Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Budapest, november 18. dr. Gincsai János

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Budapest, november 18. dr. Gincsai János"— Előadás másolata:

1 Egy helyszíni szemle tapasztalatai Személyvonat kisiklása Ostffyasszonyfa állomáson
KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Budapest, november 18. dr. Gincsai János főosztályvezető

2 Előzmények

3 2014. október 21-én (kedd) 20 óra 8 perc
Bejelentés 2014. október 21-én (kedd) 20 óra 8 perc „Ostffyasszonyfa állomás 1 sz. váltóján a behaladó 9021 sz. vonat 4 kocsija kisiklott, ebből 2 kocsi keresztbe fordult. Személyi sérülés nem történt.”

4 Ostffyasszonyfa Az egyvágányú 20 sz. ([Bp.] – Székesfehérvár – Szombathely) középállomása 3 fővágánnyal rendelkezik, az állomáson D55 típusú biztosítóberendezés üzemel

5 A vonat mozdonya oda járt be.
A helyszín – elsődleges megállapítások A baleset az I. vágányra vezető lezárt vágányúton történt, a bejárati jelző továbbhaladást engedélyezett. A vonat mozdonya oda járt be. A helyszínen voltak: MÁV BFI Katasztrófavédelem Rendőrség Biztber. szakszolg.

6 Az első két kocsi az első vágányon volt siklottan,
A helyszín – elsődleges megállapítások Az első két kocsi az első vágányon volt siklottan, a harmadik kocsi keresztbe fordult, a többi kocsi a II-III. vágányokon

7 A kisiklott kocsik kábeleket szakítottak el, jelzőket döntöttek ki.
A helyszín – elsődleges megállapítások A kisiklott kocsik kábeleket szakítottak el, jelzőket döntöttek ki.

8 Első siklási nyom: 13-14. aljnál
A pálya vizsgálata Az 1 sz. váltó kitérő állásban, de nincs végállásban, a csúcssín hegyén ütésnyom Első siklási nyom: aljnál Az első siklási nyom a feles állású közéesés nyoma (~ alj)

9 A váltók vályúaljának takarólemeze hiányzik,
A pálya vizsgálata A váltók vályúaljának takarólemeze hiányzik, a 3, és 5 sz. váltók előtt az aljak sérültek

10 A takarólemezek különböző helyeken voltak fellelhetők.
A pálya vizsgálata A takarólemezek különböző helyeken voltak fellelhetők. Olyan nyom nincs rajta, ami a jármű „kivezetésére” utalna. Nem volt rajtuk olyan nyom, hogy ez siklasztotta volna a járművet

11 Elszóródott roncsok

12 A helyszín – elsődleges megállapítások
A járműveket vizsgálva, a mozdony alá bújva látszott, hogy a menetirány szerinti első motorfedél hiányzik… Itt lett jelentősége annak, hogy az elszórt roncsok között volt a motorfedél is

13 A tartókengyel függesztéke is hiányzik
A járművek vizsgálata A tartókengyel függesztéke is hiányzik

14 A járművek vizsgálata

15 Csatárláncban kerestük, mindenki részt vett benne.
A hiányzó motorfedél igen, de a függeszték nem található a roncsok között

16 A motorfedél és a vályúaljak takarólemezei

17 Új információ! A mozdonyvezető korábban elmondta, hogy az állomás előtt kb. 2 km-rel őzet gázolt. A KBSZ balesetvizsgálói elindulnak a tetem és a hiányzó függeszték keresésére.

18 A sötétben a tetem keresése nem járt eredménnyel.
Nem volt pontos hely! A megadotton 300 m-rel tovább mentünk, de nem lett meg – még 200 kellett volna (délután derült ki). Eső, hideg, ív,

19

20

21

22 A mozdonyhoz visszatérve

23 A mozdonyhoz visszatérve

24 Következő nappal – az Őz…

25 az Őz elütésének helye

26 Ütésnyomok a vasúti pályán

27 Ütésnyomok a vasúti pályán

28 A teljes helyszín

29 A váltók vizsgálata – A VÁLYÚALJAK FEDELÉNEK RÖGZÍTÉSE

30 A VÁLYÚALJAK FEDELÉNEK RÖGZÍTÉSE
A váltók vizsgálata – A VÁLYÚALJAK FEDELÉNEK RÖGZÍTÉSE Néhol volt, néhol nem.

31 A VÁLYÚALJAK FEDELÉNEK RÖGZÍTÉSE – az állomás túloldalán
A váltók vizsgálata – A VÁLYÚALJAK FEDELÉNEK RÖGZÍTÉSE – az állomás túloldalán Csak egy sasszeg…

32 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Budapest, november 18. dr. Gincsai János"

Hasonló előadás


Google Hirdetések