Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Chrappán Magdolna DE BTK Neveléstudományok Intézete.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Chrappán Magdolna DE BTK Neveléstudományok Intézete."— Előadás másolata:

1 Chrappán Magdolna DE BTK Neveléstudományok Intézete

2  Korábbi adatok:  A pedagógusok sajátos jellemzői: legtöbb elsőgenerációs értelmiségi  A diplomások közül a legrosszabb elhelyezkedési esélyek, legrosszabb fizetés, kisebb mobilitás  Miközben: nagy a heterogenitás (elégedettség, mobilitási szándékok, elhelyezkedési esélyek)  Aktualitás:  „közbeszéd”: a tanárképzés átalakítása, életpályamodell kínálta lehetőségek  A közoktatás általános állapota és átalakítása

3  2008, 2010-ben végzettek: hagyományos, osztatlan képzés, és BA, BSc, a bologna-s tanári MA még nincs benne (a levelezősöknél igen 57,6 %) Gyakoriság (fő) Gyakoriság (%) Férfi (fő)Férfi (%) Óvodapedagógusok339 22,0 % 7 2,1 % Tanítók394 25,5 % 36 9,1 % Tanárok530 34,3 % ,3 % Szakoktatók59 3,8 % 32 54,0 % Gyógypedagógusok222 14,4 % 7 3,2 % Összesen % ,9 %

4  Életkori megoszlás:  Eltérés a hagyományos besorolástól (a végzett és az első két évben pályán lévők miatt) Óvodapeda- gógusok TanítókTanárokSzakoktatók Gyógypeda- gógusok Összesen 25 alattiak ,9%62,8%15,7%12,1%36,4%39,6% közöttiek ,8%28,4%35,0%53,4%27,6%31,5% közöttiek ,2%7,8%29,9%19,0%26,7%19,7% 45 fölött ,1%1,0%19,3%15,5%9,2%9,2%

5  A pedagóguspálya munkapiaci trendjei  Pedagógushallgatói létszámok változása  Tanuló-tanár—arány  Kereseti jellemzők  Pedagógusok munkahelykeresése  Munkanélküliségi arányok (szakmacsoportokban, életkori csoportok)  Munkahelykeresési próbálkozások (hány helyen, mennyi ideig)  Jelenlegi munkahely ágazati megoszlása  Pályaelégedettség és mobilitás (életkoronként, szakmacsoportonként és oktatási/nem oktatási ágazatonként)  Globális elégedettség  Jövedelmi viszonyok  Másodállások

6  Hallgatói létszámok alakulása - 88,7 % ebben az egyszakos-kétszakos tanárképzés is benne van  2003: fő, 2010: 6725 fő: - 88,7 % ebben az egyszakos-kétszakos tanárképzés is benne van  Az álláshelyek száma nem nőtt (a közoktatás átalakítása miatt)  Tanuló-tanár—arány  Minden kategóriában alacsonyabb a magyar adat (általános iskola: ~40 %-kal alacsonyabb)  Magyarországon gyakorlatilag hiányzik a nemdiplomás asszisztencia  Kereseti jellemzők (Magyarország/EU %) kezdő10 év15 évmaximális bér Általános iskola39,9538,5337,541,67 Alsó középfok (7-8. évf.)37,2835,7334,6839,3 Középiskola40,4540,3239,3847,79

7  Munkanélküliségi arányok  ∑ : 7,3 % (3/6,7), óvodapedagógus: 8%, tanító: 12%, tanár: 4,9%, szakoktató: 8,5 %, gyógypedagógus: 3,6 %)  45: 2,2 %)  Munkahelykeresési próbálkozások  óvodapedagógus: 13, tanító: 26, tanár: 18, szakoktató: 21 gyógypedagógus:17 helyen próbálkoztak  Az időtartamban nincs látványos eltérés (2,8/3,1/3,9/3,3/4,6 hónap)  Jelenlegi munkahely ágazati megoszlása  Oktatásban dolgozik: óvodapedagógus: 58,4%, tanító: 49,5%, tanár: 60%, szakoktató: 33,9%, gyógypedagógus: 74,3 %)  45: 82,8 %)  Milyen arányban használják a szakképzettségüket a nem oktatásban dolgozók: óvodapedagógus: 17,5%, tanító: 12,9%, tanár: 34,3%, szakoktató: 37%, gyógypedagógus: 47,1%)

8  Globális elégedettség  Elégedett/teljesen elégedett az oktatásban: óvodapedagógus: 84,9%, tanító: 82,6%, tanár: 73%, szakoktató: 84,5 %, gyógypedagógus: 83 %  45: 78,9 %)  Jövedelmi viszonyok  Elégedett/teljesen elégedett: óvodapedagógus: 35,9%, tanító: 24,1%, tanár: 25,4%, szakoktató: 26,3%, gyógypedagógus: 25,4 %  45: 78,9 %)  Másodállások  Arány szakmaterületenként: óvodapedagógus: 9,2%, tanító: 14,6%, tanár: 32,5%, szakoktató: 31,3%, gyógypedagógus: 21,7%  A férfiak 33,5, a nők 19,5 %-ának van másodállása, a férfiak esetében az elégedettek körében is kétszer annyi másodállás van (különösen a gyermekesek körében)


Letölteni ppt "Chrappán Magdolna DE BTK Neveléstudományok Intézete."

Hasonló előadás


Google Hirdetések