Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Calderoni Program megvalósítása az OKMT nézőpontjából Rozványi Dávid OKM Támogatáskezelő.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Calderoni Program megvalósítása az OKMT nézőpontjából Rozványi Dávid OKM Támogatáskezelő."— Előadás másolata:

1 A Calderoni Program megvalósítása az OKMT nézőpontjából Rozványi Dávid OKM Támogatáskezelő

2 A 3.3.1 pályázati kiírás rövid bemutatása A felsőoktatás tartalmi és szerkezeti fejlesztése 3 komponens támogatása, 6 784 millió Ft-tal (+ 653 millió Ft túlvállalás terhére): 1. Komponens: A felsőoktatási intézmények képzési kínálatának bővítése, fejlesztése 2. Komponens: Felsőfokú végzettséggel rendelkezők át- és továbbképzése 3. Komponens: A felsőoktatási intézmények minőségközpontú működésének támogatása Komponensenként változik a projekt időtartama és a támogatási összeg minimumértéke Eredmények: 21 nyertes pályázat az első körben (127 érintett konzorciumi tag) 25 nyertes pályázat a második körben (148 érintett konzorciumi tag) 4 nyertes pályázat túlvállalás terhére (17 érintett konzorciumi tag) Sokszoros túljelentkezés (255 pályázat 46,4 milliárd Ft igény). Gyakorlatilag a teljes hazai felsőoktatási szférát sikerült lefednünk, a pályázat segíti a felsőoktatás hazai integrációját konzorciumi szinten, s segít kialakítani az európai uniós pályázati kultúra kialakulását Magyarországon. 8 projekt megvalósítása folyamatban, 42 projektidőszaka lezárult

3 Megvalósult számszerűsíthető eredményeink Elindított FSZ, Bachelor és Master képzések száma: 381 (cél: 327, 116%) Az FSZ. Bachelor és Master képzésben részt vevő hallgatók száma: 73 325 (cél: 96 770, 76%) A minőségbiztosítási képzésben, továbbképzésben átképzésben részt vett oktatók, kutatók száma: 3 144 (cél: 3 218, 98%) Képzettséget szerzett személyek száma: 9 515 (cél: 32 397, 29%) Minőségbiztosítást bevezetett intézmények száma: 38 (cél: 52, 73%) A munkához vagy más pozitív eredményhez jutott személyek száma: 33 765 (cél: 53 858, 63%)

4 Megvalósuló 3.3.1-es projektek helyszínei (konzorciumvezetők szerint) 21 3 2 2 22 3 4 Az egy településen megvalósuló projektek száma Eredeti nyertes Tartaléklistáról

5 A 3.3.2 pályázati kiírás rövid bemutatása Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben 5 támogatott projekt, valamennyi konzorciumi formában valósul meg 500 m HUF megítélt támogatás Konzorciumi tagok száma együtt: 25 (jellemzően kisebb méretű konzorciumokba tömörültek, mint a 3.3.1-ben) Valamennyi projekt megvalósítása folyamatban

6 Megvalósult számszerűsíthető eredményeink Adaptált, integrált programcsomagok száma: 25 (cél: 31, 81%) Újonnan kifejlesztett, új módszereket, anyagokat tartalmazó programok / modulok / tantárgyak száma: 67 (cél: 52, 129%) Új eszközök alkalmazására kidolgozott eljárások száma: 37 (cél: 40, 93%) Képzett pedagógusok száma: 769 (cél: 1042, 73%) Új módszereket, anyagokat sikeresen alkalmazni képes hallgatók száma: 188 (cél: 1950, 10%) Új módszerekkel, anyagokkal oktatott diákok száma a közoktatásban: 1010 (cél: 5320, 19%) Munkához vagy más pozitív eredményhez jutott személyek száma: 507 (cél: 5 652, 9%)

7 Megvalósuló 3.3.2-es projektek helyszínei A konzorcium vezető szerint

8 A disszeminációs helyzettel kapcsolatos kérdések Disszemináció: kötelezően vállalt feladat, azonban a formái nem egységesek: Kérésre kiadják Jelszóval védett felületen közreadják az interneten –A jelszó mindenki által kérhető –A jelszó csak bizonyos feltételekkel kapható meg –Itt gyakran e-learning tananyagokkal találkozunk Jelszó nélkül érhető el az interneten –A teljes anyag –A teljes anyag kivonata –Ekkor általában dokumentumokban érhető el az elkészült anyag

9 Calderoni előtti helyzet 3 kivétellel valamennyi projekt létrehozta saját internetes tájékoztató felületét, De ezek többsége csak általános és aktuális információt nyújt a projektről.

10 Elvárások a Calderoni Programmal kapcsolatban a HEFOP 3.3 szempontjából Az új képzésekben megjelenő új elemek mindenki számára elérhetők legyenek és segítsék a tanulási- tanulási folyamatot minél szélesebb körben A minőségbiztosítási fejlesztések termékenyítőleg hassanak azon intézményekre, ahol hasonló fejlesztéseket terveznek Legyen egy általánosan elérhető „jó gyakorlatok tára”, ahol a jövőbeni pályázók gyakorlati ismereteket szerezhetnek a korábban megvalósult pályázatokról Mutassa be az elért eredményeket, az EU-s és hazai támogatások hatékony felhasználását minél szélesebb körben


Letölteni ppt "A Calderoni Program megvalósítása az OKMT nézőpontjából Rozványi Dávid OKM Támogatáskezelő."

Hasonló előadás


Google Hirdetések