Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Bejárható Magyarország Program Dr. Gál András Levente Magyar Közigazgatási és Szervezetfejlesztési Kutatóintézet 2014. november 05.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Bejárható Magyarország Program Dr. Gál András Levente Magyar Közigazgatási és Szervezetfejlesztési Kutatóintézet 2014. november 05."— Előadás másolata:

1 Bejárható Magyarország Program Dr. Gál András Levente Magyar Közigazgatási és Szervezetfejlesztési Kutatóintézet november 05.

2 A BMP létrejötte Magyary Program 11.0: az átfogó feladatok része a kezdeményező kommunikáció A természetjáró és kerékpáros turizmus, úthálózat és közlekedési fejlesztési koncepcióról szóló 1364/2011 (XI.8.) Korm. határozat A Kincsem Nemzeti Lovas Programban meghatározott feladatokról és a kiemelt feladatok végrehajtásához szükséges intézkedésekről szóló 1061/2012. (III. 12.) Korm. határozat Magyary Program 12.0: Bejárható Magyarország Program megfogalmazása közigazgatási szempontból Együttműködési Megállapodás a Bejárható Magyarország Keretprogramról A Bejárható Magyarország Keretprogramról szóló 1184/2013. (IV.9.) Korm. határozat

3 Magyary Program lényege I. 1.Program és nem terv, azaz folyamatosan fejlődik. 2.Teljeskörű, azaz minden jelenséget és intézkedést magában foglal. 3.Érthető, azaz különösen a közigazgatási személyzet számára elsajátítható. 4.Megszólító, azaz épít, a végrehajtásban közreműködők érzelmi elköteleződésére. 5.Értéktartalmú, azaz a szakmai racionalitás részeként fogalmazza meg céljait, a nemzet fejlődését segítő értékek mentén. 6.Rögzítő, azaz számon kérhető intézkedési terv társul hozzá.

4 Magyary Program lényege II. 7.Fő célja meghatározott és részletesen kibontott: hatékony nemzeti közigazgatás. 8.Négy beavatkozási területen veszi számba a jelenségek és változások sokaságát: szervezet – feladat – eljárás – személyzet. 9.Befogadó, azaz ún. átfogó feladatként fogadja be a politika vagy a külső körülmények szülte átmenetileg nagy intenzitású változásokat (pld. kezdeményező kommunikáció). 10. Feladat megközelítése is van, azaz az előirányzott újításokhoz fontos a feladat tárgya, felelőse és határideje.

5 BMP lényege I. 1.Befogadó és beépülő program – fejlődik és részévé kell válnia az egyes ágazati programoknak. 2.Szolgáltató állam szerepe kiemelkedik, de ugyanakkor teret hagy a civil és szakmai szerveződéseknek. 3.5 jármód 4.10 szabadság fok

6 5 jármód 1.gyalogos, 2.kerékpáros, (hegyi és országúti is) 3.lovaglás, 4.vitorlás, 5.túra kenuzás. Ami nem része, de felmerült: 1.barlangász – a gyalogos része 2.sikló ernyő – tömegesség hiánya 3.görkorcsolya – a kerékpár része Ami nem része és nem is lesz az: a motorizált közlekedés

7 10 szabadság fok 1.Célszerű jogi szabályozás és jogalkalmazás 2.Magyar gyártást támogató klaszterek 3.Tájékoztatás – digitális szabadidő térkép és jelrendszer 4.Kártya- és kedvezményrendszer 5.Oktatás-nevelés (NAT) – tartalomfejlesztés 6.Szakemberképzés 7.Infrastruktúra-fejlesztés (Téry Ödön hálózat) 8.Turisztikai termékfejlesztés 9.Általános kommunikáció – egészséges életmód népszerűsítése (táplálkozás, mozgás, stressz) – 2020-as tervezés, fejlesztések támogatása

8 BMP lényege II. 1.Számos ágazatot érint, így különösen: turisztika, oktatás, környezetvédelem, iparpolitika, közlekedés. 2.Az elvárás az, hogy az 5x10-es mátrix minden eleme megteljen olyan tartalommal, ami által az egyes jármódok együttműködnek a hatékony megvalósítás érdekében!

9 A BMP által érintett konfliktus mentes ágazatok 1. Turizmus 2. Ipar 3. Élelmiszeripar és kiskereskedelem 4. Infrastruktúra-fejlesztés 5. Település-fejlesztés 6. Közlekedés 7. Média 8. Informatika 9. Sportgazdaság 10. Egészség-gazdaság 11. Környezetvédelem 12. Oktatás- és képzésipar 13. Külföldi értékesítés

10 A BMP által érintett konfliktusos ágazatok 1.Mezőgazdaság 2.Erdőgazdálkodás 3.Vadgazdálkodás

11 A tartalmas természetjárás Minden esetben fontos a négy sík együttes ismerete, az adott túra tekintetében: a természeti, az épített, a szellemi örökség, és az adott túra vagy rendezvény, hagyományainak és a közösség elvárásainak ismerete. A BMP tájékoztató tevékenységének zsinórmértéke az, hogy az ehhez szükséges információk és adatok könnyen megismerhetőek és befogadhatóak legyenek.

12 Turizmus I. Elsődlegesen a belföldi turizmuson van a hangsúly, de a sikeres brand - építéssel (lásd pld. korábbi Pegazus) és a nemzetközi útvonalakba történő bekapcsolódással, a magyar utak tovább építésével (pld Mária út Csíksomlyóig) előtérbe kerül a ki- és beutaztatás is. Ehhez fontos: a megfelelő tájékoztatás, meggyőző és hiteles hírnév(brand)építés, minőségbiztosítás, hálózat- és kedvezményszervezés, turisztikai szakemberképzés és új termékek kifejlesztése.

13 Turizmus II. A BMP turisztikai fejlesztésében kiemelt partner Magyar Turizmus Zrt., továbbá a jármódok szerinti szövetségek, rendezvényszervezők és szakmédiák, helyi szinten pedig főleg a Leader és TDM szervezetek. Kiemelt elvárás a térben és időben történő egyenletesség elérése: A BMP jellegéből fakadó korlátos kapacitások megfelelő méretezése, a „szezon” jelentős meghosszabbítása és a földrajzilag egyre több, újabb helyszínek bevonása. Természetesen szövetséges a falusi turizmus és a rendezvény turizmus is.

14 Sport(gazdaság) A természetjárás alap képességet fejleszt, sporthoz alkalmas mentalitást ad, ennek megfelelően pedig fontos az utánpótlás bázis, akkor is, ha nem kifejezetten a programok része „tehetség-kereső” modul. A megfelelő élsporthoz szükséges az erős tömegsport bázis. Meg kell teremteni – adott esetben PR rendezvényekkel – a két világ találkozását. Jelentős forrás bevonási lehetőségek a rendezvények. A felsőoktatási sport területén kiemelt az élethosszig tartó sportolás, mozgáshoz a megfelelő formák, szokások kialakítása, megtalálása a BMP által.

15 Arculat építés 1. Kidolgozásra került a teljes arculat (részletes és az egyszerű logó). Az arculat szimbolikája: könnyen felismerhető, egyedi és könnyen alkalmazható, az „Út” megjelenése, jármódonkénti piktogramok, valamint a természet és a jármódok jellemző színei.

16 Arculat építés 2. Elvárás, hogy a BMP egy védjegy legyen, egyfajta minőségi és fogyasztóvédelmi garancia egyben. Kiválasztásra került a jelmondat / szlogen: „az út, amely adja magát”, amelyben kifejezésre jut, hogy az érintett személyi kör bátran hozzáférhessen, az előtte nyitva álló lehetőségekhez.

17 Média Az egyébként is éles verseny, valamint a jelentős szerkesztőségi hagyományok okán nem az új, saját média kiépítése a cél. Tartalmi és szimbolikus beépülés szükséges, a már futó természetjáró, turisztikai és az adott jármóddal foglalkozó műsorok, kiadványok és portálok világába. Az együttműködés állami pontja, az új kormányzati szerkezetre is figyelemmel kijelölt minisztérium, illetve a BMP kommunikációt (honlap stb.) működtető háttérintézmény.

18 Az élményszerű természetjárás A BMP által a természetjárás, túrázás során elérhető szolgáltatásokról, adottságokról és veszélyekről folyamatos tájékoztatást kell nyújtani. Kiemelt szerepet kell adni a média partnereknek is, mint például a Turista Magazinnak és a TTR-nek / Digitális Szabadidő Közműtérképnek.

19 Honlap Egy befogadó jellegű honlap, ahova és ahonnan elérhetőek az érintett szervezetek, portálok, alapvetően a BMP szabadságfokai szerint.

20 Ágazati partnerségek Fontos elérni az érintett ágazatok meghatározó szereplőit, elsősorban szolgáltató/értékesítő cégeket, hogy értsék és támogassák a szolgáltatásaik bővítésével a BMP-t, így különösen: Közösségi közlekedés (MÁV / BKV / Volánok etc.) – odajuttatás, eszközszállítás, Töltőállomások – szerviz és pihenő pontok, Népegészségügy – az akciók és rendezvények tájékoztató támogatása, Kereskedelem – a turista barát kiszerelések és élelmiszer tartalmak, eszközök árusítása.

21 Az oktatás a legjobb közvetítő Nagy jelentőséggel bír, a Bejárható Magyarország Program nevesítése a Nemzeti Alaptantervben (NAT). Ugyanis a diákok és a pedagógusok által lehet a leghatékonyabban eljuttatni, a családok életébe az új szemléletet és az új lehetőségekről szóló információkat. A felsőoktatás területén ez még kiegészül a „mintaadás” felelősségével!

22 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Bejárható Magyarország Program Dr. Gál András Levente Magyar Közigazgatási és Szervezetfejlesztési Kutatóintézet 2014. november 05."

Hasonló előadás


Google Hirdetések