Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007."— Előadás másolata:

1 1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007

2 2 A fejlesztési elképzelések háttere Nemzeti Alaptanterv Közép, és hosszú távú közoktatási stratégiák Nemzetközi (PISA, PIRLS) és hazai mérési eredmények Uniós környezetbe illesztés, Lisszabon A munkaerőpiaci igények Az NFT I. fenntarthatósága és folytatása

3 3 Közoktatás jellemzői Szelektivitás, szegregáció Tanárközpontúság Ismeretközpontúság Nagy mennyiségű tananyag Elavult pedagógiai kultúra Leromlott infrastruktúra Esélyegyenlőtlenség csökkentése Gyerekközpontúság Képességfejlesztés Testre szabott tananyagmennyiség Kompetencia alapú oktatás Infrastruktúra fejlesztés

4 4

5 5 Sni gyerekek nevelésének- oktatásának jellemzői Nagyszámú speciális intézmény Jogi bizonytalanság Nő a befogadó intézmények száma Nincs megfelelő gyakorlata a szükséges dokumentumoknak Metodikai, szolgáltató szerep Jogi tisztázottság Nő a hozzáértés az integráló intézményekben Egyéni fejlesztési tervek, átvezetési tervek,

6 6

7 7

8 8

9 9 Hátrányos helyzetű tanulók aránya 100% Budapest III. kerület Budapest IX. kerület (2db) Budapest VIII. kerület Budapest X. kerület Budapest XI. kerület Budapest XVI. kerület Dabas Gödöllő Gyömrő Ráckeve Szentmártonkáta Szigethalom 0-1% Budapest XII. kerület Budapest II. kerület Solymár Budapest XIV. kerület Budapest XX. kerület Budapest XVI. kerület

10 10 Előzmények az NFT I-ben A közoktatási intézmények korszerűsítése, rekonstrukciója - ROP 2.3 Óvodák és alapfokú nevelési-oktatási intézmények infrastrukturális fejlesztése Tartalmi fejlesztés - HEF OP 2.1 Hátrányos helyzetű tanulók esélyegyenlőségének biztosítása az oktatásban - HEF OP 3.1 Az egész életen át tartó tanuláshoz szükséges készségek, képességek és kompetenciák fejlesztése

11 11

12 12 A közoktatás kapcsolódási pontjai az ÚMFT-hez TÁMOP – Társadalmi Megújulás Operatív Program - tartalmi fejlesztés ROP – 6 regionális operatív program és KMR - regionális infrastruktúra-fejlesztés, „700 iskola” (szinergia)

13 13 Kötelezően megvalósítandó tevékenységek Kötelező megvalósítani nevelési, oktatási tartalmi fejlesztéseket, melyekhez a Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) külön pályázatot indít Kötelező a meglévő intézmények törvényi kötelezettség alapján történő projekt arányos akadálymentesítése.

14 14 Prioritást élvez Az intézmény integrált nevelés-oktatást valósít-e meg, vagy szándékában áll elindítani azt sajátos nevelési igényű gyerekek tekintetében. Az intézmény integrált nevelés-oktatást valósít-e meg, vagy szándékában áll elindítani azt hátrányos helyzetű gyerekek tekintetében Iskolák és kollégiumok esetében az infrastrukturális beruházások mellett elérhetővé teszi a kompetenciafejlesztéshez igazított tananyagok és módszertan alkalmazását a szükséges eszközök (IKT, bútorzat, felszerelés) biztosításával Kistérségi, illetve ezen belüli intézményi társulási, települési többcélú intézmények; Egységes iskolák

15 15 Köszönöm a figyelmüket!


Letölteni ppt "1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007."

Hasonló előadás


Google Hirdetések