Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hajdúszoboszló, 2010.09.16-17. Az innováció fontossága a vasúti járműgyártásban Koronczai László Hegesztési felelős Stadler Szolnok Vasúti Járműgyártó.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hajdúszoboszló, 2010.09.16-17. Az innováció fontossága a vasúti járműgyártásban Koronczai László Hegesztési felelős Stadler Szolnok Vasúti Járműgyártó."— Előadás másolata:

1 Hajdúszoboszló, 2010.09.16-17. Az innováció fontossága a vasúti járműgyártásban Koronczai László Hegesztési felelős Stadler Szolnok Vasúti Járműgyártó Kft. laszlo.koronczai@stadlerrail.com

2 Az elmúlt években több elemző tanulmány látott napvilágot, melyben a kötöttpályás ( vasút, villamos, metró ) közlekedés előnyeit elemzik a közúti közlekedéssel szemben. Az előnyök a gazdasági válság és az energia árak drasztikus növekedése miatt még nyilvánvalóbbá váltak. A kötöttpályás acélkerék- acélsín kapcsolatú közlekedés fajlagos energiafogyasztása kisebb, mint a gumikerekes közlekedésé. Hajdúszoboszló, 2010.09.16-17.

3 A világ vasúti közlekedésében, ezen belül a személyszállításban, jól látható tendenciák fedezhetők fel. Ezek közül néhány példa a teljesség igénye nélkül: A gördülési ellenállás ( F R ) a görgő, a kerék vagy abroncs és a pálya deformációjából ered. Az acélsínen gördülő acélkerekeknek köszönhetően a vasúti kocsik gördülési ellenállása viszonylag kicsi (8-szor kisebb, mint a gumi-aszfalt kapcsolat esetén).

4  Pl. a nagy sebességű személyszállító vasútak térhódítása Európától Ázsián keresztül az USA-ig. Ezen vonatok jellemzően 300-350 km/h sebességgel közlekednek és gyakorlatilag óramű pontossággal kötnek össze gazdaságilag meghatározó városokat vagy két fővárost. Pl. 2014-ben tervezik átadni a Lisszabon-Madrid vonalat. Az EU több transz - európai gyorsvasút projektet kiemelten támogat, amelyek a magyar vasúthálózatot is érintik. Ezek nyugatról keletre és északtól délre átszelik Európát. Sajnos a magyar szakaszokon a jelenlegi pályák felújítások után is csak 160 km/h maximális sebességre alkalmasak. Hajdúszoboszló, 2010.09.16-17.

5 Gyorsvasút Tajvanban

6  További jellemzője napjaink vasúti személyszállítás fejlesztéseinek a motorvonatok előretörése a mozdony- vontatott kocsi konstrukciókkal szemben.  Ezeknél a szerelvényeknél a vasúti közlekedésben előírt biztonságtechnikai előírások betartása mellett nagy hangsúlyt fektetnek az utaskényelmi szempontok magas kielégítésére, egyidőben a szállítandó utaslétszám növelésére. Itt előtérbe kerülnek az emeletes motorvonatok.  Az energiafelhasználás csökkentése és az üzemeltetés gazdaságosságának növelése érdekében kizárólag fékezési- energia visszatáplálásos villamos motorvonatokat vásárolnak az üzemeltetők Hajdúszoboszló, 2010.09.16-17.

7  Végezetül a vasúti járműgyártást leginkább meghatározó igények, a vevők vagyis az utazók igényei: Pl.: - Különleges belső tér kialakítások - Nagy sebesség, legalább 160 km/h - Vonatonként egy-egy étkező és egy-egy gyerekes családok által igénybe vehető kocsi - Nagyterű WC kocsinként és ezek közül legalább egyben egy pólyázó asztal - Vezeték nélküli internet - Business-részleg az üzleti megbeszélésekhez - Elektronikus ülésfoglaltság tájékoztató Hajdúszoboszló, 2010.09.16-17..

8 Ezen igények kielégítését a vasúti járműgyártók csak folyamatos fejlesztések, „rugalmas”, a vevői igények szerinti konstrukció és új technológiák alkalmazásával érhetik el. Ez egy minden területre kiterjedő innovációt jelent:  Termék innováció  Folyamat innováció  Technológiai innováció Innováció a STADLER Csoport új fejlesztésű vonatánál:  Az emberi erőforrás megújulása Hajdúszoboszló, 2010.09.16-17.

9  Termék innováció A STADLER Rail Group reagálva a piaci igényekre nem egészen két év alatt fejlesztette ki DOSTO típusú motorvonatát a Svájci Szövetségi Vasút (SBB) számára. További megrendeléseket kapott az osztrák Westbahn GmbH-tól és a német Ostdeutsche Eisenbahn GmbH-tól. A konstrukció különlegessége a STADLER-nél megszokott alumínium kocsiszekrény. A járművek bonyolultságát nem csak az alapanyagból adódó járműszerkezeti, hanem a hajtás- és fékrendszeri, szabályozástechnikai, utaskényelmi, biztonsági berendezések sokasága okozza. Hajdúszoboszló, 2010.09.16-17.

10 . A DOSTO felépítése

11 Hajdúszoboszló, 2010.09.16-17. A DOSTO felépítése

12 Hajdúszoboszló, 2010.09.16-17. Beemelő szerkezet mozgáskorlátozottak részére Egy vonat számítógép központja

13  Folyamat innováció A vasúti járműszerkezetek gyártása nagyon összetett folyamat, ezért fontos a - csoporton belüli munkamegosztás - széleskörű partnerkapcsolat - alternatív beszerzési források támogatása. A folyamat innovációnak - az ügyfélkapcsolatok valós idejű adataira kell építkezni - alkalmazkodónak és rugalmasnak kell lenni. A folyamatok összehangolása és működtetése - jól működő számítógépes hálózattal - pontos, gyors információáramlással - megfelelő visszacsatolással lehetséges. Hajdúszoboszló, 2010.09.16-17.

14  Technológiai innováció A végfelhasználók növekvő igényeit csak világszínvonalú technológiákkal lehet kielégíteni o Gyártástechnológiai innováció - részegységek gyártásához termékspecifikus összeállító- hegesztő készülékek alkalmazása - befogás - forgatás - előfeszítés - hőkezelés Hajdúszoboszló, 2010.09.16-17.

15 Tetőszerkezet gyártása

16 Hajdúszoboszló, 2010.09.16-17. Tető hossztartó előfeszítése Oldalfal gyártó készülék

17 - a varratminőség javítása és reprodukálhatósága érdekében hegesztő automaták és robotok alkalmazása Hajdúszoboszló, 2010.09.16-17. Alváz gyártás hosszvarrat hegesztő automatával

18 Hajdúszoboszló, 2010.09.16-17. Hegesztőrobot alkalmazása részegységek hegesztésénél: Hátfal hegesztése

19 - a biztonságos gázellátás érdekében központi védőgáz ellátás gázkeverővel, mely lehetőséget biztosít a környezeti hatásokra történő gyors reagálásra. Hajdúszoboszló, 2010.09.16-17. Központi gázellátás gázkeverővel

20 - a gyártást segítő és a gyártástechnológiát meghatározó konstrukciós kialakítások már az alapanyagnál Hajdúszoboszló, 2010.09.16-17.

21 o Vizsgálattechnológiai innováció - korszerű vizsgálóeszközök alkalmazásával a vizsgálat pontosságának növelése, archiválhatóságának könnyítése Hajdúszoboszló, 2010.09.16-17. Digitális röntgen alkalmazása

22 - javításoknál a konstrukciót, ill. a szerkezet teherbírását nem, vagy legkevésbé befolyásoló megoldások meghatározásához végeselem számításokra alapuló feszültséganalízisek alkalmazása. Hajdúszoboszló, 2010.09.16-17. Alváz elem feszültség analízise

23  Az emberi erőforrások megújítása Az emberi erőforrás megújításának legfontosabb eszköze a folyamatos továbbképzés biztosítása. Ez a gyártás minden szintjén szükséges a tervezéstől a kiszállításig. - szakmai képzések és továbbképzések támogatása - tapasztalatok átadása a cégcsoporton belül - új technológiák megismertetése, betanulás biztosítása - számítógép és nyelvismeret  pontos és gyors információ áramlás - rendszeres munkapróbáztatás a gyártás minden fázisában - ISO 9001, ISO 3834-2, EN 15085-2 működtetése - tervezett belső és külső auditok Hajdúszoboszló, 2010.09.16-17.

24 Záró gondolat A vevői igények folyamatosan nőnek. A vasúti járműgyártás ma már a repülőgép és a tengeri hajógyártás bonyolultságával mérhető össze. Elmondhatjuk, hogy minden, a vasúti járműgyártásban résztvevő gyártó és beszállító részére létfontosságú a folyamatos megújulás, melyet csak átfogó innovációval érhetnek el. Hajdúszoboszló, 2010.09.16-17.

25 Koronczai László Hegesztési felelős Stadler Szolnok Vasúti Járműgyártó Kft. Tel: +36 56 888 517 Email: laszlo.koronczai@stadlerrail.com Hajdúszoboszló, 2010.09.16-17.


Letölteni ppt "Hajdúszoboszló, 2010.09.16-17. Az innováció fontossága a vasúti járműgyártásban Koronczai László Hegesztési felelős Stadler Szolnok Vasúti Járműgyártó."

Hasonló előadás


Google Hirdetések