Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP-2.2.3-07/1-2F-2008-0008 pályázat 2009. február 4. A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP-2.2.3-07/1-2F-2008-0008.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP-2.2.3-07/1-2F-2008-0008 pályázat 2009. február 4. A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP-2.2.3-07/1-2F-2008-0008."— Előadás másolata:

1 A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F pályázat február 4. A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F pályázat február 4. TÁMOP /1-2F

2

3 A Fővárosi Önkormányzat szeptember 1-jétől térségi integrált szakképző központokat hozott létre a közoktatási törvényben meghatározott szakképzéssel összefüggő feladatok végrehajtására. Az önkormányzat fenntartásában szakképzést folytató intézmények rendszerezése a szakmai alapozó és az azt követő szakmai képzés jellege alapján történt, az iskolák önállóságának megtartása mellett. A színvonalasabb, a munkaerőpiachoz rugalmasabban alkalmazkodó képzéseket biztosító központok létrehozásával a fenntartó a korábban elkezdett átalakításokat fejezte be. TÁMOP /1-2F

4 A humán szakmacsoportokban tanító iskolák sokkal szorosabban működjenek együtt a tanulók tudásának érdekében. Az iskolákban felgyülemlett szakértelem, a tárgyi és anyagi eszközök összeadódjanak és elérjük, hogy a tanulók az iskola végeztével olyan szaktudással a tarsolyukban lépjenek ki az iskola kapuján, amellyel megállják helyüket a munkaerőpiacon. TÁMOP /1-2F

5 A Humán TISZK (Térségi Integrált Szakképző Központ) hat tagiskolája együttműködik az egészségügyi, szociális szolgáltatások, oktatási szakképzésekkel összefüggő oktatási, nevelési, iskolarendszerű és iskolarendszeren kívüli képzési, továbbá szakmai továbbképzési, pályaorientációs és karrierépítő tanácsadási és közösségi feladatok közös ellátásában. TÁMOP /1-2F

6 Raoul Wallenberg Humán Szakképző Iskola és Gimnázium Kanizsay Dorottya Egészségügyi Szakképző Iskola és Gimnázium Semmelweis Ignác Humán Szakképző Iskola és Gimnázium Dr. Hetényi Géza Humán Szakközépis- kola Fodor József Szakképző Iskola és Gimnázium Bókay János Humán Kéttannyelvű Szakközép., Szakiskola és Gimnázium

7 Az intézményekben folyó nappali rendszerű szakképzésekben tanulók száma: alapozó képzés szakközépiskolában közel 2200 fő, alapozó képzés szakiskolában több mint 100 fő, érettségire épülő OKJ képzés több mint 1200 fő, szakiskolai OKJ képzés közel 100 fő. A Humán TISZK intézményeinek felnőttképzése: három képzési helyen 355 fő TÁMOP /1-2F

8 ápoló, ápolási asszisztens, izotópasszisztens, fogászati asszisztens, klinikai fogászati higiénikus, gyógyszertári asszisztens, foglalkozás-egészségügyi szakápoló, egészségügyi szakasszisztens, képi diagnosztikai asszisztens, klinikai elektrofiziológiai asszisztens, pedagógiai asszisztens, gyógypedagógiai asszisztens, dajka, gyermek- és ifjúságvédelmi asszisztens, gyermek- és ifjúsági felügyelő, kisgyermekgondozó, -nevelő, szociális asszisztens, szociális gondozó, szervező, szociális gondozó és ápoló, szociális, gyermek- és ifjúságvédelmi ügyintéző TÁMOP /1-2F

9 A Humán TISZK rendszerének továbbfejlesztése a Humán szakmák moduláris képzésével, a humán értékrend és az esélyegyenlőség megvalósításával A Humán TISZK rendszerének továbbfejlesztése a Humán szakmák moduláris képzésével, a humán értékrend és az esélyegyenlőség megvalósításával TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember”

10 A pályázó: Budapest Főváros Önkormányzata A projekt kedvezményezettje: Raoul Wallenberg Humán Szakképző Iskola és Gimnázium, mint a Humán TISZK központja A projekt céljai: Költséghatékonyan működő, a munkaerő-piaci keresletre rugalmasan reagálni képes szakképző intézményrendszer kialakítása, a szakképző iskolák szervezetfejlesztése, a moduláris képzésre való felkészítés. TÁMOP /1-2F

11 A projekt cél- és prioritási rendszere összhangban van a Régió Középtávú Szakképzés-fejlesztési Tervével:  a hátrányos helyzetű társadalmi rétegek integrációja;  a gyakorlati képzés színvonalának emelése;  továbbképzések támogatása tanárok, szakoktatók részére;  tudásmenedzsment, korszerű tananyagfejlesztés támogatása;  karrier-építési tanácsadás. TÁMOP /1-2F

12 Belső célcsoportok:  az iskolavezetés tagjai  a fejlesztő programban résztvevő pedagógusok és egyéb dolgozók  a hátrányos helyzetű programba bekapcsolódó tanulók  a képzésben résztvevő tanulók, felnőttek Külső célcsoportok:  munkáltatók  gyakorlóhelyek szakemberei TÁMOP /1-2F

13

14

15

16  a Vezetői Irányítási Rendszerrel áttekinthetővé, működő képessé válik az irányítás, amelyhez a szükséges informatikai rendszer hardver és alapszoftver részével mindegyik tagiskola rendelkezik,  javul a végzettek elhelyezkedési aránya 70%-ra,  a lemorzsolódóké 8%-ra csökken,  a tanulók 60%-a tanulószerződéssel rendelkezik az utolsó tanévre,  a moduláris szakképzésre, tanterv- és tananyag-fejlesztésre felkészítő továbbképzéseken résztvevő tanárok és gyakorlatvezetők száma kétszeresére nő, TÁMOP /1-2F

17  a moduláris képzéshez tananyagok, továbbképzési tematikák készülnek,  megvalósul a GYES-en lévők szakképzése,  az érzékszervi fogyatékos (beszéd –és halláskárosult) tanulók speciális szakképzése megvalósul,  pályaválasztási, pályaorientációs és karrier-építési tanácsadás,  mentorálási rendszer működik,  családpedagógiai szolgáltatás működtetése nem csak a hátrányos helyzetű tanulók számára,  projekt részfeladataihoz kapcsolódó munkacsoportok működnek. TÁMOP /1-2F

18

19 Glowacz Miklósné projektmenedzser TÁMOP /1-2F


Letölteni ppt "A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP-2.2.3-07/1-2F-2008-0008 pályázat 2009. február 4. A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP-2.2.3-07/1-2F-2008-0008."

Hasonló előadás


Google Hirdetések