Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dr. Szini István, magyarországi főképviselő Bombardier válasza a gazdasági válságra (Dunakeszi, Mátranovák) 2009, október.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dr. Szini István, magyarországi főképviselő Bombardier válasza a gazdasági válságra (Dunakeszi, Mátranovák) 2009, október."— Előadás másolata:

1 Dr. Szini István, magyarországi főképviselő Bombardier válasza a gazdasági válságra (Dunakeszi, Mátranovák) 2009, október

2 © Bombardier Inc. or its subsidiaries. All rights reserved. Bombardier Transportation Tények és Adatok– Globálisan  A kanadai Bombardier Inc. a világ egyik vezető vasúti járműveket és berendezéseket, illetve regionális és üzleti repülőgépeket gyártó multinacionális nagyvállalata. 22 országban 45 gyártó telephellyel működik  Több mint alkalmazottjából dolgozik a vasúti üzletágban.  Bombardier Transportation (BT) globális központja Berlinben található, ahol 60 ország képviseletét látják el.  BT széles körű portfolióval rendelkezik, világszerte közel 100,000 jármű forgalmazásával a vasúti járműipar piacvezető cége  Forgalmának 96 % a nemzetközi piacokon realizálódik  január 31-én lezárult üzleti évében 17,5 milliárd dollár árbevételt ért el, amiből 7,5 milliárddal részesedett a vasúti ágazat.

3 © Bombardier Inc. or its subsidiaries. All rights reserved. Vasúti termékek és szolgáltatások teljes körét lefedő divíziók  Flottakezelés  Üzemeltetés és karbantartás  Anyagellátás  Járműfelújítás  Alkatrész főjavítás Szerviz  Villamosok  Metró szerelvények  Elővárosi vonatok  Regionális vonatok  Intercity vonatok  Nagysebességű vonatok  Mozdonyok Vasútirányítási megoldások  Trakciós konverterek  Segédüzemi konverterek  Hajtás- rendszerek  Vezérlés és kommunikáció Közlekedés- biztonság  Egysínű rendszerek  APM rendszerek (vezető nélküli utasszállító kabin)  GLT rendszerek (gumikerekű villamos)  Villamos rendszerek  ART rendszerek (vezető nélküli gyorsvasút)  Metró rendszerek  Intercity rendszerek Teljes közlekedési rendszerek  A kötöttpályás járművek teljes skálájához illeszkedő termékportfólió  Teljeskörű szerviz a forgóváz élettartama alatt Hajtás és vezérlés Kötöttpályás járművek  Integrált irányítási rendszerek  Automatikus vonatbefolyás olás és üzemeltetés: pályamenti és a fedélzeti berendezések  Biztosító berendezések  Pálya menti berendezések  Szolgáltatások Forgóvázak  Jármű bázisú szélessávú hálózat  Érzékelő rendszerek  Biztonsági rendszerek: Regisztrálás  Biztonsági rendszerek megtekintés és esemény- kezelés

4 © Bombardier Inc. or its subsidiaries. All rights reserved. Válság hatása a közlekedési ágazatra  Átlagos recesszió: 1 év kilábalás, GDP csökkenés 3%  Kombinált gazdasági válság pénzügyi krízissel: kilábalás 2 év, GDP csökkenés 3% - 9%  Utóbbi hatása a közlekedési ágazatra: év kilábalás, szállítási igények és gyártás csökkenés 11% - 13%  Vasúti teherszállítás visszaállása a válság előtti szintre: minimum 2 év, valószínűleg inkább 5 év  Vasúti személyszállítás jelenleg számottevően nem csökkent, középtávon stagnálás várható

5 © Bombardier Inc. or its subsidiaries. All rights reserved. Válságjelenségek a vasúti szolgáltatásban  A finanszírozási lehetőségek hiánya akadályozza a privát/kisebb állami vasút társaságok működését. (MÁV)  Adóbevételek csökkenése óvatossá teszi a vasúti befektetőket. (német önkormányzatok)  Cargo szolgáltatók a nagyon erős igénycsökkenés miatt jelentősen elhalasztják tervezett beruházásaikat.  Vasúttársaságok befelé fordulnak, külső javítási/szerviz igényeik csökkennek. (Dunakeszi)  Tervezett nagy PPP projektek halasztódnak a privát partner finanszírozási problémái miatt. (India, Korea, UK)  Pozitív: a kormányok jelentősen összegeket ruháznak be a tömegközlekedésbe. (Kína, Fr.) –hosszú távon eladósodáshoz, távlati projektek törléséhez vezethet.

6 © Bombardier Inc. or its subsidiaries. All rights reserved. Bombardier Transportation stratégia a válságban  Innováció (ECO 4, ZEFIRO 380)  Piacbővítés (Kína HS-Train)  Vevőközpontúság (CSM, Berlin Bauhaus villamos)  Produktivitás (Mátranovák)

7 © Bombardier Inc. or its subsidiaries. All rights reserved. Bombardier Transportation Magyarországon DunakesziMátranovák  Bombardier Hungary Kft óta 100% BT tulajdon.  Létszám 850 fő, 120 fő növekedés 2009-ben.  Árbevétel (2008): 10,5 Mrd HUF 100% export  Bombardier MÁV Kft. vegyes vállalat 1996 óta 65 % BT részesedéssel.  Létszám 700 fő,eddig 220 fő létszámcsökkenés 2009-ben.  Árbevétel (2008): 8 Mrd HUF, ennek 45%-a export

8 © Bombardier Inc. or its subsidiaries. All rights reserved. Tevékenységi körök Dunakeszi  Személyszállító kocsik modernizálása, átépítése, felújítása  Személyszállító kocsik és alkatrészek főjavítása, fővizsgáztatása  Flottakarbantartás  Új járművek gyártása, összeszerelése  Járművek tervezése  Jármű-összeszerelés  Tesztelés és mérés Mátranovák  Forgóalvázkeret gyártás

9 © Bombardier Inc. or its subsidiaries. All rights reserved. Dunakeszi: válság hatása a Bombardier MÁV Kft.-ben  Tervezett MÁV megrendelés (IC3 projekt) kiesése a 2009-es termelésből.  Külföldi megrendelések késve, vagy csökkent értékben elérhetők.  Létszám az év folyamán fokozatosan csökkent (szerződéses állomány, nyugdíjazások)  MÁV-val közös lobbyzás a hatóságoknál az IC3 projekt finanszírozása érdekében  Létszám és költségcsökkentés, munkaszervezet racionalizálása  Aktívabb küzdelem külföldi megbízások elnyeréséért, új piacok feltárása

10 © Bombardier Inc. or its subsidiaries. All rights reserved. Dunakeszi: sikerek a külföldi piacokon  140 db kocsiszekrény Bombardier INOVA alacsonypadlós kocsikhoz az SBB részére

11 © Bombardier Inc. or its subsidiaries. All rights reserved. Dunakeszi: legújabb megrendelések  121 db SBB emeletes kocsi alváza a Siemens TS Austria részére. A végtermék a Siemens-Bombardier konzorcium gyártmánya.

12 © Bombardier Inc. or its subsidiaries. All rights reserved. Dunakeszi: legújabb megrendelések  108 db TRENITALIA kocsi fővizsga a Bombardier olaszországi vállalatával együttműködésben

13 © Bombardier Inc. or its subsidiaries. All rights reserved. Mátranovák: válság hatása a Bombardier Hungary Kft-re  Válság előtti években küzdelem a világszínvonal elérésére (BT hatékonyság és minőség)  2008 végén a kitűzött célok elérése, BT döntés bővítésről, továbbfejlesztésről

14 © Bombardier Inc. or its subsidiaries. All rights reserved. Mátranovák: fejlesztés, bővülés válság alatt  2009 csarnokbővítés, új robotgép üzembehelyezése  Létszámbővítés  Kinai és indiai managerek és munkások betanítása  Ambiciózus további tervek kidolgozása (LCC) 2009 november végén a hegesztő robot teljes kapacitással dolgozik

15 © Bombardier Inc. or its subsidiaries. All rights reserved. Dunakeszi és Mátranovák: otthon az egész világon A Bombardier MÁV Kft-t a következő országok hatóságai auditálták:  Németország (EBA)  Szlovákia (ÚRŽD)  Olaszország (Trenitalia)  Svájc (SBB)  Ausztria (ÖBB)  Görögország (OSE)  Svédország (SJ)  Csehország (CD)  Bulgária (BDZ)

16 © Bombardier Inc. or its subsidiaries. All rights reserved. Dunakeszi és Mátranovák : otthon az egész világon India Német o. Pakisztan Lengyel o. Belgium Irán Görög o. Szaudarábia Malaysia Anglia Francia o. Kina USA Egyiptom Szlovákia Norvégia Olasz o. Spanyol o. Finn o. Svéd o. Schweiz Japán Kolumbia Cseh o. Ausztria Portugalia Horvát o. Magyar o. Irak Marokko Dánia Argentina Izrael Indonesia Tunézia Románia Luxemburg Hollandia Török o. Guinea Korea

17 © Bombardier Inc. or its subsidiaries. All rights reserved. Bombardier Transportation Magyarországi Képviselet 1033 Budapest, Polgár u Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Dr.Szini István magyarországi főképviselő


Letölteni ppt "Dr. Szini István, magyarországi főképviselő Bombardier válasza a gazdasági válságra (Dunakeszi, Mátranovák) 2009, október."

Hasonló előadás


Google Hirdetések