Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Budapest, 2014. november 18. dr. Gincsai János főosztályvezető Egy helyszíni szemle tapasztalatai Személyvonat kisiklása Ostffyasszonyfa.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Budapest, 2014. november 18. dr. Gincsai János főosztályvezető Egy helyszíni szemle tapasztalatai Személyvonat kisiklása Ostffyasszonyfa."— Előadás másolata:

1 1 KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Budapest, november 18. dr. Gincsai János főosztályvezető Egy helyszíni szemle tapasztalatai Személyvonat kisiklása Ostffyasszonyfa állomáson

2 2 Előzmények

3 3 Bejelentés október 21-én (kedd) 20 óra 8 perc „Ostffyasszonyfa állomás 1 sz. váltóján a behaladó 9021 sz. vonat 4 kocsija kisiklott, ebből 2 kocsi keresztbe fordult. Személyi sérülés nem történt.”

4 4 Ostffyasszonyfa Az egyvágányú 20 sz. ([Bp.] – Székesfehérvár – Szombathely) középállomása 3 fővágánnyal rendelkezik, az állomáson D55 típusú biztosítóberendezés üzemel

5 5 A baleset az I. vágányra vezető lezárt vágányúton történt, a bejárati jelző továbbhaladást engedélyezett. A vonat mozdonya oda járt be. A helyszín – elsődleges megállapítások A helyszínen voltak: MÁV BFI Katasztrófavédelem Rendőrség Biztber. szakszolg.

6 6 A helyszín – elsődleges megállapítások Az első két kocsi az első vágányon volt siklottan, a harmadik kocsi keresztbe fordult, a többi kocsi a II-III. vágányokon

7 7 A helyszín – elsődleges megállapítások A kisiklott kocsik kábeleket szakítottak el, jelzőket döntöttek ki.

8 8 A pálya vizsgálata Az 1 sz. váltó kitérő állásban, de nincs végállásban, a csúcssín hegyén ütésnyom Első siklási nyom: aljnál

9 9 A pálya vizsgálata A váltók vályúaljának takarólemeze hiányzik, a 3, és 5 sz. váltók előtt az aljak sérültek

10 10 A pálya vizsgálata A takarólemezek különböző helyeken voltak fellelhetők. Olyan nyom nincs rajta, ami a jármű „kivezetésére” utalna.

11 11 Elszóródott roncsok

12 12 A helyszín – elsődleges megállapítások A járműveket vizsgálva, a mozdony alá bújva látszott, hogy a menetirány szerinti első motorfedél hiányzik…

13 13 A járművek vizsgálata A tartókengyel függesztéke is hiányzik

14 14 A járművek vizsgálata

15 15 A hiányzó motorfedél igen, de a függeszték nem található a roncsok között

16 16 A motorfedél és a vályúaljak takarólemezei

17 17 Új információ! A mozdonyvezető korábban elmondta, hogy az állomás előtt kb. 2 km-rel őzet gázolt. A KBSZ balesetvizsgálói elindulnak a tetem és a hiányzó függeszték keresésére.

18 18 A sötétben a tetem keresése nem járt eredménnyel.

19 19

20 20

21 21

22 22 A mozdonyhoz visszatérve

23 23 A mozdonyhoz visszatérve

24 24 Következő nappal – az Őz…

25 25 az Őz elütésének helye

26 26 Ütésnyomok a vasúti pályán

27 27 Ütésnyomok a vasúti pályán

28 28 A teljes helyszín

29 29 A váltók vizsgálata – A VÁLYÚALJAK FEDELÉNEK RÖGZÍTÉSE

30 30 A váltók vizsgálata – A VÁLYÚALJAK FEDELÉNEK RÖGZÍTÉSE

31 31 A váltók vizsgálata – A VÁLYÚALJAK FEDELÉNEK RÖGZÍTÉSE – az állomás túloldalán Csak egy sasszeg …

32 32 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET


Letölteni ppt "1 KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Budapest, 2014. november 18. dr. Gincsai János főosztályvezető Egy helyszíni szemle tapasztalatai Személyvonat kisiklása Ostffyasszonyfa."

Hasonló előadás


Google Hirdetések