Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tudomány – „természetesen” – a Belvárban! TÁMOP-3.1.3-11/2-2012-0015 azonosító számú projekt Az Öveges laboratórium működése Szilágyi Tibor laborvezető.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tudomány – „természetesen” – a Belvárban! TÁMOP-3.1.3-11/2-2012-0015 azonosító számú projekt Az Öveges laboratórium működése Szilágyi Tibor laborvezető."— Előadás másolata:

1 Tudomány – „természetesen” – a Belvárban! TÁMOP / azonosító számú projekt Az Öveges laboratórium működése Szilágyi Tibor laborvezető Szakmai disszeminációs műhelykonferencia Békéscsaba, február 10.

2 A műszaki átadást követően egy hónapban határoztuk meg a foglalkozások előkészítésére szánt időt. Az elvégzett tevékenységek:  A folyamatosan érkező laboreszközök átvétele, rendszerezése.  A foglalkozások beosztásának elkészítése.  Az I. kísérleti csomagok (kémia, biológia, fizika) és feladatlapok összeállítása tantárgyanként.  A kísérletekhez szükséges eszközök, anyagok előkészítése. A foglalkozások indításának előkészítése

3  A laboratóriumban használatos dokumentumok kidolgozása:  Tűz- és munkabiztonsági utasítás.  Tűz- és munkabiztonsági oktatás.  Jegyzőkönyv tűz- és munkabiztonsági oktatásról.  Laborrend.  Foglakozási naplók (délelőtti foglalkozások, tehetségműhelyek, emelt szintű képzések, laborbemutatók). A foglalkozások indításának előkészítése

4  A labor szaktanárainak oktatása az IKT eszközök (interaktív tábla, ActivInspire szoftver, szavazórendszer) használatára.  Tájékoztató megtartása a partnerintézmények igazgatóinak.  Továbbképzés lebonyolítása a partnerintézmények szaktanárainak három csoportban (labor, kísérleti csomagok bemutatása).  Labort népszerűsítő foglalkozások megtervezése („aulás” előadás, laborbemutató iskolánk diákjainak).  Délutáni tehetséggondozó foglalkozások megtervezése (szórólap). (szórólap) A foglalkozások indításának előkészítése

5  A beosztást a labor alkalmazottai készítették el.  Az online adminisztrációs rendszerbe a kész beosztás kerül bevitelre.  Az első félévben a partneriskolák 8. osztályosai, a második félévben a 7. osztályosai kerültek beosztásra.  Az osztályok szállításának megrendelése, ütemezése a laborvezető feladata.  A környező települések iskoláit a közlekedési viszonyokra tekintettel osztottuk be.  A távoli iskolák osztályai egy napon két, míg a többi osztály egy foglalkozásra került beosztásra. Az iskolák, osztályok beosztása

6  Egy napon két idősáv van a foglalkozások számára.  A foglalkozások között legalább egy óra szabadidő van a laboránsoknak az előkészítésre.  A kémia foglalkozások osztálykeretek között, a fizika és biológia foglalkozások általában csoportbontásban valósulnak meg.  Kémia foglalkozásokon általában két szaktanár és két laboráns van jelen.  A fizika és biológia foglalkozásokon egy szaktanár és egy laboráns.  A foglalkozásokon a fénykép, és videó felvételek készítése a laboránsok feladata. Délelőtti foglalkozások

7  A csoportokat a váróteremben fogadjuk.  Minden diák kap egy mappát, amiben a feladatlapokat gyűjti, és a mappát az utolsó foglalkozáson megkapja.  A váróteremben röviden tájékoztatjuk a tanulókat a program céljáról, a foglalkozások menetéről.  A foglalkozásokon a hangsúly a tanulói kísérleteken van.  A kétórás foglalkozásokat szünet nélkül, a háromórásokat egy szünettel tarjuk.  A foglalkozás végén a tanulók értékelik, hogy hogyan érezték magukat a laborban (smiley lap).(smiley lap) Délelőtti foglalkozások

8 A délelőtti foglalkozások száma: Délelőtti foglalkozások Pályázati előírás ig megtartott Tanév végéig megtartandó Külsős partnerek (90%)392 (+30%) Saját tanulók4022 (55%)48 (+20%)

9  Tehetséggondozás:  Tehetséggondozó műhelyek 7-8. osztályos tanulóknak.  Szakkörök saját gimnáziumi tanulóinknak.  Emeltszintű érettségire felkészítő a 12. évfolyamnak.  Laborbemutató foglalkozások saját osztályainknak:  A program bemutatása.  A személyzet bemutatása.  Diabemutató az építkezésről.  Néhány egyszerű kísérlet bemutatása.  Aulás előadás a partnerintézmények 6. osztályos tanulóinak:  A program bemutatása.  Néhány egyszerű kísérlet bemutatása.  A labor megtekintése. További foglalkozások

10  TERMOSZ konferencia Budapest, SZERETED labor szakmai konferencia Szeged.  Két iskolai nyílt nap.  Tájékoztatók a partnerintézmények vezetőinek.  Továbbképzés a partnerintézmények pedagógusainak.  Konferenciák szervezése (műhelykonferencia, laborbemutató konferencia, szakmai konferencia).  Fogadjuk a szakmai tapasztalatcserére bejelentkező laborokat.  Havi három kísérlet feltöltése a projekt honlapra.Disszemináció

11  A projekt dokumentálása:  A foglalkozásokról napló vezetése, fénykép és videó felvétel készítése.  Online felületen a foglalkozások rögzítése.  A megbeszélésekről, képzésekről, konferenciákról írásos dokumentumok, fotók készítése.  Média megjelenések.  A még nem teljesült projektcélok folyamatos beépítése, megvalósítása.  A program honlapján az információkat megjelenítése.honlapján Egyéb aktivitások

12 Tapasztalataink szerint a hozzánk látogató fiatalok jól érezik magukat a laborban. Célunknak tekintjük, hogy felkeltsük bennük az érdeklődést, és jó néhányukban megerősítsük az elhivatottságot a természettudományok iránt, így – ha talán csekély mértékben is - hozzájárulva ezen tudományterület fejlődéséhez. Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Szakmai disszeminációs műhelykonferencia Békéscsaba, február 10.

13 Laborfoglalkozás: Petőfi Általános Iskola 7.b kémia Komjáthy Nóra, Lennert József Kísérő tanár aláírása ……………………………………………….. visszavissza Békéscsabai Belvárosi Általános Iskola és Gimnázium Öveges laboratórium 97,5% 2,1%0,4%

14 KÉM-csövesek precíz munkavégzés jó elemzőképesség lényeglátás BIOSZoSOKK természetszeretet problémaérzékenység rendszerszemlélet Kíváncsiak klubja kreatívitás csoportjátékos problémaérzékenys ég Φ-zika jó tér- és formalátás rugalmas gondolkodás számolási képesség Ha jó a megfigyelő- képességed, kíváncsi vagy, szeretsz gondolkodni, és fejlődni akarsz, válassz! Tudomány – „természetesen” – a Belvárban! Ha akarsz egy modern laborban érdekes kísérleteket végezni… Ha otthonosabban akarsz mozogni a természet világában… Ha szeretnél jó csapathoz tartozni… … és gyere a Belvár tehetségműhelyeibe!!! vissza


Letölteni ppt "Tudomány – „természetesen” – a Belvárban! TÁMOP-3.1.3-11/2-2012-0015 azonosító számú projekt Az Öveges laboratórium működése Szilágyi Tibor laborvezető."

Hasonló előadás


Google Hirdetések