Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Online Kiskereskedelmi Index Hivatkozási forma: GKI Digital – Árukereső.hu: Online Kiskereskedelmi Index 2015/I. 2015 © GKI Digital Kutató és Tanácsadó.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Online Kiskereskedelmi Index Hivatkozási forma: GKI Digital – Árukereső.hu: Online Kiskereskedelmi Index 2015/I. 2015 © GKI Digital Kutató és Tanácsadó."— Előadás másolata:

1 Online Kiskereskedelmi Index Hivatkozási forma: GKI Digital – Árukereső.hu: Online Kiskereskedelmi Index 2015/I © GKI Digital Kutató és Tanácsadó Kft. & Naspers OCS Hungary Kft. Minden jog fenntartva! Sajtóreggeli –

2 2 Online Kiskereskedelmi Index Az OKI kutatásról  Az OKI a 6 legnagyobb online szektort vizsgálja részletesen  A kutatássorozatba 2015-ben 600 áruház került bevonásra, a panel egyéni jelentkezésekkel folyamatosan bővül  Szektorok szerint reprezentatívak a válaszok  Online kérdőíves adatfelvétel személyes, telefonos támogatással  Szektor: egy vagy több, egymáshoz jellegében hasonlító termékkategória együttese     Felmérése k A módszertanA minta OKI 2015 második felmérés ( ) 2015 első negyedéves forgalmi adatok Logisztikai megoldások elérhetősége és súlya Pénzügyi szolgáltatások helyzete az e- kereskedők körében OKI 2015 harmadik felmérés ( ) 2015 második negyedéves forgalmi adatok Marketing megoldások használata Az ügyfélszolgálatok használata OKI 2015 negyedik felmérés ( ) 2015 Harmadik negyedéves forgalmi adatok Kereskedelmi trendek, növekedési lehetőségek OKI 2015 első felmérés ( ) 2013-as éves forgalmi adatok Trendek az egyes szektorokban Online fizetési megoldások elérhetősége és súlya Várható témák és ütemezés 2015-ben  Magyar nyelvű honlappal rendelkező webáruház-sokaság nagyságára pontos adat nem áll rendelkezésre, becsléseink szerint az akár 6-8 ezer áruházat is számlálhat  Magyar nyelvű honlappal rendelkező és jelenleg is működő webáruházak becsült száma: db  Marketing szempontból aktív, rendszeresen frissülő termékkínálattal rendelkező webáruházak száma: kb db

3 3 Online Kiskereskedelmi Index A részletesen vizsgált szektorok Szépség - Egészség Egészség, wellness Szépségápolás, kozmetikumok Műszaki cikk Háztartási gépek, fehéráru Szórakoztató elektronika Mobiltelefonok, okos eszközök, tartozékok Számítástechnika Otthon, kert Lakberendezés Lakásfelszerelés Barkács és kert Játék és kultúra Játék, ajándék Könyv, újság, magazin Audiovizuális termékek (film, zene CD-DVD) Ruházat, sport, divat, kiegészítők Ruházat, sportruházat Óra, ékszer Sportszerek, sporteszközök Jelenleg nem vizsgált szektorok: Állateledel-állattartás | Autó-motor és alkatrészeik | Baba-mama | FMCG | Használt cikk és antik-régiség | Irodaszerek és taneszközök | Erotika| Üzemanyag-tüzelőanyag | Egyéb

4 4 Online Kiskereskedelmi Index A szektorok jellemzői

5 5 Online Kiskereskedelmi Index A szektorok legfontosabb forgalmi mutatói 2013: ~ 133 Mrd Ft 2014 : ~ 150 Mrd Ft 2014 félév: ~ 62 Mrd Ft 2014 q4: ~ 56 Mrd Ft mely, az éves forgalom: 37%-a A hat szektor forgalma 2013: ~ 11 millió db 2014 : ~ 13 millió db 2014 félév: ~ 5 millió db 2014 q4: ~ 5 millió db mely, Az éves forgalom: 38%-a A hat szektor tranzakciós számai 2013: ~ 11,8 ezer Ft 2014 : ~ 11,9 ezer Ft 2014 félév: ~ 12,8 ezer Ft 2014q4: ~ 11,6 ezer Ft A hat szektor kosárértékei

6 6 Online Kiskereskedelmi Index A szektorok legfontosabb forgalmi mutatói 2013: ~ 133 Mrd Ft 2014 : ~ 150 Mrd Ft 2013: ~ 11 millió db 2014 : ~ 13 millió db 2013: ~ 11,8 ezer Ft 2014 : ~ 11,9 ezer Ft Teljes piac (2013): Mrd Ft Teljes piac (2014): Mrd Ft A bővülés: ~12-13% Kosárérték a kiskereskedelemben (2014): Ft Kosárérték a teljes e-kereskedelemben (2014): Ft Összes tranzakció az e-kereskedelemben (2014): ~ db

7 7 Online Kiskereskedelmi Index A forgalom megoszlása 2014-ben 6 szektor ~150 Mrd Ft

8 8 Online Kiskereskedelmi Index A forgalom megoszlása 2014-ben 34% 42% 35% 32% Iskolakezdé s Foci-VB Könyv, és játék karácsonyra Jó idő Valentin nap Nőnap

9 9 Online Kiskereskedelmi Index A forgalmat KÖZVETETTEN befolyásoló tényezők

10 10 Online Kiskereskedelmi Index Az online értékesítés szerepe a kiskereskedelemben I. Az egyes szektorok növekedési üteme 2014-ben az előző évhez képest A műszaki és számítástechnikai cikkek forgalma bővül a leglassabban A ruházati, és szépségápolási cikkek kereslete bővül a legdinamikusabban Az otthon-kert szektor online értékesítése még erőteljesen függ az offline lábtól Könyvek és játékok terén a piac közelít az elérhető célcsoport plafonjához, ezért lassul a növekedés

11 11 Online Kiskereskedelmi Index Az online értékesítés szerepe a kiskereskedelemben II. Az utolsó negyedév szerepe 2014-ben

12 12 Online Kiskereskedelmi Index Az online értékesítés szerepe a kiskereskedelemben III. Az online értékesítés súlya a kiskereskedelemben A számítástechnika szektor bővül a leglassabban, amit magyaráz az is, hogy minden más szektornál nagyobb az online értékesítés súlya a kategória teljes kiskereskedelmén belül

13 13 Online Kiskereskedelmi Index Az OKI Index alakulása ( – ) Az Index módszertana GKI Digital – Árukereső.hu OKI index egy mérőszám mely több tényezőt figyelembe véve értékeli az online kiskereskedelem aktuális negyedévét, figyelembe véve a forgalmat, a gazdasági környezetet, a kereskedők hangulatát, várakozásait. A vizsgált területekre kapott egyenlegértékekből súlyozással előállítottuk az Online Kiskereskedelmi Indexet, mely párba állítható a GKI Gazdaságkutató kiskereskedelmi indexével. Az index célja, hogy értékével és változásának irányával jelezze a gazdaság, azon belül is a kereskedelem szereplőinek várakozásait, tapasztalatait. Az index attitűdkérdéseken alapul, így annak változása a későbbiekben sokkal több információt fog hordozni, mint nominális értéke. Jól jelzi majd ugyanakkor az online szektor szereplőinek véleményét, melyet a teljes kiskereskedelmi szegmens – hasonló módszertan alapján számolt – indexével összevetve képet kaphatunk a hazai online értékesítés kiskereskedelmen belüli relatív helyzetváltozásáról. 3 kérdés alapján: A következő három hónap üzleti lehetőségei | Elmúlt negyedév eladási pozícióinak megítélése | A gazdasági környezettel kapcsolatos várakozások

14 14 Online Kiskereskedelmi Index

15 15 Online Kiskereskedelmi Index

16 16 Online Kiskereskedelmi Index Az egyes fizetési megoldások elérhetősége és súlya

17 17 Online Kiskereskedelmi Index Elektronikus fizetési megoldások kínálata Hagyományos banki megoldások online kártyás fizetésre A 6 szektor esetében 43% az elektronikus fizetési megoldásokat nyújtó webboltok aránya. Közülük minden 2. bolt átlagosan már 2 megoldást tesz elérhetővé.

18 18 Online Kiskereskedelmi Index Elektronikus fizetési megoldások elérhetőségének változása A hazai online kiskereskedelem jellemzően kevés tisztán online szereplővel indult Új trend, nyissunk boltokat is! Átadópontos hálózatok megjelenése, terjedése A kuponos oldalak elkezdik terjeszteni az online fizetési megoldásokat Elindul a PickPackPont Terjedő új megoldások, csomag-automaták, új modellek, melyek segítik az online fizetés terjedését.

19 Köszönjük a figyelmet! Hivatkozási forma: GKI Digital – Árukereső.hu: Online Kiskereskedelmi Index 2015/I © GKI Digital Kutató és Tanácsadó Kft. & Naspers OCS Hungary Kft. Minden jog fenntartva! Sajtóreggeli –


Letölteni ppt "Online Kiskereskedelmi Index Hivatkozási forma: GKI Digital – Árukereső.hu: Online Kiskereskedelmi Index 2015/I. 2015 © GKI Digital Kutató és Tanácsadó."

Hasonló előadás


Google Hirdetések