Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Diszkont légitársaságok - Robbanásszerű változások? Kiss Kornélia kutatási igazgató, Magyar Turizmus Rt.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Diszkont légitársaságok - Robbanásszerű változások? Kiss Kornélia kutatási igazgató, Magyar Turizmus Rt."— Előadás másolata:

1 Diszkont légitársaságok - Robbanásszerű változások? Kiss Kornélia kutatási igazgató, Magyar Turizmus Rt.

2 A diszkont és a hagyományos légitársaságok jellemzői Diszkont légitársaságokHagyományos légitársaságok Egyszerű márka, alacsony útiköltség Rövid távolságok, helyközi kiszolgálás Közvetlen foglalás az interneten vagy Call centeren keresztül Magasabb kihasználtsággal működő gépek Rugalmatlan feltételek (lemondás, jegyár visszatérítés) Összetett márka, ár és szolgáltatások Rövid és hosszú útvonalak egyaránt, légi kiszolgálással összekötve Jegyértékesítés főként utazási ügynökökön keresztül Alacsonyabb kihasználtsággal működő gépek Rugalmas feltételek (lemondás, jegyár visszatérítés) Forrás: KPMG (2005)

3 Miért utazunk diszkont légitársasággal? Forrás: KPMG (2005)

4 Európaiak külföldi utazásai – közlekedési eszköz szerint Forrás: IPK (2003)

5 Utazások száma Alacsony Magas Diszkont légitársasággal tett külföldi utazások Forrás: IPK (2003) AlacsonyMagas Piaci részesedés

6 A belföldi turizmus szerepe az európai országokban, 2003 Források: KSH, WTO

7 A magyar lakosság utazási szokásai – legkedveltebb úti célok Kirándulás 90% 3% 7% Utazás 67% 17% 16% Főutazás 64% 36% Kirándulás Utazás Főutazás Forrás: MT Rt. (2004) belföldikülföldibelföldi és külföldi

8 Egy főre jutó belföldi vendégéjszakák száma Forrás: WTO SK, H, SLO, LT, LV B, PL, EST, CY A, NL, DK, D, S, I, E CH CZ, FIN, IRL

9 Egy főre jutó külföldi utazások száma Forrás: WTO A, B, E, SK, FR, I CH, EST, H, S, FIN, IRL DK, LV, LT, PL, NL, FIN, CY, D, UK, SLO

10 A belföldi turizmus alakulása Magyarországon, % +62% Forrás: KSH

11 A belföldi és kiutazó turizmus fejlődése Magarországon

12 A diszkont légitársaságokkal utazók számának alakulása a budapesti Ferihegyei repülőtéren, Forrás: Budapest Airport

13 Légi utasforgalom Budapest és London között, 2004 Sky Europe easyJetWizzair Járatindítások időpontja. Forrás: KPMG (2005)

14 Budapestről diszkont légitársasággal elérhető országok

15 /2000 Repülőgép17%20%25% Menetrend szerinti vagy charterjáratok - -21% - Diszkont repülőjárat - -4%- Személygépkocsi41%52%51% Bérelt autó2%3%2% Autóbusz38%35%25% Bérelt autóbusz33%32%22% Menetrendszerinti autóbuszjáratok5%3% Vasút9%7% Egyéb9%6%5% Főutazások száma (n) A magyar lakosság utazási szokásai - közlekedési eszköz Forrás: MT Rt. (2004)

16 A magyar lakosság utazásai során használt közlekedési eszközök és az egy főre eső költés Egy utazásra jutó költés (euró) Egy főre jutó költés (euró) Egy napra és egy főre jutó költés (euró) Menetrendszerinti vagy charter járat Fapados járat Személygépkocsi Bérelt autó Bérelt autóbusz Menetrendszerinti autóbuszjárat Vasút Egyéb Átlagosan Forrás: MT Rt. (2004)

17 Az átlagosnál magasabb arányban utaznak diszkont légitársasággal: évesek párok átlag feletti jövedelemmel rendelkező háztartások ahol a háztartások egy főre jutó jövedelme: euró euró 800 euró- Forrás: Magyar Turizmus Rt. (2004) A diszkont légitársasággal utazó magyarok demográfiai jellemzői

18 Elutazott-e volna, ha az adott diszkont repülőjárat nem közlekedett volna? Forrás: KPMG (2005)

19 Megváltoztatták-e a diszkont légitársaságok az utazási szokásaitt? Több rövidebb utazás egy hosszabb helyett: 8,1% Diszkont légitársaság hagyományos légitársaságok helyett: 61,2% Önállóan szervezett utazás az utazási irodánál történt foglalás helyett: 8,5% Új, más utazási időpont a preferált időszakon belül: 34% Korábban megtervezett utazások: 16,7% Gyorsabb döntés a kedvező árak miatt: 43,3% Nem tervezett desztinációk felkeresése: 41% Más úti célok felkeresése a kedvező jegyárak miatt: 34,1% Külföldi utazás belföldi utazás helyett : 32,1% Több külföldi utazás az előző évhez képest: 16,5% Kevesebb belföldi utazás az előző évhez képest: 3% Forrás: Magyar Turizmus Rt. (2004) A diszkont légitársaságok megváltoztatták-e az Ön utazási szokásait? igen: 2,3% nem: 97,7%

20 Többet utazik-e a magyar lakosság a jövőben a diszkont légitársaságoknak köszönhetően? igen: 25% Utazott külföldre az elmúlt egy évben? Diszkont légitársasággal utazott? Utazik külföldre a következő 12 hónapban? Diszkont légitársasággal utazik? Forrás: KPMG (2005)

21 Ferihegyi repülőtér utasaink száma – előrejelzés 2010-ig Utasok száma összesen Nem menetrendszerintiMalév Nemzetközi hagyományos légitársaságok Diszkont légitársaságok Forrás: KPMG (2005)

22 Versenyben az utazókért – belföldi vs. külföldi úti célok Magas minőségű szolgáltatások Réstermékek (például wellness) Városlátogatások Rövid utazások, hosszú hétvégék Magasabb képzettséggel rendelkező utazók Magasabb költésű utazók Tapasztaltabb utazók Internet növekvő szerepe Belföldi desztinációk Külföldi desztinációk

23 Diszkont légitársaságok hatása az utazási döntésekre Diszkont légitársaságok Kedvező csomagárak Második utazások, rövid utazások Több rendelkezésre álló jövedelem EU bővítés Tapasztaltabb utazók Internet használata

24 Növekedési potenciál – belföldi és kiutazó turizmus

25 Dinamikus vendégforgalom-bővülés Budapesten: Városlátogatások növekvő népszerűsége Külföldi vendégéjszakák száma +15,5% Forrás: KSH A diszkont légitársaságok hatása a beutazó turizmusra I.

26 A diszkont légitársaságok hatása a beutazó turizmusra II/a. % I-IX. hó  Németország-9,2-5,7-4,6 Ausztria-3,3+0,3-1,2  Olaszország+6,7+25,4-1,8  Hollandia-1,4-4,2-7,0 USA+4,1+11,0+10,0  Nagy-Britannia-1,4+52,5+54,7  Franciaország+8,7+23,8-5,1  Spanyolország+4,3+27,6+6,3  Dánia+14,00,0-12,4 Izrael+0,7+21,3-29,0  Lengyelország-33,5-2,3+4,2 Svájc+2,9+11,2-7,9 Forrás: KSH, vendégéjszakák számának változása a kereskedelmi szálláshelyeken

27 A diszkont légitársaságok hatása a beutazó turizmusra II/b. % I-IX. hó  Belgium+6,7+9,9-2,9  Bulgária-7,6+37,5-14,5  Csehország+8,1-1,6+7,2  Finnország-4,0+12,4-6,2  Görögország+12,6+7,6-0,2  Horvátország+8,3+11,6-7,3 Írország+35,2+37,7+37,8  Norvégia+5,0+14,3+21,4  Románia+17,2-10,1+14,8  Svédország+12,3+5,3+3,7 Forrás: KSH, vendégéjszakák számának változása a kereskedelmi szálláshelyeken

28 A diszkont légitársaságok hatása a beutazó turizmusra III. % január+2,5+10,7+20,0 február-6,3+17,8+13,8 március-15,1+15,7+10,7 április+4,3+8,4+1,0 május-9,4+4,0+4,1 június-3,2-0,1-3,9 július-9,2-3,3-2,6 augusztus+0,2+0,4-2,4 szeptember0,0+2,2+3,9 október-0,7+7,7n.a. november+2,5+18,5n.a. december+14,5+19,5n.a. Forrás: KSH, vendégéjszakák számának változása a kereskedelmi szálláshelyeken

29 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "Diszkont légitársaságok - Robbanásszerű változások? Kiss Kornélia kutatási igazgató, Magyar Turizmus Rt."

Hasonló előadás


Google Hirdetések