Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tapasztalatok az NFT „Közlekedés, energia” munkacsoportjával kapcsolatban Lukács András Levegő Munkacsoport „Civil szervezetek feladatai és lehetőségei.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tapasztalatok az NFT „Közlekedés, energia” munkacsoportjával kapcsolatban Lukács András Levegő Munkacsoport „Civil szervezetek feladatai és lehetőségei."— Előadás másolata:

1 Tapasztalatok az NFT „Közlekedés, energia” munkacsoportjával kapcsolatban Lukács András Levegő Munkacsoport „Civil szervezetek feladatai és lehetőségei az EU-tagság kapcsán” Budapest, április 15.

2 Egyetlen ülés volt. Többszöri írásbeli megkeresést kaptam, hogy véleményezzek anyagokat – rövid határidővel. Néhány javaslatom beépült az anyagba (nem dolgoztam teljesen feleslegesen!). Ami nem épült be, arról nem kaptam visszajelzést, hogy miért utasították el.

3 Konkrét példa

4 A célok teljesülését mérő indikátorok: gyorsforgalmi úthoz 30 percen belüli elérhetőséggel rendelkező lakosság aránya (%) szállítás-logisztikai ipar teljesítményének növekedése (%) meghatározó városok, regionális és térségi központok településekről való elérhetőségének javulása (perc - %) közlekedésbiztonsági mutatók javulása.

5 „gyorsforgalmi úthoz 30 percen belüli elérhetőséggel rendelkező lakosság aránya (%)” A nemzetközi adatok azt mutatják, hogy a közlekedési infrastruktúra fejlettsége gyakorlatilag nem befolyásolja azt, hogy az emberek naponta mennyi időt töltenek közlekedéssel. Ez az idő – például – Tanzániában ugyanakkora, mint az Egyesült Államokban. Nem javul, sőt romlik a versenyképesség, ha (a gyorsabb eljutási idő miatt is) az emberek tömegesen költöznek ki a városból, és naponta kilométert autóznak, hogy eljussanak a munkahelyükre és vissza.

6 „gyorsforgalmi úthoz 30 percen belüli elérhetőséggel rendelkező lakosság aránya (%)” Az emberek sokszor inkább vállalják a napi araszolást a dugókban, minthogy a városban maradjanak. Tehát van, ami számukra fontosabb, mint a gyors elérhetőség.

7 „gyorsforgalmi úthoz 30 percen belüli elérhetőséggel rendelkező lakosság aránya (%)” A buszsáv létesítésével és betartásával (egy rendőrrel!) sokkal több ember számára javítható az elérhetőség, mintha sok milliárd forintért autópályát építenénk.

8 „gyorsforgalmi úthoz 30 percen belüli elérhetőséggel rendelkező lakosság aránya (%)” A hazai termékek sokszor alulmaradnak a versenyben a több ezer (sőt, nemegyszer több mint tízezer) kilométer távolságból ideszállított termékekkel szemben. Ezen aligha javít, ha a magyarországi közúti tranzitfolyosókat kiépítjük.

9 „gyorsforgalmi úthoz 30 percen belüli elérhetőséggel rendelkező lakosság aránya (%)” A versenyképességet sok tényező befolyásolja. Ha ezek közül az egyikre aránytalanul sok forrást fordítunk, akkor azt azoktól az ágazatoktól vonjuk el, amelyek esetleg sokkal hatékonyabban járulhatnának hozzá a versenyképesség fokozásához.

10 „gyorsforgalmi úthoz 30 percen belüli elérhetőséggel rendelkező lakosság aránya (%)” A közlekedésnek (ezen belül elsősorban a közúti közlekedésnek) az állam már ma is olyan irdatlan mértékű támogatás nyújt, ami az egész rendszert (nemcsak a közlekedést, de a nemzetgazdaságot) is finanszírozhatatlanná teszi, súlyosan rontva a gazdaság működését és a versenyképességünket.

11 „gyorsforgalmi úthoz 30 percen belüli elérhetőséggel rendelkező lakosság aránya (%)” A közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi mutatók alakulása is nagymértékben befolyásolják a versenyképességet, viszont a közúti közlekedés fokozása ezek romlását szokta előidézni.

12

13 Zöld könyvtár Olvasóterem

14 Mindezekre – és sok más felvetésemre – semmiféle választ nem kaptam. Ez is arra mutat, hogy már eleve eldöntötték, mire költik az EU- forrásokat. Nem számítanak sem a szakmai érvek, sem a nemzetgazdasági szempontok. A döntések elsősorban az egyes befolyásos érdekcsoportok szűk, rövidtávú érdekeit szolgálják.

15 Köszönöm a megtisztelő figyelmüket.


Letölteni ppt "Tapasztalatok az NFT „Közlekedés, energia” munkacsoportjával kapcsolatban Lukács András Levegő Munkacsoport „Civil szervezetek feladatai és lehetőségei."

Hasonló előadás


Google Hirdetések