Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szakmai fórum BMK, 2006. szeptember 19. PALLÓ – segítség a felnőttkori tanuláshoz A segítő szolgáltatás lehetőségei a közművelődési intézményekben.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szakmai fórum BMK, 2006. szeptember 19. PALLÓ – segítség a felnőttkori tanuláshoz A segítő szolgáltatás lehetőségei a közművelődési intézményekben."— Előadás másolata:

1 Szakmai fórum BMK, szeptember 19. PALLÓ – segítség a felnőttkori tanuláshoz A segítő szolgáltatás lehetőségei a közművelődési intézményekben

2 Tematika A PALLÓ projektben megvalósult felnőttképzést segítő szolgáltatások bemutatása A közművelődési intézményrendszer lehetőségei, szerepe, helye Mire lenne szükség a megfelelő működéshez?

3 A PALLÓ projekt A PALLÓ projekt Az élethosszig tartó tanulás információs, felkészítő és segítő hátterének biztosítása a közművelődési intézményekben Nemzeti fejlesztési terv,HEFOP/2004/3.5.4 A felnőttképzés hozzáférésének javítása a rendelkezésre álló közművelődési intézményrendszer rendszerszerű bevonásával Résztvevők: Résztvevők: Budapesti Művelődési Központ és Biatorbágyi Faluház Időtartam: 2005 február január megvalósítás, 2013 januárig működtetési kötelezettség

4 Cél A képzésbe való bekapcsolódás és a képzés sikeres és eredményes elvégzésének segítése tájékoztatással, orientálással, szakemberhez irányítással az önálló tájékozódás lehetőségének és képességének megteremtésével a tanuláshoz kapcsolódó negatív attitűd megváltoztatásával, a sikeres tanuláshoz szükséges készségek megszerzésére lehetőség biztosításával

5 Az élethosszig tartó tanulás információs, felkészítő és segítő hátterének biztosítása a közművelődési intézményekben Információs háttér: PALLÓ információs rendszer Felkészítő háttér: Felnőttképzési konzulens tananyag, képzés Segítő háttér: PALLÓ tájékoztató szolgálat PALLÓ help-desk a közművelődési intézmények, az állami-önkormányzati és civil szervezetek számára A felnőttképzésbe való bekapcsolódást segítő képzés tematikája, klub

6 A PALLÓ információs rendszer   tájékozódási pontul szolgál a felnőttképzési szolgáltatást igénybevevők mindkét csoportja számára (felnőttképzési konzulensek és képzési tanácsot kérők), átláthatóvá és elérhetővé téve a létező releváns internetes tartalmat   interaktív felületül szolgál, amely segítségével kommunikálni lehet a help- deskkel és egymással   helyi információk beépítésének lehetősége

7 LINKGYŰJTEMÉNY TÉMÁI Szabályozás Munka Képesítések, képzések Segítség a tanuláshoz E-learning Speciális helyzetben Jelenleg kb. 400 link Önismeret, tanácsadás Háttér, média Szervezetek, szakértők Hasznos Szakembereknek

8 Felnőttképzési konzulens képzés Tematikája és e-learninges tananyaga elérhető a projekt honlapjáról (www.pallo.bmknet.hu) Vendégként a tananyag ingyenesen használható Képzést a BMK vállalja, vagy hozzájárul az indításhoz (ha ebből az indítónak nincs anyagi haszna, térítésmentesen)

9 Konzulensképzés 26 fő végzett a projekt keretében 26 fő végzett a projekt keretében 16 fő végzett az IT-mentor képzésben (nem közművelődési szakemberek) 16 fő végzett az IT-mentor képzésben (nem közművelődési szakemberek) A második HEFOP program nyerteseinek szóló képzések indítása folyamatban van A második HEFOP program nyerteseinek szóló képzések indítása folyamatban van A képzés tapasztalatai alapján a tematikát részben átdolgoztuk, a tananyagok átdolgozása folyamatban van A képzés tapasztalatai alapján a tematikát részben átdolgoztuk, a tananyagok átdolgozása folyamatban van

10 A felnőttképzésbe való bekapcsolódást segítő képzési program és klub Biatorbágyi Faluház szervezésében, 2006 márciusától júniusáig: ÚTmutató – Mit tanuljak, hogyan tanuljak, ha dolgozni szeretnék? „Felnőni a jövőhöz” – Útmutató a képzés- és álláskereséshez (önsegítő klub) - folytatódik Tematika és a klub szabályzata elérhető a projekt honlapjáról

11 PALLÓ felnőttképzési tájékoztató szolgálat Tényleges indítás szeptember 1-jén volt Munkatársak a konzulensképzés résztvevői Irodavezető: Klein Marianna

12 A tájékoztatás-tanácsadás formái Telefonon – válasz, internet, időpont ben – válasz, internet, időpont, továbbítás Személyesen – válasz, önálló tájékozódás (internet és nyomtatatott anyag helyben segítséggel, otthon vagy időpont e-pontba), továbbküldés (helyben vagy illetékeshez )

13 „ Távsegítség ”, help-desk Tanácsok a szolgáltatás működtetéséhez Válasz a felmerülő kérdésekre mailben vagy telefonon Továbbküldött érdeklődők fogadása „Távtanácsadás” webkamerával PALLÓ információs rendszer karbantartása, moderálása

14 Mit jelenthet a segítő szolgáltatás? Önálló információszerzés lehetősége, segítése Önálló információszerzés lehetősége, segítése Tájékoztatás (továbbküldés is) Tájékoztatás (továbbküldés is) Tanácsadás (szakemberekkel) Tanácsadás (szakemberekkel) Tréningek, csoportos foglalkozások (álláskeresés, önéletrajzírás, tanulási önismeret, tanulásmódszertan, információkeresés…) Tréningek, csoportos foglalkozások (álláskeresés, önéletrajzírás, tanulási önismeret, tanulásmódszertan, információkeresés…) Klub Klub ? ?

15 Hol? Közművelődési intézményekben külön tájékoztató szolgálattal, külön tájékoztató szolgálattal, információs tevékenység részeként, információs tevékenység részeként, alaptevékenység során (eseti segítség, szükségletek felismerése, klubok, képzések, események) alaptevékenység során (eseti segítség, szükségletek felismerése, klubok, képzések, események) E-magyarország pontokon Ifjúsági irodákban Iskolákban?

16 Miért? mert „házhoz jön” a probléma, csak észre kell venni mert „házhoz jön” a probléma, csak észre kell venni mert van hely, eszköz, ember mert van hely, eszköz, ember mert más a viszony, mint a „hivatalos” helyeken (esetleg ismeretség, korábbi kapcsolat is van) mert más a viszony, mint a „hivatalos” helyeken (esetleg ismeretség, korábbi kapcsolat is van) mert senki se szégyelli, ha idejön mert senki se szégyelli, ha idejön mert nem kell messzire menni, és lehet munkaidőn kívül is mert nem kell messzire menni, és lehet munkaidőn kívül is mert hozzátartozik a hivatásunkhoz mert hozzátartozik a hivatásunkhoz

17 Mit? Kivel? Mivel? Csak amihez értünk! Csak amihez értünk! „Konzulens” ismeretekkel rendelkezőkkel „Konzulens” ismeretekkel rendelkezőkkel Megfelelő intézményi és szakértői kapcsolatokkal – tudjuk, kit kérdezzünk, hová irányítsuk, kit kérjünk segítségnek Megfelelő intézményi és szakértői kapcsolatokkal – tudjuk, kit kérdezzünk, hová irányítsuk, kit kérjünk segítségnek Használjuk az internetes és írott forrásokat – ha vannak Használjuk az internetes és írott forrásokat – ha vannak

18 Problémák Hivatalos, de „felhasználóbarát” internetes információforrások, írott kiadványok hiánya Hivatalos, de „felhasználóbarát” internetes információforrások, írott kiadványok hiánya A létező, használható információforrások karbantartásának, fenntartásának, írott források esetén hozzáférhetőségének bizonytalansága A létező, használható információforrások karbantartásának, fenntartásának, írott források esetén hozzáférhetőségének bizonytalansága Központi propaganda hiánya Központi propaganda hiánya Együttműködés kialakulatlansága Együttműködés kialakulatlansága

19 Beszéljük meg! A vitát a megnyitó után személyesen, később a PALLÓ információs rendszer fórumán folytathatjuk (www.pallo.bmknet.hu/helpdesk) Elérhetőség: Tájékoztató szolgálat: ,


Letölteni ppt "Szakmai fórum BMK, 2006. szeptember 19. PALLÓ – segítség a felnőttkori tanuláshoz A segítő szolgáltatás lehetőségei a közművelődési intézményekben."

Hasonló előadás


Google Hirdetések