Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Címoldal Helyi Termék Akadémia Zalaszentgrót, 2010.04.16.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Címoldal Helyi Termék Akadémia Zalaszentgrót, 2010.04.16."— Előadás másolata:

1 Címoldal Helyi Termék Akadémia Zalaszentgrót,

2 BelsoOldalFehér2 Előzmények Kísérleti LEADER program 2003

3 BelsoOldalFehér2 LEADER Kísérleti Program „HELYI-ÉRTÉKET” Mezőgazdasági Kézműves Piacra jutás Fejlesztő Termékszerkezet Termékszerkezet kialakítása kialakítása Kisüzem Kisüzem Méhészet Méhészet Kézműves térségi termék termék Kézműves mesterség mesterség fejlesztése fejlesztése Piacra jutás Piacra jutás Elárusítóhely Elárusítóhely értékesítés értékesítés TeamKommunikáció Marketing

4 Fazekasműhely Kehidakustányban

5 Pálinkafőző Kisgörbőn

6 Méhészet Zalaszentgróton

7 BelsoOldalFehér2 LEADER+ Helyi értéket

8 BelsoOldalFehér2 TERMÉK-TÁR Az intézkedés célja: Versenyképes helyi termékek előállításának, feldolgozásának, piacra jutásának elősegítése Alintézkedések: •Térségi termékek előállítása •Térségi védjegy bevezetése

9 Csicseri Csárda Zalaszentgróton

10 Pálinkafőző Kisgörbőn

11 BelsoOldalFehér2 LEADER  Prioritás:  „Gazdaságfejlesztés, különös tekintettel a Zala Termálvölgye turizmusára”  Intézkedés:  Vállalkozásfejlesztés  Célterület megnevezése:  Helyi termékek előállításának fejlesztése  Célterület célja:  A helyi termék előállítás fejlesztése céljából, műszaki, technológiai és infrastrukturális beruházások, fejlesztések támogatása.

12 BelsoOldalFehér2 LEADER Elkészült egy tanulmány „Helyi termékek előállítása és értékesítése a Zala Termálvölgyében” Készítette: Dr. G. Fekete Éva

13 BelsoOldalFehér2 Módszer  Irodalomelemzés  Statisztikai adatok gyűjtése  Kérdőíves lekérdezés  helyi termék előállítók (104/103)  fogyasztók (203/196)  Értékesítők (20/19)

14 BelsoOldalFehér2 Mit tekintünk helyi terméknek? Helyi termék: -a helyben megtermelt vagy összegyűjtött alapanyagokból, helyben kialakult eljárások (receptek) alkalmazásával, többnyire kisüzemi keretek között előállított, esetleg csomagolásukban is helyi anyagokat, helyi kulturális elemeket felhasználó - ily módon a hely sajátosságait megjelenítő termékek - a helyi munkaerővel a helyi – kb. 50 km sugarú körön belüli – lakossági igényeket kielégítő termékek sorolhatók ebbe a körbe.

15 BelsoOldalFehér2 Helyi termékek – potenciális célcsoportok Külső piacTérségen belül (turisták, lakosság) Helyi lakosok BorKerámia FafaragványGyümölcsök MézSajt, lekvár, savanyúság Zöldségfélék PálinkaGyümölcsök Szőlő, alma stb. Pékárú Sütemények Cukorperec, Mézeskalács stb. Tejtermékek Száraztészta

16 BelsoOldalFehér2 Helyi termék – közösségi feladatok 1.Termékfejlesztés ( magasabb feldolgozottság, mennyiségi növelés, minőségjavítás, optimális kiszerelés, védjegy, stb.) 2. Vállalkozásfejlesztés ( engedélyek megszerzése, képzések szervezése, stb.) 3. Értékesítés ( mintaboltok, bemutatószekrények, termelői bolt, turisztikai programcsomagok, stb.) 4. Szervezeti kapacitások fejlesztése ( szervezetek közötti munkamegosztás, új szervezeti egység létrehozása, marketing stb.)

17 BelsoOldalFehér2 Hol tartunk? •Fórumok, tájékoztatók szervezése •Termék- menedzser alkalmazása •LEADER Expo •Kézműves boltok a térségben •Helyi termék kóstolók •Turisztikai csomagok „látóutak” •Termékkínálat, csomagok •Új pályázati lehetőségek……

18 Partnerségi találkozó Zalaszentgróton

19 Helyi termék menedzser alkalmazása

20 II. Európai LEADER Expo

21 Kézműves bolt Kehidakustányban

22 Helyi termék kóstoló Hévízen

23 Látóúton a Hotel Hélios

24 BelsoOldalFehér2 Személyes •11 év vendéglátás és mezőgazdasági termelés – beszerzési- és értékesítői tapasztalatok •Kézügyesség Ø – (énekhang, tánctudás meg még annyi sem) •HIÁNY, elégtelenségek érzékelése •Egyéni vállalkozási forma

25 BelsoOldalFehér2 A termék •Bor, pálinka •Használati és dísztárgyak •Csomagolt élelmiszer (mézeskalács) „Emlék – érzés” AJÁNDÉKCSOMAG

26 BelsoOldalFehér2 CÉLCSOPORT 1. Turisták 2. Helyi lakosság 3. Helyi köz- és gazdasági szereplők AJÁNDÉKOZÁSI CÉL

27 BelsoOldalFehér2 A termék újra - ár

28 BelsoOldalFehér2 A termék újra - ár

29 BelsoOldalFehér2 A termék újra - ár

30 BelsoOldalFehér2 A termék újra - csomagolás

31 BelsoOldalFehér2 Értékesítési csatorna - promóció •1. Turisták –Megszállnak valahol  szállásadók –Esznek is valahol  vendéglők –Szolgáltatást vesznek igénybe  szolgáltatók –Ért. helye: stand, kiszállítás –Eszközök: •Mintacsomagok kihelyezése •Értékesítés ösztönzés: szolgáltatóra szóló ajánlat + visszatérítés

32 BelsoOldalFehér2 Értékesítési csatorna - promóció •2. Helyi lakosság •Fekete folt  •Kiszállítás •Erős promóciós tevékenység kell! - járműreklám •+ civilek tudatos vásárlói szemléletformálása

33 BelsoOldalFehér2 Promóció, Értékesítés ösztönzés •3. Helyi köz- és gazdasági szereplők •Direktmarketing – •Kiszállítás

34 BelsoOldalFehér2 Feladatok •Márkázás  Design kialakítása •Engedélyek megszerzése •Árukészlet, ajánlat •Promóció •Személyes megkeresés •Internet •Gépjármű reklám •DM •Munka – kitelepülés, kiszállítás

35 BelsoOldalSzines Köszönöm a figyelmet! Guitprechtné Molnár Erzsébet Zala Termálvölgye Egyesület 8790 Zalaszentgrót, Dózsa Gy. u. 9., Tel.: 83/ , Fax: 83/ Honlap: Európai Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Alap: a vidéki területekbe beruházó Európa


Letölteni ppt "Címoldal Helyi Termék Akadémia Zalaszentgrót, 2010.04.16."

Hasonló előadás


Google Hirdetések