellezési és egy leképzési folyamat társul. (mint a QFD-ben) Elvárás: a vevői igényeknek való megfelelés. Elemzési szempontból a minőség: Megfelelés: a szabványoknak, előírásoknak, direktíváknak, a használatra való alkalmasságnak (alapkövetelmények kielégítésének), a vevők kifejezett elvárásainak, a vevő rejtett (látens), ki nem mondott (de elfogadott) igényeinek. A minőséggel kapcsolatos igények jellemzői

11 QFD QFD - A minőség funkcionális beépítése A HOQ nem más, mint a QFD "fordítási" módszerének grafikus megjelenítése! Eszköze: a minőségház (House of Quality – HOQ) vagy QFD-kártya

12 HOQ HOQ - A minőségház felépítése

13 HOQ HOQ - Minőségház a minőségjellemzők leképezéséhez

14 QFD A QFD folyamata A QFD a termék konstrukciós- és gyártástervezési folyamatát kisebb, áttekinthetőbb, könnyebben kezelhető részekre osztja. minőség házsor A minőség házsor

15 QFD Példák a QFD számítógépes támogatására

16 Érdekességek QUALITY IN THE 21ST CENTURY - JOHN OAKLAND Quality Function Deployment (QFD) and House of Quality House of Quality / QFD (Quality Function Deployment) Intro QFD House Of Quality Template in Excel

17 A minőségjellemző a terméknek, folyamatnak vagy rendszernek egy követelménnyel kapcsolatos saját jellemzője. Fontos: A kiválasztásuk, fajtájuk meghatározása A felhasználásuk módja A forrásuk Minőségjellemző Minőségjellemző : A minőséggel kapcsolatos igények jellemzői

18

19


Letölteni ppt "MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. előadás PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 20 15."

Hasonló előadás


Google Hirdetések