Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Milyen szakmai és finanszírozási kockázat vállalható fel a egy projekt indításánál? Thoroczkay Zsolt NFM Közlekedési Infrastruktúra Főosztály „Közlekedésfejlesztés.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Milyen szakmai és finanszírozási kockázat vállalható fel a egy projekt indításánál? Thoroczkay Zsolt NFM Közlekedési Infrastruktúra Főosztály „Közlekedésfejlesztés."— Előadás másolata:

1 Milyen szakmai és finanszírozási kockázat vállalható fel a egy projekt indításánál? Thoroczkay Zsolt NFM Közlekedési Infrastruktúra Főosztály „Közlekedésfejlesztés Magyarországon” című konferencia „5. témakör: Infrastruktúra hálózatok/projektek előkészítése, megvalósítása Magyarországon” Balatonföldvár, május 15.

2 2 Az előadásban érintett témák 1. Program a projektért (vagy fordítva?) 2. Gazdaságfejlesztés vs. hálózatfejlesztés 3. Időprés

3 3 Kompromisszumok Kompromisszumok a finanszírozói oldalról – Környezetvédelmi kérdések Teljesítményértékelési (TÉR) eljárás. Kompromisszumok a finanszírozói oldalról – Műszaki előkészítés Megvaltan csak egy bizonyos projektkörre, illetve egyszerűsítve kell, hogy elkészüljön. Kompromisszumok a szakmai oldalról – Hálózatfejlesztési kompromisszumok Nem a szakmai prioritás a lényeg, hanem a forrásfelhasználás maximalizálása. Kompromisszumok a szakmai oldalról – Műszaki kompromisszumok Tengelysúlymérő állomások elhagyása.

4 4 Extrém költségek Natura 2000 „Natura 2000-et el lehet kerülni alulról, felülről, jobbról, vagy balról.” Kezelői igény 100 éves megtérülés. Önkormányzati követelés Rákospalotai határút, Növény utca. Aszfalt árának növekedése Egy pályázó jelentkezése.

5 5 Új társadalmi elvárások Határmenti projektek 7 határszakaszra vonatkozóan a KKK megvalósíthatósági tanulmányokat készít. KözOP támogatással készülnek az önkormányzati útprojektek megvaltanjai. Állami kerékpárút építés A NIF Zrt. beruházásában megvalósuló, a KKK vagyonkezelésébe, az MK NZrt. kezelésébe kerülő utak. EuroVelo útvonalak, Balaton, Velencei-tó, Tisza-tó, Fertő-tó körüli kerékpárutak. (KözOP, ROP, költs.) Határkomp projektek Önkormányzati: Lábatlan (HU-SK), Dunaremete (HU-SK). Állami: Esztergom (HU-SK), Vejti (HU-HR), Szatmárcseke-Badaló és Tiszaszentmárton (HU-UA). Gyorsítás és egyszerűsítés A bürokrácia visszavág.

6 6 Az előadásban érintett témák 1. Program a projektért (vagy fordítva?) 2. Gazdaságfejlesztés vs. hálózatfejlesztés 3. Időprés

7 7 BÖC / BC ( ) Audi (1.) út Részben állami, részben önkormányzati út, majd egy körforgalom. Bridgestone út [8119. j. összekötő út M1 – Tatabányai Ipari Park közötti szakasz] Magassági korrekció nélkül, mellékúti paraméterekkel, 1,2 Mrd Ft helyett a feléből valósult meg. Samsung körforgalom [Jászfényszaru, 32. sz. főút – j. összekötő út] A beruházás mintegy 200 MFt-ból valósult meg a körforgalom és a gyár közötti út felújításával. Henkel út [Körösladány, j. összekötő út] Szakaszos burkolatmegerősítés 300 MFt beruházási értékben.

8 8 Költségvetés Mercedes körforgalmak [Kecskemét, 5. és 54. sz. főutakon 2 db körforgalom] Az eredetileg 4 csomóponti igényből 2 valósult meg, mintegy 400 MFt-ból Bosch út 1. ütem [306. sz. főút, Miskolc északkeleti elkerülő I. ütem] Miskolc északkeleti elkerülését biztosító. Audi (2.) „Kiselkerülő” [Győr, keleti iparterület körüljárását biztosító út] A legnagyobb volumenű építés egy magánút hálózati kiváltására 4 Mrd Ft értékben Audi (3.) „Nagyelkerülő” I. ütem [813. sz. főút, Győr, keleti elkerülő I. ütem] A logisztikai park és a gyárterület közötti közvetlen kapcsolat megteremtése (kb. 4,2 Mrd Ft).

9 9 Audi út

10 10 KözOP Nokia út [Komárom elkerülő út] Mire megépült, a gyár kiürült. Lego út [Nyíregyháza, nyugati elkerülő út] A gumigyári út átalakulása. Daimler út [Kecskemét, 54. sz. főút négynyomúsítása] A Daimler úttal párhuzamos „Daimler út” fejlesztése. Samsung út [32. sz. főút M3 és Jászfényszaru közötti szakasza] Mit ér meg munkahely? Bosch út II. ütem [Miskolc északkeleti elkerülő II. ütem] A felsőzsolcai árvízveszély megoldása. Audi (4.) „Nagyelkerülő” II. és III. ütem [Győr, keleti elkerülő befejezése] A mindenhonnan elérhető telephely. Suzuki út [Esztergom és az M1 autópálya közötti kapcsolat fejlesztése] És az Opel gyárat nem is említettük…

11 11 Partnerségi projektek Eurovegas Egyszerre indult három kaszinóprojekt az országban. Bia-Projekt „Tudásalapú irodaközpont”. M3 bevezető szakasz Legyen Tesco minden Auchan mellett. Hipermarketek Tesco (Csongrád), Auchan (Nyíregyháza-Oros), Interspar (Érd). Benzinkutas projektek Hegyeshalom, Üllő, Cegléd, Hort.

12 12 Az előadásban érintett témák 1. Program a projektért (vagy fordítva?) 2. Gazdaságfejlesztés vs. hálózatfejlesztés 3. Időprés

13 13 Legyen átadás Fejlesztési projekteket 4 éven belül nem lehet megvalósítani. Felújítási projekteknél lehetséges. Legyen alapkőletétel Több projekt esetében a letett alapkövekből már az út is megépülhetett volna. Legyen „valami” Látványos munkakezdésekre kerül sor minden tavasszal, amikor az évszám osztható 4-gyel. Legyen jogszabály és évben kezdődött, de a legtöbb jogszabályban nevesített projekt most várható. Négyévente…

14 14 Korábban 4 külön Korm. rendeletben szerepeltek a „kiemelt” közúti projektek Projektenként eltérő eljárásrend. Egymásnak ellentmondó jogszabályok. Projektek módosulása. Egységesítési szándék Kerüljenek összegyűjtésre a projektek. Ne kerüljön más hatósághoz. De legyen gyorsabb az eljárás. Új projektek megjelenése, valamint a „kormánymegbízotti koordináció” A „Lego út” kiemelt projektté nyilvánítása. Városi projektek (Budapest, Miskolc, stb.) 345-ös átfogó felülvizsgálata Az eddigi 54 (ebből 39 közúti) tétel után újabb ~40 (ebből ~ 30 közúti) projekt kerül nevesítésre. 345/2012. (XII. 6.) Korm. rendelet

15 15 Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Thoroczkay Zsolt NFM Közlekedési Infrastruktúra Főosztály


Letölteni ppt "Milyen szakmai és finanszírozási kockázat vállalható fel a egy projekt indításánál? Thoroczkay Zsolt NFM Közlekedési Infrastruktúra Főosztály „Közlekedésfejlesztés."

Hasonló előadás


Google Hirdetések