Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Automotive Seat – Car Track 2006 II. negyedév. Automotive  Elemzett időszak: 2005. január – 2006 június  Car Track módszertan:  Média adatok: listaáras.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Automotive Seat – Car Track 2006 II. negyedév. Automotive  Elemzett időszak: 2005. január – 2006 június  Car Track módszertan:  Média adatok: listaáras."— Előadás másolata:

1 Automotive Seat – Car Track 2006 II. negyedév

2 Automotive  Elemzett időszak: január – 2006 június  Car Track módszertan:  Média adatok: listaáras (!) reklámköltési adatok  Vizsgált mutatók Spontán ismertség: „Milyen autómárkákat ismer?” Támogatott ismertség: „Ismeri a Seat márkát/ Seat Leon modellt?” Vásárlási szándék Márka és modell image  Bázis Ismertség mutatóknál: AB Image mutatóknál: autóhasználók Vásárlási szándéknál: autóvásárlók Háttérinformációk Alapminta (18-60) N=180 válaszadó hetente a évesek köréből N=720 négy heti gördített mintán (rolled sample) N=9360 interjú összesen ( hét) Autóvásárlók N=60 válaszadó hetente – a következő két évben autóvásárlást tervez) N=240 négy heti gördített mintán (rolled sample) N=3120 interjú összesen ( hét) Autóhasználók N=180 válaszadó hetente, 10 évesnél fiatalabb autója van, leggyakoribb használója az autónak N=720 négy heti gördített mintán (rolled sample) N=9360 interjú összesen ( hét)

3 Automotive Autóhasználó (N=180/hét) Alapminta, évesek (N=180/hét) Autóvásárló (N=60/hét) N=30/hét Car track 2006 minta Mozaikszavak  SBA – (Spontaneous Brand Awareness) Spontán Márkaismeret  SMA – (Spontaneous Model Awereness) Spontán Modellismeret  TBA – (Total Brand Awereness) Teljes Márkaismeret (spontán + támogatott)  TMA – (Total Model Awareness) Teljes Modellismeret (spontán + támogatott)  SAA – (Spontaneous Ad Awareness) Spontán Reklámismeret  SMAA – (Sontaneous Model Ad Awareness) Spontán Modell Reklámismeret  TAA – (Total Ad Awareness) Teljes Reklámismeret (spontán + támogatott)  TMAA – (Total Model Ad Awareness) Teljes Modell Reklámismert (spontán + támogatott)  AdEx – Listaáras reklámköltési adatok (TV illetve Non-TV)

4 Automotive Médiamix

5 Automotive Média adatok: TNS Media Intelligence Seat Renault Citroen Reklámköltések I január - május vs 2006 január – május ( hét)

6 Automotive Média adatok: TNS Media Intelligence Mazda Peugeot Alfa Romeo Az elemzett időszakban nem volt TV költés. A költések összege: január-május: 26M HUF január-május: 42M HUF Reklámköltések II január - május vs 2006 január – május ( hét) Honda Az elemzett időszakban nem volt TV költés. A költések összege: január-május: 162M HUF január-május: 156M HUF

7 Automotive Márkaismeret, modellismeret toplisták

8 Automotive Bázis: autóhasználók Spontán márkaismeret toplista 2006 I. félév Csak a 20% felett említett márkák vannak ábrázolva %

9 Automotive Bázis: autóhasználók, 15+ Teljes modellismeret TOP I. félév %

10 Automotive Márka- & modellismeret

11 Automotive Non-TV AdEx TV AdEx

12 Automotive Non-TV AdEx TV AdEx

13 Automotive

14

15 Altea+Ibiza Print [2.5M] Főleg közterek [42M] Rádió, Print [43M] Rádió, Print [42M] TV-teszt7vége [34M] Márka szint Modell TV Modell NonTV ‘Fékezhetetlen vágy’ Web, radio, print [60M] Közterek, Print [2M]

16 Automotive TV-teszt7vége [34M] Márka szint Modell TV Modell NonTV ‘Fékezhetetlen vágy’ Web, radio, print [60M]

17 Automotive ‘Árny’ [191M] Köztér [1.7M] Főleg köztér [57M] Web, radio print, Köztér [30M] Print [5M] TV-teszt7vége [34M] Márka szint Modell TV Modell NonTV ‘Fékezhetetlen vágy’ Web, radio, print [60M] Print [4M]

18 Automotive TV-teszt7vége [34M] ‘Fenevad’[106M] Altea+Toledo Net, print, radio indoor [20+32M] ‘Sumo Surfer’ [194M] Köztér [38M] Print, radio [28M] Márka szint Modell TV Modell NonTV ‘Fékezhetetlen vágy’ Web, radio, print [60M]

19 Automotive Altea+Ibiza Print [2.5M] Főleg köztér [43M] ‘Fenevad’[106M] Net, Print [7M] Altea+Toledo Net, print, radio indoor [20+32M] Radio, Print [32M] TV-teszt7vége [34M] Márka szint Modell TV Modell NonTV ‘Fékezhetetlen vágy’ Web, radio, print [60M]

20 Automotive TV-teszt7vége [34M] Márka szint Modell TV Modell NonTV ‘Fékezhetetlen vágy’ Web, radio, print [60M]

21 Automotive Márka Image: autóhasználók körében (!)

22 Automotive Bázis: autóhasználók, 15+ Márka Image 2005 I. félév

23 Automotive Bázis: autóhasználók, 15+ Márka Image 2006 I. félév

24 Automotive Márka Image - Seat 2005 I. félév vs 2006 I. félév Bázis: autóhasználók, 15+

25 Automotive Seat Renault Alfa Romeo Honda Biztonságos Innovatív Élmény vezetni Megbízható Stílusos Kedvező ár-érték arány Barátságos Merész Haladó gondolkodású Honda ‘06 Honda ‘05 Renault ‘06 Renault ‘05 Alfa ‘06 Alfa ‘05 Peugeot ‘06 Peugeot ‘05 Citroen Peugeot Citroen ‘06 Citroen ‘05 Seat ‘06 Seat ‘05 Relatív profil – Márka szinten I. Seat vs versenytársak Mazda ‘06 Mazda ‘05 Mazda Bázis: autóhasználók, 15+; Elemzési periódusok: 2005 I. félév vs 2006 I. félév

26 Automotive Érdekes új modellek Fejlett a technológiája Kényelmes Értékálló Kitűnő minőségű Ismert márka Egyedi, karakteres Elegáns, impozáns Kedvező árú Relatív profil – Márka szinten II. Seat vs versenytársak Seat Renault Alfa Romeo Honda Honda ‘06 Honda ‘05 Renault ‘06 Renault ‘05 Alfa ‘06 Alfa ‘05 Peugeot ‘06 Peugeot ‘05 Citroen Peugeot Citroen ‘06 Citroen ‘05 Seat ‘06 Seat ‘05 Mazda ‘06 Mazda ‘05 Mazda Bázis: autóhasználók, 15+; Elemzési periódusok: 2005 I. félév vs 2006 I. félév

27 Automotive 78% 14% Korrespondencia térkép – Márka szint

28 Automotive Model Image – Kiskategória

29 Automotive Bázis: autóhasználók, 15+ Modell Image – Kiskategória 2005 I. félév

30 Automotive Bázis: autóhasználók, 15+ Modell Image – Kiskategória 2006 I. félév

31 Automotive Modell Image – Seat Ibiza 2005 I. félév vs 2006 I. félév Bázis: autóhasználók, 15+

32 Automotive Clio Polo Ibiza Kedvező ár-érték arány Kitűnő minőség Jó választás egy családnak Nőies Jól felszerelt Megbízható Kedvező árú Gazdaságos üzemeltetésű Eredeti, divatos Fiatalos Biztonságos Renault ‘06 Renault ‘05 VW ‘06 VW ‘05 Corsa Opel ‘06 Opel ‘05 Seat ‘06 Seat ‘05 Relatív profil – Kiskategória Ibiza vs versenytársak I. Ford ‘06 Ford ‘05 Fiesta Bázis: autóhasználók, 15+; Elemzési periódusok: 2005 I. félév vs 2006 I. félév

33 Automotive Kedvező ár-érték arány Kitűnő minőség Jó választás egy családnak Nőies Jól felszerelt Megbízható Kedvező árú Gazdaságos üzemeltetésű Eredeti, divatos Fiatalos Biztonságos Relatív profil – Kiskategória Ibiza vs versenytársak II. Peugeot ‘06 Peugeot ‘ Ibiza Opel ‘06 Opel ‘05 C3 Citroen ‘06 Citroen ‘05 Yaris Toyota ‘06 Toyota ‘05 Bázis: autóhasználók, 15+; Elemzési periódusok: 2005 I. félév vs 2006 I. félév

34 Automotive 58% 31% Korrespondencia térkép – Kiskategória

35 Automotive Model Image – Alsó-középkategória

36 Automotive Bázis: autóhasználók, 15+ Modell Image – Alsó-középkategória 2005 I. félév

37 Automotive Bázis: autóhasználók, 15+ Modell Image – Alsó-középkategória 2006 I. félév

38 Automotive Modell Image – Seat Cordoba 2005 I. félév vs 2006 I. félév Bázis: autóhasználók, 15+

39 Automotive Modell Image – Seat Leon 2005 I. félév vs 2006 I. félév Bázis: autóhasználók, 15+

40 Automotive Leon Cordoba Kitűnő minőség Sok extra - alapáron Megbízható Stílusos Biztonságos Családi autó Kedvező ár-érték arány Kényelmes Élmény vezetni Seat ‘06 Seat ‘05 VW ‘06 VW ‘05 Ford ‘06 Ford ‘05 AstraFocus Opel ‘06 Őpel ‘05 Seat ‘06 Seat ‘05 Relatív profil – Alsó-középkategória Cordoba & Leon vs versenytársak I. Golf Bázis: autóhasználók, 15+; Elemzési periódusok: 2005 I. félév vs 2006 I. félév

41 Automotive Kitűnő minőség Sok extra - alapáron Megbízható Stílusos Biztonságos Családi autó Kedvező ár-érték arány Kényelmes Élmény vezetni Relatív profil – Alsó-középkategória Cordoba & Leon vs versenytársak II. Mégane Corolla Cordoba Renault ‘06 Renault ‘05 Toyotat ‘06 Toyota ‘05 Peugeot ‘06 Peugeot ‘ Seat ‘06 Seat ‘05 Leon Seat ‘06 Seat ‘05 Bázis: autóhasználók, 15+; Elemzési periódusok: 2005 I. félév vs 2006 I. félév

42 Automotive 48% 34% Korrespondencia térkép – Alsó-középkategória

43 Automotive Model Image – Középkategória

44 Automotive Bázis: autóhasználók, 15+ Model Image – Középkategória 2005 I. félév

45 Automotive Bázis: autóhasználók, 15+ Model Image – Középkategória 2006 I. félév

46 Automotive Modell Image – Seat Toledo 2005 I. félév vs 2006 I. félév Bázis: autóhasználók, 15+

47 Automotive Avensis Mazda 6 Toledo Toyota ‘06 Toyota ‘05 Mazda ‘06 Mazda ‘05 Honda ‘06 Honda ‘05 Vectra Accord Opel ‘06 Opel ‘05 Seat ‘06 Seat ‘05 Egyedi, stílusos Kitűnő minőség Jól felszerelt Értékálló Presztízse van Sportos Biztonságos Kényelmes Széles motorválaszték Élmény vezetni - dinamikus Relatív profil – Középkategória Toledo vs versenytársak I. Bázis: autóhasználók, 15+; Elemzési periódusok: 2005 I. félév vs 2006 I. félév

48 Automotive Egyedi, stílusos Kitűnő minőség Jól felszerelt Értékálló Presztízse van Sportos Biztonságos Kényelmes Széles motorválaszték Élmény vezetni - dinamikus Relatív profil – Középkategória Toledo vs versenytársak II. Toledo Seat ‘06 Seat ‘05 Laguna Renault ‘06 Renault ‘05 Peugeot ‘06 Peugeot ‘05 C5407 Citroen ‘06 Citroen ‘05 Bázis: autóhasználók, 15+; Elemzési periódusok: 2005 I. félév vs 2006 I. félév

49 Automotive 48% 36% Korrespondencia térkép – Középkategória

50 Automotive Összefoglaló Média-invesztíció  A listaáras reklámköltési adatok alapján a Seatnál az év első 5 hónapjában a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva mérséklődött a média-befektetés. A nem-TV költés aránya magasabb a tavalyinál, mintegy a felét teszi ki az összes költésnek. A mixben – a Renault-hoz hasonlóan - nagyon kiegyensúlyozott a különböző médiumoknál jelentkező reklámbefektetések aránya.  A stratégiai versenytársak közül a vizsgált időszakban csak a Mazdának volt Tv hirdetése; 2006-ban azonban - a Honda és az Alfa Romeo költéseivel párhuzamosan – már csak non-Tv reklámokra költött.  Operatív versenytársakat vizsgálva látható, hogy azok költései körülbelül megegyeznek a tavalyi hasonló időszakéval. A Peugeot idén budget-je jóval nagyobb hányadát fordította TV kampányra, mint tavaly. A két PSA márka alkalmazott médiamixe nagyon hasonló. Márka és modellismertség  A Seat a tizennegyedik a spontán márkaismereti sorrendben az autóhasználók körében. A modellek ismertségi versenyében az Ibiza bizonyul a legismertebb Seat modellnek: az autóhasználók 80%-a ismeri. A Cordobát, a Toledot és a Leont az autóhasználók több, mint fele ismerte. Az Altea – a kampányok ellenére is – alacsony ismertségű modell.

51 Automotive Összefoglaló (2) A márka trendjei  A Seat a stratégiai versenytársak szintjénél magasabb ismertséget mutat, ez a trend 2006-ban a mozgások ellenére inkább emelkedő.  A reklámismertség 2006-ban 10%-os szinten stabilizálódni látszik.  A Seat iránti vásárlási szándék az elmúlt másfél évben emelkedő trendet mutat. A versenytársak közül a Citroen felé növekvő érdeklődést mutat a piac. A nagy veszetesek az autóvásárlók körében: Peugeot, Renault, Alfa A modellek trendjei  Az év elejei Leon kampány megindította a márkaismeret növekedését. Legnagyobb hatással természetesen a Leon ismertségére volt, de támogatta az Ibiza, a Toledo és a Cordoba trendjeit is.  Az április-májusi Ibiza (facelift) kampány jótékony hatással volt a modell ismertségére: a reklámismertség egyértelműen emelkedik, a modellismertség pedig hosszú idő után újra 80% körül stabilizálódik.  A Cordoba adatai a más modellek kommunikációjának hatására általában elmozdul (márka-hatás), különösen a februári Leon kampány támogatta az ingadozó ismertséget.

52 Automotive Összefoglaló (3) A modellek trendjei (folyt.)  A Leon TV kampány egyértelmű és kiemelkedő hatással volt a modell adataira: gyors és nagy arányú reklámismertség növekedést eredményezett, a modellismertség pedig stabilan 50%-ra állt be, és azóta is alig mozog. Ebben a tekintetben gyakorlatilag egy hosszútávú hatás figyelhető meg.  A Toledo ismertsége kommunikáció hiányában csökkenő trendet mutat.  A tavaly őszi non-TV kommunikáció (rádió+sajtó) emelte a modell ismertségi trendjét. Jelenleg ez 20 és 25% között mozog, alig ingadozó. Image  A Seat márka image-e nem mutat jelentős változást 2005-höz viszonyítva. Legérdekesebb elmozdulás a Peugeot-nál látható: az „érdekes új modellje vannak” attribútuma növekedett – az új modellek hatására. A „fejlett technológia” mutatója viszont csökkent. A Mazda fejlődött az „elegáns, impozáns” attribútumban.  Az Ibiza image-e a jó választás egy családnak attribútumnál mozdult el. A kategóriában a Polo image- nél látható komolyabb elmozdulás.  A Cordoba-nál és a Leonnál a minőség percepciónál és a vezetési élmény attribútumnál látunk visszaesést 2005-höz képest.

53 Automotive Köszönjük megtisztelő figyelmét!


Letölteni ppt "Automotive Seat – Car Track 2006 II. negyedév. Automotive  Elemzett időszak: 2005. január – 2006 június  Car Track módszertan:  Média adatok: listaáras."

Hasonló előadás


Google Hirdetések