Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Felvételi feladatok 8. osztályosok számára 2004. január M-2 feladatlap.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Felvételi feladatok 8. osztályosok számára 2004. január M-2 feladatlap."— Előadás másolata:

1 Felvételi feladatok 8. osztályosok számára 2004. január M-2 feladatlap

2 1. Az ábrán lévő körökbe írj számokat úgy, hogy a nyilak ( ) „a felénél 2-vel nagyobb számra” mutassanak!

3 Minden jó szám beírásáért 1-1 pont adható.

4 2. Joli néni a rendszeres havi 40 000 Ft-os kiadásából 16 000 Ft-ot élelmiszerre költött, a havi kiadások 15%-át tisztítószerekre, a többit egyéb vásárlásokra fordította. a) Hány forintért vásárolt tisztítószereket?.......................... 6000 forintért1 pont b) Az összes kiadás hány %-át költötte élelmiszerre?.......................... 40%-át1 pont c) Az összes kiadás hány %-át fordította egyéb vásárlásokra?.......................... 45%-át1 pont d) Hány forintos kiadást kell terveznie a következő hónapra, ha tudja, hogy az árak 5%-kal emelkednek?.......................... 42 000 forintost2 pont

5 3. Egy faipari üzemben szabályos háromszög alakú mozaikparkettát gyártanak. Egy mozaiklap négy egyforma, szabályos háromszög alakú falapból áll össze a példa szerint. A kis lapok bükkfából (B), illetve tölgyfából (T) készülnek. Mindegyik mozaiklap kétféle fából készül. Tervezd meg az összes különböző összeállítású mo­za­ikparkettát! Az egymással fedésbe hozható összeállításokat nem tekintjük különbözőnek. Írd be az ábrába a kis lapok anyagának kezdőbetűjét a példa szerint! (Több ábra van, mint ahány lehetőség.)

6 3. Egy faipari üzemben szabályos háromszög alakú mozaikparkettát gyártanak. Egy mozaiklap négy egyforma, szabályos háromszög alakú falapból áll össze a példa szerint. A kis lapok bükkfából (B), illetve tölgyfából (T) készülnek. Mindegyik mozaiklap kétféle fából készül. Tervezd meg az összes különböző összeállítású mo­za­ikparkettát! Az egymással fedésbe hozható összeállításokat nem tekintjük különbözőnek. Írd be az ábrába a kis lapok anyagának kezdőbetűjét a példa szerint! (Több ábra van, mint ahány lehetőség.) Minden különböző jó rajzért 1-1 pont adható. 5 pont

7 4. Pótold a hiányzó mérőszámokat, mértékegységeket! a)7 500............... = 75 dm =............... m b)8 600 g = 860............... =............... kg c)............... m 2 = 450............... = 45 000 cm 2 d).......... = 40 min =............... s e)958 000............... =............... m 3 = 958 dm 3 Megoldás: a)7 500 mm = 75 dm = 7,5 m1 pont b)8 600 g = 860 dkg = 8,6 kg1 pont c)4,5 m 2 = 450 dm 2 = 45 000 cm 2 1 pont d) h = 40 min = 2400 s1 pont e)958 000 cm 3 = 0,958 m 3 = 958 dm 3 1 pont

8 5. Tegyél * jelet a táblázat megfelelő rovataiba!

9 Minden helyes válaszért 1-1 pont jár.5 pont

10 6. Kertész gazda egy kosár almát vitt a piacra. Az első vevő megvette az almák felét, a második a maradék harmadát, a harmadik a még megmaradt almák ötödét. A negyedik vevő elvitte a megmaradt nyolc almát. a) Hányszor több almát vett az első vevő, mint a második? háromszor2 pont b) Az összes alma hányadrészét vette meg a harmadik vevő? tizenötöd részét1 pont c) Hány alma volt a kosárban eredetileg? 301 pont d) Hány almát vett a harmadik vevő? kettőt1 pont e) Melyik vevő vásárolta a legkevesebb almát? a harmadik1 pont

11 7. Pisti a felvételi vizsgára várva föl-le sétált a folyosó szélén lévő egyenes csík mentén. Mozgását az alábbi grafikon mutatja: a) Milyen messze van az A-tól a G pont?................................ b) Összesen hány másodpercig állt Pisti séta közben?................................ c) Melyik szakaszon ment a leggyorsabban?................................ d) Mennyi volt a legnagyobb sebessége?................................ e) Hány méterre távolodott el maximálisan az A ponttól?................................ f) Összesen hány métert tett meg a séta közben?................................

12 7. Pisti a felvételi vizsgára várva föl-le sétált a folyosó szélén lévő egyenes csík mentén. Mozgását az alábbi grafikon mutatja: a) Milyen messze van az A-tól a G pont?................................ 3 méterre1 pont b) Összesen hány másodpercig állt Pisti séta közben?................................ 4 másodpercig1 pont c) Melyik szakaszon ment a leggyorsabban?................................ a CD szakaszon1 pont d) Mennyi volt a legnagyobb sebessége?................................ 2 m/s1 pont e) Hány méterre távolodott el maximálisan az A ponttól?................................ 9 méterre1 pont f) Összesen hány métert tett meg a séta közben?................................ 23 métert1 pont

13 8. Egy szabályos dobókocka bármely két szemközti lapján lévő pontok számának összege 7. Az­ alábbi hálók közül melyikből lehet szabályos dobókockát hajtogatni? Jelöld I-vel, ha lehet, és N-nel, ha nem! a)I1 pont b)N1 pont c)N1 pont d)I1 pont

14 9. Béla és szülei az életkorukról beszélgettek. Számítsd ki, mennyi a családtagok életkorának összege! Hány évesek külön-külön? a) Az életkoruk összege:.............. év. b) Béla apja.............. éves. c) Béla.............. éves. d) Béla anyja.............. éves. a)901 pont b)401 pont c)141 pont d)361 pont

15 10. Egy derékszögű trapéz alapjainak hossza a, illetve 2a. A rövidebb szára szintén a, a hosszabb b hosszúságú. Rajzolj egy ilyen trapézt a megfelelő jelölésekkel! Mekkorák a b száron fekvő szögek?.................................. Mekkora a b, ha az a = 10 egység?.................................. a) Rajz az oldalak helyes jelölésével.1 pont b) 45º1 pont c) 135º1 pont d) A Pitagorasz-tétel alkalmazásához szükséges háromszög bejelölése.1 pont e) A Pitagorasz-tétel felírása konkrét adatokkal: b 2 = 10 2 + 10 2 vagy b = 1 pont f) A b szár értéke vagy. 1 pont


Letölteni ppt "Felvételi feladatok 8. osztályosok számára 2004. január M-2 feladatlap."

Hasonló előadás


Google Hirdetések