Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSEKÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG MINISZTERELNÖKSÉG Tóth Tamás Főosztályvezető Szabályozási Főosztály.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSEKÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG MINISZTERELNÖKSÉG Tóth Tamás Főosztályvezető Szabályozási Főosztály."— Előadás másolata:

1 EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSEKÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG MINISZTERELNÖKSÉG Tóth Tamás Főosztályvezető Szabályozási Főosztály

2 A programozási ciklus tervezési keretei Az Európai Bizottság által kiadott elsődleges tervezési dokumentumai Common Provision Regulations ( CPR) Template and Guidelines on the Content of the Partnership Agreement A Partnerségi Megállapodás (PM) tartalma A PM azonosítja Magyarország legfontosabb kihívásait és kitűzi fő fejlesztési prioritásait. A PM az EU2020 stratégia intelligens, fenntartható és inkluzív növekedési célkitűzésein belüli nemzeti súlypontokat azonosítja. A Partnerségi Megállapodás aláírására szeptember 11-én került sor. A PM-ben kijelölt fejlesztési irányok részleteit a 10 Operatív Program rögzíti: GINOP, IKOP, EFOP, KEHOP, KÖFOP, TOP, VEKOP, RSZTOP, VP, MAHOP

3 Magyarország nemzeti fejlesztési prioritásai Az Országos Fejlesztési és Területfejlesztési Koncepció, az EU2020 Stratégia és a Nemzeti Reformprogramban meghatározott fejlesztési szükségletek alapján 5 fő nemzeti fejlesztési prioritás került kijelölésre: 1.A gazdasági szereplők versenyképességének javítása és a nemzetközi szerepvállalásuk fokozása 2.A foglalkoztatás növelése (gazdaságfejlesztési, foglalkoztatási, oktatási, társadalmi felzárkózási szakpolitikák által, tekintettel a területi különbségekre) 3.Az energia és erőforrás hatékonyság növelése 4.A társadalmi felzárkózási és népesedési kihívások kezelése 5.A gazdasági növekedést segítő helyi és térségi fejlesztések megvalósítása

4 Végrehajtási rendszerhez kapcsolódó releváns kormánydöntések Főbb irányok: Közszféra szervezet ne pályázzon a hagyományos módon Bővítésre kerüljön az egyszerűsített kiválasztási rendszer alkalmazása Állami kapacitások biztosítása a pályázatírói és projektmenedzsment területen Pályázatok értékelése belső kapacitásokból történjen A projektmenedzsment költségek kifizetése a fizikai megvalósulást ütemét kövesse Egyszerűsített elszámolási eszközök alkalmazásának kiterjesztése Állami adatrendszerekkel való kapcsolatok bővítése a pályázók adminisztratív terheinek csökkentése érdekében

5 Jogszabályi szint Kormányrendeleti szintű szabályozás (272/2014. (XI. 5.) Korm. Rendelet, törvényi háttér: Áht.) Egységes Működési Kézikönyv – Kormányrendelet melléklete Hatály: ESB-alapok (ERFA, ESZA, KA, EMVA, ETHA), Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF), ifjúsági foglalkoztatási kezdeményezés (YEI), leginkább rászoruló személyeket támogató európai segítségnyújtási alap.

6 Intézményrendszer A hazai jogszabály rögzíti az alábbi szereplők feladatait: Kormány, Nemzeti Fejlesztési Kormánybizottság (NFK) és a Fejlesztéspolitikai Koordinációs Bizottság (FKB) A Miniszterelnökséget vezető miniszter (koordinációs szerv) Az államháztartásért felelős miniszter (audit hatóság, tanúsító szerv, igazoló hatóság) A szakpolitikai felelős A területi szereplő Az irányító hatóság (közreműködő szervezet csak TOP, ETHA esetében) A monitoring bizottságok Az EMVA intézményrendszerének különös szabályai

7 Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) Fő cél: (1)Gazdaságélénkítés és foglalkoztatás növelés helyi feltételeinek biztosítása (2)Vállalkozásbarát, népességmegtartó településfejlesztés Forrás: 1051,2 Mrd Ft Kulcsszereplők a tervezésben és a végrehajtásban: a megyék és MJV-k Kedvezményezettek: önkormányzatok, közintézmények, önkormányzati többségi tulajdonú vállalkozások, egyházak, civilszervezetek Végrehajtás: 272/2014. (XI.5.) kormányrendelet integrált területi programok (ITP) területi kiválasztási rendszer (TKR) eljárásrend

8 A TOP(és VEKOP) elfogadásának tervezett folyamata TOP-VEKOP területi kiválasztási rendszer eljárásrendű intézkedései január Tájékoztató és konzultációs nap a területi szereplők részére ( megyék és megyei jogú városok részvételével ) március Az OP elfogadását követően a Monitoring Bizottság összehívása, a kiválasztási kritériumrendszer elfogadása március-április Az Integrált Területi Programok véglegesítése és benyújtása a területi szereplők által április Konzultációs fázis és az ITP-k elfogadása az NFK elé terjesztése május-június Az ITP-k NFK általi elfogadása június Felhívások megjelentetése

9 Prioritások (támogatott területek): 1.Térségi gazdasági környezet fejlesztése a foglalkoztatás elősegítésére, ERFA – Üzleti infrastruktúra, turizmus, helyi utak, bölcsőde-óvoda 2.Vállalkozásbarát, népességmegtartó településfejlesztés, ERFA – Zöldváros kialakítása, barnamezős területek rehabilitációja; települési környezetvédelmi infrastruktúra-fejlesztések; szemléletformáló akciók, képzések 3.Alacsony széndioxid kibocsátású gazdaságra való áttérés kiemelten a városi területeken, ERFA – Környezetbarát közlekedési rendszerek, energiahatékonyság, megújuló források növelése 4.A helyi közösségi szolgáltatások fejlesztése és a társadalmi együttműködés erősítése ERFA – Önkormányzati közszolgáltatások, szociális város-rehabilitációs programok 5.Megyei és helyi emberi erőforrás fejlesztések, foglalkoztatás-ösztönzés és társadalmi együttműködés, ERFA - ESZA – Foglalkoztathatóság, hátrányos helyzetűek életkörülményeinek javítása, helyi identitás, szemléletformálás 6.Fenntartható városfejlesztés a megyei jogú városokban, ERFA-ESZA – első 5 prioritás tartalma 7.Közösségi szinten irányított városi helyi fejlesztések (CLLD), ERFA-ESZA – Kulturális és közösségi terek, helyi közösségszervezés Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP)

10 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET


Letölteni ppt "EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSEKÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG MINISZTERELNÖKSÉG Tóth Tamás Főosztályvezető Szabályozási Főosztály."

Hasonló előadás


Google Hirdetések