Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Aktív és felelős állampolgárság – demokrácia – szabadság OFI - KONFERENCIA 2009.06.05. OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET Aktív és felelős állampolgárság.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Aktív és felelős állampolgárság – demokrácia – szabadság OFI - KONFERENCIA 2009.06.05. OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET Aktív és felelős állampolgárság."— Előadás másolata:

1 Aktív és felelős állampolgárság – demokrácia – szabadság OFI - KONFERENCIA 2009.06.05. OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET Aktív és felelős állampolgárság – ZALAY SZABOLCS demokrácia - szabadság

2 Aktív állampolgárságra nevelés a drámapedagógia segítségével Zalay Szabolcs PTE FEEK Kultúratudományi Intézet Kultúraközvetítési és Közösségfejlesztési Tanszék OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET 2009.06.05. Aktív és felelős állampolgárság – ZALAY SZABOLCS demokrácia - szabadság

3 Korunk aktuális kihívásai - „Világválság” vagy „paradigmaváltás” – (környezeti problémák, globalizációs elidegenedés, a demokrácia fejletlensége) – változtatni kell! - Sürgős szemléletváltásra van szükség („tudati forradalom”, „érték vagy érdek”, kompetencia-alapú képzés). - Aktív, autonóm polgár – felelősség és szabadság. - Korunk feszültségi fokának megfelelő forma kell a megismerésre (tanításra-tanulásra, képzésre, fejlesztésre). OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET 2009.06.05. Aktív és felelős állampolgárság – ZALAY SZABOLCS demokrácia - szabadság

4 A konstruktív drámapedagógia alternatív áramlata - az „élesztő” hatás szükségessége - a „tudat forradalma” - a szakmai elfogadottság feltételei - pedagógiai alternatívából alternatív pedagógia - a 7 T-modell (tanterv, tanuló, tanulás, tudás, tanítás, tanár, taneszköz) - a „működő” pedagógiai módszertan társadalmi és tudományos hitelesítéséhez pedagógiai filozófiára van szükség OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET 2009.06.05. Aktív és felelős állampolgárság – ZALAY SZABOLCS demokrácia - szabadság

5 A konstruktivista tanulási modell - kognitív pszichológiai forradalom - az előzetes tudások meghatározó szerepe - tudatunk az adaptív megoldások felé hajlik - a szituatív tanulás és a társas kapcsolatok jelentősége - alternatív lehetőségeket kell felkínálni - konceptuális váltások bekövetkezése - nem elég pusztán cselekedtetni, induktív logikával - a cselekvés képessége – magas fejlettségű kognitív rendszer - tudatos cselekvéses tanításra van szükség OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET 2009.06.05. Aktív és felelős állampolgárság – ZALAY SZABOLCS demokrácia - szabadság

6 A konstruktivizmus és a drámapedagógia - kompatibilis rendszerek - a magyar drámapedagógiai iskola - poszt-reformpedagógia - deduktív fordulat – konstruktív pedagógia - fiktív világépítés – valódi problémák vizsgálata, „világépítési tudás” kell - szituációk és folyamatok ellenőrzése - kontextusépítés, narratív konvenciók, mélyítés, reflektivitás - fókusz, keret, keret-távolság - tervezés, egyeztetések, újrajátszások, fórumszínház - védett közeg teremtése és működtetése - a megértés megváltozása OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET 2009.06.05. Aktív és felelős állampolgárság – ZALAY SZABOLCS demokrácia - szabadság

7 Kutatási eredmények – 2008/2009 előadásgyakor- lat tréningszemi- nárium flow 2,84,04,52,8 Összesen (203 fő) unalom 2,52.01,82,6 szoron- gás 3,01,61,22,4 flow 4,03,84,42,4 Levelezős hallgatók (105 fő) unalom 2,03,02,63,2 szoron- gás 2,21,61,42,6 flow 1,64,24,63,2 Nappalis hallgatók (98 fő) unalom 3,01,0 2,0 szoron- gás 3,81,61,02,2 OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET 2009.06.05. Aktív és felelős állampolgárság – ZALAY SZABOLCS demokrácia - szabadság

8 OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET 2009.06.05. Aktív és felelős állampolgárság – ZALAY SZABOLCS demokrácia - szabadság

9 OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET 2009.06.05. Aktív és felelős állampolgárság – ZALAY SZABOLCS demokrácia - szabadság

10 Összesen OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET 2009.06.05. Aktív és felelős állampolgárság – ZALAY SZABOLCS demokrácia - szabadság

11 A „katarzis” esélye - a flow-kutatás eredményei - az unalom és a szorongás helyett komplexebb tudatállapot - pszichikai energia - a megértés megváltozása - konceptuális váltások - holisztikus megközelítés - a „T-MODELL” - motiváció-erősítés, aktivitás, autonómia OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET 2009.06.05. Aktív és felelős állampolgárság – ZALAY SZABOLCS demokrácia - szabadság

12 „A mindenséggel mérd magad!” József Attila: Ars poétika – részletek – „Én túllépek e mai kocsmán, Az értelemig és tovább! Szabad ésszel nem adom ocsmány módon a szolga ostobát. Nincs alku – én hadd legyek boldog! Másként akárki meggyaláz. Én mondom: még nem nagy az ember, De képzeli, hát szertelen. Kísérje két szülője szemmel: A szellem és a szerelem!” OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET 2009.06.05. Aktív és felelős állampolgárság – ZALAY SZABOLCS demokrácia - szabadság


Letölteni ppt "Aktív és felelős állampolgárság – demokrácia – szabadság OFI - KONFERENCIA 2009.06.05. OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET Aktív és felelős állampolgárság."

Hasonló előadás


Google Hirdetések