Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 Marketing II. – VI. feladat E-kommunikáció Budapest, 2009. március 18. Készítette: Börcsök Sándor a K-ExxOn megbízásából K-Exx-On.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 Marketing II. – VI. feladat E-kommunikáció Budapest, 2009. március 18. Készítette: Börcsök Sándor a K-ExxOn megbízásából K-Exx-On."— Előadás másolata:

1 1 Marketing II. – VI. feladat E-kommunikáció Budapest, március 18. Készítette: Börcsök Sándor a K-ExxOn megbízásából K-Exx-On

2 2 Idézet Idézet Online kommunikációs szabályok Online kommunikációs szabályok Online – Offline összehasonlítás Online – Offline összehasonlítás Kommunikációs stratégiák Kommunikációs stratégiák Pilot online kommunikációs stratégia Pilot online kommunikációs stratégia Tartalom K-Exx-On

3 Miért kell összehasonlítanunk bármit is? „A kommunikáció-technológiai robbanás eredményeként óriási – és egyre növekszik – az információs nyomás. Egy szemléletes példával érzékeltetve: ma a New York Times egyetlen kiadása több információt tartalmaz, mint amit a 17. századi Angliában egy ember egész élete során befogadhatott. Az egyre irritálóbb környezetre válaszul a fogyasztói magatartás egyre célratörőbbé válik.” „A kommunikáció-technológiai robbanás eredményeként óriási – és egyre növekszik – az információs nyomás. Egy szemléletes példával érzékeltetve: ma a New York Times egyetlen kiadása több információt tartalmaz, mint amit a 17. századi Angliában egy ember egész élete során befogadhatott. Az egyre irritálóbb környezetre válaszul a fogyasztói magatartás egyre célratörőbbé válik.” 3 K-Exx-On

4 Az online kommunikáció 13 szabálya 1. A megfelelő embert a megfelelő időben. 2. N incs kontroll. 3. A hálózatok ereje meglovagolható. 4. C sak az üzleti érték számít. 5. C sak mert online – még nem feltétlenül jobb. 6. I ntegráció – csak hatás alapján! 7. M indig szem előtt tartandók: érték és igazság. 8. A „vissza” gomb mindenekfelett áll. 9. A tapasztalat mindennél többet ér C sak a változás örök. 11. É píts adat helyett információra. 12. A fogyasztó is ember. 13. M inek új fogyasztó, ha már van régi? K-Exx-On

5 Offline kontroll 5 Állami hatóságok – ORTT, NHH K-Exx-On

6 Online kontroll 6 Nincs – ellenpélda: Kína K-Exx-On

7 A hálózatok ereje 7 K-Exx-On

8 Összehasonlítás 8 A reklám megjelenése MéreteÜzenet módjaLefedettsége (terjedelmi korlát) CélközönségÁrÁrHírértékVisszakeres- hetőség Napi lapNapiFix, keretesKép+ szöveg Területi Meglévő előfizetők, alkalmi olvasók Magas Naponta frissítendő Nincs, csak ha eltesszük „emlékbe” RádióIdőszakosMeghatáro- zott idejű, max: 30’ HangFrekvencia Hatótávol- ság Háttér rádió- zók, alkalmi hallgatóság KözepesNaponta frissítendő Nincs* TvIdőszakosMeghatáro- zott idejű, max: 30’ Hang+kép+ +szöveg Lefedettségi hatótávolság Műsorfüggők alkalmi Tv nézők Nagyon magas Naponta frissítendő Nincs* InternetFolyamatosKorlátlan Hang+kép+ szöveg és ezek kombinációja (interaktivitás) Nincs területi korlát Korlátlan*AlacsonyAzonnali frissítés Tetszőleges időpontba K-Exx-On

9 Offline (Hagyományos) vs. Online (Interaktív) „Régi” „új” „Régi” „új” Egyirányú kétirányú Egyirányú kétirányú Monológ dialógus Monológ dialógus Pushpull rendszerű Pushpull rendszerű „Becsülhető” mérhető „Becsülhető” mérhető 9 K-Exx-On

10 Kommunikációs és márkastratégia 10K-ExxOn EXXONszempontokK-Exx-On SzokványostermékekKiegészítés bioüzemanyag, keksz szűrő ÖsszegyűjtőmárkastratégiaÖsszegyűjtő  szétszóró Vállalati szintűkommunikációVállalati, termék, személyi Megtartásra ösztönözpiacÚj generálása (biobutanol, cellulóz alapú bioüzema.) Nincs környezetvédelmi elismerés, nincs KIR EgyébEMAS, ISO14001

11 Online megjelenés Online kereskedés: nyers- és finomított olaj, CO2 kereskedelem Online kereskedés: nyers- és finomított olaj, CO2 kereskedelem Nincs e-termék, e-bolt Nincs e-termék, e-bolt Oka: Oka: világméretű vállalatként jelentős többletköltség világméretű vállalatként jelentős többletköltség kommunikációs krízismenedzsment kommunikációs krízismenedzsment Egyedüli próbálkozás: kutanként differenciált árak, extra akció minden nap a honlapon Egyedüli próbálkozás: kutanként differenciált árak, extra akció minden nap a honlapon 11K-ExxOn

12 12 Köszönjük a figyelmet! K-Exx-On

13 Kommunikációs stratégia Termékeink: nyersolaj, petrolkémiai termékek, műanyag, motorolaj, üzemanyag (diesel, LPG, bioüzemanyag) Termékeink: nyersolaj, petrolkémiai termékek, műanyag, motorolaj, üzemanyag (diesel, LPG, bioüzemanyag) Márkastratégia: márkaimázs Márkastratégia: márkaimázs Összegyűjtő szétszóró Összegyűjtő szétszóró Vállalati, termék és személy márka egyszerre Vállalati, termék és személy márka egyszerre Tudatos átállás a zöld termékekre (biobutanol) Tudatos átállás a zöld termékekre (biobutanol) EMAS, ISO hangsúlyozása EMAS, ISO hangsúlyozása 13 diverzifikáció K-Exx-On


Letölteni ppt "1 Marketing II. – VI. feladat E-kommunikáció Budapest, 2009. március 18. Készítette: Börcsök Sándor a K-ExxOn megbízásából K-Exx-On."

Hasonló előadás


Google Hirdetések