Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MULTIMÉDIA FEJLESZTÉS Bíró László Norbert Médiatechnológus II. Évfolyam Levelező.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MULTIMÉDIA FEJLESZTÉS Bíró László Norbert Médiatechnológus II. Évfolyam Levelező."— Előadás másolata:

1 MULTIMÉDIA FEJLESZTÉS Bíró László Norbert Médiatechnológus II. Évfolyam Levelező

2 TÉMAVÁLSZTÁS INDOKLÁSA A vizsgált tevékenység a tevékenység-elemzés során ismerhető meg mélyebben. A tevékenység elemzése a feladatelemzéssel kezdődik, az elemzés elvégzésére a következő módszerek állnak rendelkezésre: 1.Interjúk: egyik legegyszerűbb és leggyakrabban használt módszer. 2.Kérdőívek és „checklist”-ek: az érintettek megkérdezésének közvetett módját jelenti. Lehet standardizált, és lehet olyan, amelyet kifejezetten az adott tevékenység vizsgálatára alkottak meg. 3.Megfigyelés: ott alkalmazzák, ahol az interjúk és kérdőívek nem elégségesek a tevékenység elemzésére vagy túl komplikáltan lehetne velük a vizsgált tevékenységet elemezni. 4.Részvétel: viszonylag egyszerű, gyorsan megtanulható tevékenységek esetén lehet eredményes ez a módszer.

3 TÉMAVÁLSZTÁS INDOKLÁSA A fent felsorolt módszerek közül a kérdőívet alkalmaztam az első- és másodéves biológia tanár, biológus, molekuláris biológusok körében. A kérdőív kidolgozásánál figyelmbe vettem a vizsgálandó tevékenységet, az egyes tantárgyak átlagát 5 évre visszamenőleg, így született meg az az a kérdőív, amelyet 17 hallgató töltött ki (A kérdőív kiértékelése a következő eredményt hozta

4 TÉMAVÁLSZTÁS INDOKLÁSA Az első kérdésben, az 1. és 2. félévben oktatott tantárgyak közül kellett megjelölni azt a tárgyat a hallgatónak, amelynek tanulása problémát okozott. A lenti ábrán jól látható hogy a legtöbben az Állattant (8 fő) majd a kémiát (4 fő) jelölték meg a megkérdezettek

5 TÉMAVÁLSZTÁS INDOKLÁSA  A második kérdésben azt vizsgáltam, hogy mi okozza a legfőbb problémát a választott tantárgy tanulásában, a lentebb lévő táblázatban foglaltam össze az eredményeket. A táblázatból kitűnik, hogy a válaszadók 35% jelölte meg az előismeretek hiányát, 24% túl tömörnek tartja a tanagyagot. Válaszlehetőségek: Válaszok száma Arány (%) A tanár nem adja le rendesen az anyagot16% Nincs használható tananyag212% Túl tömör a tananyag és hiányoznak/nem egyértelműek az ábrák424% Túl sok a megtanulandó szakkifejezés, sokat kell magolni212% Nem igazán rendelkezek kellő előismerettel az anyag jobb megértéséhez635% Egyéb212%

6 TÉMAVÁLSZTÁS INDOKLÁSA  A kérdőív következő kérdése azt kívánja felmérni, hogy mennyire használják a tanulók a rendelkezésre álló elektronikus tananyagokat. A megkérdezettek 47%-a úgy nyilatkozott, hogy rendszeresen használja, 29%-a ritkán, 24%-a pedig egyáltalán nem használ elektronikus tananyagot a tanulása során.  A 4. kérdésben azt vizsgáltam, hogy a hallgatók, hogy látják, mennyire segítene a tanulásban egy, a tananyaghoz kapcsolódó, multimédiás oktatóprogram, itt a hallgatók 59%-a látja úgy, hogy segítené a tanulásban, 12%-a gondolja, hogy nem, 29%-a pedig nem tudja eldönteni.  Az utolsó előtti kérdésben arra kérdeztem rá, hogy vajon mennyiben változtatná meg a tanulási stílust a számítógép használata. Ez azért fontos, hogy a tanulás során ne legyen a hallgatónak diszkomfort érzése. Erre a kérdésre adott válaszok alapján a megkérdezettek 47%-a látja úgy, hogy a számítógép segítene a bonyolultabb dolgok megértésében. Nem elhanyagolható, azok száma (29%) se, akik úgy vélik, hogy a számítógép nem segítené jobban a tanulást. 24% pedig úgy látja, hogy számítógép nélkül is meg tudja tanulni az adott tananyagot.

7 LEÍRÁS (HELP)

8 1.Multimédia értékelésMultimédia értékelés 2.Multimédia tervezet, szinopszisMultimédia tervezet, szinopszis 3.MédiaanalízisMédiaanalízis 4.Multimédia struktúraMultimédia struktúra 5.A főmenü képernyőterveA főmenü képernyőterve 6.Nodus képernyőterveNodus képernyőterve TARTALOM

9 1.Az üzenet pontossága, érthetősége 2.A rendszerben való gondolkodás 3.A strukturáltság 4.A navigáció 5.Kommunikáció, interakció 6.Pedagógiai-didaktikai szempontok 7.Pszichológiai-ergonómiai szempontok 8.A mediális közlési elvárásoknak való megfelelés 9.A médiumok helyes arányáról 10.A multimédia technikai kivitelezése 11.Járulékos elemek (borítóterv, installálás, fülszöveg, tartalmi leírás) 12.Szubjektív értékelés 1. Saját multimédia értékelés

10 Állattan multimédiás kisenciklopédia oktató CD-ROM 2. Multimédia tervezet (szinopszis)

11 I. Ötlet rövid leírása A felsőoktatásban újonnan belépő biológus, biológia tanár szakos hallgatok részére egy olyan egyedülálló multimédiás oktató CD-ROM készítése, mely nagyban hozzájárul az új hallgatok minél teljesebb Állattan oktatásához. Ezen felül a meglévő ismeretek újraismétlésére is alkalmazható lenne, akár csoportos, akár egyéni felhasználás keretein belül.

12 2. Multimédia tervezet (szinopszis) II. Produkció célja Olyan oktatóprogram létrehozása, ami hozzásegíti a tanulót egy mélyebb szakmai tudás eléréséhez, teszi mindezt megalapozott ergonómiai és pedagógiai szempontok betartásával. A multimédiás anyagok megfelelő kombinálása, a multimédiában kialakítandó átlátható struktúra, a szakmai hitelesség valamint a közlendő tananyag egyszerűsége és érthetősége lehetővé tenné az eddigi kicsit egyhangú és nehézkes oktatás könnyebb megértését, és ezáltal az ismeretek gyakorlatban történő jobb felhasználását.

13 2. Multimédia tervezet (szinopszis) III. Célközönség megnevezése A felsőoktatásban újonnan belépő biológia tanár, molekuláris biológus, biológus szakos hallgatók, illetve az Állattan után érdeklődő diákok.

14 2. Multimédia tervezet (szinopszis) IV. A kivitelezés megjelenítése Az oktatóprogram méretét illetve a felhasznált médiaelemek mennyiségét és fajtáját tekintve kézenfekvő megoldásként a CD-ROM, mint hordozó médium, jöhet számításba. Maga a multimédiás CD- ROM valamelyik professzionális fejlesztőprogrammal létrehozható ( Macromedia Director; Macromedia Flash; Asteryx Tools ), a média elemek digitális kamerával, mikrofonnal, egyéb segédszoftverekkel (Adobe Photoshop, Corel Draw, Macromedia FreeHand, Snagit) létrehozhatók

15 2. Multimédia tervezet (szinopszis) V. Struktúra leírása A produkció elsődleges célja az oktatás elősegítése, ezért ezt szem előtt tartva a struktúra kialakítása ennek megfelelően történne. A tananyag jól szervezett kis egységekbe történő szervezése, az interaktivitás biztosítása, a tananyagok végén elhelyezkedő tesztek mind-mind elősegítik a produkció célját,

16 2. Multimédia tervezet (szinopszis) VI. A kivitelezéshez szükséges dokumentumok A szükséges forrásanyagok bőséggel állnak rendelkezésre mind nyomtatott, mind elektronikus formában  Hollósi Gábor: Állatanatómia I-II-III  David Burnie: A természet kisenciklopédiája  Internet:

17 2. Multimédia tervezet (szinopszis) VII. Kivitelezéshez szükséges képek *Könyvekből bescannelt, újrarajzolt, retusált képek *Internetről letölthető, magyar nyelvre átírt képek, videók

18 2. Multimédia tervezet (szinopszis) VIII. A kivitelezéshez szükséges, hang és mozgóképek A megfelelő mozgógépek (folyamatok bemutatása, kísérő szöveg) a rendelkezésre álló eszközökkel elkészíthetőek: *Kísérőszöveg felmondása *Bemutatott folyamatok mint mozgóképek *Animációk folyamatok bemutatására *Háttérzene ( instrumentális vagy new age stílusú)

19 2. Multimédia tervezet (szinopszis) IX. Más meglévő anyagok Bőséges belső irodalom létezik (dokumentumok, prezentációk), melyek kis időráfordítással megfelelőek lehetnek a produkcióban való felhasználásra akár dokumentumként, akár képként)

20 2. Multimédia tervezet (szinopszis) X. Költségtervezet Pedagógiai szakember tiszteletdíja Multimédiás tartalomfejlesztő bére Grafikus bére Szerzői díjak Gyártás és forgalmazás díjai

21 2. Multimédia tervezet (szinopszis) XI. Egyéb Az Állattan oktató CD-ROM fejlesztése mindvégig a leendő felhasználók bevonásával történne, és a későbbiek folyamán akár bővíthetni is lehetne a tartalmat, akár kiegészíthető lenne egy tudásellenőrző programrésszel is.

22 3. Médiaanalízis Szint/MédiumI. Bejelentkező képII. FőmenüIII. Menüpontok Irodalmi Szöveg  Állattan Multimédiás kisenciklopédia Táplálkozás, Fogak és Állkapcsok, Emésztőrendszer, Gázcsere, Tüdő, Szív, Keringési rendszer, Vér, Bet. elleni harc, Homeosztázis, Hormonok Táplálkozás Text  A szöveg a kép közepén helyezkedik el, középre zárt. Betű: Bookman Old Style, 48 pont, világos zöld színű A szöveg a képernyő két oldalán helyezkedik el. Betű: Times New Roman, Szín: #CCCCCC, kapitális Képernyő bal felső sarkában egy zöld téglalap alapú grafikában helyezkedik el. Betű: Lynda Cursive, Szín: #D7D7D7 Hang Nincs Opcionális, bizonyos nodusokban előfordul Zene  Kellemes, dinamikus jazz stílusú zene. Halk, zongora és hegedű alapú modern komolyzene Állókép  Táplálkozó teknősbéka, halkopoltyú, vér összetevők Kép két oldalán ívelt, zöld téglalap, képernyő alján középen rövid információs szöveg kép formátumban. Opcionális, bizonyos nodusokban előfordul Háttér Fehér háttérEKF lógója, felette átlátszó szürke csíkos hatású téglalap Háttérben a modulhoz illő kép, felette átlátszó szürke csíkos hatású téglalap.

23 3. Médiaanalízis Animáció  Az állóképek egyenként jelennek meg, körülöttük fogalmak tűnnek fel rövid időre, majd a végén megjelenik a cím, és a három állókép alatta és felette kicsinyítve A menüpontok és forró gombok a képernyő két oldalán ellentétes irányban (felülről lefelé, illetve lentről felfelé) fokozatosan előtűnnek A navigációs grafikákra mutató egér fölött elváltozik a gomb, valamint bizonyos nodusokban más is előfordulhat. Mozgó  Az animáció végén két vonal beúszik, mely a főcímet határolja - Opcionális, bizonyos nodusokban előfordul Effekt  Az állóképek között Dissolve, Boxy Squares. Más elemeknél fokozatos erősödés illetve eltűnés Fokozatos előtűnésNincs Navigáció Forrópont  Lineáris Menüpontokhoz, Segítség, Beállítások, Kilépés A szokásos elemek: előre, hátra, előző fejezet, következő fejezet, súgó, kilépés, főmenü, beállítások Idő (sec)  20 sec5 sec Szint/MédiumI. Bejelentkező képII. FőmenüIII. Menüpontok

24 4. Multimédia struktúra

25 5. Főoldal képernyőterve (StoryBoard) TARTALOMNAVIGÁCIÓADATÁLLOMÁNYOKIDŐ Menüsor A képernyő két oldalán Cast: 8:tápl_n…46:horm_n HáttérSzokásos elemek Szürke, csíkozott textúrájú Cast: 1:menü_háttér Menüpont panelRákattintvaCast: 9:tápl_l…47:tápl_l Navigáció Kilépés, Zene beállítása, Kilépés Cast: 48:hang_n…53:kilep_l Állókép Cast: 5:logo EKF (képernyő közepén, háttérben); 7:logo_fomenu AnimációBelépéskor Frame animáció: ig 5 sec InformációLap aljánCast: 6:szöveg_impr HangBelépéskor Internal Cast: 23:hatterzene 2:45 min

26 6. Nodus képernyőterve (StoryBoard) TARTALOMNAVIGÁCIÓ ADATÁLLOMÁNY OK IDŐ Aktuális menü Alpont Elhelyezkedés: képernyő tetején bal oldalt Cast Internal: 2:fejlec_fejezet Háttér Szokásos elemek Szürke, csíkozott textúrájú Cast Internal: 1: hatter Szövegmező Panel vagy görgetés, a képernyő bal oldalán Megfelelő castok Médiaablak A képernyő jobb oldalán Megfelelő castok Vált ozó Hang Belépéskor, Lingoval vezérelve Internal Cast: 23:hatterzene Foly ama- Tos NavigációA lap alján Internal Cast: 3:visszaf_n…20:fejeze teleje_l

27 Tel: URL: Készítette: Bíró László Norbert


Letölteni ppt "MULTIMÉDIA FEJLESZTÉS Bíró László Norbert Médiatechnológus II. Évfolyam Levelező."

Hasonló előadás


Google Hirdetések