Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Garay János Gimnázium Szekszárd LABORATÓRIUM A TEHETSÉGGONDOZÁS SZOLGÁLATÁBAN.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Garay János Gimnázium Szekszárd LABORATÓRIUM A TEHETSÉGGONDOZÁS SZOLGÁLATÁBAN."— Előadás másolata:

1 Garay János Gimnázium Szekszárd LABORATÓRIUM A TEHETSÉGGONDOZÁS SZOLGÁLATÁBAN

2 A pályázat megírása: A projekt megvalósításának kezdete: A projekt megvalósításának vége: A pályázaton elnyert támogatás: Ft A támogatás mértéke: 100% Fenntartási időszak: 5 év

3 A pályázat célja olyan természettudományos laboratórium létrehozása volt, amely teret biztosít az oktatás tanulókísérletekre alapozott megszervezésére. elősegíti a természettudományok népszerűsítését, a tehetséggondozást, a pályaorientációt. helyszínül szolgál a délutáni szakköröknek, tanulmányi versenyeknek, tudományos diákköröknek, kutatási tevékenységeknek. biztosítja az emelt szintű érettségik vizsgahelyszíneit, azok kísérleti feladatainak elvégzéséhez.

4 a korszerű és magas szintű természettudományos szemléltetés hálózatos rendszerének kialakítása költséghatékony módon A pályázaton elnyert támogatási összeg: Ft Építészeti felújítás: 27 millió Ft Eszközfejlesztés: 62 millió Ft Biológia- Almus Pater Taneszköz-és Intézményellátó Zrt. Fizika- 3B Scientific Europe Kft. Taneszközgyártó és Forgalmazó Kft. Kémia- VWR International Kft. Bútor: Garzon Bútor Kereskedelmi Kft. 7,8 millió Ft.

5 Legmodernebb eszközeink: Autokláv Eszköz sterilizálására. Túlnyomásos vízgőz segítségével adott hőfokon és hatóidő alatt elpusztítja a mikroorganizmusokat. PCR-készülék A PCR örökletes betegségek kimutatására, genetikai ujjlenyomat azonosítására, fertőző betegségek diagnosztizálására, gének klonozására és apasági vizsgálatokra alkalmas.

6 ELFO-készülék: Az elektroforézis elválasztástechnikai módszer. Elektromos töltéssel rendelkező részecskék, elektromos erőtérben a vonzó és taszító kölcsönhatások által eltérő mértékben elmozdulnak. HPLC: Nagyhatékonyságú folyadékkromatográfia készülék. Vegyületek elválasztására, azonosítására és mennyiségi meghatározására gyakran használt eljárás.

7 Klorofill Fluorométer: A fotoszintézis intenzitásának mérésére. Stirling-motor: Termodinamikai körfolyamat szemléltetése, és azzal kapcsolatos mérőkísérletek elvégzésére alkalmas. Spektrofotométer: Anyagvizsgálati módszer az átbocsátott ill. elnyelt sugárzások mérésével.

8 Tanulói oszcilloszkóp, katódsugárcső házzal: A katódsugárcső működésének szemléltetésére, és annak fizikai alkalmazásának bemutatására szolgál. Digitális tárolós oszcilloszkóp: Analóg-, vagy digitális jelek mérésére és ábrázolására szolgál.

9 Demonstrációs multiméter: Főként elektromosságtani mennyiségek (áramerősség, feszültség, ellenállás) mérésére szolgál. Elektrondiffrakciós cső: Az elektron hullámhosszának mérésére alkalmas cső.

10 Légpárnás sín: Sebesség és gyorsulás mérésére, rugalmas és rugalmatlan ütközések modellezésére, kiegészítőkkel szabadesés vizsgálatára is használható. Infokommunikációs eszközök, melyek a digitális oktatás és a dokumentálás feltételeit biztosítják: Digitális tábla Laptop Notebook Wifi csatlakozás

11 a korszerű és magas szintű természettudományos szemléltetés hálózatos rendszerének kialakítása költséghatékony módon Partnerintézményeink: I. Béla Gimnázium, Informatikai Szakközépiskola, Kollégium, Általános Iskola és Óvoda, Szekszárd Sztárai Mihály Gimnázium, Tolna Energetikai Szakközépiskola és Kollégium, Paks Alapfokú Nevelési Oktatási Intézmény, Kölesd Babits Mihály Általános Iskola, Szekszárd Baka István Általános Iskola, Szekszárd

12 Dienes Valéria Általános Iskola Grundschule, Szekszárd Garay János Általános Iskola, AMI, Közoktatási Típusú Sportiskola, Óvoda és Pedagógiai Szakmai-Szolgáltató Intézmény, Szekszárd PTE Illyés Gyula Gyakorlóiskola, AMI és Gyakorlóóvoda, Szekszárd Szent József Iskolaközpont, Szekszárd

13 Együttműködés: A vendégintézmények tanulói számára évente 30 délelőtti, ill.10 délutáni tanórát biztosít a pályázat intézményenként. Saját intézmény tanulói számára évente 200 tanórát. A természettudományos végzettségű tanárok közül iskolánként legalább három pedagógus, harmincórás továbbképzése teszi lehetővé a laboratóriumi gyakorlatok magas szintű levezetését. Tanári kézikönyvek szerzői Elblinger Ferenc, Dr. Krausz Krisztina, Pápai János. Iskolánk honlapján a projekt időtartama alatt a szorgalmi időszakban havonta legalább három tanári kísérletet, demonstrációt digitális úton korlátlanul és térítésmentesen hozzáférhetővé teszünk.

14 Labormunka szervezése A labor honlapja - a labor órarendje - telefonon vagy -ben időpont egyeztetés Regisztráció után – tanári kézikönyvek- kísérletválasztás A kísérleti igényt legalább egy héttel korábban jelezni kell a laboránsoknál! ( bemutató vagy elvégzendő, csoportok száma, anyagigény, külön kérés) Kísérleti jegyzőkönyvek készítése, előkészítés Labor bemutatása, balesetvédelmi oktatás Segítés, készenlét Rendrakás.

15 Pozitív benyomások: Tanulók - Kísérleteket végezhettek. - Új és ismeretlen eszközök. - Fegyelmezett, precíz munkavégzés és a laborköpeny nevelő hatása. Tanárok: - Módszertani fejlődés a továbbképzés, a segédanyagok és a rendezvények által. - Előkészített eszközök, segédanyagok. - Segítség az óra alatt és az óra után. - Eszközök elpakolása, rendbetételére sincs gond.

16 I.II.III.IV.V.VI.VII.VIII.IX.X.XI.XII. Garay Gimn Tehetség

17 A tehetséggondozás időkeretei -Tanórai differenciálás különféle formái. -Speciális osztályok-ahol emelt óraszámban tanulhatnak 9. és 10. osztályban biológiából, kémiából. -Fakultáció 11. évfolyamtól 2 tantárgyból heti 2-2 órában. -Délutáni tehetséggondozó foglalkozások, ahol az emelt szintű érettségire és versenyekre készülhetnek a tanulók. (heti kb. 10 óra) 9. évf.10.évf.11.évf.12.évf. Biológia2422 Kémia44

18 A tehetséggondozás időkeretei -Pályázati kutatóprogramokban való részvétel egy-egy téma részletesebb kidolgozásával, ízelítőt kapva az egyetemi kutatásokból óta a Szegedi Tudományegyetem Kutatóiskolája a gimnázium. - Út a tudományhoz programban László Szilárd növényi és élelmiszermintákban vizsgál bioaktív anyagokat. -Terepgyakorlatok szervezése lehetővé teszik a fajismeret és a társulások jellemzőinek elmélyítését. -Tehetségnapok keretében egy-egy tudományos szaktekintély, és tanulóink ill. kutatócsoportjaik munkájának megismerésére van mód.

19 A tehetséggondozás időkeretei -Megyei beiskolázású központi szakkörök- biológiából és kémiából a megye tehetséges diákjai számára, egyetemi oktatók és emeltszinten érettségiztető középiskolai tanárok előadásaival. A középiskolai tananyag témaköreit több szempontból, gyakorlati példákkal megvilágítva, emelt szintű érettségire készítünk fel 8 alkalommal, össz. 32 órában. - Általános iskolák tehetséges diákjaiknak is teret biztosít a Kutatók éjszakája ” Nyitott Labor” programunk. Érdekes és látványos kísérleteket végezhetnek a diákok laborosaink és fakultációsaink segítségével.

20 A tehetséggondozás időkeretei - „Kutakodók szakköre”- a partneriskolák felsős diákjainak biológiából, fizikából és kémiából felváltva szervezünk foglalkozásokat. Célunk, hogy a diákok ne csak szemlélői, hanem részesei is legyenek a kísérletezés folyamatának. A kísérletezés során szerzett jártasságukról egy verseny keretében is megbizonyosodhatunk. - Kutakodók tábor egy péntek délután és szombat délelőtt biztosít nyolcadikosoknak látványos kísérletezést, mikroszkópizálást, ion-és bacivadászatot, érdekes előadásokat.

21

22

23

24 Többféle szakterületről származó kiterjedt ismeretei tették lehetővé, hogy új összefüggéseket tudjon felfedezni ben megkapta a Kémiai Nobel-díjat a radioizotópos nyomkövetés módszerének kidolgozásáért. Hevesy György (Budapest, VIII Freiburg, VII. 5.)


Letölteni ppt "Garay János Gimnázium Szekszárd LABORATÓRIUM A TEHETSÉGGONDOZÁS SZOLGÁLATÁBAN."

Hasonló előadás


Google Hirdetések