Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Földrajz Közép és emeltszintű vizsgák értékelése vizsgatárgyanként

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Földrajz Közép és emeltszintű vizsgák értékelése vizsgatárgyanként"— Előadás másolata:

1 Földrajz Közép és emeltszintű vizsgák értékelése vizsgatárgyanként
Barna Katalin április 9.

2 Vizsgáztatói és felkészítői gyakorlat
188 fő töltötte ki a kérdőívet Vizsgáztatói gyakorlat a május-júniusi középszintű vizsgán

3 Vizsgáztatói és felkészítői gyakorlat
Vizsgáztatói gyakorlat az október-novemberi középszintű vizsgán

4 Vizsgáztatói és felkészítői gyakorlat
Vizsgáztatói gyakorlat a május-júniusi emelt szintű vizsgán

5 Vizsgáztatói és felkészítői gyakorlat
Vizsgáztatói gyakorlat az október-novemberi emelt szintű vizsgán

6 Javításvezetői képzésen részt vevők aránya

7 A vizsgára felkészített tanulók száma középszinten

8 A vizsgára felkészített tanulók száma emelt szinten

9 Középszintű vizsga A felkészüléshez szükséges óraszám

10 Középszintű vizsga Tartalmi követelmény és a részletezettsége

11 Középszintű vizsga 11. Véleménye szerint a középszint esetében megfelelő-e a topográfiai ismeretek súlya a követelményben?

12 Középszintű vizsga 12. Véleménye szerint a középszintű részletes követelményekben a Kőzetburok téma súlyának…csökkentése indokolt./változtatása nem indokolt/növelése indokolt

13 Középszintű vizsga 13. Véleménye szerint a középszintű részletes követelményekben A földrajzi övezetesség témakör súlyának…

14 Középszintű vizsga 14. Véleménye szerint a középszintű részletes követelményekben A világ változó társadalmi-gazdasági képe témakör súlyának…

15 Középszintű vizsga 15. Véleménye szerint a középszintű részletes követelményekben A világgazdaságban különböző szerepet betöltő régiók, országcsoportok és országok témakör súlyának…

16 Középszintű vizsga 16. Véleménye szerint a középszintű részletes követelményekben a Magyarország földrajza témakör súlyának…

17 Középszintű vizsga 17. Véleménye szerint a középszintű részletes követelményekben A globális válságproblémák földrajzi vonatkozásai témakör súlyának…

18 Középszintű vizsga – Vizsgamodell
Középszintű írásbeli és szóbeli vizsga időtartama

19 Középszintű vizsga - Vizsgamodell
Az írásbeli feladatsorok és a szóbeli tételek tartalmi szabályozásának részletezettsége

20 Középszintű vizsga - Vizsgamodell
Helyesnek tartja-e, hogy a középszintű írásbeli vizsgán a Földrajzi ismeretek és képességek meglétét vizsgáló (II.) feladatlap megoldásához használható a középiskolai földrajzi atlasz?

21 Középszintű vizsga - Vizsgamodell
24. Véleménye szerint megfelelő-e középszinten az írásbeli vizsgarész két összetevőjének (I. és II. feladatlap) időaránya?

22 Középszintű vizsga - Vizsgamodell
25. Véleménye szerint a középszintű írásbeli feladatsorokban a számolási, logikai feladatok arányának…

23 Középszintű vizsga - Vizsgamodell
26. Véleménye szerint megfelelő-e a középszintű szóbeli vizsga tételsora esetében megadott témakör-arány?

24 Középszintű vizsga–Értékelési rendszer
A középszintű írásbeli illetve szóbeli vizsgára adható pontszámok aránya

25 Középszintű vizsga - Értékelési rendszer
30. Véleménye szerint a középszintű írásbeli vizsgán megfelelő-e a Topográfiai ismereteket, képességeket ellenőrző (I.) feladatlappal és a Földrajzi ismeretek és képességek meglétét vizsgáló (II.) feladatlappal elérhető pontszámok aránya?

26 Középszintű vizsga - Értékelési rendszer
Hibátlan topográfiai fogalmak

27 Középszintű vizsga - Értékelési rendszer
32. Véleménye szerint megfelelő-e a középszintű szóbeli vizsga értékelésének belső pontszámaránya?

28 Emelt szintű vizsga A felkészüléshez szükséges óraszám

29 Emelt szintű vizsga Tartalmi követelmény és a részletezettsége

30 Emelt szintű vizsga 36. Szükségesnek tartaná-e, hogy a jelenlegitől eltérően az emelt szintre külön fogalmazódjanak meg a topográfiai követelmények?

31 Emelt szintű vizsga 37. Véleménye szerint az emelt szintű részletes követelményekben a Kőzetburok téma súlyának…

32 Emelt szintű vizsga 38. Véleménye szerint az emelt szintű részletes követelményekben A földrajzi övezetesség témakör súlyának…

33 Emelt szintű vizsga 39. Véleménye szerint emelt szintű részletes követelményekben A világ változó társadalmi-gazdasági képe témakör súlyának…

34 Emelt szintű vizsga 40. Véleménye szerint az emelt szintű részletes követelményekben A világgazdaságban különböző szerepet betöltő régiók, országcsoportok és országok témakör súlyának…

35 Emelt szintű vizsga 41. Véleménye szerint az emelt szintű részletes követelményekben a Magyarország földrajza témakör súlyának…

36 Emelt szintű vizsga 42. Véleménye szerint az emelt szintű részletes követelményekben A globális válságproblémák földrajzi vonatkozásai témakör súlyának…

37 Emelt szintű vizsga - Vizsgamodell
Emeltszintű írásbeli és szóbeli vizsga időtartama

38 Emelt szintű vizsga - Vizsgamodell
Az írásbeli feladatsorok és a szóbeli tételek tartalmi szabályozásának részletezettsége

39 Emelt szintű vizsga - Vizsgamodell
47. A vizsgaleírásban az emelt szintű szóbeli tételsorok összetételére vonatkozó tartalmi szabályozás részletezettségének…

40 Emelt szintű vizsga - Vizsgamodell
48. A vizsgaleírásban az emelt szintű szóbeli vizsgával kapcsolatos nyilvánosságra hozandó anyagok mennyiségének…

41 Emelt szintű vizsga - Vizsgamodell
49. Véleménye szerint az emelt szintű írásbeli feladatsorokban a számolási, logikai feladatok arányának…

42 Emelt szintű vizsga - Vizsgamodell
50. Véleménye szerint megfelelő-e az emelt szintű szóbeli vizsga tételsora esetében megadott témakör-arány?

43 Emelt szintű vizsga – Értékelési rendszer
Az emeltszintű írásbeli illetve szóbeli vizsgára adható pontszámok aránya

44 Emelt szintű vizsga – Értékelési rendszer
53. A vizsgaleírásban az emelt szintű szóbeli vizsga értékelésére vonatkozó szabályozás részletezettségének…

45 Emelt szintű vizsga – Értékelési rendszer
54. Véleménye szerint megfelelő-e az emelt szintű szóbeli vizsga értékelésének belső pontszámaránya?

46 Emelt szintű vizsga – Értékelési rendszer
Hibátlan topográfiai fogalmak

47 A vizsgakövetelményektől független kérdések
56. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján a jövőben a középszintű írásbeli feladatsorokhoz tartozó javítási-értékelési útmutatók részletezettségének…

48 A vizsgakövetelményektől független kérdések
57. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján a jövőben az emelt szintű írásbeli feladatsorokhoz tartozó javítási-értékelési útmutatók részletezettségének…

49 A vizsgakövetelményektől független kérdések
58. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján a jövőben az emelt szintű szóbeli tételekhez tartozó értékelési útmutatók részletezettségének…

50 A vizsgakövetelményektől független kérdések
59. Az emelt szintű írásbeli feladatsorok egységes javításához az OH által szervezett, központi javításvezetői (multiplikátori) képzést…

51 Az utolsó kérdés – szakmai javaslatok
A kérdőívet kitöltők 10%-a válaszolt az utolsó kérdésre. „ A szakközépiskolákban 2017-től a kötelezően választandó 5. tárgy szakmai tárgy lesz. Ez visszaveti a természettudományos tárgyakból érettségizők számát.” „ A földrajz írásbelibe is tennék mondatos esszét, mindkét szinten.” „A középszintű szóbelinél csak akkor legyen értékelhető a vizsgázó felelete, ha az A és B tételből is elérte a 10%-ot.” „Kötelezővé tenném a földrajz középszintű érettségit. Nagyon örültem az írásbeli rész megjelenésének. Izgalmas, a hétköznapi életben alkalmazható feladatok találhatóak benne. Ezért szeretném, ha mindenki számot adna a földrajztudásáról (például a hírek értelmezésében).”

52 Az utolsó kérdés – szakmai javaslatok
„Nagy szívfájdalma a földrajztanároknak, hogy eltörölték az előrehozott vizsga lehetőségét földrajzból. Nálunk nagyon sok diák vizsgázott a 11. évfolyam végén vagy a 12. évfolyam elején nagyon jó eredménnyel. 20 éves érettségi elnöki tapasztalatom szerint a kevésbé jó képességű gyerekekkel foglalkozó iskolákban megkönnyítette a gyerekek dolgát, hogy egy tárggyal kevesebből érettségiztek a rendes vizsgaidőszakban.” „Azokból a tárgyakból, melyekből a tanuló befejezte tanulmányait tehessen a tanuló előrehozott érettségit.” „Eltörölném a kötelező érettségi tárgyakat. A diák dönthetné el, hogy a továbbtanulása függvényében melyik öt tárgyból tesz érettségi vizsgát.”

53 Az utolsó kérdés – szakmai javaslatok
„Véleményem szerint a Magyarországgal kapcsolatos követelmények elég csekély súllyal szerepelnek a követelményrendszerben. Szívesen látnám ennek a növekedését. Természetesen ez magában foglalná a tananyag jelentős átalakítását és a tankönyvekét is.”

54 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Földrajz Közép és emeltszintű vizsgák értékelése vizsgatárgyanként"

Hasonló előadás


Google Hirdetések