Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, 2007.10.18. Szonda Ipsos.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, 2007.10.18. Szonda Ipsos."— Előadás másolata:

1 Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, 2007.10.18. Szonda Ipsos

2 2 Módszertan  alapsokaság: 18+ magyarországi népesség  minta: országos reprezentatív minta, n=1500 fő  adatfelvétel módja: CAPI  adatfelvétel ideje: 2007. augusztus

3 3 Szonda Ipsos Közösségi értékdimenziók a nézettség függvényében bázis: teljes minta

4 4 Szonda Ipsos Értékelés Az Echo TV, a Magyar ATV, továbbá a Viasat3, valamint az m2 percepciójában viszonylag kevéssé szóródnak az egyes közösségi értékdimenziók mentén kapott minősítések: ezen csatornák megítélése tehát viszonylag egységes, kiegyensúlyozott, de nem igazán domináns ezekből a szempontokból. Határozottabb, karakteresebb profilt mutat a hírTV, amely elsősorban a demokratikus értékdimenzió tekintetében erős. A Duna TV a globális érték vonatkozásában elnyert kimagasló eredménye mellett elsősorban a kulturális és a szociális értékdimenzió vonatkozásában teljesít jól, hasonlóan az m1-hez. Az országos kereskedelmi televíziók saját magukhoz viszonyítva, épp ezen tényezők tekintetében – tehát a kulturális, a szociális (és a globális) értékdimenziókban – maradnak kissé alul a többiekhez képest. Összességében, a globális érték kivételével, amely tekintetében a második helyre szorul, a felnőtt népesség percepciójában az m1 kapja a legmagasabb értékelést, vagyis képviseli leginkább a közösségi értéket a mai magyar televíziós piacon.

5 5 Szonda Ipsos Közösségi érték-profil országos csatornák + Viasat3 bázis: nézi a csatornát

6 6 Szonda Ipsos Akik nézik a csatornákat, országos csatornák és Viasat3 18+ Az országos csatornák és a Viasat3 tekintetében is az m1 pozitív minősítése emelkedik ki leginkább a közösségi értékek mentén. Érdekes módon a két kereskedelmi csatorna közel azonos eredményt mutat, míg a Viasat3–nál a nézők nem érzékelnek jelentősebb közösségi érték- megjelenítést.

7 7 Szonda Ipsos Közösségi érték-profil közszolgálati csatornák bázis: nézi a csatornát

8 8 Szonda Ipsos Akik nézik a csatornákat, közszolgálati csatornák A Duna Televízió megítélése igen kedvező a globális és kulturális dimenzióban, azonban a demokratikus és művelődési dimenzióban az m1 csatorna kedvezőbb értékelést kapott a nézőitől. Az m2 csatorna kevésbé markánsan jelenik meg a nézők véleményalkotásában.

9 9 Szonda Ipsos Közösségi érték-profil „politikai” csatornák bázis: nézi a csatornát

10 10 Szonda Ipsos Akik nézik a csatornákat, „politikai” televíziók A nézők vonatkozásában a hírTV kiugróan magas demokratikus értéket képvisel, míg a többi területen nem jelenik meg magas eredmény. Az m1 csatorna egyenletesen magas eredményt mutat minden dimenzióban.

11 11 Szonda Ipsos Híradó-profil országos csatornák + Viasat3 bázis: nézi a híradót a csatornán

12 12 Szonda Ipsos Híradó profil –akik nézik a Híradókat Az m1 Híradója minden pozitív állítás tekintetében maga mögé utasítja a kereskedelmi adók hasonló műsorait. „A dolgok mögé néz” állítás vonatkozásában vannak a legkisebb különbségek.

13 13 Szonda Ipsos Híradó-profil közszolgálati csatornák bázis: nézi a híradót a csatornán

14 14 Szonda Ipsos Híradó-profil „politikai” csatornák bázis: nézi a híradót a csatornán

15 15 Szonda Ipsos Híradó-érték bázis: teljes minta / nézi a híradót a csatornán

16 16 Szonda Ipsos Összegzés - Híradó profilok A hírTV-nél a legmagasabb az elfogultság értékelése, ugyanakkor híradójáról állítják legtöbben, hogy „a dolgok mögé néz”. Híradók tekintetében az m1–en látható híradója, mind nézői körében, mind a teljes mintán kiemelkedően jó értékelést kapott a főkomponens alapján.

17 17 Szonda Ipsos Kulturális műsorok profilja vezető műsorok bázis: látta a műsort

18 18 Szonda Ipsos Szórakoztató és tanulságos műsorok A Kultúrház kapta a legmagasabb értékeket a „gazdagítja Magyarország kulturális életét” és a „közelebb hozza a közönséghez a művészetet” állításoknál, ugyanakkor lehet látni, hogy a Legyen Ön is Milliomos vetélkedő „egyszerre szórakoztató és tanulságos” és „széleskörű ismeretekkel gyarapítja a nézőket” állításoknál szerepelt kiemelkedően jól.

19 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, 2007.10.18. Szonda Ipsos."

Hasonló előadás


Google Hirdetések