Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Médiaértés fejlesztés könyvtári környezetben 2010-2011 tanév Televele Médiapedagógiai Egyesület.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Médiaértés fejlesztés könyvtári környezetben 2010-2011 tanév Televele Médiapedagógiai Egyesület."— Előadás másolata:

1 Médiaértés fejlesztés könyvtári környezetben tanév Televele Médiapedagógiai Egyesület

2 A program keretei: három budapesti könyvtárban, három 3. osztály és három 6. osztály gyerekfoglalkozás minden könyvtári helyszínen szülői csoport TÁMOP pályázati támogatás

3 Alsós gyerekfoglalkozások -csoportlétszám: 17, 18, 28 fő. -moderátorok száma: 3 fő, a 28 fős osztályban 5 fő -foglalkozás időtartama: 90 perc -rendszeressége: havonta egy alkalom -A programban részt vevő iskolák: -Janikovszky Éva Ált. Iskola (Kőbánya) -Ady Endre Ált. Iskola (Kispest) -Molnár Ferenc Ált. Iskola (VIII. kerület)

4 A program alapvető célkitűzései : játékkeret a gyerekek médiaélményeinek feldolgozására

5 a különböző médiumok kifejező eszközeinek megismerése alapgyakorlatokon, alkotáson keresztül

6 média alapszókincs elsajátítása

7 Hogyan működik a médiavilág? – befogadható alapösszefüggések a média működéséről (pl. hirdetési bevételek, reklámkampány, nézettség) biztonságosabb tájékozódás az internet világában, biztonságosabb internethasználat

8 kiegyensúlyozott médiahasználat – olvasáskultúra fejlesztése

9 A médiaértés fejlesztése összekapcsolódott önreflexiós készség asszociációs készség kompromisszumkészség kooperációs készség fejlesztése belső képalkotás, fantázia tevékenység ösztönzése

10 Módszertani keret: élménypedagógiai, drámapedagógiai módszerek kiscsoportos feladatmegoldás mozgóképes illusztrációkkal támogatott törzsanyag interaktív feldolgozása (pl. karakterábrázolás filmes eszközei, műfajismereti alapok, hang-kép egysége)

11 Mi történt a foglalkozásokon? 1-2. médiaélmények feldolgozása (bábkészítés, szerepjáték) 3. karakterek, hősök (karakterábrázolás filmes eszközei) 4. hangok és képek (hangjáték készítése) 5. cselekmény – történet (játék papíralapú képekkel)

12 6. állóképből mozgókép – Windows Movie Maker szerkesztő/vágó program használata 7. médiaműfajok, reklám 8. Internet (veszélyek, lehetőségek) rövid trükkfilm készítés kiscsoportokban 11. Visszajátszás – a program lezárása

13 1-2 foglalkozás - játékkeret a médiaélmények feldolgozására Pálcikabáb készítés, szerepjáték

14 Fiúk: híres focisták, videojáték karakterek, fantasy filmekből jövő szereplők, és japán rajzfilmhősök Lányok: énekes- színész tini sztár, Hannah Montana, Selena Gomez, Katy Perry.

15

16 Pedagógiai szerepjáték rekonstrukció változtatás, változás reflexió Médiapedagógia szemléletmódja: A médiaélményt nem elfedni, hanem felfedni kell! a gyerekek médiaélményeihez nyitottan, és nem elítélő, megítélő attitűddel viszonyul Lady Gaga titokzatos várkastélya, a két Harry Potter, Pókember, Spongya Bob és Aang próbatételei.

17 3. foglalkozás karakterek, hősök (karakterábrázolás filmes eszközei) Irányított beszélgetés kérdéseiből: Honnan lehet tudni, hogy a szereplő a jó, vagy rossz oldalon áll? Milyen hangok, zenei betétek, világítás, kameramozgás jellemezte a karaktereket a képernyőn? pozitív és negatív hősök külső-belső tulajdonságainak ábrázolási módja, kifejező eszközök: külső megjelenés, jelmez, smink, hang, világítás, zenei betétek, kameramozgás Transzformációs gyakorlat – montázs megalkotása „Ez vagyok én ez az én világom…”

18

19

20 9-10 foglalkozás - rövid kisfilm készítés Windows Movie Maker szerkesztő/vágó program használata médiatartalom alkotás élményalapú megértés önkifejezés, véleményformálás fejlesztése együttműködés fejlesztése irányított, kreatív számítógépes tevékenység Tanulási folyamat a nyilvánosság különböző tereiben zajló kommunikációban való kreatív részvételhez

21

22

23 Szülői csoportok gyerekek - szülők - pedagógusok közötti kommunikációs tér kialakítása a médiahasználatról szülők kíváncsiságának felkeltése gyerekeik médialenyomatai iránt szülői kompetenciák fejlesztése a gyerekek tudatos médiahasználatának kialakításához digitális szakadék csökkentése, eszközhasználati jártasság fejlesztése

24 Tapasztalatok: gyorsan fejleszthető digitális kompetencia legvonzóbb elem a médiatartalom készítés a médiaélmények tematizálása hatékony eszköz a tanulásban kiemelt cél az önkifejezés, önreflexió fejlesztése a szülői részvétel a gyerekek médiahasználatában csekély, alacsony szintű médiatudatosság a csoportok terhelhetőségéhez, médiahasználati szokásaihoz igazodó tananyag nyújt hatékony beavatkozási lehetőséget

25

26 Köszönöm a figyelmet! Nagy Krisztina Televele Médiapedagógiai Egyesület


Letölteni ppt "Médiaértés fejlesztés könyvtári környezetben 2010-2011 tanév Televele Médiapedagógiai Egyesület."

Hasonló előadás


Google Hirdetések