Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tihany, 2006. szeptember 19. Összeállította: Dr. Vincze Szilvia.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tihany, 2006. szeptember 19. Összeállította: Dr. Vincze Szilvia."— Előadás másolata:

1 Tihany, szeptember 19. Összeállította: Dr. Vincze Szilvia

2 R/3 Bázistechnológia FI Pénzügy- számvitel CO Controlling AM Eszközgaz- dálkodás KVM MM Anyaggaz- dálkodás SD Értékesítés  A gazdálkodási tevékenységek integrálása  Legjobb gyakorlatok használata  Szervezeti standardizáció  Információs asszimetria megszüntetése  Valós idejű információk  A szervezeten belüli kommunikáció és együttműködés fokozása  Kisebb papírszükséglet SAP R/3-as rendszer a DE-en

3 A bevezetés módszertana 1. Teljes körű (big bang) bevezetés 2. Szakaszos (phased) bevezetés

4 A DE a teljes körű bevezetés mellett döntött! Nincs szükség ideiglenes interfészekre Kisebb figyelem kell a korábbi rendszer fenntartására Alacsonyabb kockázat Nincs visszaút Rövidebb implementációs idő Alacsonyabb költség

5 SAP kronológia Implementáció Go Live és Support Funkcionális bővítések; rendszer- finomítás Projekt előkészítés ősze Koncepcionális terv készítés november – április március – november Fázis kezdete GO LIVE után Implementáció alatt Migráció előkészítése GO LIVE előkészítés október – január

6 A projekt előkészítése Technikai háttér kiépítése: Szerverek, kliens gépek üzembe helyezése, SAP rendszer installálása Helyzetfelmérés: Teamenként, a tervezési egységek szakembereivel történt egyeztetések A folyamatok feltérképezése nem volt teljes körű, a projekt menetét ez rendkívüli módon nehezítette (BPR hiánya)!

7 Koncepcionális terv A koncepcionális terv a standard SAP R/3 4.7 rendszernek ISH Kft. által kínált költségvetés- specifikus felsőoktatási és kórházi modellje a működési jellemzők bemutatását célozta meg. A koncepcionális terv tartalmazta továbbá azon sajátosságokat, amelyek jellemzően a Debreceni Egyetem folyamataiból és igényeiből fakadóan igényként is megfogalmazódtak. Bemutatásra kerültek az egyes modulok (azok legfontosabb törzsadatai), – az intézményi struktúra leképezése, – a legfontosabb gazdasági folyamatok, – az interfészek és – a migrációs feladatok.

8  Kulcsfelhasználók oktatása (kb. 70 fő), vizsgáztatása  Funkcionális tesztelés (kb. 300 funkció)  Integrációs tesztelés (kb. 200 folyamat) Implementációs fázis Az elmaradt fejlesztések miatt az integrációs teszt nem töltötte be funkcióját!

9 GO LIVE előkészítés novembere A rendszer éles üzemre való előkészítése Az SAP használatához kapcsolódó dokumentációk készítése 1.) Migráció előkészítése 2.) Fejlesztések, nyitott kérdések 3.) Átforgató program 4.) Interfészek 5.) Végfelhasználók oktatása 1.) SAP kódszótár készítése 2.) A gazdasági adminisztrációs folyamatok SAP konform leírása 3.) Végfelhasználói kézikönyv 4.) SLA kézikönyv készítése 5.) Új szabályzatok készítése 6.) Interaktív ügyintézés

10 SAP kódszótár készítése Alapvető igény: A felhasználók a rendszerrel közös nyelvet beszéljenek, illetve a munkatársak egymással is a rendszer nyelvén beszélhessenek!

11 Folyamatleírások P é l d a

12 Felhasználói kézikönyv

13

14

15 Szolgáltatási Szint Szerződés (SLA) A DE gazdasági ügyviteli rendszerre vonatkozó komplex számítástechnikai rendszerét tartalmazó dokumentáció. Standard működési feltételek (pl. szerverek, kliensek); Kapcsolódási pontok, folyamatok, modellek (pl. HelpDesk üzemeltetés, SAP rendszerfelügylet licence menedzsment); Szolgáltatás kontroll (teljesítések igazolása, számlakezelés, hibás szolgáltatás mérése stb.)

16

17 2006. január 16. GO LIVE és Support

18 Az új rendszer bevezetése szükségszerűen a szervezeti struktúra újragondolását követelte meg Új szervezeti struktúra SAP Támogatói Főosztály SAP Felhasználói Osztály SAP Fejlesztési Osztály Hardware Felügyeleti Osztály

19 Felkészülés a féléves beszámoló elkészítésére  6 SAP modul éles üzemi használata 8 telephelyen  Felhasználói licenszek száma: 240 db.  Egy átlagos munkanapon a rend- szerben lévő felhasználók száma (adott pillanatban): 108 fő

20 Felkészülés a féléves beszámoló elkészítésére

21 Élet (ami nem áll meg!) a rendszer átvétele után! A fejlesztések, nyitott kérdések lezárása A rendszer „finomhangolása” A rendszer auditálása Szükséges a Szolgáltató és a Megrendelő részéről is a további projektvezetés!

22


Letölteni ppt "Tihany, 2006. szeptember 19. Összeállította: Dr. Vincze Szilvia."

Hasonló előadás


Google Hirdetések