Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

PEDAGÓGIAI KÍSÉRLET KOOPERATÍV MÓDSZEREK ALAKAMAZÁSA II. OSZTÁLYBAN A MATEMATIKA TANÍTÁSÁBAN ARI LÁSZLÓ II. év- távoktatás.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "PEDAGÓGIAI KÍSÉRLET KOOPERATÍV MÓDSZEREK ALAKAMAZÁSA II. OSZTÁLYBAN A MATEMATIKA TANÍTÁSÁBAN ARI LÁSZLÓ II. év- távoktatás."— Előadás másolata:

1 PEDAGÓGIAI KÍSÉRLET KOOPERATÍV MÓDSZEREK ALAKAMAZÁSA II. OSZTÁLYBAN A MATEMATIKA TANÍTÁSÁBAN ARI LÁSZLÓ II. év- távoktatás

2 A KUTATÁS CÉLJA: Feltárni és bemutatni azokat a lehetőségeket, amelyek segítséget nyújtanak a tanulók tudásszintjének növelésére és motiválják őket a jobb teljesítmény elérésére.

3 PROBLÉMAKÉRDÉS: Hogyan hat a II. osztályos tanulók matematikai tudásszintjének és társas kapcsolatainak alakulására a kooperatív módszerek alkalmazása?

4 HAT KULCSFOGALOM Csoportok Szervezés Együttműködési szándék
Együttműködési készség Alapelvek Módszerek

5 CSOPORTOK A kooperatív tanulás alapegysége; 3- 6 tag;
Legoptimálisabb a 4 főből álló (Kagan); Csoportalakítás: - véletlenszerű; - irányított;

6 SZERVEZÉS A tér kialakítása Csoportszabályok

7 EGYÜTTMŰKÖDÉSI SZÁNDÉK
Közösségépítés Kooperatív feladatok Jutalmazási/értékelési rendszer

8 EGYÜTTMŰKÖDÉSI KÉSZSÉG
Fejleszti az együttműködési készséget Együttműködő csapatmunka

9 ALAPELVEK Párhuzamos interakciók Építő egymásrautaltság
Egyéni felelősség Egyenlő részvétel

10 MÓDSZEREK Biztosítják az alapelvek teljesülését

11 ÖSSZEHASONLÍTÁS: HAGYOMÁNYOS - KOOPERATÍV
Versengés Egyéni tanulás Nincs pozitív függés Együttműködő tanulás Szociális kompetenciák fejlesztése Csoport = motivációs bázis

12 HIPOTÉZISEK: 1. Kooperatív módszereket alkalmazva matematikaórán nő a tanulók tudásszintje. 2. A kooperatív módszerek alkalmazása matematikaórán motiválja a tanulókat a tanulásban, amely a javuló teljesítményben nyilvánul meg.

13 HIPOTÉZISEK: 3. Kooperatív tanulásszervezést alkalmazva fejlődik a gyengébb képességű tanulók számolási készsége. 4. Kooperatív módszereket alkalmazva matematikaórán új társas kapcsolatok alakulnak ki.

14 MÓDSZEREK, ESZKÖZÖK típusa: alkalmazott kutatás
stratégia: induktív kísérleti- kétcsoportos feltáró módszerek: - tudásmérés - szociometriai módszer eszközök:- feladatlap - szociometriai szavazólap feldolgozó módszerek: statisztikai módszerek

15 MINTA Érsemjéni „Kazinczy Ferenc” I-VIII. Osztályos Iskola
2010. november december 15. Minta Fiú Lány Összesen Kísérleti csoport- II.A 12 71% 5 29% 17 47% Kontroll csoport- II.B 11 58% 8 42% 19 53%

16 A KÍSÉRLET LEBONYOLÍTÁSA
Előzetes felmérés: 65,23% ,71% Minősítés Kísérleti csoport Kontroll csoport elégtelen % % elégséges % % % nagyon jó %

17 A KÍSÉRLET LEBONYOLÍTÁSA
Szociometriai teszt: - 98 deklarált kapcsolat - 28 kölcsönös választás:- 6 háromszoros - 4 kétszeres - 18 egyszeres - 2 tanulót nem választottak

18 1. szociogram 13 15 3 8 11 4 1 5 10 6 16 7 17 9 14 Jelmagyarázat: - fiú - lány 12 2

19 A KÍSÉRLET LEBONYOLÍTÁSA
Tanulási tér kialakítása Csoportok kialakítása Csoportszabályok megbeszélése Csöndjel Kooperatív módszerek fokozatos bevezetése Zárófelmérés

20 1. Kooperatív módszereket alkalmazva matematikaórán nő a tanulók tudásszintje.

21 A két csoport teljesítményének összehasonlítása

22 2. A kooperatív módszerek alkalmazása matematikaórán motiválja a tanulókat a tanulásban, amely a javuló egyéni teljesítményben nyilvánul meg.

23 3. Kooperatív tanulásszervezést alkalmazva fejlődik a gyengébb képességű tanulók számolási készsége.

24 - 101 deklarált kapcsolat (+3)
4. Kooperatív módszereket alkalmazva matematikaórán új társas kapcsolatok alakulnak ki Szociometriai teszt: - 101 deklarált kapcsolat (+3) - 28 kölcsönös választás:- 2 háromszoros(-4) - 4 kétszeres(0) - 22 egyszeres(+4) - 1 tanulót nem választottak(-1)

25 Sorszám Kísérlet előtt Kísérlet után Új kapcsolatok 1. 2↔17 2↔5 2. 3↔9 3↔8 3. 3↔13 4↔8 4. 4↔6 6↔8 5. 4↔7 6↔17 6. 4↔17 7. 5↔8 8. 6↔7 9. 6↔10 10. 7↔10 11. 8↔16 12. 9↔11 13. 14↔15 14. 14↔17

26 6 5 3 7 10 8 4 17 2 16 9 11 14 1 12 13 15 Jelmagyarázat: - fiú - lány 4. szociogram

27 KÖVETKEZTETÉS Kedvezően befolyásolta a tanulók matematikai tudásszintjét. Hatékonyabb a hagyományos tanítási módszereknél. Hatása a társas kapcsolatokra. Motiválja a tanulókat.


Letölteni ppt "PEDAGÓGIAI KÍSÉRLET KOOPERATÍV MÓDSZEREK ALAKAMAZÁSA II. OSZTÁLYBAN A MATEMATIKA TANÍTÁSÁBAN ARI LÁSZLÓ II. év- távoktatás."

Hasonló előadás


Google Hirdetések