Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Balaton régió imázsa Magyarországon és külföldön Szűcs Balázs Magyar Turizmus Zrt. marketing vezérigazgató-helyettes Budapest, 2008. június 24.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Balaton régió imázsa Magyarországon és külföldön Szűcs Balázs Magyar Turizmus Zrt. marketing vezérigazgató-helyettes Budapest, 2008. június 24."— Előadás másolata:

1 A Balaton régió imázsa Magyarországon és külföldön Szűcs Balázs Magyar Turizmus Zrt. marketing vezérigazgató-helyettes Budapest, június 24.

2 2007-ben 100 vendégéjszakából 56 a magyaroké Forrás: KSH (vendégéjszakák számának megoszlása).

3 A Balaton imázsa itthon

4 Nekünk a Balaton = A Riviéra Forrás: KSH (2004)

5 A magyarok 72%-a kifejezetten pozitív gondolatokra asszociál. A Balatont sokarcú nemzeti kincsünknek tartják, amely turizmusunk fontos eleme. Szeretik a tájat és érzékelik a balatoni fejlesztéseket. A Balaton*  Barátságos (2,74)  Színes (2,81)  Divatos (3,17)  Igényes (3,17)  Izgalmas (3,17)  Tiszta környezetű (3,24)  Tiszta vizű (3,34)  Modern (3,38)  Biztonságos (3,61), DE:  Drága (5,31) De! „A Balatonhoz leginkább nyáron érdemes utazni, a főszezonon kívül kihalt, esős időben pedig költségesek a programok.” Milyennek látjuk a Balatont? *Értékelés: 1-től 7-ig terjedő skálán, 1=legpozitívabb. Forrás: Mt. Zrt./M.Á.S.T

6 Értékelés: 1-től 5-ig terjedő skálán. Forrás: Mt. Zrt./M.Á.S.T megközelíthetőség autóval szálláshelyek választéka vendéglátóhelyek ételválasztéka szórakozási lehetőségek szálláshelyek minősége vendéglátóhelyek színvonala megközelíthetőség vonattal utazási irodák kínálata kulturális programok választéka kiszolgálás színvonala a vendéglátóhelyeken gyermekprogramok vízi sport lehetőségek tisztaság, higiénia a parti autós közlekedés vízi játékok a strandokon fizetős strandok tisztasága közbiztonság vízminőség a parti tömegközlekedés szabadstrandok száma élményfürdők kínálata parkolás fizetős strandok árai ár-érték arány 4,0 - 3,75 – 4,0 3,5 - 3,75 - 3,5 Fény és árnyék

7 Vendégbarátság? „Vendégszeretet, na ez az, amivel nem találkoztunk. Közöny, fásultság, néhány kivétellel.” „A vendégszeretet változó, de nem a kinti színvonal, keveset mosolyognak.” „A külföldieket szeretik.” „Ha sok pénzed van, szeretnek.” „Kedvesek a magyarok, de azért jobb, ha van pénzed.” „Előbb szolgálta ki a sorban mögöttem álló németet.” „A németet várták a parton, megkapta a tiszta fürdőköpenyt. Nekem nem adtak ottani fürdőköpenyt.” „Van olyan szórakozóhely, ahová a magyar be se megy.” „Szolgálatkészek, már nincs megkülönböztetés, a piac rá fogja őket kényszeríteni a váltásra, rohamosan javul a választék, a kiszolgálás, a minőség.” „Horvátországban mindenki mindent megtesz azért, hogy jól érezzem magam. Aki a turizmusban van, de szinte az egész ország, együtt összefogva tesz meg mindent, vagy még azon is túl, a turistáért.”

8 A Balaton versenytársai Értékelés: 1-től 5-ig terjedő skálán. Forrás: Mt. Zrt./M.Á.S.T

9 Szeretjük a hazait! A tengerpart előnyei: Újdonság varázsa (50,4%) Garantált napsütés (38,0%) Kellemesebb a tengervíz (36,4%) Divatosabb (32,8%) Szebb környezet (30,3%) Tisztább (26,6%) Jobb szolgáltatások (15,9%) Jobb ár/érték arány (13,8%) A hazai vízpartok előnyei: Beszélnek magyarul (66,0%) Kevesebbet kell utazni (59,2%) Ismert környezet (55,9%) Könnyebb megszervezni (40,0%) Kellemesebb az édesvíz (18,2%) Jobb ár/érték arány (14,0%) Szebb környezet (10,2%) Jobb szolgáltatások (3,7%) Forrás: MT Zrt./M.Á.S.T. 2007

10 A magyarok körében a Balatonhoz kapcsolódó érzések pozitívak Drága Balaton Vendégszerető Balaton? Fontos Balaton Ismerős Balaton? Az utóbbi egy-két évben fejlődő Balaton Kimaradt egy generáció Balaton = vízparti üdülés? Balaton = nyár? Balaton = családi üdülés, bulizás, gyermektáborok? A kutatások legfontosabb üzenetei

11 2008 A VIZEK ÉVE 1. EGÉSZSÉGTURIZMUS január: Nyugat-Dunántúl február: Észak-Alföld március: Dél-Alföld április: Közép-Dunántúl 2. BALATON (május) 3. TISZA-TÓ (június) 4. TERMÉSZETES VIZEK Vízi/vízparti turizmus, aquaparkok, Élményfürdők( régió-független) 5. EGÉSZSÉGTURIZMUS szeptember: Észak-Magyarország október: Dél-Dunántúl november: Balaton december : Budapest

12 A Balaton imázsa a külföldiek körében

13 A külföldi vendégéjszakák 80%-át öt küldőpiac adja

14 Átrendeződő erőviszonyok /1998 RangsorKüldőpiac Vendég- éjszakák száma RangsorKüldőpiac Vendég- éjszakák száma 1.Németország Németország ,0% 2.Ausztria Ausztria ,0% 3.Hollandia Hollandia ,6% 4.Dánia Dánia ,9% 5.Oroszország Oroszország ,5% 6.Lengyelország Csehország ,5% 7.Svájc Belgium ,3% 8.Nagy-Britannia Svájc ,9% 9.Belgium Lengyelország ,8% 10.Csehország Nagy-Britannia ,6% Külföldi Külföldi ,7% Forrás: KSH (részesedés a vendégéjszakák számából).

15 Évente 120 ezerrel kevesebb német vendégéjszaka… Csökkent a vendégek átlag tartózkodási ideje. Még mindig jelentős a magánszálláshelyen megszálló vendégek száma. Jelentős a saját ingatlanok száma. Új desztinációk (Horvátország, Bulgária, Románia stb.)

16 Mindenki másképp látja Németország, Ausztria, HollandiaEgyéb nyugat-európai országok, USA Kelet-európai országok A Balaton az első Kisgyermekes családok Visszatérő vendégek Részletes ismeretek Gasztronómia A Dunát jobban ismerik A Balaton kiegészítő program Kulturális turizmus Hiányos ismeretek Városlátogatás Budapest Sport Nosztalgia Gyógyturizmus Középkorúak és magasabb jövedelműek érkeznek jellemzően Horgászat

17 Hogyan látják a Balatont a németek? Mire alkalmas leginkább a Balaton?

18 Melyik évszakban szeretne a Balatonra látogatni? Az őszt a 60 évnél idősebbek kedvelik.

19 Autóval vagy repülővel, akár két hétre is… A balatoni utazást tervezők a tavat és környékét elsősorban strandolásra, fürdőzésre és wellness szolgáltatások igénybevételére tartják alkalmasnak. A évesek körében vonzerő lehet továbbá a vízi sportok, illetve a és a évesek körében a gasztronómia/bor tarthat jelentősebb érdeklődésre számot. A válaszadók döntő többsége (85,7%) szívesen utazna a Balatonra a közeljövőben A Balatont a közeljövőben szívesen felkeresők egy-egyharmada személygépkocsival, illetve közvetlen repülőjárattal utazna. A válaszadók további 15,7%-a repülővel érkezne Budapestre, és onnan autóval utazna tovább. A válaszadók többsége (61,5%-a) 8-14 napra utazna a Balatonra, további 25,2%-uk 4-7 napot töltene a tónál.

20 A Balaton újrapozícionálása külföld felé

21 A márka Egyedi, megkülönböztető – Hiteles - Egyszerű, markáns

22 A márka kialakítása Trendek, tendenciák, fogyasztási szokások Magyarország mint turisztikai desztináció megítélése Versenytársak elemzése Márkastratégia Kreatív koncepciók és megvalósítási ötletek A márka pillérei: –Nincs tömegturizmus –Budapest öröksége, kultúrája és fekvése –Érintetlenség –Programlehetőségek változatossága –Személyesség

23 Üzenet: Egy izgalmas, életvidám, színes világ vár teli szenvedéllyel!

24


Letölteni ppt "A Balaton régió imázsa Magyarországon és külföldön Szűcs Balázs Magyar Turizmus Zrt. marketing vezérigazgató-helyettes Budapest, 2008. június 24."

Hasonló előadás


Google Hirdetések