Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

H ELYI TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK ELISMERTSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSE A S ZUHAVÖLGYI B ÁNYÁSZLAKTA T ELEPÜLÉSEK TERÜLETÉN Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "H ELYI TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK ELISMERTSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSE A S ZUHAVÖLGYI B ÁNYÁSZLAKTA T ELEPÜLÉSEK TERÜLETÉN Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége."— Előadás másolata:

1 H ELYI TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK ELISMERTSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSE A S ZUHAVÖLGYI B ÁNYÁSZLAKTA T ELEPÜLÉSEK TERÜLETÉN Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

2 F ÓRUMOK : 2012. szeptember 04. Vadna: A helyi termékek szerepe a térség fejlődésében A helyi Önkormányzatok szerepe a helyi termékek előállításában és értékesítésében Önkormányzati keresletfelmérés Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

3 M IT TEHET A HELYI ÖNKORMÁNYZAT ? föld és eszközök - földprogram ügyintézés, adminisztrációban segítség közfoglalkoztatás a mezőgazdaságban és kézművességben közkonyhák beszerzési taktikája helyi piacok kialakítása bemutatók, fesztiválok szervezése ajándék és repi tárgyak beszerzése Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

4 Helyi termékek szerepe a térség fejlődésében A vidékfejlesztés és identitásteremtés Közösségi hálózat kiépítésének eszköze A helyi termékek marketingje Konkrét földrajzi területhez kötődik, vagyis területi identitás tartozik hozzá Egy helyi közösség hozza létre és tartja fenn, alulról építkezik, és benne résztvevőknek és az egész szervezetnek morális kötődése van a termékhez, vagyis közösségi identitás tartozik hozzá Európai és helyi szintű egyszerre, vagyis gyakorlatban megvalósítja a „ gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan” elvet, a helyi és európai szintű vidékfejlesztési közösséget, hálózatot indukál és a jövőben komoly marketing eszközzé is válhat Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

5 2012. október 13. Trizs: A helyi termék fogalma, szerepe a helyi jövedelmek növelésében A helyi termékek (térségi) felvevőpiaca, a kereslet jellemzői A helyi termékek előállításának és értékesítésének jogszabályi feltételei Kínálatfelmérés indítása KÍNÁLAT – Milyen terméket? 1. Élelmiszerek 1.1. Feldolgozás nélkül árusított élelmiszerek Növényi eredetű termékek: (gyümölcs, zöldség, erdei termékek, gyógy- és fűszernövények Állati eredetű termékek (tojás, tej, tőkehús, baromfihús) 1.2. feldolgozott élelmiszerek Növényi eredetű termékek (gabona őrlemény, tésztafélék, pékáruk, sütemények, sajtolt vagy préselt olajak, savanyúság, konzervált zöldség, gyümölcs, aszalt gyümölcs, fűszerek, tinktúrák Állati eredetű termékek (húskészítmények, tejtermékek, méz, méztermékek) Készétel különlegességek (dödölle, kenyérlángos, mézeskalács, gombóc) ásványvíz, szikvíz alkoholos italok (borok, pálinkák) 2. Nem élelmiszerként hasznosított mezőgazdasági termékek virág, kertészeti termékek (virágpalánta, szőlő oltvány, facsemete) tűzifa Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

6 3. kézműves termékek 3.1. Fából készült termékek kádár termék (boros hordó, díszhordó) asztalos termék (kisbútor, faintarzia faműves termék (faragás, faedények) 3.2. Kőből készült és kőműves termékek (kemence, kőedény, kőfaragás 3.3. Vasból készült termékek (öntött- és kovácsoltvas) 3.4. Kerámia és üvegműves termékek fazekas termékek cserépkályha üvegfestés 3.5. Textilipari termékek fonás, csomózás szövés kézimunka (csipke, hímzés, horgolás, gobelin) selyemfestés viseletkészítés 3.6. Fonott termékek (szalmafonat, csuhé, vesszőfonat) 3.7. Virágkötészeti termékek (koszorú, virágkompozíció, ikebana) 3.8. Viaszból, faggyúból készült termékek (viaszfigura, viaszgyertya, szappan) 3.9. Egyéb dísztárgyak (festett tojás, szaru tárg Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

7 M I A HELYI TERMÉK ? 1. a termék helyhez kötöttségét és tájjellegét hangsúlyozva –a helyben megtermelt vagy összegyűjtött alapanyagokból, helyben kialakult eljárások (receptek) alkalmazásával, többnyire kisüzemi keretek között előállított, esetleg csomagolásukban is helyi anyagokat, helyi kulturális elemeket felhasználó - ily módon a hely sajátosságait megjelenítő – termékek (egyediség) 2. helyi munkaerővel a helyi – kb. 50 km sugarú körön belüli – lakossági igényeket kielégítő termék (külső behozatal kiváltása) a helyi termelés és értékesítés felértékelődése a globalizációval szemben 3. két megközelítés egyesítése 50 km-es körön belüli lokalizáltság (előállítás helye szerinti és a szomszédos megyék) helyben hozzáadott érték (alapanyag, illetve emberi munka) 50%-nál magasabb részesedése Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

8 M IÉRT JÓ A HELYI TERMÉK ? hozzájárul a térségben élők, a termékek előállításába és értékesítésébe bekapcsolódó lakosok megélhetésének, a helyi foglalkoztatás és a térségi jövedelemtermelő képesség növeléséhez, az egészséges, környezetbarát termékek fogyasztásán keresztül javítja a lakosság életminőségét, programot, ajándéktárgyakat biztosít a térségbe látogató turisták számára, ezzel javítja a térség turisztikai kínálatát és növeli a turisztikai jövedelmeket hozzájárul a térség arculatát formáló, a térséggel azonosítható szimbólumrendszer formálásához, a térség önazonosságának erősítéséhez. Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

9 M ILYEN MEGOLDÁSOK ALKALMAZHATÓK A HELYI TERMÉKEK ÉRTÉKESÍTÉSÉBEN ? Direkt értékesítésIndirekt értékesítés  háznál értékesítés  parasztpiacok  alkalmi vásárok  falusi termékek boltja  falusi vendéglátás  csomagküldés, házhoz szállítás  általános helyi kiskereskedelmi boltok  szakosodott kiskereskedelmi boltok  mozgóboltok  nagykereskedelmi üzletláncok Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

10 2012. november 15. Ormosbánya: Helyi termékek a turizmusban Helyi termékskála kialakítása Termékcsoportonkénti példák, esettanulmányok bemutatása Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

11 T URIZMUS Vendégéjszakák száma a térségben (2005-2011) Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

12 T URIZMUS Éves vendégforgalom kb. 45 ezer éjszaka Ha minden turistának tudnánk étkezést biztosítani legalább 1000 Ft értékben, akkor ez éves szinten 45 M Ft, levonva belőle a költségeket: elkészítést, felszolgálást, a helyben be nem szerezhető dolgokat) ez kb. 8-10 M Ft-ot képezhet Mindez megduplázható a tervezett fejlesztésekkel (Kastély, História – völgy projekt) Összességében a turisták által hozott jövedelem kb. 20 M Ft lehet Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

13 H ELYI TERMÉKCSOPORTOK – EDDIG FELTÁRT TERMELŐK Élelmiszerek: Méz18 Lekvár, szörp3 Aszalvány1 Hús3 Gyógy-, fűszernövény5 Sajt9 Tészta, mézeskalács4 Pálinka5 Kézműves termékek: Hímzés9 Kerámia3 fonott kosár, csuhé6 Fafaragvány4 Bőrdíszmű1 Festett üveg1 Kovácsolt vas1 Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

14 2012. December 01. Rudabánya : o Kereslet-kínálat elemzés eredménye o Felkészülés a Karácsonyi termékmustrára Kereslet- kínálat elemzése Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

15 G AZDASÁGI FELTÉTELEK Kínálat: valós fogyasztói igényeket elégítsen ki, kifogástalan minőséget képviseljen, beazonosítható legyen a helyi sajátosság, elérhető áron, a lakóhely / turisztikai desztináció közelében lehessen beszerezni. Kereslet: Lakosság fogyasztói szokásai Turisták száma, igényei Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

16 K ÖZKONYHA ADATOK VásároltSaját Burgonya11800 kg6400 kg Hagyma2020 kg800 kg Uborka670 kg280 kg Leveszöldség2390 kg1020 kg Bab920 kg625 kg Alma3640 kg20 kg Zöldpaprika375 kg520 kg Paradicsom515 kg2580 kg Száraztészta7600 kg0 kg Tojás27470 kg0 kg Sajt347 kg0 kg Méz121 üveg0 üveg Savanyúság2320 kg1540 kg Lekvár674 üveg15 üveg Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

17 2013. Január 15. Ormosbánya: ○Termékcsoportonkénti minőségi követelmények, előírások ○Termékcsoportonkénti szövetségek, hálózatok A helyi adottságoknak megfelelő termékek körére, minőségi specifikációjára és fizikai megjelenésére kiterjedő termékfejlesztési javaslat Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

18 F OTÓK A FÓRUMOKRÓL : Fórumokon résztvevők száma általában 20 és 30 fő között volt. Megosztásuk kb. 50 % helyi termelők, 50 % Önkormányzatok, civil szervezetek. Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

19 V ADNA : Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

20 T RIZS : Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

21 O RMOSBÁNYA : Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

22 R UDABÁNYA : Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

23 O RMOSNÁNYA : Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

24

25 T ERMÉK BEMUTATÓ ÉS VÁSÁR Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35 Köszönöm a figyelmet! Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége


Letölteni ppt "H ELYI TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK ELISMERTSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSE A S ZUHAVÖLGYI B ÁNYÁSZLAKTA T ELEPÜLÉSEK TERÜLETÉN Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége."

Hasonló előadás


Google Hirdetések