Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Online Kiskereskedelmi Index

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Online Kiskereskedelmi Index"— Előadás másolata:

1 Online Kiskereskedelmi Index
Sajtóreggeli – Hivatkozási forma: GKI Digital – Árukereső.hu: Online Kiskereskedelmi Index 2015/I. 2015 © GKI Digital Kutató és Tanácsadó Kft. & Naspers OCS Hungary Kft. Minden jog fenntartva!

2 Az OKI kutatásról A minta A módszertan Felmérések
Az OKI a 6 legnagyobb online szektort vizsgálja részletesen A kutatássorozatba 2015-ben 600 áruház került bevonásra, a panel egyéni jelentkezésekkel folyamatosan bővül Szektorok szerint reprezentatívak a válaszok Online kérdőíves adatfelvétel személyes, telefonos támogatással Szektor: egy vagy több, egymáshoz jellegében hasonlító termékkategória együttese OKI 2015 első felmérés ( ) 2013-as éves forgalmi adatok Trendek az egyes szektorokban Online fizetési megoldások elérhetősége és súlya Várható témák és ütemezés 2015-ben OKI 2015 második felmérés ( ) 2015 első negyedéves forgalmi adatok Logisztikai megoldások elérhetősége és súlya Pénzügyi szolgáltatások helyzete az e-kereskedők körében OKI 2015 harmadik felmérés ( ) 2015 második negyedéves forgalmi adatok Marketing megoldások használata Az ügyfélszolgálatok használata OKI 2015 negyedik felmérés ( ) 2015 Harmadik negyedéves forgalmi adatok Kereskedelmi trendek, növekedési lehetőségek Magyar nyelvű honlappal rendelkező webáruház-sokaság nagyságára pontos adat nem áll rendelkezésre, becsléseink szerint az akár 6-8 ezer áruházat is számlálhat Magyar nyelvű honlappal rendelkező és jelenleg is működő webáruházak becsült száma: db Marketing szempontból aktív, rendszeresen frissülő termékkínálattal rendelkező webáruházak száma: kb db

3 A részletesen vizsgált szektorok
Szépség - Egészség Egészség, wellness Szépségápolás, kozmetikumok Műszaki cikk Háztartási gépek, fehéráru Szórakoztató elektronika Mobiltelefonok, okos eszközök, tartozékok Számítástechnika Otthon, kert Lakberendezés Lakásfelszerelés Barkács és kert Játék és kultúra Játék, ajándék Könyv, újság, magazin Audiovizuális termékek (film, zene CD-DVD) Ruházat, sport, divat, kiegészítők Ruházat, sportruházat Óra, ékszer Sportszerek, sporteszközök Jelenleg nem vizsgált szektorok: Állateledel-állattartás | Autó-motor és alkatrészeik | Baba-mama | FMCG | Használt cikk és antik-régiség | Irodaszerek és taneszközök | Erotika| Üzemanyag-tüzelőanyag | Egyéb

4 A szektorok jellemzői

5 A szektorok legfontosabb forgalmi mutatói
2013: ~133 Mrd Ft 2014 : ~150 Mrd Ft A hat szektor forgalma 2014 q4: ~56Mrd Ft mely, az éves forgalom: 37%-a 2014 félév: ~62 Mrd Ft 2013: ~11 millió db 2014 : ~13 millió db A hat szektor tranzakciós számai 2014 q4: ~5 millió db mely, Az éves forgalom: 38%-a 2014 félév: ~5 millió db 2013: ~11,8 ezer Ft 2014 : ~11,9 ezer Ft A hat szektor kosárértékei 2014 félév: ~12,8 ezer Ft 2014q4: ~11,6 ezer Ft

6 A szektorok legfontosabb forgalmi mutatói
Teljes piac (2013): Mrd Ft Teljes piac (2014): Mrd Ft 2013: ~133 Mrd Ft 2014 : ~150 Mrd Ft A bővülés: ~12-13% 2013: ~11 millió db 2014 : ~13 millió db Összes tranzakció az e-kereskedelemben (2014): ~ db Kosárérték a kiskereskedelemben (2014): Ft Kosárérték a teljes e-kereskedelemben (2014): Ft 2013: ~11,8 ezer Ft 2014 : ~11,9 ezer Ft

7 A forgalom megoszlása 2014-ben
6 szektor ~150 Mrd Ft

8 A forgalom megoszlása 2014-ben
34% 42% 35% 32% Jó idő Valentin nap Nőnap Könyv, és játék karácsonyra Iskolakezdés Foci-VB A legnagyobb hat online szektor forgalma az év harmadik negyedévében (július-augusztus-szeptember) 33 milliárd forint volt, melyből a legnagyobb arányban a számítástechnika szektor részesedik 9,3 milliárd forintos forgalommal. A második negyedévhez képest a számítástechnika szektor mellett az otthon, kert szegmens szereplői érték el a legnagyobb forgalomnövekedést 26%-os emelkedéssel, ami nem megelepő figyelembe véve, hogy ennek a szektornak az év ezen időszaka jelenti a főszezont. Az év végi ünnepi időszaktól az idei évben leginkább függő játék és kultúra, ruházat valamint szépség, egészség szektorok a teljes évben várható forgalmuknak egyaránt 57%-át érték el az első 9 hónapban, így ebben a három szektorban az online boltok nagyon erős karácsonyi szezonra számíthatnak, amit megerősít a 2014 novemberében elkészült lakossági kutatásunk eredménye is. Az aktív internetezők karácsonyi vásárlási listáján ugyanis – a műszaki cikkeket megelőzve – kiemelt helyen szerepelnek a ruhák, könyvek, játékok és kozmetikai szerek.

9 A forgalmat KÖZVETETTEN befolyásoló tényezők
Rövidtávú pénzügyi hatások Az első csoportba, azaz a legkisebb hatást kifejtő tényezők közé azok a vizsgált területek kerültek, melyek rövidtávon vannak hatással a háztartások anyagi helyzetére. A közvetett pénzügyi hatások közül a webboltok véleménye alapján sem a betéti, sem a hitelkamatok szintjének változása nem képes érdemben befolyásolni az online költés mértékét. A rezsicsökkentés által kifejtett pozitív hatások a webshopok véleménye, tapasztalat szerint szintén alig jelennek meg az online kiskereskedelemben. A rövidtávon ható pénzügyi tényezők forgalomra gyakorolt csekély hatása arra utal, hogy az internetes vásárlók, közöttük is az aktívabbak, főként a magasabb végzettségű, ezáltal stabilabb anyagi körülmények között élők köréből kerülnek ki. Hosszabb távon (hónapok) ható hatások és egyszeri alkalmak A vizsgált szektorokban tevékenykedő boltok úgy vélik, hogy mind a munkanélküliségi ráta, mind az infláció, azaz a jövedelmi helyzet, illetve a reáljövedelem változása, érdemben képes befolyásolni a boltok forgalmát. A devizahitel magas lakossági mértéke kisebb mértékben ugyan, de egyértelműen megjelenik a forgalom változásában, hiszen a boltok véleménye szerint az árfolyamváltozások – a termékek árára gyakorolt hatáson túl – az elkölthető jövedelmet is képesek érdemben befolyásolni. A kiemelt sportrendezvények (VB, EB, stb.) leginkább a műszaki jellegű termékek forgalmában tudnak erős hatást kifejteni, összességében a boltok kétharmada kismértékben ugyan, de lát összefüggést a sportrendezvények és a forgalom alakulása között. Szezonális hatások, megfelelő környezet és elérés A korábbi évek kutatásai is alátámasztják a webáruházak azon tapasztalatát, miszerint az ünnepi időszakok képesek a legnagyobb mértékben növelni az elérhető forgalmat. A szezonális hatások, mint például a nyári időszak, az iskolakezdés, szintén erős hatást képesek gyakorolni a bevételekre. A vizsgálatban résztvevő szektorok egybehangzó véleménye fogalmazódott meg abban a tekintetben, miszerint az online kiskereskedelmi forgalomra a mobilinternet, illetve az okoseszközök terjedése szintén nagymértékben hatással van. Erős egyetértés alakult ki az internet-ellátottság forgalomra gyakorolt pozitív hatását illetően is.

10 Az online értékesítés szerepe a kiskereskedelemben I.
Az egyes szektorok növekedési üteme 2014-ben az előző évhez képest A műszaki és számítástechnikai cikkek forgalma bővül a leglassabban Könyvek és játékok terén a piac közelít az elérhető célcsoport plafonjához, ezért lassul a növekedés Az otthon-kert szektor online értékesítése még erőteljesen függ az offline lábtól A ruházati, és szépségápolási cikkek kereslete bővül a legdinamikusabban

11 Az online értékesítés szerepe a kiskereskedelemben II.
Az utolsó negyedév szerepe 2014-ben

12 Az online értékesítés szerepe a kiskereskedelemben III.
Az online értékesítés súlya a kiskereskedelemben A számítástechnika szektor bővül a leglassabban, amit magyaráz az is, hogy minden más szektornál nagyobb az online értékesítés súlya a kategória teljes kiskereskedelmén belül

13 Az OKI Index alakulása (2013.11. – 2015.02.)
3 kérdés alapján: A következő három hónap üzleti lehetőségei | Elmúlt negyedév eladási pozícióinak megítélése | A gazdasági környezettel kapcsolatos várakozások Az Index módszertana GKI Digital – Árukereső.hu OKI index egy mérőszám mely több tényezőt figyelembe véve értékeli az online kiskereskedelem aktuális negyedévét, figyelembe véve a forgalmat, a gazdasági környezetet, a kereskedők hangulatát, várakozásait. A vizsgált területekre kapott egyenlegértékekből súlyozással előállítottuk az Online Kiskereskedelmi Indexet, mely párba állítható a GKI Gazdaságkutató kiskereskedelmi indexével. Az index célja, hogy értékével és változásának irányával jelezze a gazdaság, azon belül is a kereskedelem szereplőinek várakozásait, tapasztalatait. Az index attitűdkérdéseken alapul, így annak változása a későbbiekben sokkal több információt fog hordozni, mint nominális értéke. Jól jelzi majd ugyanakkor az online szektor szereplőinek véleményét, melyet a teljes kiskereskedelmi szegmens – hasonló módszertan alapján számolt – indexével összevetve képet kaphatunk a hazai online értékesítés kiskereskedelmen belüli relatív helyzetváltozásáról.

14

15

16 Az egyes fizetési megoldások elérhetősége és súlya - 2014

17 Elektronikus fizetési megoldások kínálata
Hagyományos banki megoldások online kártyás fizetésre A 6 szektor esetében 43% az elektronikus fizetési megoldásokat nyújtó webboltok aránya. Közülük minden 2. bolt átlagosan már 2 megoldást tesz elérhetővé.

18 Elektronikus fizetési megoldások elérhetőségének változása
Átadópontos hálózatok megjelenése, terjedése A hazai online kiskereskedelem jellemzően kevés tisztán online szereplővel indult Új trend, nyissunk boltokat is! Elindul a PickPackPont Terjedő új megoldások, csomag-automaták, új modellek, melyek segítik az online fizetés terjedését. A kuponos oldalak elkezdik terjeszteni az online fizetési megoldásokat

19 Köszönjük a figyelmet! Sajtóreggeli – 2015.03.10.
Hivatkozási forma: GKI Digital – Árukereső.hu: Online Kiskereskedelmi Index 2015/I. 2015 © GKI Digital Kutató és Tanácsadó Kft. & Naspers OCS Hungary Kft. Minden jog fenntartva!


Letölteni ppt "Online Kiskereskedelmi Index"

Hasonló előadás


Google Hirdetések