Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hiány-szakképesítések ösztöndíjrendszere Dr Balogh Imre szakképzési tanácsadó 2014 / 2015.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hiány-szakképesítések ösztöndíjrendszere Dr Balogh Imre szakképzési tanácsadó 2014 / 2015."— Előadás másolata:

1 Hiány-szakképesítések ösztöndíjrendszere Dr Balogh Imre szakképzési tanácsadó 2014 / 2015

2 Zala megyében asztalos, ács, állványozó épület és szerkezetlakatos, gépi forgácsoló, hegesztő, női szabó, pék szerszámkészítő, szociális gondozó és ápoló, villanyszerelő szakiskolai ösztöndíjra jogosultak a 2014-ben az alábbi szakmákba belépő diákok

3 A szakiskolai tanulmányi ösztöndíj célja a hiány-szakképesítések körébe tartozó, első szakképesítés megszerzésére irányuló, nappali rendszerű képzésben részt vevő tanulók támogatása.

4 Az ösztöndíjról Az ösztöndíj mértéke az első szakképzési évfolyam első félévében tanulónként egységesen Ft/hó Az első szakképzési évfolyam második félévétől kezdődően, és a további félévekben, ha a tanulmányi átlageredmény 2,51 és 3,0 között van, az ösztöndíj mértéke Ft/hó; 3,01 és 3,5 között van, az ösztöndíj mértéke Ft/hó; 3,51 és 4,0 között van, az ösztöndíj mértéke Ft/hó; 4,01 és 4,5 között van, az ösztöndíj mértéke Ft/hó; 4,51 és 5,0 között van, az ösztöndíj mértéke Ft/hó. A július és augusztus hónapokra folyósított ösztöndíj mértéke megegyezik a tanév második félévében folyósított ösztöndíj mértékével.

5 Az ösztöndíj forrása a Nemzeti Foglalkoztatási Alap képzési alaprésze. ( A pályaorientációval kapcsolatos tanácsadási és szervezési feladatok végrehajtása az NFA terhére a Nemzetgazdasági Minisztérium támogatásával valósul meg (NFA-KA-NGM- 5/2012/TK.)

6 Nem részesülhet ösztöndíjban a) a tanév adott félévében a tanuló, ha az azt megelőző félévben 2,51 alatti tanulmányi átlageredményt ért el, b) a tanév ismétlésére kötelezett tanuló, a megismételt tanév időtartama alatt, c) a tanuló az adott tanévben, attól a hónaptól kezdődően, amelyet megelőző hónapban a tanév során keletkezett igazolatlan óráinak száma meghaladja a tíz órát.

7 Épület és szerkezetlakatos Személyes kompetenciák Pontosság, precizitás Térlátás Önállóság Felelősségtudat Tériszony-mentesség Társas kompetenciák Határozottság Együttműködési készség Irányíthatóság Módszer-kompetenciák Problémamegoldás Lényegfelismerés Elővigyázatosság Körültekintés Figyelem összpontosítás

8 Hegesztő Személyes kompetenciák Pontosság Önállóság Döntésképesség Határozottság Felelősségtudat Kézügyesség Társas kompetenciák Irányíthatóság Irányítási készség Módszer-kompetenciák Figyelem-összpontosítás Körültekintés, elővigyázatosság Lényeglátás A környezet tisztántartása

9 Gépi forgácsoló Személyes kompetenciák Pontosság Mozgáskoordináció Kézügyesség Állóképesség Döntésképesség Társas kompetenciák Határozottság Kommunikációs készség Módszer-kompetenciák Módszeres munkavégzés Kreativitás Rendszerező képesség Logikus gondolkodás Gyakorlatias feladatértelmezés

10 Szerszámkészítő Személyes kompetenciák Pontosság, precizitás Döntésképesség Önállóság Térlátás Társas kompetenciák Határozottság Kommunikációs készség Irányíthatóság Módszer-kompetenciák Problémamegoldás, hibaelhárítás önellenőrző képesség Logikus gondolkodás Körültekintés Rendszerező képesség

11 Ács Személyes kompetenciák Pontosság Mozgáskoordináció (testi ügyesség) Térérzékelés Tériszony-mentesség Társas kompetenciák Határozottság Konszenzus készség Segítőkészség Módszer-kompetenciák Problémamegoldás, hibaelhárítás Kontroll (ellenőrző képesség) Módszeres munkavégzés

12 Asztalos Személyes kompetenciák Pontosság Önállóság Kézügyesség Térlátás Társas kompetenciák Határozottság Fegyelmezettség Jó kommunikációs készség Döntésképesség Irányíthatóság Módszer-kompetenciák Kreativitás Tervezési készség Helyzetfelismerés Gyakorlatias feladatértelmezés

13 Villanyszerelő Személyes kompetenciák Kézügyesség Szervezőkészség Felelősségtudat Döntésképesség Szervező készség Társas kompetenciák Kommunikációs képesség Kapcsolatteremtő készség Kompromisszum-készség Módszer-kompetenciák Módszeres munkavégzés Jó helyzetfelismerés Tervezési készség Logikus gondolkodás Körültekintés, elővigyázatosság

14 Pék Személyes kompetenciák Kézügyesség Szervezőkészség Felelősségtudat Megbízhatóság PrecizitásTársas kompetenciák Irányíthatóság Határozottság Kapcsolatteremtő készségMódszer-kompetenciák Módszeres munkavégzés Jó helyzetfelismerés Áttekintőkészség Körültekintés, elővigyázatosság

15 Szociális gondozó és ápoló Személyes kompetenciák Elhivatottság, elkötelezettség Felelősségtudat Stressz-tűrő képesség Pontosság Érzelmi stabilitás, kiegyensúlyozottság Állóképesség Kézügyesség Társas kompetenciák Kapcsolatteremtő készség Segítőkészség Tolerancia Konfliktusmegoldó készség Tolerancia Módszer-kompetenciák Problémamegoldás, -feltárás Helyzetfelismerés Módszeres munkavégzés Általános ismeretek alkalmazása speciális helyzetekben

16 Női szabó Személyes kompetenciák Pontosság Önállóság Kézügyesség Döntés képesség Társas kompetenciák Határozottság Kapcsolatteremtő képesség Jó kommunikációs készség Közérthetőség Irányíthatóság Módszer-kompetenciák Kreativitás Tervezési készség Ötletgazdagság Gyakorlatias feladatértelmezés

17 Elérhetőségeink: Cím:Nagykanizsai Kereskedelmi és Iparkamara Nagykanizsa, Ady Endre u. 1. Telefon:30/ Web:www.nakkik.huwww.nakkik.hu

18 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Hiány-szakképesítések ösztöndíjrendszere Dr Balogh Imre szakképzési tanácsadó 2014 / 2015."

Hasonló előadás


Google Hirdetések