Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Informatikai döntéstámogatás az MVM-nél Szebényi Zoltán Szolgáltatási Igazgató MVMI Informatika Zrt.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Informatikai döntéstámogatás az MVM-nél Szebényi Zoltán Szolgáltatási Igazgató MVMI Informatika Zrt."— Előadás másolata:

1 Informatikai döntéstámogatás az MVM-nél Szebényi Zoltán Szolgáltatási Igazgató MVMI Informatika Zrt.

2 Az MVMI Informatika Zrt. bemutatása  2005-ben alakult  A Magyar Villamos Művek Zrt. 100%-os tulajdonában van  140 fős, főként felsőfokú végzettséggel rendelkező, tapasztalt szakembergárda  Feladata:  MVM Csoport tagvállalatainak centralizált, konszolidált ügyviteli IT szolgáltatások nyújtása  Üzemelteti a központi IT infrastruktúrát, alkalmazásokat, valamint a tagvállalatok IT rendszereit  IT fejlesztések koordinálása  Több ezer felhasználó, több száz szerver, több száz hálózati aktív eszköz  MSZ EN ISO 9001:2009, MSZ EN ISO 14001:2005, MSZ ISO/IEC 27001:2006 és ITIL alapú működés MSZ EN ISO 9001:2009MSZ EN ISO 14001:2005MSZ ISO/IEC 27001:2006

3 Előzmények Centralizált IT szolgáltató Tulajdonos (MVM) elvárásai: – Szolgáltatási szerződések megkötése – Szigorú elvárások, SLA-k

4 Igények A tagvállalati szerződésben foglalt szolgáltatások objektív mérése és elszámolása – Áttekinthetően – Ellenőrizhetően Mérési logikák fejlesztése – Felhasználói élmény közeli mérések – Új csoportosítási rendszer bevezetése (műszaki, és bejelentés alapú) Mérőszámok csökkentése További szolgáltatások bevonása

5 A megoldás Az MVMI különböző informatikai szolgáltatásokat nyújt a tagvállalatok számára, melyeknek az előzőekben felsorolt követelményeknek kell megfelelniük.  Szerződéses tagvállalatok száma: 26 db  Mérendő szolgáltatások SLA-k száma: 106 db  Mért, és riportolt mutatók száma: 411 db

6 Mérni a lehetetlent Heterogén mérési rendszer – Minden a legalkalmasabb rendszerrel mérve Szolgáltatások leképzése mérésekre – Új modell leképezése, műszaki, és bejelentés csoportok kialakítása – Százalékos, és időtartam mérések együttes kezelése Kompromisszumok – Minél pontosabb annál drágább – Ha túl bonyolult: nem lesz áttekinthető

7 SLA teljesülés számítási logikája

8 SCOM Rendelkezésre állási és válaszidő típusú mérésekre MS alapú rendszerekhez Standard MS interface SCOM Rendelkezésre állási és válaszidő típusú mérésekre MS alapú rendszerekhez Standard MS interface Üzemeltetési napló (elektronikus, SPS-en) Üzemeltetési napló (elektronikus, SPS-en) Adattár Performance Point Server HP Service Manager Automatikus adatáttöltés a ticketing rendszerből HP Service Manager Automatikus adatáttöltés a ticketing rendszerből Call Center Rendszerfelügyelet UNIX, LINUX-ra SAP Mérés MVMI fejlesztésű megoldás alapján Automatizált interface SAP Mérés MVMI fejlesztésű megoldás alapján Automatizált interface Hálózati és IP telefon mérések Mérés MVMI fejlesztéssel, gyártói SW alapokon Nagyrészt automatizált interface Hálózati és IP telefon mérések Mérés MVMI fejlesztéssel, gyártói SW alapokon Nagyrészt automatizált interface Adatforrások

9 Riportok bemutató Kialakított Dashboard-ok, jelentések

10 A jó IT támogató eszköz nem elég! A kidolgozott SLM folyamatok Szolgáltatási szint monitorozás és riportolás SLM IT rendszerek menedzsmentje Szolgáltatások, SLA-k és OLA-k felülvizsgálata

11 Jövőkép IQSOFT

12 Szinergiák Az ügyfelek oldaláról: – A szubjektív felhasználói érzet mellé objektív szolgáltatási szintek – Az ügyfél SLA sértés esetén díjengedményt kap A tulajdonos: – Objektív adatokra támaszkodva értékelheti az IT teljesítményét – A rendszer segítségével elemezheti a trendeket, változtathatja az SLA szinteket – az elvárásokat Az IT: – Megtudta, hogy hol tart – Meglátta a fejlesztendő területeket – A sértett SLA-k kiértékelésével javító intézkedések kezdődnek – Objektív elvárások az incidensek megoldói felé

13 Minőségi mutatók alakulása a rendszer bevezetése óta

14 Példa: mire jó a mérés?

15 További szolgáltatások bevonása Tagvállalati mennyiségi adatok átvétele Bővítés Új modell szerinti működés éles üzembe helyezése Javítás Felhasználói élmény közeli mérések Zártság és auditálhatóság fokozása, kiterjesztése Fejlesztés Jövőkép

16 Köszönöm a figyelmet! Szebényi Zoltán Szolgáltatási Igazgató MVMI Informatika Zrt.


Letölteni ppt "Informatikai döntéstámogatás az MVM-nél Szebényi Zoltán Szolgáltatási Igazgató MVMI Informatika Zrt."

Hasonló előadás


Google Hirdetések