Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Kortárssegítő képzés Lőrincz Norbert, Kovács Anita Kortárssegítő képző Új utak az iskolai konfliktusok kezelésében c.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Kortárssegítő képzés Lőrincz Norbert, Kovács Anita Kortárssegítő képző Új utak az iskolai konfliktusok kezelésében c."— Előadás másolata:

1 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Kortárssegítő képzés Lőrincz Norbert, Kovács Anita Kortárssegítő képző Új utak az iskolai konfliktusok kezelésében c. konferencia december 13.

2 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Stratégia alkotás

3 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A kortárssegítő tréning Az elsődleges függőség megelőzés és primer prevenciós programok egyik leghatékonyabb módszere ma már Magyarországon is a kortárssegítés, mely során elsősorban tizenéves fiatalok próbálnak tenni elsősorban saját tizenéves társaik érdekében. nem csak a tizenévesekkel való foglalkozásról szól hanem az önkéntes munkáról is, a kortársak egyfajta mintaként, pozitív példaként is állnak a társaik, s a társadalom tagjai előtt.

4 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Önmagunk meghatározása

5 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Kortárs oktatás a tudás és ismeretanyag átadásra koncentrál, főként tréningek tartása kapcsán, melynek lényege, hogy kiképzett egyetemista kortárs oktatók járnak közép és felsőoktatási intézményekbe CÉL: tréningeket, előadásokat tartani, mellyel felhívják a hallgatóság figyelmét a megelőzés fontosságára (pl.:HIV/AIDS, szexuális felvilágosítás, szenvedélybetegségek, egészséges életmód, stb.) a tréningek lényege, hogy képessé tegyék a tréning résztvevőket arra, hogy a tréning elvégzése után legyenek alkalmasak a saját kortársaiknak továbbadni a megtanult ismereteket. a kortárs oktatók megmaradnak csak és kizárólag az ismeretátadás szintjén

6 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Csapatban dolgozunk

7 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Kortárs segítés Tartalmazza az oktatói lehetőségeket is alapvetően abban más, hogy a kiképzett fiatalokat arra készíti fel, hogy visszatérve saját közegükbe hatékony segítési programokat tudjanak megvalósítani a szociális munka eszközrendszere és felnőtt szakember kontroll segítségével

8 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Mindenkinek meg van a saját feladata

9 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Kortárssegítés témái Szenvedélybetegségek prevenciója / alkohol, dohányzás, kábítószerek, játék / Egészséges életmód Egészséges táplálkozás Szexuális úton terjedő betegségek Áldozattá válás, áldozatsegítés Környezetvédelem

10 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Az egyes tevékenységek kidolgozása

11 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Iskolán belüli kortárssegítés lehetséges módjai Oktatás, tájékoztatás: Előadások tartása Iskolamédia: Faliújság, iskolarádió, iskola TV, Internetes felületek -Konkrét segítések: Lelki tanácsadás Korrepetálás Preventív beszélgetések Segítő beszélgetések -Klubfoglalkozások: - Pl.: stressz mentes szoba -Iskolai programok: vetélkedők, iskolanapok, diáknapok, egészségnapok -Adománygyűjtések és szétosztások

12 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Iskolán kívüli kortárssegítés Szinte már önkéntes munka, pl: - beteglátogatás - speciális szociális intézményekben élők látogatása, pl. idősotthonok - Programszervezések intézményeknek, pl. Gyermekvédelmi intézményekben színjátszó kör, sportnap, stb. - Hajléktalan ellátás pl. teajárat - Koncertek, szórakozóhelyek „felügyelete”

13 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Őszinte szívvel és hittel a cél felé

14 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Szükséges és elégséges feltételek - 1 fő felnőtt szakember háttértámogatása - Iskola beleegyező támogatása - 3 napos felkészítő tréning kortársak számára+ havi konzultáció + utóképzés napos felkészítő tréning pedagógusok és szakemberek részére fő / iskola már hatékony eredményt produkál - Megfelelő emberi és lelki hozzáállás, elköteleződés

15 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Programtapasztalatok - Van hitünk a fiatalokban! Volt olyan iskola, ahol a fiatalok szabadidejüket áldozták a programért! - Aktívak, motiváltak voltak többségében - Megérintődtek, megértették a program lényegét - Várják a folytatást, mert érzékelik a problémákat s valóban segíteni szeretnének kortársaiknak - Vállalnák a tréninget is, akár szabadidejük terhére is - Többeknek saját vagy közvetlen környezetükből való élményük is van, s már próbálkoztak is a segítés művészetével

16 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A kiképzett segítők hatékonysága

17 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Köszönjük a program adta lehetőséget! Köszönöm a figyelmet! Az előadás prezentációja megtekinthető a oldalon.


Letölteni ppt "Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Kortárssegítő képzés Lőrincz Norbert, Kovács Anita Kortárssegítő képző Új utak az iskolai konfliktusok kezelésében c."

Hasonló előadás


Google Hirdetések